Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers
Bekijk bericht
Ik ben me bewust van het bestaan van deze tekeningen. Deze zijn inderdaad afkomstig uit het atelier van mijn voorvaderen. Ik heb indertijd deze tekeningen gekopieerd.
Ik heb deze toen ook ondergebracht bij het SKKN. Ik had goede contacten daar. Tot de sluiting. Ik werk nog altijd nauw samen met een van de oud-medewerkers.
Ik heb inderdaad ook een groot aantal gegevens over Atelier Ramakers afgestaan omdat ik vind dat ik niet alles voor mezelf mag houden. Maar ze hebben niet de complete versie. Het materiaal is behoorlijk aangewassen. Ik heb zelf 7 jaar onderzoek gedaan naar de werken van atelier Ramakers. En ik ben er nog steeds mee bezig. Maar er zijn mensen die er meer dan 40 jaar bezig zijn geweest. Bijvoorbeeld Professor Dr. Arthur Schrijnemakers (geb. 191. Hij had ook direct contact met de laaste telg van het beeldhouwers geslacht Ramakers (1798-1982). Ik heb deze man, Louis Ramakers (1900-1982)), de broer van mijn oma, helaas niet gekend. Hij overleed immers voor ik mij bewust was van het bestaan van het atelier. Dat kwam pas vele jaren na zijn overlijden. Ik was nog te jong.
Leave a comment: