Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Nou ik kan me nog wel een school of congregatie voorstellen met zo'n deur maar dergelijke details ziet niemand in het voorbijgaan van een deur. Dat ziet iemand die daar naar binnen moet.
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • Opmerking


      • Meer context betekent nu een wat grotere foto. Het is de poort van een kerk en die poort staat vrijwel altijd open.

        Click image for larger version

Name:	P1003143.jpg
Views:	213
Size:	202,2 KB
ID:	103547

        Opmerking


        • En Charlemagne stond erbij en keek er naar.

          Opmerking


          • Ooit stond voor die deur "Jezeke van het verkeer" ?

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Ooit stond voor die deur "Jezeke van het verkeer" ?
              Heel goed, Breur. Maar voor de anderen blijft toch de vraag: Boe is dit?

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                Heel goed, Breur. Maar voor de anderen blijft toch de vraag: Boe is dit?
                Ik zal niet flauw doen Peter. De Heilige Deur aan het Keizer Karelplein.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                  Ik zal niet flauw doen Peter. De Heilige Deur aan het Keizer Karelplein.
                  Juister en duidelijker kan het haast niet, Breur. Die deur staat heel vaak open, waardoor deze lijst nauwelijks opvalt. Afgelopen zondag was die dicht in verband met mis en rondgang en dan valt het houtsnijwerk wel op.

                  Opmerking


                  • Hier stak laatst een ree over zonder uit te kijken.

                    Click image for larger version

Name:	DSC06523.JPG
Views:	115
Size:	92,7 KB
ID:	103554

                    Opmerking


                    • Hier stak laatst een ree over zonder uit te kijken.
                      En dat met die twee reebruine ogen? https://www.youtube.com/watch?v=aaWn0Sju-4c

                      Maar verder dat dat kom ik niet...

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht

                        En dat met die twee reebruine ogen? Maar verder dat dat kom ik niet...
                        Ik ben niet blond gelokt. Het dier rende in paniek een redelijk druk kruispunt over. De mensen stonden erbij en keken er naar. Gelukkig geen aanrijding. Het bange dier rende richting de Maas. Ik heb de mensen verzocht niet achter dat dier aan te rennen en te wachten op een politiepatrouille. Hoe het is afgelopen weet ik niet. Ik moest mijn weg vervolgen.

                        Opmerking


                        • 'Spiritus et materia unum'.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            'Spiritus et materia unum'.
                            De legende van Sint Hubertus? Hebben we het over Bosscherveld?

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
                              De legende van Sint Hubertus? Hebben we het over Bosscherveld?
                              Zoek het bij "Hessen" Peter.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                                Zoek het bij "Hessen" Peter.
                                Kroonwerk Hessen in Villapark. Nou, dan de straten daar maar eens doorfietsen. Gelukkig kan dat virtueel.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X