Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    Het is duidelijk komkommertijd op de Boe. .(..)
    Nou, eigenlijk verre van.
    Pier heeft zowel op Google Earth als met z'n fiets Maastricht doorkruist.

    Dacht ik aanvankelijk aan de Meerssenerweg, Beatrixhaven, Bosscherveld, Lage Kanaaldijk, Malberg, Heerderdwarsstraat, Brusselseweg, Rijksweg in Heer/De Heeg, maar niets van dit alles.
    Ik kan de straat niet plaatsen en links van het huis en de loods moet kennelijk een groot bedrijf zijn, want ik meen daar een sluitstuk van een grote poort te herkennen.

    Ik weet het (nog) niet, maar er is hard gezocht.....

    Over de Heerderdwarsstraat twijfel ik het meeste. Rond huisnummer 43, maar dan is Google Earth erg gedateerd. De Tweedehands zaak op de hoek met de Gerardusweg. Maar dan is de loods (no. 43?) inderdaad geverfd!
    Last edited by Pier; 13 september 2022, 10:47.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

      Nou, eigenlijk verre van.
      Pier heeft zowel op Google Earth als met z'n fiets Maastricht doorkruist.

      Dacht ik aanvankelijk aan de Meerssenerweg, Beatrixhaven, Bosscherveld, Lage Kanaaldijk, Malberg, Heerderdwarsstraat, Brusselseweg, Rijksweg in Heer/De Heeg, maar niets van dit alles.
      Ik kan de straat niet plaatsen en links van het huis en de loods moet kennelijk een groot bedrijf zijn, want ik meen daar een sluitstuk van een grote poort te herkennen.

      Ik weet het (nog) niet, maar er is hard gezocht.....

      Over de Heerderdwarsstraat twijfel ik het meeste. Rond huisnummer 43, maar dan is Google Earth erg gedateerd. De Tweedehands zaak op de hoek met de Gerardusweg. Maar dan is de loods (no. 43?) inderdaad geverfd!
      Heerderdwarsstraat 47 o.a., en inderdaad: Google Earth is gedateerd.

      Opmerking


      • Een apart (nieuw) oud deel van onze stad.

        Denk niet dat het heel moeilijke is.....

        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Een apart (nieuw) oud deel van onze stad.

          Denk niet dat het heel moeilijke is.....
          Ik heb dat gedeelte in onderhoud gehad en gebruikt als visstek.

          Opmerking


          • De doorgebroken beer in de Lage Fronten met waterdoorstroomgang en de W van Willem.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              De doorgebroken beer in de Lage Fronten met waterdoorstroomgang en de W van Willem.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Pier : een heldere uitleg vind je op http://www.eifelnatur.de/Niederl%E4n...20Fronten.html

                Opmerking


                • Waar zien we dit stuk muur?

                  Click image for larger version

Name:	DSCF4972.jpg
Views:	177
Size:	101,0 KB
ID:	105759

                  Opmerking


                  • OK, zo'n muur moet kunnen. Maar kijken we naar iets op grondniveau, of op een hoger plan?

                    PS. Dank voor de link in verband met de beer. Maastricht telde er meerdere, maar uitleg is vaak ver te zoeken.

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
                      OK, zo'n muur moet kunnen. Maar kijken we naar iets op grondniveau, of op een hoger plan?
                      Grondniveau van de weg.

                      Opmerking


                      • Fons Olterdissen.

                        Opmerking


                        • Helaas, niemand? Kapelweg. Net nog te zien de bovenzijde ingang van een gang lopende naar de kapelkelder. Alfons Olterdissen maakte een aantal fresco's in de kapel. Deze verdwenen onder een laag witsel en komen nu weer tevoorschijn door het afbladeren van deze laag.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            Helaas, niemand? Kapelweg. Net nog te zien de bovenzijde ingang van een gang lopende naar de kapelkelder. Alfons Olterdissen maakte een aantal fresco's in de kapel. Deze verdwenen onder een laag witsel en komen nu weer tevoorschijn door het afbladeren van deze laag.
                            Ik denk dat ik het antwoord nooit had gevonden!
                            Ik zat te kijken in de omgeving van de Looiersgracht en het OLV-plein.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Is er al een nieuwe zoek opdracht in de maak?
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Is er al een nieuwe zoek opdracht in de maak?
                                Laatste zoekplaatje werd niet opgelost. Wie zin heeft, kan dus een nieuwe "Boe is dit?" plaatsen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X