Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Geusseltbad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    mijn god.
    hoe kun je zo'n voorstel lanceren
    neem je verlies
    die Partij beheerd mijn interesse dus gegarandeerd niet goed.

    elke andere partij in de beleggingsconstructie neemt verlies?
    behalve die Initiator met zijn "mooi weer" sommetjes en berekeningen, die legt wellicht de stijgende kosten niet op tafel en verdiend er aan

    vastgoed ontwikkelingen zijn zo link als een loden deur.

    mvg
    Beste Antonius,

    Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp echt niet wat je hierboven hebt geschreven.
    Vind jij nu dat de gemeente haar verlies wel of niet moet pakken??
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #62
      Ik snap het ook niet, maar eerlijk is eerlijk, dat heeft ook een bepaalde charme.

      Opmerking


      • #63
        excuus,
        Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp echt niet wat je hierboven hebt geschreven.
        dat hoeft ook niet en misschien kan dat ook niet daar ik zelf ook merkte dat die reactie van mij te snel en te ongenuanceerd was opgesteld.

        Maar ik begreep niets van deze opstelling
        "Wij (LPM, Pier) zeggen, als je een bad van 17 mln naar 25 ml laat oplopen dan krijg je de exploitatie niet meer rond en dan moet je je verlies nemen.
        Doe je dat niet en wikkel je dat af via tariefsverhoging dan zul je de gebruikers wegjagen en zorg je aan de andere kant nog eens voor een begrotingstekort (en afname sportdeelname) omdat je dan een lagere bezettingsgraad creëert."
        soms initieeerd koeterwaals een Babylonische spraak verwarring
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #64
          Zwemclubs tussen hoop en vrees

          Zwemverenigingen MZ&PC en Kimbria vrezen voor hun toekomst. De gemeenteraad stemde dinsdag in meerderheid tegen een financieel ingroeimodel voor de clubs in het nieuwe Geusseltbad waardoor de clubs met een forse kostenstijging worden geconfronteerd.

          Maastricht
          Van onze verslaggever/limburger.nl


          Bij Kimbria is de situatie het nijpendst. Tussen de zwemclubs is afgesproken dat Kimbria zich gaat richten op wedstrijdzwemmen. „Daardoor hebben wij het bad elke dag nodig. Gezien de nieuwe tarieven wordt dat onbetaalbaar”, zegt Anja Meijers van Kimbria. „Onze leden betalen nu 288 euro per jaar. Als we dat verhogen naar 450 euro, hebben we de huurkosten er nog niet uit. Zeker niet als er wellicht leden gaan lopen als we de contributie verhogen.”

          Opmerking


          • #65
            Wat ik me afvraag

            Mosaqua kost 8,50, maar inwoners van 't heuvelland betalen maar 3,75.
            Meer dan 50% korting! Wie geeft deze korting, de gemeente ?
            Hoezo kunnen zij daar korting krijgen en wij hier niet ?
            Is natuurlijk moeilijker omdat Maastricht veel meer inwoners heeft, maar dan misschien 30% korting.
            Of is het geusseltbad zoveel beter en zou het 't geld waard zijn ?

            Opmerking


            • #66
              Einde club door nieuw zwembad

              De Zaterdag Middag Zwem Club (ZMZC) is de eerste vereniging die ophoudt te bestaan vanwege de tarieven in het nieuwe Geusseltbad. Verschillende zwemclubs maakten al bekend te vrezen voor de toekomst in het nieuwe bad, maar ZMZC is de eerste vereniging die daadwerkelijk de handdoek in de ring gooit.

              Maastricht
              Van onze verslaggever

              ZMZC is voortgekomen uit de Maastrichtse Reddingsbrigade en verzorgt op zaterdagmiddagen zwemlessen voor zo'n 80 tot 100 kinderen. De club richt zich vooral op mensen met een 'smalle beurs' zo laat Emmy van Loo van de club weten. "Mensen betalen bij ons 3,50 euro voor een zwemles. Als we de huur van het nieuwe bad moeten doorrekenen, moeten we een tientje gaan vragen. Dat is niet waarvoor onze club is opgericht.”

              Tis een schande.

              Opmerking


              • #67
                CVP en LPM: pas de tarieven van het nieuwe zwembad aan of clubs leggen massaal het loodje



                Foto ANP

                MAASTRICHT – De CVP en de Liberale Partij Maastricht (LPM) vinden dat wethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks, Sport) totaal de verkeerde weg is ingeslagen met zijn exploitatiebegroting voor het nieuwe Geusseltbad. Doordat hij vasthoudt aan tarieven die voor veel verenigingen onbetaalbaar zouden zijn, is de kans groot dat het voortbestaan van zwemclubs in gevaar komt, schrijven de twee partijen in een brief aan het college.

                Tijdens de laatste raadsvergadering ging de raad akkoord met de tarieven voor het nieuwe Geusseltbad. Maar niet dan nadat de wethouder akkoord was gegaan met een beperkte prijsverlaging van een los kaartje. Dat gaat in het nieuwe, hypermoderne bad 5 euro kosten, in plaats van de voorgestelde 5,50 euro. Ook op een aantal kleinere punten deed de wethouder water bij de wijn, maar in grote lijnen bleef zijn exploitatieplan in stand.
                Teveel morrelen aan de entree- en arrangementsprijzen zou weleens kunnen betekenen dat het zwembad op korte termijn met een omvangrijk exploitatietekort komt te zitten, dat vervolgens door de gemeente moet worden afgedekt, redeneerde hij.

                Veel zwemclubs hadden vooraf aangegeven voor het voortbestaan van hun vereniging te vrezen. Ze vroegen de Maastrichtse gemeenteraad voor betaalbare tarieven te zorgen. Tevens pleitten zij voor een overgangsfase in te lassen zodat men kan wennen aan de hoge prijzen. Maar deze wensen, die verpakt waren in een aantal moties, werden door de raad niet ingewilligd.

                Deze week gooide de Zaterdag Middag Zwem Club (ZMZC) als eerste vereniging de handdoek in de ring. De club, die zich naar eigen zeggen richt op ‘mensen met een smalle beurs’, vraagt nu 3,50 euro aan haar leden. Op basis van de nieuwe tarieven zou dat bedrag moeten worden verhoogd naar 10 euro, een bedrag dat voor de meeste leden niet op te brengen is, aldus de ZMZC.

                De CVP en LPM vrezen dat als meer clubs afhaken de exploitatiebegroting alsnog moet worden bijgesteld. ,,Onderbezetting van het nieuwe bad betekent een nog groter tekort, hetgeen zich vertaalt in de exploitatiekosten met alle gevolgen van dien. Het kan toch niet de bedoeling zijn, dat een project dat een succesverhaal moest worden, nog voor de opening barsten vertoont!”, aldus de partijen in hun brief aan het college. ,,Is het college bereid om de feiten onder ogen te zien en betaalbare prijzen voor de gebruiker in te voeren nu de eerste zwemclub (de zaterdag middag zwemclub) heeft aangekondigd er noodgedwongen mee te stoppen?" maastrichtdichtbij.nl

                Opmerking


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                  Tijdens de laatste raadsvergadering ging de raad akkoord met de tarieven voor het nieuwe Geusseltbad. Maar niet dan nadat de wethouder akkoord was gegaan met een beperkte prijsverlaging van een los kaartje. Dat gaat in het nieuwe, hypermoderne bad 5 euro kosten, in plaats van de voorgestelde 5,50 euro.
                  (...)
                  Deze week gooide de Zaterdag Middag Zwem Club (ZMZC) als eerste vereniging de handdoek in de ring. De club, die zich naar eigen zeggen richt op ‘mensen met een smalle beurs’, vraagt nu 3,50 euro aan haar leden. Op basis van de nieuwe tarieven zou dat bedrag moeten worden verhoogd naar 10 euro, een bedrag dat voor de meeste leden niet op te brengen is, aldus de ZMZC.
                  Ergens klopt hier iets niet. Stel dat die zwemclub op dit moment 0,0 euro per lid betaald voor de zwembadhuur (lijkt me onwaarschijnlijk), en stel dat ze in de nieuwe situatie het maximumbedrag van 5 euro per deelnemer moeten gaan betalen (lijkt me eveneens onwaarschijnlijk, want ze krijgen vast groepskorting), hoezo zouden ze dan nu 10 euro per zwemles moeten berekenen i.p.v. voorheen 3,50? Zie ik iets over het hoofd?

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                    Ergens klopt hier iets niet. Stel dat die zwemclub op dit moment 0,0 euro per lid betaald voor de zwembadhuur (lijkt me onwaarschijnlijk), en stel dat ze in de nieuwe situatie het maximumbedrag van 5 euro per lid moeten gaan betalen (lijkt me eveneens waarschijnlijk, want ze krijgen vast groepskorting), hoezo zouden ze dan nu 10 euro per zwemles moeten berekenen i.p.v. voorheen 3,50? Zie ik iets over het hoofd?
                    Denk dat je het in je eerste aanname moet zoeken, en dat de 10 euro incl zwembadhuur voor het nieuwe bad is, in het oude bad betaalden ze wellicht maar 1,- (groepskorting) en per kaart 2,50.

                    Nu betalen ze, 5,- per kaart en 5,- (per lid) euro huur (nieuwe bad/tarief) = 10,-

                    Opmerking


                    • #70
                      Snap ik nog steeds niet. Stel dat ze per deelnemer in de nieuwe situatie 5 euro zwembadentree moeten betalen en dat ze in de oude situatie helemaal niets hoefden te betalen, dan kunnen ze toch maar maximaal 5 euro tariefverhoging aan hun leden doorberekenen (en niet 6,50, zoals ze nu beweren te moeten doen)?

                      Opmerking


                      • #71
                        Ik begrijp wel wat El Loco wil zeggen en op zich klinkt zijn stelling logisch.
                        Misschien, maar dat is een aanname!, moeten de leden ook betalen voor de zwemles en het lidmaatschap van de club.
                        Dus dan heb je € 5,- entree plus € 3,- lesgeld plus € 2,- lidmaatschap van de vereniging.
                        De genoemde tarieven zijn uiteraard voorbeeden!

                        Anders zou ik het ook niet weten
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                          Snap ik nog steeds niet. Stel dat ze per deelnemer in de nieuwe situatie 5 euro zwembadentree moeten betalen en dat ze in de oude situatie helemaal niets hoefden te betalen, dan kunnen ze toch maar maximaal 5 euro tariefverhoging aan hun leden doorberekenen (en niet 6,50, zoals ze nu beweren te moeten doen)?
                          Oude sitatie:
                          - 1,- huur/per lid voor de ver.
                          - 2,50 entreekaart per lid

                          Nieuwe situatie
                          - 5,- huur/lid, voor de ver.
                          - 5,- entreekaart per lid.

                          Het gaat om het totaalplaatje.

                          Opmerking


                          • #73
                            Foto-update













                            (Bron: http://www.maastricht.nl/web/Home/Ho...d-in-beeld.htm)

                            Opmerking


                            • #74
                              Gevels zwembad staan uit het lood

                              Dagblad De Limburger - 2 juni 2012 - blz 1

                              Gevels zwembad staan uit het lood
                              VERTRAAGD Juridische procedures over nieuwbouw Geusselt
                              door John Hoofs

                              MAASTRICHT – Van het in aanbouw zijnde Geusseltzwembad staat een aantal buitenmuren uit het lood. De bouw in Maastricht is deels stilgelegd omdat juridische procedures zijn aangespannen.

                              Maandag dient een kort geding over de scheefstaande muren en het correctievoorstel van de aannemer, dat door de gemeente Maastricht – opdrachtgever – is afgewezen.

                              Voor de muren zijn door Mosa speciale energiebesparende tegels ontwikkeld. Die kunnen echter niet volgens afspraak worden aangebracht op gevels die uit het lood staan. Het probleem is veroorzaakt door de houten dakwerkspanten (vier meter hoog, 33 meter lang, 13.000 kilo zwaar) die tijdens de bouw onvoldoende zijn beschermd tegen regen. Het hout is vervolgens aan de uiteinden gaan uitzetten, waardoor de buitengevels aan de bovenzijde uit het lood zijn gedrukt.

                              Door problemen met grondwater kende de bouw van het Geusseltbad al een valse start. De kosten van het bemalen van de bouwplaats zijn inzet van een bodemprocedure die is opgestart. De aannemer wil daarin eveneens afdwingen goedkopere houten platen te mogen gebruiken voor de buitenkant van het zwembad. De gemeente Maastricht wijst dat vanwege esthetiek af. De inbreuk op het aanbestede plan is buitensporig, zo vindt de gemeente. Daarnaast is er onenigheid over de afstemming van de bouwplanning.

                              Het Geusseltbad krijgt vijf zwembassins, voor diverse doelgroepen. Voor vier baden zijn exacte afmetingen niet van belang. De afmetingen van het wedstrijdbad (25 meter) wijken een centimeter af van de officiële richtlijn. Volgens de gemeente valt zo’n minieme marge binnen de getolereerde waarde, ook al gaat het bij een officiële zwemafstand als de 1500 meter (60 baantjes) om een afwijking van meer dan een halve meter.

                              Opmerking


                              • #75
                                Het is en blijft een misser eerste klas!

                                Had toch in godsnaam een soort van Tongelreep incl bijbehorend sportcomplex nagebouwd daar, dat voegt iets toe en voorziet in een bovenregionale behoefte. Maar goed recreatief zwemmen zullen we in de komende 20 jaar nog steeds niet kunnen in 043.

                                Vooral het beter voor West bereikbare Dousberg en voor Oost Heer - wat net zo goed is in dezelfde behoeftes voor verenigingen in het Maastrichtse - sluiten... echt waar misser!

                                Schande dit nieuwe onnodige niets toevoegende bad!
                                Het wordt een bad, wat;
                                - niets toevoegt aan zwemmend Maastrichtse verenigingen,
                                - niets op een vernieuwende manier vervangd
                                - recreatief Maastricht niets extra's biedt.
                                - teveel geld kost, wat onnodig was geweest.

                                Wat het wel toevoegt;
                                - extra kosten voor belastingbetalend Maastricht,
                                - pretendeert milieuneutraal te zijn, maar ondertussen niet meer is,
                                - diverse faillisementen van zwemclubs,
                                - extra kosten voor entreekaartjes.

                                Jawel, doordacht en goed plan, wederom. Een grote merci aan gemeente Maastricht voor dit nieuwe pareltje aan de ketting der mislukkingen.

                                Chapeau!
                                Last edited by ; 2 juni 2012, 18:31.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X