Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Haas
    replied
    @Olijfje, kende jij Willy ook, met zijn cafetaria pal naast het voormalige regiobusstation, die lag ongeveer tegenover de poort van de overdekte fietsenstalling.

    En er heeft heel lang nog een friture gezeten op de Bourgognestraat, tussen de Spoorweglaan en de Alexander Battalaan. Ik meen dat daar nu een koffieshop zit. Ik kom er niet meer sinds die friture daar weg is.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    "Vroeger" had je 's avonds keuze zat uit "klassieke" fritures.
    Pier, misschien eentje die maar weinigen kennen van "de klassiekers" ;
    de Wycker Grachtstraat, tussen Bourgognestraat en Hoogbrugstraat lag Café - Frituur May waar we met een grote ketel, gewikkeld in een stuk krant de familieporties afhaalden en toen was de uitbaatster May al stokoud.
    het huisnummer weet ik niet meer wegens de nieuwbouw op dat stuk straat
    En er zullen er vast nog wel meer geweest zijn.

    Dat wat meestal ergerlijk is bij afhaal-frituren, is het spoor van weggeworpen frietenbakjes, hamburger doosjes en mayonaise, tot aan de trappen van het voetgangers tunneltje onder de Wilhelminabrug - Matthias Wijnandsstraat.

    Maar ja, dat ligt natuurlijk niet aan de frituur zelf.
    Mvg

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    beide kan ik beamen. Bij Lenie op het Fatimaplein (83) betall je beslist niet te veel, dit geldt ook voor de friture in Wolder.


    Een afknapper eerste klas zit op Daalhof, ik ben daar al tien jaar niet meer gweest, en dat komt omdat hun friet niet te pruimen is: veel te lage baktemperatuur, waardoor je het effect van gekookte friet krijgt, resultaat: veel te vette hap. Dit verhaal hoor ik van bijna iedereen die er later nog eens is geweest. Ja, en als je DAN klaagt dat je klanten weglopen.........

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Effe buiten de singels: een heel goede op het Fatimaplein in Mariaberg (zuidzijde), en ook een op het Mgr. Vrankenplein in Wolder.
    Last edited by Clio; 31 januari 2011, 11:29.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Wat verdwenen friettenten:

    Friture annex café Stevens: Herbenusstraat.
    Friture Riesenbos: Capucijnenstraat.
    Friture annex café Frans(s)en: Capucijnenstraat.
    Friteskraam aan het Cannerplein te Maastricht (zeer in trek indertijd).
    Friture in de Platielstraat bij het pand van Piele Hameleers. Daar heb ik nog een mayoblik zien ontploffen. Een bekende cafébezoeker uit Maastricht, een zekere T., was blijkbaar niet erg tevreden over de bediening aldaar.

    Assortiment indertijd:

    Frites groot/klein in puntzak omwikkeld met kranten. Mayonaise, mosterd of piccalilly. Nasibal, bamischijf, kroket, zure bommen, zure haring en gebraden haring en niet te vergeten zoer vleis.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Als je 'binnenstad' opvat als alles tussen de singels, zit er dan niet nog een frituur op de Pieterstraat, tegenover Molenhof, of is die dicht? In elk geval zit er een 'late' op nr. 1 of 3 van de Annalaan / hoek Emmaplein. Ik ben daar recent eens 's avonds binnengelopen en ze waren zó van hun trammeltanen vanwege een onbekende klant dat ze me voor 1,95 genoeg friten meegaven voor drie personen. Nog lekker ook!
    Je hebt gelijk Clio.
    Die frituur op de St. Pietersstraat, daar zat eind jaren tachtig, begin jaren negentig "Annie van de Pregter" nog in.
    Klopt !!
    De frituur bestaat inderdaad nog steeds, maar is nu iets moderner.
    En waar "Annie" gebleven is........??

    Die op de Annalaan is, bij mijn weten, een veredelde shoarma-zaak waar je ook nog gewoon frites kunt krijgen. Dus dat is geen "klassieker" vind ik.

    AANVULLING 31 jan. 2011.
    De friture op de Sint Pietersstraat heet nu "De Bolle" en is gevestigd op nummer 50.
    Last edited by Pier; 31 januari 2011, 13:26.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Als je 'binnenstad' opvat als alles tussen de singels, zit er dan niet nog een frituur op de Pieterstraat, tegenover Molenhof, of is die dicht? In elk geval zit er een 'late' op nr. 1 of 3 van de Annalaan / hoek Emmaplein. Ik ben daar recent eens 's avonds binnengelopen en ze waren zó van hun trammeltanen vanwege een onbekende klant dat ze me voor 1,95 genoeg friten meegaven voor drie personen. Nog lekker ook!

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Ik vermoed dat mijn huidige babbeldrang in Freudiaanse termen 'reactieformatie' is...

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Via de FEBO op de Markt, naar het eerste vriendinnetje van onze burgemeester......

    GEWELDIG......!!!!!

    Waarom kijken we überhaupt nog TV?
    All you need is Love, Spoorloos, Vermist etc.... allemaal slappe aftreksels van MO

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Acherrem, heb je er nóg een trauma van?

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    getrouwd met een vroeger buurmeisje van mij (ook 'n stevige meid) samen hadden ze tot voor kort Hotel "De Uitkijk" in Valkenburg, van hun toenmalige website haalde ik nogal wat goede Limburgse recepten.
    De uitkijk was daarvoor van een koppel uit Broekhem. De dochter daarvan was mijn eerste vriendinnetje op de basisschool. Ik durfde er geen woord tegen te zeggen....

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Volgens mij is dat dezelfde, 't is een flinke kerel!

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

    En Teunsje op de Wijcker Brugstraat, klopt heb ik inderdaad onlangs gezien. Maar die is dus heel nieuw.
    Die heet toch: 'Tuutje van Teuntje'?

    Toen ik op de basisschool zat had de uitbater - met de voorspelbare naam Teun- een friture met dezelfde naam in Broekhem.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    ik loop 's avonds niet op straat, dus ik weet niet tot hoelaat Teunsje open is. Ik zal morgen even kijken! En inderdaad nieuw!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    De Ouw Brök op het Cörversplein en Teunsje is nieuw op de Wijcker Brugstraat, in de zaak waar vroeger de hoedenzaak van Madeleine was gevestigd van de ouwe Mevrouw Pans! Duidelijk?
    De Ouw Brök, die bedoelde ik toen ik het had over "de frituur op de Oeverwal". Mijn fout, maar dat heb ik al hersteld. Bedankt.
    Maar bestaat die frituur nog?

    En Teunsje op de Wijcker Brugstraat, klopt heb ik inderdaad onlangs gezien. Maar die is dus heel nieuw. Dus dat is geen "klassieker" en is die 's avonds open?

    Leave a comment:

Bezig...
X