Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zoek de locatie een stuk noordelijker!
    Ik vermoed de Judeaweg in de buurt van Kinderboerderij Limmel. Ik weet dat ze daar twee pauwen hebben. Het mannetje wilde kennelijk wel wat van de wereld zien.

    Eigenlijk weet ik het wel zeker: Judeaweg 103.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht

      Ik vermoed de Judeaweg in de buurt van Kinderboerderij Limmel. Ik weet dat ze daar twee pauwen hebben. Het mannetje wilde kennelijk wel wat van de wereld zien.

      Eigenlijk weet ik het wel zeker: Judeaweg 103.
      . Hij gaat vaker op stap als de poort van de kinderboerderij openstaat. Zou ik ook doen.



      Opmerking


      • Trots als een pauw staat ergens in Maastricht deze gevel te blinken. Boe is dit?

        Click image for larger version

Name:	P1002941.jpg
Views:	201
Size:	395,7 KB
ID:	103333

        Opmerking


        • Bijzonder mooi pand. Met nog drie kruiskozijnen helemaal intact en alles netjes in de verf. Zijn ze nog bezig met schilderen of zijn ze die ene steigerpaal vergeten mee te nemen?

          Opmerking


          • Die steigerpaal blijkt er al heel lang te staan. Zou het dan toch een afvoerpijp zijn? Ik zie er een op de hoek van de Koestraat en Stenenbrug, die er heel sterk op lijkt.

            Opmerking


            • Ja? En? Want? Dus?

              ik zie nog teveel twijfel om te spreken van een oplossing...

              Opmerking


              • Als je nu bij coiffeur Philippe een afspraak hebt en je komt iets te vroeg dan kun je het pand eens goed bekijken vanaf de zitgelegenheid.
                Maar de lichtval in je foto is speciaal met die rare schaduw, komt die door het timpanon.
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking


                • Je hoeft alleen maar te zeggen dat het goed is, Peter. Voor het geval je zit te wachten op een huisnummer, Stenenbrug 2.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                    Je hoeft alleen maar te zeggen dat het goed is, Peter. Voor het geval je zit te wachten op een huisnummer, Stenenbrug 2.
                    Ja, hartstikke goed, El Loco. Het was de afvoerpijp die voor wat onduidelijkheid zorgde.

                    Maar de lichtval in je foto is speciaal met die rare schaduw, komt die door het timpanon.
                    Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang was, Antonius. En ik weet niet waar de schaduw vandaan komt. Maar de lichtval is strijklicht, ongeveer het mooiste licht voor foto's. Het is ongelooflijk wat een prachtige details dan zichtbaar worden.

                    Opmerking


                    • Deze zal niet zo gauw op een monumentenlijst terecht komen, maar je weet maar nooit. Boe is dit?

                      Click image for larger version

Name:	boe.jpg
Views:	101
Size:	157,7 KB
ID:	103342

                      Opmerking


                      • Sint Antoniuslaan.

                        Opmerking


                        • Vast hulp gehad van d'n heiligen Antonius Goed dus!

                          Opmerking


                          • Een plek waar ik heel af en toe onder het hek doorkroop en aan de appelen probeerde te komen, voordat de bouvier ons achterna zat.
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • Klop, klop. P.s. het poortje van de tuin staat regelmatig open. Als je het aan de beheerder vraagt, mag je gewoon naar binnen.

                              Click image for larger version  Name:	Klopklop.jpg Views:	0 Size:	504,4 KB ID:	103347
                              Last edited by Breur; 29 april 2021, 09:41.

                              Opmerking


                              • Tjeetje, quelle monstre! Lijkt een enorm ding, maar zal wel meevallen als je ermee kan aankloppen. De deur lijkt haast met koper bekleed, maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn. Is het pand particulier bewoond?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X