Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    ja hoor, dat zie ik nog zo voor me.
    Je deed nagellak op 'n ladder zodat ze niet verder zou gaan, maar dat moest er weer af als je ze liet ophalen. De dames telden dan hoeveel steken breed de ladder was, dat kon soms nog flink oplopen..

    En die afgrijselijke jarretellen, wat een zege was de uitvinding van de panty!
    En die jarretellen waren van ijzer en ik had last van nikkelallergie en kreeg exceem door die jarretellen.
    Heel uitzonderlijk vond mijn moeder of ik soms plasticken, de pest was die trok je zo kapot
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #77
      Had ik geen enkele last van.

      Opmerking


      • #78
        Mijn buurmeisje verborg daar spiekbriefjes voor een examen handelsschool.

        Opmerking


        • #79
          Hallo super dat zoveel mensen op dit topic reageren, ik heb nog 2 zaken, wie weet dit nog, op de oude tweebergenpoort lag tot begin jaren 80 een klein zaakje waar je super 8 films kon krijgen ik weet niet meer hoe dit winkeltje heette en op welk nummer het nou precies lag? en wie kan zich nog het restaurant herrinneren dat lag bij de busstandplaatsen bij het station daar waar de streekbussen vertrokken, het was zo'n soort kantine?

          Opmerking


          • #80
            Dat was de friture van Willy. Altijd gitzwarte haren. Maar die had ie echt niet meer van zichzelf.

            Ertegenover lag trouwens het wachtlokaal van de streekbussen, en daar kon je ook een hapje en een drankje nuttigen. En als we het dan toch over het stationsplein en de uitlopers daarvan hebben:

            Belfi, het ijshuisje naast de voetgangerstunnel. Je kon er heerlijk Malaga-ijs kopen.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #81
              Zat vroeger niet de "Harp", de platenzaak in de Jacobstraat?
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Had ik geen enkele last van.

                Damesleed Breur, Damesleed ...

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  Zat vroeger niet de "Harp", de platenzaak in de Jacobstraat?

                  Nee, die zat op de Spilstraat (opgezocht in het telefoonboek van Breur ).

                  Opmerking


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Dat was de friture van Willy. Altijd gitzwarte haren. Maar die had ie echt niet meer van zichzelf.

                    Ertegenover lag trouwens het wachtlokaal van de streekbussen, en daar kon je ook een hapje en een drankje nuttigen. En als we het dan toch over het stationsplein en de uitlopers daarvan hebben:

                    Belfi, het ijshuisje naast de voetgangerstunnel. Je kon er heerlijk Malaga-ijs kopen.
                    Ja dat wachtlokaal bedoel ik, maar had dat niet een naam?

                    Opmerking


                    • #85
                      Ik kan het me niet herinneren, maar het was 1958 toen ik daar als jong meisje op zondagavond af en toe zat te wachten op de bus naar Vaals. Die stopte twintig minuten of langer in Gulpen om passagiers vanuit Heerlen hun aansluiting niet te laten mislopen, zodat de rit bijna een uur duurde. :(

                      kent iemand nu nog dat winkeltje in de Tweebergenpoort waar je die super-8 fimpjes kon kopen?

                      Opmerking


                      • #86
                        Op de Oude Tweebergenpoort zat ook nog korte tijd een winkel die naar de mode van die tijd ''de Hobbit'' werd genoemd. Ook kan ik me daar een stoffenzaak herinneren, en de Wereldwinkel heeft op dat stuk ook nog gezeten. Verder in de draai naar de Kommel toe: het Elfde gebod (of zat dat aan de overkant?).

                        De grote meubelwinkels daar zijn allemaal weg. Rene Pans, waar nu Limburg Travel zit, Peter/Bart Thijs, Knibbeler, Jencikova. De laatste twee zaten ook pas later in die buurt.


                        De naam heb ik eerder genoemd, maar herinnert zich iemand nog de maffe uitverkoop-acties van Willems en Braun?

                        Daar stond in de etalage aangekondigd dat de eerste klant op een bepaalde dag bijvoorbeeld een (overjarig) model televisie kon krijgen ''voor een ael en een ei''.

                        En dan bedoelde Willems en Braun ook een appel en een ei. Zijn acties hebben regelmatig de krantenkolommen gehaald in de jaren 70.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #87
                          [QUOTE=Haas;139675]
                          De grote meubelwinkels daar zijn allemaal weg. Rene Pans.[/QUOTE]


                          Pans zat ook in de Wolfstraat en volgde Freddy hem in zijn gloriedagen hier niet op ?

                          Opmerking


                          • #88
                            En Lousberg, de radiozaak in de Platielstraat niet te vergeten
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                              Zat vroeger niet de "Harp", de platenzaak in de Jacobstraat?
                              Nee, op de plek die jij bedoelt, zat wel een zaak die bladmuziek verkocht, maar de naam ben ik even kwijt.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #90
                                Rieks Sodenkamp!
                                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X