Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Perkje/parkje met enkele (nog jonge?) bol-acacia's, met ogenschijnlijk daarachter een jaren-vijftig buurt.
    Maar zie ik het goed?
    Helemaal rechts, naast de gemetselde muur is een (gewelfde) muur van mergel zichtbaar?

    Is het wellicht dat nieuwe parkje tussen de Edisonstraat en de Groen Loper en kijken we richting de O.L.V. van Lourdeskerk?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Perkje/parkje met enkele (nog jonge?) bol-acacia's, met ogenschijnlijk daarachter een jaren-vijftig buurt.
      Maar zie ik het goed?
      Helemaal rechts, naast de gemetselde muur is een (gewelfde) muur van mergel zichtbaar?

      Is het wellicht dat nieuwe parkje tussen de Edisonstraat en de Groen Loper en kijken we richting de O.L.V. van Lourdeskerk?
      Nee, zoek het in West tussen zee en strand.

      Opmerking


      • Het zal aan mijn beperkte kennis van cryptogrammen liggen, maar met de cryptische aanwijzingen:
        "Tussen zee en strand" en "Het was warm en drukkend die dag"
        kom ik helaas niet verder.

        Ik zie een oudere muur, een jaren vijftig buurt op de achtergrond en ergens iets van mergel.
        Niets wijst op een gebied (in West) dat ik ken.
        Ik kan alleen maar bedenken dat het dan wellicht op of nabij de parkeerplaats is van wat vroeger de Sphinx-fabriek was?

        Of..... slaat drukkend op Sappi (Franssensingel) ??
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Het zal aan mijn beperkte kennis van cryptogrammen liggen, maar met de cryptische aanwijzingen:
          "Tussen zee en strand" en "Het was warm en drukkend die dag"
          kom ik helaas niet verder.

          Ik zie een oudere muur, een jaren vijftig buurt op de achtergrond en ergens iets van mergel.
          Niets wijst op een gebied (in West) dat ik ken.
          Ik kan alleen maar bedenken dat het dan wellicht op of nabij de parkeerplaats is van wat vroeger de Sphinx-fabriek was?

          Of..... slaat drukkend op Sappi (Franssensingel) ??
          Last edited by Breur; 18 augustus 2022, 14:06.

          Opmerking


          • Dat is geloof ik op de hoek van Pieterstraat/Hondstraat en Stenenbrug.

            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Er is nog een horecagelegenheid met een naam die verwijst naar iets dergelijks.
            Misschien Ipanema in het Bonnefantenmuseum? Dat ligt aan het strand (maar niet hier )

            Opmerking


            • Ingrid M.H.Evers

              Opmerking


              • Het lijkt mij een stuk braakliggend stukje land naast een behoorlijk grote hoeve / boerderij waar op de achtergrond Cabergse of Pottenbergse woningen met dakkapellen te zien zijn.
                Maar ik kan zee en strand niet plaatsen. Ik kan me die valse acacia's wel nog voor de geest halen zo kort op de erfafscheiding geplaatst ( moet 2 meter zijn) maar waar had ik ze gezien?
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  Het lijkt mij een stuk braakliggend stukje land naast een behoorlijk grote hoeve / boerderij waar op de achtergrond Cabergse of Pottenbergse woningen met dakkapellen te zien zijn.
                  Maar ik kan zee en strand niet plaatsen. Ik kan me die valse acacia's wel nog voor de geest halen zo kort op de erfafscheiding geplaatst ( moet 2 meter zijn) maar waar had ik ze gezien?
                  Het strekke u tot voordeel, maar dan in het latijn en goud zal u tot de oplossing brengen.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                    Het strekke u tot voordeel, maar dan in het latijn (..)
                    Als mijn kennis van Latijn (en google!!) mij niet in de steek laat is dit: Benefacit vobis.

                    Maar daar schiet ik nog niets mee op....
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      Maar daar schiet ik nog niets mee op....
                      Sterkte Pier, heb even geen tijd voor MO.

                      Opmerking


                      • Proost (Ein Prosit) en goudsmit. Op de hoek van. Antonius
                        Last edited by Breur; 21 augustus 2022, 10:40. Reden: Nog wat aanwijzingen om tot een oplossing te komen.

                        Opmerking




                        • Wat al die cryptische aanwijzingen van Breur ook te betekenen hebben weet ik niet.
                          Ja "de Branding" begrijp ik eventueel wel, maar alle anderen ........

                          Maar dankzij de Branding had ik weer een richting (voor mijn fietstocht).

                          Ik heb het dus gevonden en heel veel......
                          Ik ben waarschijnlijk meer dan 100x langs dit perkje gereden en..... tot overmaat van ramp heb ik waarschijnlijk tig keer uitzicht gehad op het perkje terwijl mijn lieftallige eega in mijn favoriete friture aan de Proosdijweg stond te wachten en ik op de hoek, dan wel nabij de hoek, Proosdijweg - Meester Ulrichweg zat te suffen in de auto......

                          Op die hoek heb je namelijk een mooi zicht op dit onverwachte perkje.......
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Op die hoek heb je namelijk een mooi zicht op dit onverwachte perkje.......
                            Omwegen leiden ook naar het doel. In ieder geval weer wat herinneringen opgehaald. Succes met de volgende Boe?

                            Opmerking


                            • Voor de afwisseling dan maar weer eens een iets gemakkelijkere.... denk ik

                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                                Voor de afwisseling dan maar weer eens een iets gemakkelijkere.... denk ik
                                Dat is op de Looiersgracht tegenover nr. 15.



                                Opmerking

                                Bezig...
                                X