Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gezelligste kaffee in Mestreech

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Vreemd ik heb heel veel jaren in de Bernardusstraat gewoond heb de opening en de sluiting meegemaakt, en het Hofke was meer een ietwat oudbollig café in mijn herinnering.
    Opa en Oma en zoon Marcel en schoondochter Mia Direcke, ja juist die van een of andere politieke partij, CDA?
    Deze waren de uitbaters bij mij is ruzie niet bekend.

    Wel de Tuf Tuf, daar was het schering en inslag zelfs op de dag van de opening stond de ME klaar en later op de avond heeft de ME ingegrepen.
    De reden was, je kwam er niet in zonder stropdas en dat nam niet iedereen, naderhand heeft juist het publiek de overhand gekregen waar de Tuf Tuf niet op stond te wachten, juist in de locatie was het schering en inslag van vechtpartijen.
    Ieder weekend politie aanwezig en buiten erg rumoerig door de vechtersbazen.
    Nu zit er het * restaurant Tout A Fait
    http://www.toutafait.nl/nl/
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #77
      De naam, Tuf Tuf ken ik ook wel, en wat je zegt, dat klopt ook. Hoorde je er op school niet bij, dan waren er altijd leerlingen die ervoor zorgden dat je ook de Tuf Tuf niet in kwam. Wat dat betreft had de MEAO waar ik op zat, en dan met name de jaargangen van medio jaren 70, een heel bedenkelijke, zeg maar bedroevende, reputatie.

      Ik moet erbij zeggen, die school had toen een hoog Molukkers-gehalte, maar het waren juist niet de Molukkers die ervoor zorgden dat je de Tuf Tuf niet binnen kwam, als je geen meeloper was van het kleine groepje dat het daar voor het zeggen meende te hebben. Vooral een duo, met de initialen S.C. en A.V. (Commerciele richting), meende dat de Tuf Tuf van hun was. Insiders weten precies wie ik bedoel.

      Toch was het ook t Hofke, waar het nodige te doen was, als je om de een of andere reden de Tuf Tuf niet binnen kwam. En dat was ook het groepje rond bovengenoemde heren, plus hun ''lakeien'' dat daar de dienst uit maakte.


      De MEAO had toen sowieso een bedenkelijke reputatie, vooral met carnaval. De leerlingen trokken toen samen met de leraren in een grote optocht, al lallend en toeterend, de binnenstad in, waarbij ze eerst halt maakten bij friture Willy, midden op het oude Stationsplein. Beter gezegd: tussen het regionale busstation en het Stationsplein in. Daar moest Willy alle zeilen bijzetten om de leerlingen eerst te laten betalen, voordat ze hun bestelling konden plaatsen. Willy had ravenzwart haar, maar of die kleur nog puur natuur was, waag ik te betwijfelen.

      Vervolgens ging een deel naar het Brand's Bierhuis, die waren al te zat om verder te lopen, en degenen die nog redelijk ter been waren, trokken verder naar Charlemagne/de Boterkop en naar het Vrijthof, waar vooral de Old Dutch binnen de kortste keren mudjevol zat.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Café De Karkol mag zich in 2011 de meest gastvrije horecagelegenheid van Nederland noemen. Een opmerking van een Maastrichtenaar op LinkedIn: “Dat wisten wij hier al lang, nu de rest van het land ook.”
        Bron: www.hospitality-management
        En dat is en aubade waard. (21.01.2011 in " De Limburger" )


        Opmerking


        • #79
          Steeds minder cafes

          Het moet niet veel gekker worden.
          Vandaag las ik de Elsevier van 29 jan. 2011 en op blz. 52 staat een katern met de titel:


          Maastricht blijft stad met de meeste kroegen van het land

          (...)

          (...)
          In Maastricht verdwenen tussen het jaar 2000 en 2009 in totaal 127 zaken, bijna 12 procent van het totaal."
          Last edited by Pier; 14 september 2022, 16:56.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #80
            Misschien hebben ze al deze tafeltjes apart meegeteld?
            Bestanden bijvoegen

            Opmerking


            • #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              Ik zie dit nu pas. Klopt het dat hier eerder Obelix, later omgevormd tot Gallië, gevestigd was?

              En zo ja, waren jullie daar eerder ook eigenaar van, of hebben jullie slechts het pand overgenomen?

              Niet dat ik snel reactie verwacht, het enige bericht van Rasma_M dateert immers van begin augustus. Je kunt echter nooit weten.
              Klopt inderdaad!
              Maar Gallië zit al sinds begin 2007 niet meer in dat pand. Tussen 2007 en eind 2010 heeft "Kiwi" in dit pand gezeten. "Kiwi" was overigens een redelijk succes en zij hebben kunnen uitbreiden naar een groot pand op de Ezelenmarkt. Toen is er na een tijdje "Bij David" geweest. Dit Restaurant zag er overigens precies hetzelfde uit als "Kiwi". Het enige verschil was, dat Kiwi alles groen had en "Bij David" roze.

              Groet,

              Mestreech84

              Opmerking


              • #82
                Kaffee

                Als oud maastrichtenaar vraag ik me af telt de KNIJNSPIEP niet meer mee in de groep gezeligste cafe's van Maastricht ????

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
                  Als oud maastrichtenaar vraag ik me af telt de KNIJNSPIEP niet meer mee in de groep gezeligste cafe's van Maastricht ????
                  Harry dan kan ik je van harte geruststellen dit is nog bij veel goede bekende erg in trek.
                  Ze hebben er echt vaste klanten, het moet super leuk zijn voor de iets wijzere onder ons
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #84
                    Haas is uiteraard stamgast.

                    Opmerking


                    • #85
                      Stadspark Pavlijoen

                      El Loco,

                      Je zou voor de vraag die je stelde over het wel en wee van het stadspark te raden kunnen gaan bij mijn neef John Vreijderberger, die zijn ouders hebben dit ook beheerd.
                      Als ik me niet vergis werkt John bij een optiek op de Kesselskade.

                      Succes als je gaat zoeken.

                      Opmerking


                      • #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                        Is er geen levende ziel meer op dit forum die zich " de Brök" in de Koestraat nog herinnert ? Daar zat ik dus dagelijks toen ik nog jong en wild was
                        Jawel hoor..Libér was de kroegbaas (geboren op Bevrijdingsdag..), later bekend als 'de Sjörrek', zit nu op een of ander Spaans eiland,...ernaast was Club 69, een ruige tent waar je al eind jaren 60 achterin hash kon kopen, iets verderop lag de Dolfijn, en Noonk Bér tegenover de Club 69 runde toen nog de Congo Bar, schitterende kroeg!
                        Leuke tijden..

                        Opmerking


                        • #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sint Servaos Bekijk bericht
                          Waterval-Jongens? Dat zegt me totaal niks.. Take Five is niet mijn ding, is een ander soort volk dan mezelf.
                          De Waterval jongens waren zoons van de familie Waterval, twee hardwerkende mensen van buiten Maastricht. Ze hadden een klein kruidenierzaakje in Heugemerveld ('t Zuivelke) in de jaren 60/70...ze hebben in de Heggenstraat nog een zaak gehad..ben ff kwijt wat voor een..

                          Opmerking


                          • #88
                            Was dat Traders?
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Op een betonnen platen vloer kon je fietsen en skeltertjes huren. Er mocht niet gebotst worden. 's Middags dus voor de jeugd en ouders. De dancing: gietijzeren palen en van die klapstoektjes van ijzer met houten plankies waarvan je een hernia van opliep. Het paviljoen lag aan het einde van de zgn. Kastanjelaan en is volgens mij verdwenen bij het verleggen van de monding van de Jeker c.q. het dempen van het Kanaal van Luik naar Maastricht, dus jaren 60.
                              Meer borrelt er niet op uit mijn geheugen wat ik hier kan en wil vertellen.
                              het Paviljoen is niet door het verleggen van de jeker cq het dempen van het kanaal verdwenen. Jaren na de demping/omleiding stond het paviljoen er nog. Ik heb er veel in gespeeld. Pas toen de junken het overnamen is het gesloopt. Het park was toen al voor een groot deel heringericht.

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                                Traders is er nog steeds, Pa Waterval staat er achter de toonbank.
                                Ernaast op de hoek met de Bredestraat is de Take Five waar de jongens te vinden zijn
                                Inderdaad, Traders was/is de naam..ben al een tijd niet meer aan die kant geweest. Was die kroeg niet eerst van MVV voetballer Jo Bonfrére, de naam van de kroeg was toen wel anders. Zijn voetbal-collega Willy Brokamp zat toen in de Bernardusstraat met een kroeg.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X