Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gezelligste kaffee in Mestreech

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    En dus nu een plaatje nostalzjie.
    Bestanden bijvoegen

    Opmerking


    • #62
      @Harrie. Ik denk niet dat je Bollen bedoelt. Ten 1ste de zoon, Mattie, heeft nooit in de zaak gestaan laat staan dat ie 'm heeft overgenomen. Ten 2de: bollen was altijd vroeg dicht want hij had nooit zin in het uitgaanspubliek. Ik denk dat je frituur "de Hap" bedoeld. die lag naast "'t peurtsje".
      Last edited by ; 4 juli 2010, 08:00. Reden: Twee hinderlijke spelfouten eruit gehaald.

      Opmerking


      • #63
        Kaffees Mestreech

        Wat vroeger of nu de gezelligste kaffee in Maastricht was of is, daar kan ik niet over oordelen of meepraten.
        Maar ik bezit wel twee (inmiddels zeldzame) boekjes met de titels:
        • Mestreechter Kaffees;
          Groot Maastrichts kroegenboek;
          1975;
          Uitgave in het kader van het 25 jarig bestaan van de Hotelschool

        • 't Groet kaffeebook vaan Mestreech;
          1994
          Studentenvereniging Amphitryon
          verbonden aan de
          Hoge Hotelschool Maastricht
          Hogeschool voor Management.

        Deze boekjes bevatten voldoende informatie waar mensen met belangstelling voor de geschiedenis van de Kaffees in Mestreech, het nodige van hun gading kunnen vinden.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
          Wat vroeger of nu de gezelligste kaffee in Maastricht was of is, daar kan ik niet over oordelen of meepraten.
          Maar ik bezit wel twee (inmiddels zeldzame) boekjes met de titels:
          • Mestreechter Kaffees;
            Groot Maastrichts kroegenboek;
            1975;
            Uitgave in het kader van het 25 jarig bestaan van de Hotelschool

          • 't Groet kaffeebook vaan Mestreech;
            1994
            Studentenvereniging Amphitryon
            verbonden aan de
            Hoge Hotelschool Maastricht
            Hogeschool voor Management.

          Deze boekjes bevatten voldoende informatie waar mensen met belangstelling voor de geschiedenis van de Kaffees in Mestreech, het nodige van hun gading kunnen vinden.
          Ja, een goed naslagwerkje. ik heb de uitgave uit 1975 in de kast staan. Zou eigenlijk een herdruk verdienen.

          Opmerking


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
            @Harrie. Ik denk niet dat je Bollen bedoelt. Ten 1ste de zoon, Mattie, heeft nooit in de zaak gestaan laat staan dat ie 'm heeft overgenomen. Ten 2de: bollen was altijd vroeg dicht want hij had nooit zin in het uitgaanspubliek. Ik denk dat je frituur "de Hap" bedoeld. die lag naast "'t peurtsje".
            Hi Rob,

            Was toch Bollen, was waarschijnlijk iets voor jouw tijd zo midden 70-er jaren ( 74 - 76 ) is dat ongeveer geweest.
            Later heeft...weliswaar kort...zijn zoon ( zo'n flinke grote vent) er in gestaan.
            Maar tot hoe laat hij open was weet ik niet want moest toen al om 11 uur thuis zijn van mijn vader en braaf als ik was... deed ik dat.
            Kan me vaag herinneren dat op een bepaald moment hij inderdaad 's avonds dicht was...maar hij had toen de beste frites en een lekkere groete tuut,
            later gingen we inderdaad, noodgedwongen, naar de frituur naast 't Peurtsje en de frituur in de Koestraat ( tegenover de Brök en Club 69).
            Last edited by ; 4 juli 2010, 11:23.

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              In het paviljoen in het stadspark moest je voor je ouders goed op je zusje letten.


              Is dat het paviljoen waar Breur het over heeft? Wie weet er meer van? Hoe lang heeft het bestaan? Hoe zag het eruit (permanente constructie/seizoensbouwsel)? Wat is die attractie rechtsonder? Leren fietsen tussen de botsautootjes?

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht

                Is dat het paviljoen waar Breur het over heeft? Wie weet er meer van? Hoe lang heeft het bestaan? Hoe zag het eruit (permanente constructie/seizoensbouwsel)? Wat is die attractie rechtsonder? Leren fietsen tussen de botsautootjes?
                Op een betonnen platen vloer kon je fietsen en skeltertjes huren. Er mocht niet gebotst worden. 's Middags dus voor de jeugd en ouders. De dancing: gietijzeren palen en van die klapstoektjes van ijzer met houten plankies waarvan je een hernia van opliep. Het paviljoen lag aan het einde van de zgn. Kastanjelaan en is volgens mij verdwenen bij het verleggen van de monding van de Jeker c.q. het dempen van het Kanaal van Luik naar Maastricht, dus jaren 60.
                Meer borrelt er niet op uit mijn geheugen wat ik hier kan en wil vertellen. In de verhalen van puberende jongens is toch niemand geïnteresseerd. Overigens is het waard te vermelden dat in deze periode de straatprostitutie rondom deze locatie "Gestalte" kreeg. Later hebben ze de dames en heren weer achter de raampjes c.q. kamertjes gedrongen.

                Opmerking


                • #68
                  Nieuw trendy restaurant Bij David

                  De droom was er al lang en wachten op het juiste moment was moeilijk... Mijn liefste man David heeft eindelijk zijn eigen restaurant geopened! He he zeggen we dan. Eindelijk. www.bijdavid.eu

                  Het is nog allemaal zo nieuw en vers dat je hoofd dat nog niet kan bewerken. Moet nog allemaal laten bezinken...

                  Maar, als je in de buurt bent van de binnenstad Maastricht, loop dan de straatje Achter het Vleeshuis in en kom gezellig naar binnen Bij David! Is het maar voor een 'tas' koffie... Super leuk!

                  Nog mijn laatste woordjes... ben zo trots of mijn mannetje!!!
                  Last edited by Rasma_M.; 6 augustus 2010, 09:50.

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rasma_M. Bekijk bericht
                    Maar, als je in de buurt bent van de binnenstad Maastricht, loop dan de straatje Achter het Vleeshuis in en kom gezellig naar binnen Bij David! Is het maar voor een 'tas' koffie... Super leuk!
                    Nou Rasma M,

                    Gelet op de openingstijden, zeker op zondag, vrees ik dat ik niet vaak in de gelegenheid zal zijn om eens "gezellig naar binnen te komen" .....
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #70
                      Ik zie dit nu pas. Klopt het dat hier eerder Obelix, later omgevormd tot Gallië, gevestigd was?

                      En zo ja, waren jullie daar eerder ook eigenaar van, of hebben jullie slechts het pand overgenomen?

                      Niet dat ik snel reactie verwacht, het enige bericht van Rasma_M dateert immers van begin augustus. Je kunt echter nooit weten.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #71
                        Twee weken geleden vroeg een stel uit Noord-Holland me om eettips in de binnenstad, en een van de gelegenheden die ik in gedachte had, was Gallië, toen wist ik nog niet dat dat er al niet meer was.

                        En ja hoor, die zaterdag stond ik voor een gesloten deur.


                        Het was volgens mij datzelfde pand.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
                          De DJ Inn!! Hè hè, daar komen we eindelijk bij mijn jeugd aan. Maar ik kan me niet herinneren dat daarnaast nog iets zat (toch vóór mijn tijd?). Wel had je die kelder onder de Lucky Luke, maar dat zit op de hoek. Bedoel je Falstaff misschien?
                          De kelder onder de Lucky Luke kan ik me ook nog voor de geest halen, en die is eigenlijk niet eens zo gek lang weg. Nou ja, ik weet dat ik een paar keer in de Metro ben geweest, en dat je daar altijd die nacho chips uit een automaat kon halen. Was strategisch midden in de zaak neergezet. Het eten ervan zorgde namelijk automatisch tot een verhoogde drank-consumptie.


                          Oh, en t Höfke heette later de Charleston, ze wilden van hun bedenkelijke naam af, en gaven de kroeg daarom een andere naam. Later werd de oude naam weer gebruikt. Voor zover ik weet, heeft het daar begin jaren 80 maar een paar jaar de Charleston geheten. Was dit niet op de plek waar nu de Griek zit? Die is daar halverwege de jaren 80 gekomen, voor zover ik me herinner.
                          Last edited by Haas; 30 oktober 2010, 16:35.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                            Oh, en t Höfke heette later de Charleston, ze wilden van hun bedenkelijke naam af.
                            Alles hierboven (vele postings lang) is mij onbekend. :( Licht me maar niet verder in. Wat me wel intrigeert is de vraag waarom 't Höfke een bedenkelijke naam had?
                            Last edited by Clio; 30 oktober 2010, 18:39.

                            Opmerking


                            • #74
                              Eind jaren 70 was daar vaak ruzie. Destijds (en nu evenmin) was ik geen uitgaander, maar ik hoorde het van mijn klasgenoten, de naam van het cafe komt me slechts bekend voor omdat ze het er steeds over hadden, dat er weer eens een kloppartij was geweest.

                              Met mensen van een latere opleiding gingen we weleens naar wat toen de Charleston heette, en ik moet zeggen: er hing daar toen een prettige sfeer.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #75
                                't Höfke heeft ook nog een tijdje "the Black Hole" geheten. Naar een populaire film uit die tijd.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X