Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Geusseltbad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Die pierebadjes kunnen ook voor invaliden bedoeld zijn. Ik heb ergens gelezen dat dat er ook zou komen (was vroeger in Vijverdal).
    Het zijn de opvangbassins van de "familie waterglijbaan" zag ik net op Tv Maastricht. Maar ik kan mij vergissen, zie ik bij de herhaling. Zijn er nu er geen betere tekeningen beschikbaar?


    Overigens het zwembad op Vijverdal was ook opengesteld voor het personeel en diverse andere doelgroepen. Mijn kinderen hebben hier leren zwemmen en de grote animator van dit zwembad Boy Pieters, is helaas onlangs overleden.
    Last edited by Breur; 20 oktober 2011, 18:18.

    Opmerking


    • #17
      Bouw sportcomplex Geusseltbad/Geusselt Noord bereikt hoogste punt

      http://www.maastrichtaktueel.nl/bouw...-hoogste-punt/

      Als de cam beelden bekijk dan word het buitenbad en eventuele ligweide
      zeer klein of is dit nu gezichtsbedrog ?

      http://srv03.sittyweb.nl/~sitecam202...3D%3D&cid=Mzky

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
        Als de cam beelden bekijk dan word het buitenbad en eventuele ligweide
        zeer klein of is dit nu gezichtsbedrog ?

        http://srv03.sittyweb.nl/~sitecam202...3D%3D&cid=Mzky
        Ik neem aan dat je niet de regenpoel bedoelt, die bij camerapositie Buitenbad 1 in beeld komt, Wim?
        Bij camerapositie Buitenbad 2 is inderdaad een kuip van geringe afmetingen te zien. Ook op het plankaartje onder post #9 is aan de zuidkant van het binnenbad een nogal klein buitenbadje te zien.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
          Ik neem aan dat je niet de regenpoel bedoelt, die bij camerapositie Buitenbad 1 in beeld komt, Wim?
          Bij camerapositie Buitenbad 2 is inderdaad een kuip van geringe afmetingen te zien. Ook op het plankaartje onder post #9 is aan de zuidkant van het binnenbad een nogal klein buitenbadje te zien.
          Hahahaa nee El Loco ik bedoelde inderdaad camerapositie buitenbad 2.
          Maar ook al bekijk ik alle beelden of de Maastrichternaar nu echt zo blij is met dit zwembad voor het geen er gaat verdwijnen aan zwembaden in Maastricht?
          De tijd zal het leren.

          Opmerking


          • #20
            Getint glas:

            Opmerking


            • #21
              Aanbrengen isolatie voor het meest energiezuinige zwembad van Nederland:

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                (..)
                Kleine pierebadjes!
                (..)
                Ehh, willen jullie mij a.u.b. buiten de discussie houden.....

                Overigens begrijp ik uit de hele zwembaddiscussie in Maastricht één ding niet.
                Kennelijk is er geen (financiële) mogelijkheid en/of animo vanuit de bevolking, aldus de beleidsmakers, om het zwenbad Dousberg, of althans een deel daarvan, open te houden.

                Maar.... om lid te mogen worden van de zwembadvereniging Jekerdal moet je 10 tot 15 jaar (!!!) op een wachtlijst staan. Deze vereniging heeft ook geen financiële problemen en heeft afgelopen jaar zelfs de omgeving van het zwembad grondig gerenoveerd uit (voornamelijk) eigen middelen.

                Kan iemand mij dit verklaren?
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #23
                  Zwembad Jekerdal: het lag er droevig bij.
                  Op initiatief van enkele mensen uit de politiek en vrijwilligers werd met toestemming van de gemeente en medewerking van diverse ambtenaren door vrijwilligers een begin gemaakt met het opknappen van dit zwembad.
                  Alles draaide op gratis werkuren en de inzet van vele mensen. Ik ben er zelf bij betrokken geweest met een ploeg mensen.

                  Ik herinner mij nog de onlangs overleden Boy Pieters (van het zwembad Vijverdal), Marja de Bruyn vanuit de gemeentelijke politiek (ik weet niet of ik de naam goed schrijf) en Thei Provaas als mensen van het eerste uur.


                  Kennelijk is het overgrote deel van de Maastrichtse gemeenschap anno 2011 niet meer bereid de handen uit de mouwen te steken om niet.
                  Last edited by Breur; 7 december 2011, 14:05. Reden: toevoeging.

                  Opmerking


                  • #24
                    @Pier
                    Ik denk dat het verschil is dat zwembad Jekerdal een openluchtzwembad is en De Dousberg zowel een binnen- als een buitenbad heeft (toch?). Dat verklaart waarschijnlijk het verschil in onderhoudskosten.

                    Opmerking


                    • #25
                      We geraken een beetje off-topic, maar vooruit.

                      @ Breur.
                      Tegenwoordig moet iedereen, ouder dan 16 jaar, 2 uur vrijwilligerswerk doen.
                      Het is een bloeiende vereniging en je hoort nooit klachten over het feit dat mensen niet bereid zouden zijn om de handen uit de mouwen te steken.
                      Voordeel van deze constructie is dat iedereen zich, in meer of mindere mate, ook betrokken voelt bij het produkt "Jekerdal" en bovendien is er een (grote) vorm van sociale controle.
                      Kennelijk, afgaande van de gigantische wachtlijst, is daar tegenwoordig wel grote behoefte aan.

                      @ El Loco.
                      Het klopt uiteraard dat zwembad De Dousberg een binnen- en buitenbad heeft. Natuurlijk zijn de onderhoudskosten van een binnenbad vele malen hoger. Ik zie echter niet in waarom het buitenbad van De Dousberg niet behouden kan blijven.
                      Uiteraard moet er dan een initiatief komen vanuit de burgerij die een vereniging volgens het model van zwembad Jekerdal wil oprichten. Dat die constructie werkt blijkt wel uit het feit dat het zwembad in Geulle, naar het voorbeeld van "Jekerdal", ook behouden kon blijven.
                      Een binnenbad is uiteraard niet betaaldbaar.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #26
                        Waarom wordt het Dousbergbad eigenlijk afgebroken na oplevering van dit Geusseltbad?! Ik vind dit je reinste kapitaalsvernietiging en tevens kan men dit bad nog altijd gebruiken als bad voor Maastricht-West.

                        Het voldoet nog prima m.i. en middels verdere private-particuliere samenwerking kan dit bad verder opgeknapt worden om zo nog jaren te blijven.

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                          Daar is men al jaren mee bezig.
                          oa met het minimale onderhoud.
                          en inderdaad er zullen beslist mensen zijn
                          te vinden
                          voor de contructie zoals het jekerbad.
                          Perceis!

                          En al helemaal omdat de rest (tennishal, golfbaan etc) helemaal zijn opgeknapt!

                          Breng dit bad onder bij een particulier en laat dit staan zoals het is.

                          Opmerking


                          • #28
                            Nou mannen, ik wil geen roet in het eten gooien, maar dat Dousbergbad is ernstig gedateerd. Ik zie daar niet 1-2-3 een private partij komen. Zou me ook veel te risicovol met een modern zwembad aan de andere kant van de stad. Ik geef jullie plan dus weinig kans. Wat zeg ik? Geen kans. Daarom wordt het ook afgebroken.

                            Opmerking


                            • #29
                              Dat valt behoorlijk mee! en jekerdal dan?

                              Nee, slopen dat heeft zin?! Er kunnen veel mensen nog dankbaar gebruik van maken en een paar keer per jaar 'hondenzwemmen' daarnaast alle kids van west schoolzwemmen en de bejaarden hoeven niet helemaal naar oost.

                              Opmerking


                              • #30
                                Inderdaad, dat óók nog eens!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X