Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eerste Limburgse FEBO in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Clio
    replied
    Back to topic graag... Frituren, dus!

    Zijn er twee op Malberg, waarvan één werkelijk goed?

    Leave a comment:


  • cindyv
    replied
    Beste El Loco,


    Zo klinkt het erg negatief. De zoveelste kloon ben ik niet. De rest komt niet uit Zuid-Limburg. Ik ben juist erg blij met de ondersteuning van nieuws.nl De nieuwsberichten krijg ik niet aangeleverd, deze zoek ik zelf. Ik ben erg trots op mijn stad en vindt het super om dit te gaan doen en dat is waar het voor mij om gaat.


    Met vriendelijke groeten,
    Cindy
    Last edited by cindyv; 4 februari 2011, 15:06.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cindyv Bekijk bericht
    Hierop kun je iedere dag het laatste nieuws uit en over Maastricht vinden.
    De zoveelste kloon van nieuws.nl. Je krijgt de nieuws- en weerberichten van hun aangeleverd en de advertentie-inkomsten zijn gedeeltelijk voor jou. Zie http://opuwsite.nieuws.nl.

    Leave a comment:


  • cindyv
    replied
    Erg leuk

    Erg leuk deze website! Dit artikel staat ook op mijn website [www .maastricht.nieuws. nl] Ik ben er pas mee van start gegaan. Hierop kun je iedere dag het laatste nieuws uit en over Maastricht vinden. Ik heb me meteen aangemeld bij dit forum, en zal het zeker in de gaten houden. Erg sjoen al die foto's vaan us Mestreech.

    Met vriendelijke groeten,
    Cindy V

    Leave a comment:


  • Monika
    replied
    Wat verdwenen friettenten:

    Madame Hopeloos op st Pieter (observantenweg0
    Frituur in de Pieterstraat, die had van die ouderwetse alkoofjes waar je kon zitten, gingen wij met Carnaval altijd naar toe. De eerste keer in mijn cowboy(girl) pakje met ;n let op: 'n WITTE cowboyhoed

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    (..) Zo meteen ontdekken ze ook nog, dat je er hash uit kunt trekken :(.
    (..)
    Dadelijk breng je onze gemeenteraad nog op ideeën Breur
    3 gram per vakje.....

    Oorspronkelijk geplaatst door Dorus
    (..) De lekkerste frieten bak ik zelf. Mooi snijden, in een bak warm water leggen zodat een groot gedeelte zetmeel uit de aardappelen verdwijnt dan goed afdrogen en het liefst bakken in de oude emaille frituurpan met frituurvet van het merk Ossenwit. ( frituurvet op basis van rundvet, bijna alle belgische frituren gebruiken dat, daarom zijn de frieten in Belgie zo lekker) (..)
    Volgens mij eega, die ik als frietenliefhebber er bij de haren heb bijgesleept, krijg je Ossenwit bijna nergens meer......
    En dan bakken op het gas en niet meer in de fritespan?

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    !!

    Niet te veel zout! Is niet goed voor én je nieren én je bloeddruk!

    Leave a comment:


  • Dorus
    replied
    Jazeker, dan worden ze lekker knapperig en als finishing touch veel zout, het liefst grove zeezout

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
    Ik ken het hele FEBO niet en begrijp de ophef ook niet helemaal.
    Maar als ik het goed begrijp wordt het gevestigd in het pand waar nu Snackpoint zit. Dat is toch al een frituur mèt snack/trekmuur?
    Lucy je hebt gelijk, de ophef is niet nodig. Ik denk alleen dat deze lelijke trekpleisters zich als een plaag over de buurten zullen verspreiden. Zo meteen ontdekken ze ook nog, dat je er hash uit kunt trekken :(.

    @Dorus: bak je ook eerst de friet voor en dan later afbakken?

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    De lekkerste frieten maak je zelf
    Ben ik het helemaal met Dorus eens?

    Leave a comment:


  • Dorus
    replied
    Precies en de Febo is niet slecht maar oer randstad en lelijk bovendien dus waarom in Maastricht? De lekkerste frieten bak ik zelf. Mooi snijden, in een bak warm water leggen zodat een groot gedeelte zetmeel uit de aardappelen verdwijnt dan goed afdrogen en het liefst bakken in de oude emaille frituurpan met frituurvet van het merk Ossenwit. ( frituurvet op basis van rundvet, bijna alle belgische frituren gebruiken dat, daarom zijn de frieten in Belgie zo lekker)

    Als we friet gaan halen en we zijn in de stad, dat wordt het Reitz en anders vanuit thuis als het ons te laat is om te koken halen we lekkere frieten bij frituur Blöw Dörrep op de Proosdijweg. Tot laat in de avond open en altijd druk

    Leave a comment:


  • lucy
    replied
    Ik ken het hele FEBO niet en begrijp de ophef ook niet helemaal.
    Maar als ik het goed begrijp wordt het gevestigd in het pand waar nu Snackpoint zit. Dat is toch al een frituur mèt snack/trekmuur?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Had broodje Neus ook een afzuigkap?
    Ik weet het weer: Im Weissen Rössl heette dat hotel.

    Had die Neus last van flatulentie?

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Had broodje Neus ook een afzuigkap?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    En er heeft heel lang nog een friture gezeten op de Bourgognestraat, tussen de Spoorweglaan en de Alexander Battalaan. Ik meen dat daar nu een koffieshop zit. Ik kom er niet meer sinds die friture daar weg is.
    Dat klopt; ik heb in een hotel er tegenover (naam?) horeca-ervaring opgedaan. Moest er afwassen met groene zeep (in dat hotel); van die groene zeep ging het porselein zo mooi glanzen.
    @Haas die frites waren lekkerder dan gefrituurde stickys of die gefermenteerde cake.

    Leave a comment:

Bezig...
X