Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Ombudsman kapittelt gemeente Maastricht

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Noemen we zoiets, de slag gewonnen maar de oorlog verloren

    Opmerking


    • #17
      Het winnen van een oorlog is diverse slagen achter elkaar winnen. Ben benieuwd naar het vervolg, de 3e macht is namelijk machtig

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        PLEIDOOI van TON WIJKMAN t.b.v. hoorzitting Ombudsman d.d. 16 mei 2012.
        (versie 2.2)

        Ik kan een kast opentrekken van dossiers waaruit blijkt ...

        dat ik nu kan aantonen dat de medewerkers van bureau Buurtgericht Werken van de gemeente Maastricht onjuiste informatie verstrekken, informatie achterhouden dan wel zo nonchalant te werk gaan bij het verstrekken van informatie dat dit laakbaar is.

        Ik zal mij beperken tot het dossier over "De Gierzwaluw".
        Gaat U nog voor de ombudsman en is dit het concept dat U gaat voordragen of is uw definitief pleidooi ?

        Ik zou voorstellen, trek die kast open en benoem echt alle dossiers, punt voor punt en geef aan waar het gebrek ligt en bij wie.

        een tabelletje maken:
        Naamstelling dossier + datum / voorstel / informatie verstrekt Ja dan Neen of onvoldoende / behandelende dienst c.q. medewerkers / besluitvorming door gemeente / besluitvorming door Buurtplatvorm / reden voor het genomen besluit.

        Dat van alle dossiers er één iets uitgebreider wordt toegelicht kan helpen, maar is het voor u de meest noemenswaardige qua stelling,
        onjuiste informatie verstrekken, informatie achterhouden dan wel zo nonchalant te werk gaan
        .

        Excuus voor mijn kritiek op de woorden maar dit onderstaande in een pleidooi gebruiken hetgeen u tweemaal doet
        naar ik begreep
        is "hearsay" = heb ik van horen zeggen!
        Dat zo verwoorden staat dus in tegenstelling tot een objectieve omschrijving van de feiten.

        Als de Rekenkamer zich ermee gaat moeien zullen ze ook als boekhouders per dossier de feiten qua budget en besteding moeten weergeven...
        Nummers liegen niet zegt men wel eens.

        Uw pleidooi kan ook als boekhouder opgesteld middels zo'n lijst of tabel meer geloofwaardigheid krijgen al is het maar het AANTAL dossiers.

        mvg
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #19
          Ha Ton,
          ja ik had dat even uit het oog verloren, excuus daarvoor.
          reden was ik had mei 2014 gelezen i.p.v. 2012
          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • #20
            [QUOTE=Ton;196766]Geen enkel probleem
            Ik zie soms de bomen door het bos niet meer.

            Een en het zelfde onderwerp Drie verschillende rapporten
            Wie kan het nog volgen?
            /quote


            Ik ben benieuwd naar het rapport dat dit jaar is gemaakt. Het is een aanvullend rapport op dat van de rekenkamer, omdat de raad nog vragen had.
            Ik hoop dat dit rapport binnen korte termijn openbaar wordt gemaakt. Immers de verkiezingen zijn nu wel voorbij en de nieuwe gemeenteraad kan dan ook dit rapport gaan bespreken.

            Tenzij alles koek en ei is, wat ik niet verwacht.

            Opmerking


            • #21
              Als de vragen tot tevredenheid van de raad zijn beantwoord, is er geen vuiltje meer aan de lucht. Dan heeft men ook alle onvolkomenheden kunnen wegpoetsen of gladstrijken. Dat is fijn voor de verantwoordelijken en ook voor een aantal politieke partijen en raadsleden. Het scheelt gedoe.
              Dit is het nadeel bij een onderzoek dat te lang voortsleept. Tijd..... Tijd winnen.
              Waar het om ging is dat aanvankelijk verantwoordingen ontbraken of niet gegeven weren en er posten en geldstromen niet duidelijk waren en wat er daadwerkelijk was uitgegeven en aan wat.
              Deze verantwoording - achteraf- is er nu wel, maar voor mij is deze nogal ongeloofwaardig, kan ik nu al zeggen.
              Men heeft de boekhouding op papier kloppend weten te maken, that's all.
              De waarheid hierachter zal onbelicht blijven, voorzover.
              Laat ik hopen dat er toch nog iets in staat waaruit blijkt dat niet alles is weggezuiverd terwille van de politiek.

              Opmerking


              • #22
                Voor geïnteresseerde de column 10 jaar buurtgericht werken is klaar 2005/2015
                het begint met Het kranten art dat in 2005 heette (pisbakkenpolitiek )
                Aangezien het meer dan 10 blz..bevat is het op aanvraag te verkrijgen via i mail.

                Opmerking

                Bezig...
                X