Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gezelligste kaffee in Mestreech

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    De Brök ken ik zéker nog. Om 10.00 uur al open en de eerste koffie was gratis. Handig als je eens een keer geen zin had om naar school te gaan.

    Mijn uitgaan is overigens begonnen in de Kombi, vandaar naar d'n hiemel want daar woonde ik naast. 't Peurtsje was om de hoek.

    Ik kan me nog een politieactie rondom de 4 köp in de ridderstraat herinneren. De Stenenbrug stond zo vol fietsen dat er geen mens meer door kwam. Alle fietsen werden toen verwijderd door de politie.

    De 4 köp heeft niet lang bestaan. Ik kan me nog herinneren dat ze tijdelijk verhuisden naar de "black eagle" in de Koestraat toen er een verbouwing plaatsvond.

    Opmerking


    • #47
      kent men de tuf tuf nog? of de black hole? (was daarna ??? en nu ???) ik wel... maar daar mocht ik niet meer komen nadat mijn oudste broer m'n Pa verteld had dat ik er gesignaleerd was. mvg
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • #48
        The black hole? Waren er toen al dark rooms?
        Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
          kent men de tuf tuf nog? of de black hole? (was daarna ??? en nu ???) ik wel... maar daar mocht ik niet meer komen nadat mijn oudste broer m'n Pa verteld had dat ik er gesignaleerd was. mvg
          Ja, de Tuf Tuf ken ik wel. Eigenlijk net iets te groot voor die tijd en er heerste een zekere spanning van elkaar niet beminnende groepen om het zo maar eens te zeggen. Je drankje kon je maar beter niet uit het zicht verliezen. Maar, waar wat te beleven was, was Breur ook.

          Opmerking


          • #50
            de tuf tuf ken ik ook uiteraard. even verderop lag 't höfke, met achterin verhoogd de danszaal. Nadat de klandizie terugliep heeft met het verbouwd tot een futuristisch iets en het "the black hole" genoemd. Na een populaire SF film uit die tijd. Er is momenteel al jaaaaaaaaaren een grieks restaurant in gevestigd.

            Ik denk overigens dat gezien de naam een "glory hole" ipv een darkroom toepasselijker zou zijn maar dit geheel terzijde en er tegelijkertijd mee ontkennend dat ik een glory hole fan ben.

            Opmerking


            • #51
              goede oude tijd

              Tuf Tuf, 't Höfke, De Meule, De Brök, Le Cave, D'n Hiemel, d'n Ingel, Old Dutch,(Ohio) de café waar de molukse bevolking van Maastricht veel kwam. Allemaal goede en soms wat minder goede herinneringen, er was nog één cafe op het Amorsplein waar mijn broer veel kwam, ik kom echter niet meer op de naam. Naast de Djin.
              MestreechterSteerke gief um Mestreech.

              Opmerking


              • #52
                De DJ Inn!! Hè hè, daar komen we eindelijk bij mijn jeugd aan. Maar ik kan me niet herinneren dat daarnaast nog iets zat (toch vóór mijn tijd?). Wel had je die kelder onder de Lucky Luke, maar dat zit op de hoek. Bedoel je Falstaff misschien?
                Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

                Opmerking


                • #53
                  Of de Paddock?
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • #54
                    Oorspronkelijk geplaatst door goofjohn Bekijk bericht
                    Tuf Tuf, 't Höfke, De Meule, De Brök, Le Cave, D'n Hiemel, d'n Ingel, Old Dutch,(Ohio) de café waar de molukse bevolking van Maastricht veel kwam. Allemaal goede en soms wat minder goede herinneringen, er was nog één cafe op het Amorsplein waar mijn broer veel kwam, ik kom echter niet meer op de naam. Naast de Djin.
                    Ik had in die tijd wat Molukse/Ambonese vriendinnetjes (die heb ik trouwens nog, de oudste is nu 91 !), vandaar mijn aanwezigheid in bepaalde cafés. Amorslein: wordt daar niet mee bedoeld de Plaza Bar ? Daar speelde Marcel? disjockey. Had alle genres en die tent liep indertijd als een tie...

                    Opmerking


                    • #55
                      gelijk

                      Nee ik bedoel de Paddock, mijn broer kwam daar ieder weekend en vaker. Hij was toendertijd bij de 'paddockangels' een groep motorrijders/vrienden die daar bij elkaar kwamen. Voor mij was het soms 'te ruig'.
                      MestreechterSteerke gief um Mestreech.

                      Opmerking


                      • #56
                        nu

                        de laatste cafe waar ik was
                        en wel vaker graag binnenwandel of op terras zit is cafe Belair (richting enci)
                        vooral 's avonds 'rolt' de koele lucht van de sint pietersberg over de kanaaldijk omlaag en verkoelt
                        toch wel prettig bij dit weer

                        mvg
                        Iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afdanking
                        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                        Opmerking


                        • #57
                          Maar sinds Frans er niet meer in zit is 't ook niet meer wat 't geweest is.

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Harrie,
                            je legt me wel heel veel in de mond dat ik niet geschreven noch gesuggereerd heb.
                            en vooral niet een stelling die ik volgens jou impliceer (zie #40) en daarmee anderen tekort doe.


                            overigens dat is wel een beetje ongepast.

                            mvg
                            mijn excuses maar je ophemeling gaf toch wel de indruk dat hier iets geweldigs en unieks aan de hand was....met alle respect is take 5 en aardig en leuk cafetje maar niet meer dan dat.
                            Een in jaren 80 waren er wel meer zeer goed draaiende kroegen, dat je er misschien niets aan vond is een ander verhaal...cha·cun à son goût
                            Last edited by ; 3 juli 2010, 11:26.

                            Opmerking


                            • #59
                              Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
                              Nu we het er toch over hebben: bij William in "t peurtsje" of bij Aloïs "in de Meule" waren ook café's waar men het nu nóg over heeft, of wie kent nog "de vief köp" in het Ridderstraatje? Kort bestaan maar de gehele schoolgaande jeugd trok er heen. Na sluiting van dit café verkaste iedereen naar de Old dutch, die toen pas echt goed op gang kwam.

                              overdag op de Vriethof ( Old Dutch) en s'avonds Koestraat, Bernardusstraat, via den Hiemel noa de Pieterstraat ( yep bij Willem klopt ) en dan weer terug via 'n frietjse van Bollen ( eerst vader daarna zoon op de Pieterstraat )!
                              Concerten inderdaad de Kombi en het Staargebouw!

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
                                De DJ Inn!! Hè hè, daar komen we eindelijk bij mijn jeugd aan. Maar ik kan me niet herinneren dat daarnaast nog iets zat (toch vóór mijn tijd?). Wel had je die kelder onder de Lucky Luke, maar dat zit op de hoek. Bedoel je Falstaff misschien?
                                Falstaff was toen Speak Easy

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X