Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Geusseltbad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Deze stond gisteren in de krant bij een interview over het zwembad met wethouder Gerdo van Grootheest. In het artikel zelf weinig nieuws, behalve misschien dat er bij het zwembad een parkeerterrein komt voor 400 auto's. Van het park blijft dus weinig over...


    (foto: John Drummer, DDL, 29-3-2012)

    Opmerking


    • #47
      Schoorsteen erop, en Maastricht heeft een crematorium

      Opmerking


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Deze stond gisteren in de krant bij een interview over het zwembad met wethouder Gerdo van Grootheest. In het artikel zelf weinig nieuws, behalve misschien dat er bij het zwembad een parkeerterrein komt voor 400 auto's. Van het park blijft dus weinig over...
        Onbegrijpelijk, waarom geen ondergrondse parkeergarage? Die p-plek zal wel park+ride worden, maar zelfs dan waarom geen parkeergarage??!

        Daarnaast zal de p-plek/garage dan ook voor MVV gebruikt kunnen worden bij thuiswedstrijden zodat WVV wat ontlast wordt van auto's van bezoekers van Us-MVV
        Last edited by ; 30 maart 2012, 19:51. Reden: toevoeging

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Deze stond gisteren in de krant bij een interview over het zwembad met wethouder Gerdo van Grootheest. In het artikel zelf weinig nieuws, behalve misschien dat er bij het zwembad een parkeerterrein komt voor 400 auto's. Van het park blijft dus weinig over...


          (foto: John Drummer, DDL, 29-3-2012)
          Wat iech dach gezeen te höbbe oppe teikening koume de parkeerplaotse aon de kant boe noe de conteners stoon, aon de kant vaan de Geusselt kump 'n soort vaan boetebad mèt 'n ligkwei.
          Kompleminte, Pieke

          Opmerking


          • #50
            Pieke, höbs diech die teikeninge digitaal ter besjikking en kinste die heij poste ezzebleef of höbste 'ne leenk?

            Opmerking


            • #51
              Belasting niet verhogen voor goedkoper zwemkaartje



              Foto: Jean-Pierre Geusens

              MAASTRICHT - Een meerderheid van de Maastrichtenaren is tegenstander van het verhogen van de belastingen om een lager tarief voor het nieuwe Geusseltzwembad mogelijk te maken. Dat is de uitslag van de D66 Stemtent. 125 mensen brachten hun stem uit via internet of bij de Stemtent op Plein 1992, waarvan er 42 het eens waren met de stelling en 83 oneens.
              De stelling luidde ditmaal: “Tarief Geusseltbad omlaag, belasting omhoog”. Het college van burgemeester en wethouders, deed onlangs een voorstel voor een (normaal) tarief van €5.50. Van verschillende kanten klonk kritiek dat dit tarief aan de hoge kant zou zijn. Een lager tarief zou echter een groter tekort op de exploitatie betekenen.
              Van de tegenstemmers vindt een gedeelte dat het tarief van € 5,50 goed past bij een nieuw, modern zwembad. Andere tegenstemmers vinden weer dat niet-zwemmers niet moeten betalen voor de zwemmers. Een groot gedeelte van de tegenstemmers vindt het tarief te hoog en zegt tevens dat het tekort via een andere weg dan de belastingen moet worden opgelost. Met andere woorden: de argumenten bij de tegenstemmers waren zwaar verdeeld.maastrichtdichtbij.nl
              Een derde van de stemmers vindt dus dat het tarief te hoog is en dat dit tevens mag worden gecompenseerd via de gemeentelijke belasting.

              Opmerking


              • #52
                GELD Geld geld

                Wat zeuren er tegenwoordig toch veel mensen over geld.
                Dat geld dat niet eens van hen is en waar ze geen verantwoording over hoeven afleggen.

                25 miljoen is een grote investering die, ook voor zeker 30 jaar, zwarte cijfers moet blijven schrijven. Ondanks de energie-zuinigheid etc. etc. stijgen momenteel de energiekosten, thuis en t.z.t. ook in het Geusseltbad tijdens de exploitatie.
                Vergelijkenderwijs kun je de entree-prijzen van thermea 2000 Valkenburg er eens naast leggen. (je lacht je rot)
                Sport, gezondheid en lichaamsbeweging is allang Big Business, anders zouden er geen beleggers en ontwikkelaars begonnen zijn met zo'n zwembad. Dat is toch evident.
                Eveneens evident is het dat de Politiek c.q. volksvertegenwoordiging (en de achterban) geen recht heeft een prijsstelling te dicteren.
                Of je gaat er heen en betaald of je komt er nooit.
                {identiek aan een winkel of horeca gelegenheid die je te duur vindt}

                Ik vind het een spannend gebouw en ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke afwerking en de beleving van de bezoeker. Ofschoon ik de keuze van de locatie spijtig vind.

                Over Geld en investeren dit nog;
                De Vereenigde Sportfondsenbaden NV waren ook een spaarkas met aandeelhouders en ofschoon we misschien de entreeprijzen niet meer allemaal in het geheugen hebben en sommigen dachten dat het niets koste, een jaarabonnement was 45 Hfl. dus behoorlijk veel voor een gezin met 5~6 kinderen en een gemiddeld inkomen van 3300 Hfl./jaar

                mvg.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                  Ik vind het een spannend gebouw en ben ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke afwerking en de beleving van de bezoeker. Ofschoon ik de keuze van de locatie spijtig vind.
                  Wat is er spannend aan dit gebouw? Misschien de architectuur maar de invulling ervan is een rechttoe-rechtaan bak met water en totaal geen toegevoegde waarde t.o.v. Dousberg.

                  Zonde dat men er geen complex á la Tongelreep heeft neergezet, een subtropisch zwemparadijs wordt toch echt wel gemist hier in het Zuiden... of nemen we genoegen met Mosaqua...
                  Last edited by ; 11 april 2012, 11:32.

                  Opmerking


                  • #54
                    Equinox,
                    Kom kom de Tongelreep, een kermis in een overdekte hal... met wat chiqkie mickie erop en er aan.
                    ik heb aan diverse baden meegewerkt (niet ontworpen, maar meegewerkt) en mag een vergelijk vanuit m'n discipline beoordelen.

                    klaas,
                    Misschien het stukje uit de media gemist.?
                    Ook al ga je nooit je betaalt toch ca 20 euro per persoon
                    om droog te zwemmen.
                    volgens mij betaal je nog vele malen meer aan andere zaken als je het via belastinggeld wilt verdisconteren.
                    die berekeningen begrijp ik ook niet
                    { heb je ook wetenschap over het aandeel dat je middels droogzwemmen aan de dousberg betaalde??? } < aanvulling
                    als het al zo is, mag je de volksvertegenwoordigers danken... of misschien beter afdanken.

                    mvg
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                      Equinox,
                      Kom kom de Tongelreep, een kermis in een overdekte hal... met wat chiqkie mickie erop en er aan.
                      ik heb aan diverse baden meegewerkt (niet ontworpen, maar meegewerkt) en mag een vergelijk vanuit m'n discipline beoordelen.

                      klaas,
                      volgens mij betaal je nog vele malen meer aan andere zaken als je het via belastinggeld wilt verdisconteren.
                      die berekeningen begrijp ik ook niet
                      { heb je ook wetenschap over het aandeel dat je middels droogzwemmen aan de dousberg betaalde??? } < aanvulling
                      als het al zo is, mag je de volksvertegenwoordigers danken... of misschien beter afdanken.

                      mvg
                      Tongelreep is een voorbeeld, maar elk ander willekeurig subtropisch zwemparadijs is een verbetering t.o.v. het nu gebouwde rechthoekige pieringebadje...

                      Opmerking


                      • #56
                        Zwemmen is altijd duur geweest, behalve dan in de Maas, het Albertkanaal en de grindgaten. Dat is wat minder luxe en een olievlekje op je huid of een kans op een vreselijke ziekte moet je op de koop toenemen, maar dat is in een zwembad ook zo. Bij slecht weer is het natuurlijk niet leuk om "wild" te zwemmen. Niet iedereen is een diehard in deze.

                        Het betaald binnen zwemmen is druk, lawaaierig en veel activiteiten rond het zwembad hebben niets met zwemmen te maken. Los van de gekozen architectuur en uitvoering, vind ik dat meerdere kleine zwembaden een stad beter bedienen. Minder op-en neer geraas door de stad en ouders hoeven niet altijd mee met de kinderen. De luxe-zweminrichting is meer voor de bezoekers van Maastricht of voor Maastrichtenaren die geen problemen hebben met het door de stad rijden, de entreeprijs en al dat gedoe rondom de zwembak. Wat ik mij wel afvraag is, of mensen nog te plezieren zijn met simpele genoegens.

                        Opmerking


                        • #57
                          Alles is geëvolueerd alsook het zwemmen, de tijd van het simpelweg een badmuts opzetten en baantjes trekken is allang voorbij!

                          Tegenwoordig valt zwemmen onder recreëren en daar horen ook glijbanen bij en wirlpools en noem ze allemaal maar op.

                          Inderdaad Breur; voor de zwemmer die een baantje wilt trekken is een kleiner zwembad voldoende en kan men volstaan met een zwembad á la Heer/Dousberg voor de recreant volstaat dit niet.

                          In mijn ideale oplossing had men gekozen voor nieuwbouw Geusselt van een subtropisch zwemparadijs met een 50-meter bad erbij - ter vervanging van zwembad Heer. Daarnaast in stand houden van Dousberg zodat beide Maasoevers de beschikking hebben over een zwemoptie. (ik reken Jekerdal bewust even niet mee, dat is niet openbaar).

                          Andere optie is Dousberg te kopiëren naar een Jekerdal variant, maar helemaal sluiten is niet het beste idee en als je ziet wat ervoor in de plek komt....

                          Opmerking


                          • #58
                            Een juiste vraag Breur,
                            Al met al heb ik gedurende m'n jeugd altijd gezwommen en dat was soms drie maal op een dag.
                            Ofschoon ik nu met die conditie zou zinken als een baksteen.

                            Het valt nog niet mee om het een ieder naar z'n zin te maken.
                            Daarom vroeg ik me ook af, als het Geusseltbad klaar is hoe men het beleefd.
                            Vaker kunnen mensen zich pas een oordeel vormen als ze er geweest zijn.
                            met vriendelijke groeten
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #59
                              LPM blijft tegen tariefverhoging Geusseltbad cf raadsvoorstel

                              Vandaag kreeg ik een interessante stelling van de Liberale Partij Maastricht toegestuurd inzake het zwembaddossier.

                              "Wij (LPM, Pier) zeggen, als je een bad van 17 mln naar 25 ml laat oplopen dan krijg je de exploitatie niet meer rond en dan moet je je verlies nemen.
                              Doe je dat niet en wikkel je dat af via tariefsverhoging dan zul je de gebruikers wegjagen en zorg je aan de andere kant nog eens voor een begrotingstekort (en afname sportdeelname) omdat je dan een lagere bezettingsgraad creëert."

                              Hier zit natuurlijk een kern van waarheid in.
                              De gebruikers kun je feitelijk niet verantwoordelijk stellen voor het laten oplopen van het bouwbudget.

                              Mocht er iemand interesse hebben in het voorstel dat het college van B&W zal doen inzake de tariefverhoging, dan vindt hij het HIER.

                              De LPM, maar ik verwacht dat ze niet de enige zullen zijn, zal tegen dit voorstel stemmen.
                              Last edited by Pier; 17 april 2012, 17:31.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #60
                                "Wij zeggen, als je een bad van 17 mln naar 25 ml laat oplopen dan krijg je de exploitatie niet meer rond en dan moet je je verlies nemen.
                                mijn god.
                                hoe kun je zo'n voorstel lanceren
                                neem je verlies
                                die Partij beheerd mijn interesse dus gegarandeerd niet goed.

                                elke andere partij in de beleggingsconstructie neemt verlies?
                                behalve die Initiator met zijn "mooi weer" sommetjes en berekeningen, die legt wellicht de stijgende kosten niet op tafel en verdiend er aan

                                vastgoed ontwikkelingen zijn zo link als een loden deur.

                                mvg
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X