Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    heb daar nog geen verbeteringen gezien 2 maand geleden
    dwingend aanschrijven aan eigenaar van het onroerend goed is dat al gebeurd ?
    iemand inside info van afdeling Bouw en Woningtoezicht (heet anders, maar dat weet men)

    mvg

    en keten FEBO, accepteert zoiets
    duiven en ratten die vanuit de bovenliggende verdiepingen op de friet schijten?

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    rotte kozijnen en dakkapellen / leegstand op de verdiepingen
    tss tss tsss
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • Bart Oosterholt
    replied
    Zal wel goed gedraaid hebben met de carnaval, juiste timing!

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Jullie zijn duidelijk nog nooit in een Febo geweest!

    Leave a comment:


  • elvis
    replied
    Met truffelcroquetjes en kikkerbilsaté, niet dat ordinaire frikandelwerk.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Fèbo...

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Benders heeft de ambitie om een goedlopende FEBO te ontwikkelen, om - als dat lukt - ook in Wyck een filiaal te openen.
    Naast de nieuwe Hermès dan maar? Fèbo...

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Laatste nieuws

    Eerste FEBO in Limburg

    01.02.2011
    Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

    Snack- en automatiekketen FEBO wil voor carnaval de eerste Limburgse vestiging openen aan de Markt Zuid in Maastricht. Volgende week begint de verbouwing van het pand op de hoek Markt-Nieuwstraat.
    FEBO, afkorting van De Amsterdamse Ferdinand Bolstraat waar in 1941 een brood- en banketbakkerij met die naam werd gevestigd, oriënteert zich al jaren op een goede locatie in de provinciehoofdstad.

    Die is nu gevonden aan de zuidkant van de Markt, waar enkele jaren geleden alle handelspanden een horecabestemming kregen. Sindsdien vestigden zich er vrijwel alle fastfoodketens van naam.
    FEBO - in het westen van het land vooral bekend geworden met kroketten in loketautomaten - is een van de weinige formules die nog ontbreekt.


    Frank Benders, sinds 2005 franchisenemer van Kentucky Fried Chicken aan de Maastrichtse Markt, gaat de 63ste snackautomatiek runnen met het echtpaar Pahlavan-Bagheri dat al bij hem werkt. Benders: "Als je kijkt naar welke merken en formules aan de Markt een vestiging hebben, past FEBO daar perfect bij.” Benders heeft de ambitie om een goedlopende FEBO te ontwikkelen, om - als dat lukt - ook in Wyck een filiaal te openen.
    Bron: http://www.febodelekkerste.nl/news/default.aspx?lid=1&id=19

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Om even terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp: het gaat toch echt gebeuren. En dat in één van de meest impossante panden op de Markt :(
    Inderdaad een prachtig pand, lijkt mij definitief een monument.

    Dus als Monumenten commissie en Welstand commissie echt zorg dragen voor de bouwkunst, moeten volgens mij zelfs de dubbele entree deuren zo blijven als ze nu zijn en mag er geen trekautomaat aan de gevel komen.

    Febo is landelijk sowieso in strijd met de regels Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) gezien die trekautomaten. Dus geen gevels aanpassen en geen trekautomaten, ook binnen niet.

    mvg

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Pand Febo, hoek Markt-Nieuwstraat

    Om even terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp: het gaat toch echt gebeuren. En dat in één van de meest impossante panden op de Markt :(



    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Tuutsje van Teunsje

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    En Teunsje op de Wijcker Brugstraat, klopt heb ik inderdaad onlangs gezien. Maar die is dus heel nieuw. Dus dat is geen "klassieker" en is die 's avonds open?
    Nog geen klassieker misschien, maar wel helemaal in de klassieke traditie. Met Maastrichter specialiteiten als batteräöfkes. Ik was er afgelopen donderdag en ik moet zeggen: lang niet meer zo'n uitstekende friet met zoervleis gegeten; daar zat echt een half rund in verwerkt! Er hangt een gezellige sfeer, de eigenaar (Teun Wienen) maakt graag een praatje en ik voelde me er meteen op m'n gemak. De zaak loopt als een tierelier, dus dat is wel een blijvertje.

    Nog een leuke bijkomstigheid: op één van de schermen achter de toonbank worden historische films over Maastricht vertoond. Terwijl ik mijn frietsje zoervleis naar binnen werkte, zag ik een historisch bezoek van koningin Wilhelmina en de watersnood in Borgharen/Itteren voorbij komen.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Klopt Haas.

    Siem op de Arrestruwe is, volgens mij, de bekendste friture in Malberg.
    Maar er zit ook nog een friture onder de flat van het Malbergplein.
    Maar nu men ik dat de naam "Malbergplein" is veranderd. Dat even terzijde.

    In die friture onder die flat dus, daar zat jaren geleden, als ik mij niet vergis, Gerrit Gerecht (what's in a name !?!) in.

    Voordat Gerrit de friture overnam, was hij huismeester in de oude Entre Deux.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Back to topic graag... Frituren, dus!

    Zijn er twee op Malberg, waarvan één werkelijk goed?
    Ik ken er 1, die zit al sinds mensenheugenis aan de Arrestruwe. Zit Siem daar nog in? Wat je er haalde, was er altijd goed.


    Er hing een bordje aan de muur:

    ''Wie veel werkt, maakt veel fouten. Wie minder werkt, maakt minder fouten.

    Ik ken mensen die geen fouten maken'''.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cindyv Bekijk bericht
    Erg leuk deze website! Dit artikel staat ook op mijn website [www .maastricht.nieuws. nl] Ik ben er pas mee van start gegaan. Hierop kun je iedere dag het laatste nieuws uit en over Maastricht vinden. Ik heb me meteen aangemeld bij dit forum, en zal het zeker in de gaten houden. Erg sjoen al die foto's vaan us Mestreech.

    Met vriendelijke groeten,
    Cindy V
    Toch weer even off topic....

    Cindyv,

    Welkom op Mestreech-online.
    Leuk om weer een actief lid erbij te hebben.

    Ik heb even op jouw site gekeken.
    Ziet er heel mooi en professioneel uit.
    Mijn complimeten !
    Maar inhoudelijk vind ik de artikelen wel erg zwak.
    Ik hoop dat daar nog aan gewerkt wordt.

    En nu weer naar de fritures......

    Leave a comment:


  • cindyv
    replied
    Toch bedankt voor de tip! Heb het meteen veranderd! Groetjess

    Leave a comment:

Bezig...
X