Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De vragen van de quiz 2013

Sluiten
This topic is closed.
X
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Toller is nog niet aangekomen!

    Wie durft hem zo laat nog te bellen? Te SMS-en? Aan de bel te trekken? (ik niet )

    Opmerking


    • Clio, van wie is de inzending er wel al ?

      Of mag/wil je dat niet bekend maken ?
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • binnengekomen inzendingen in de quiz 2013

        1. elletje
        2. Wigo
        3. Koeleköpke
        4. Annefine
        5. Pier
        6. Hollender (deelinzending, geen eindinzending)
        7. Breur

        Middernacht en geen Toller, terwijl hij toch meende de boel verstuurd te hebben...

        Als jullie puzzelaars bereid zijn vannacht en morgen nog geen geheimen te verklappen en geen speculaties te ventileren over de antwoorden, zal ik Toller graag de kans geven morgen alsnog de boel in te sturen.
        Last edited by Clio; 26 januari 2014, 09:30.

        Opmerking


        • Wij zwijgen als het graf.

          Dit kunnen wij jou en Toller niet aandoen ergo flikken.

          Ik mis de bijdrage van Haas.
          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
            Wij zwijgen als het graf.

            Dit kunnen wij jou en Toller niet aandoen ergo flikken.

            Ik mis de bijdrage van Haas.
            Ben het met Wigo eens. Een dag langer zwijgen zal heus niet zo'n opgave zijn.

            Wat Haas betreft : geen oplossingen, geen aanwezigheid bij de prijsuitreiking
            't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
            is es Mestreechteneer te mage leve ...

            Opmerking


            • Oplossingen van de vragen

              @ Haas: Ja, jammer. Hij had wel weinig tijd...

              Wat betreft de antwoorden: Ik zou het sowieso fijn vinden als jullie tot dinsdag geduld zouden kunnen hebben. Ik heb liever in een keer alles correct op de site, zonder dat er hier en daar half goede of half foute antwoorden komen te staan. Dat kan later via de zoekfuncties voor een hoop verwarring zorgen.

              (En ja, Wigo, ik moet inderdaad nog iets nakijken... Vandaag aan de bibliotheek niet toegekomen! ).

              Bij voorbaat dank voor jullie medewerking.

              Opmerking


              • Clio, het is gewoon jammer dat er zo weinig inzendingen zijn.
                Jij hebt er heel veel tijd en werk aan besteed.
                Niet iedereen heeft evenveel tijd, maar al waren er maar een paar antwoorden gekomen van meerdere mensen, dan was het toch leuker geweest, niet alleen voor jou, maar ook voor de rest van de inzenders. Ik kan alleen maar zeggen dat ze iets heel leuks en gezelligs missen, namelijk de prijsuitreiking.
                Nu zijn het steeds dezelfde mensen die meedoen aan de quiz en zich verheugen om die quizvragen op te lossen.
                Alle respect voor Hollender die nog niet zo lang op MO is en toch meegedaan heeft. Ik hoop trouwens dat hij ook in de gelegenheid is om bij de prijsuitreiking te zijn.
                Ook Annefine die toch een heel eind van Maastricht woont heeft de moeite genomen om aan de quiz mee te doen.
                Ik verheug me trouwens op een weerzien Annefine !

                Nogmaals Clio, dank je wel voor weer een mooie quiz !
                't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                is es Mestreechteneer te mage leve ...

                Opmerking


                • Beste Clio, ook wat mij betreft een grote merci voor het opzetten van deze quiz, Chapeau !

                  En ook een merci dat voor enkele (?) MO 'ers de mogelijkheid om in te zenden een ietsje verlengd is.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • KoeleKöpke,

                    Dank voor je compliment. Ik heb me suf gepiekerd. En zelfs een paar antwoorden op vraag zes gevonden. Uiteindelijk vond ik voor mezelf het resultaat te mager om het ook officieel in te zenden. Voor de kwizz van volgens jaar hoop ik dat er ten eerste meer inzendingen zullen zijn, en ten tweede zelf ook meer antwoorden te kunnen vinden.

                    Wat het bijwonen van de prijsuitreiking betreft: als het zo uitkomt zou ik er graag bij willen zijn.

                    Opmerking


                    • Haas was ruim 2 maanden lang computertechnisch gehandicapt. Beter gezegd, ik kon wel online komen, maar alleen via een tablet en mijn mobiele telefoon.

                      Sinds afgelopen week heb ik weer de beschikking over een laptop. Ik had er zelfs nog een kunnen hebben, als ik het geweten had.

                      Zoals gezegd: 1 vraag wist ik. De rest was lastig zoeken, en zeker zonder laptop. Met dat ene antwoord had ik vrijwel zeker de poedelprijs gehad, maar ik vind dat die bestemd is voor iemand die meer tijd dan ik aan de quiz besteed heeft. Met andere woorden, ik zou het niet sportief van mijzelf hebben gevonden om met slechts het antwoord op 1 vraag, toch een prijs te krijgen.

                      Met een inzendtijdverlenging voor Toller heb ik overigens geen enkele moeite.
                      Last edited by Haas; 20 januari 2014, 12:49.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Antwoorden zijn bekend!

                        Dag allemaal,

                        Ik heb de antwoorden in een apart draadje gezet, dat abusievelijk 'Vraag 1. Een groepsportret' heet. Als Breur morgen tijd heeft, mag hij er 'Antwoorden bij de vragen van de eindejaarsquiz 2013' van maken.

                        Ik blijf problemen houden met het plaatsen van plaatjes, en nu ook met extra raster. Waar dat aan ligt, weet ik niet. Maar het verklaart waarom ik sommige afbeeldingen maar niet meer heb geplaatst.

                        Iedereen die mee heeft gedaan: hartelijk dank. Graag tot een volgende keer.

                        Opmerking


                        • Merci en Chapeau

                          Beste Clio, nogmaals hartelijk dank voor het opzetten van deze moeilijke Eindejaarsquiz 2013, Chapeau !

                          Van de andere kant hebben wij er allen weer veel van geleerd, Merci !

                          Wij kijken uit naar de prijsuitreiking, maar kunnen bijna niet wachten.
                          Wij zijn ongeduldig, en willen eventueel graag helpen indien nodig.
                          Daar heb ik al over nagedacht, maar dat komt nog in een ander berichtje.
                          Mestreechter Geis mage beleve
                          en dat door te kinne geve.
                          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                          Opmerking


                          • Quizpuzzel

                            Quizpuzzel

                            Deze quizpuzzel bestaat uit een inleiding, een korte uitleg, gegevens en een paar aanwijzingen.

                            Inleiding:
                            Negen personen hebben bepaalde zaken gemeen, zij zijn lid van MO en doen mee aan de Eindejaarsquiz 2013.
                            Eén van de deelnemers heeft de quiz opgesteld, maar zijn/haar aantekeningen zijn door een probleem op de PC plotsklaps verdwenen.
                            Aan de hand van de gegevens en aanwijzingen kunnen de andere acht deelnemers helpen de uitslag van de quizpuzzel te ontcijferen.
                            Het is dus de bedoeling bij deze quizpuzzel om de enige en juiste combinaties te vinden.
                            Belangrijk is om logisch te denken !

                            Uitleg:
                            Uitleg van de quizpuzzel ergo enkele tips voor de quiz.
                            Bekijk wat u al weet over de onderwerpen en wat u over het ene onderwerp weet, past u op het andere toe.
                            Als u combinaties wilt maken binnen de quizpuzzel, redeneert u vanuit de onderwerpen en de gegevens.
                            U maakt steeds redeneringen van het volgende type: als A is B, en B is niet C, dan is A niet C.
                            Een voorbeeld in woorden: als Sjuulke in Heugem woont, en in Heugem woont geen wielrenner, dan is Sjuulke geen wielrenner.

                            Gegevens:
                            Annefine houdt van kegelen
                            Breur wil graag een poedel
                            Clio zoekt naar de juiste antwoorden
                            Elletje maakt beestjes en maskers
                            Hollender woont niet in Maastricht
                            Koeleköpke ondergaat een metamorfose
                            Pier bezoekt vaak vergaderingen
                            Toller maakt graag foto’s
                            Wigo speelt graag met vuur

                            Aanwijzingen:
                            1. Enkele inwoners van Maastricht vonden in de bibliotheek geen informatie, die lag in het archief waar geen Kettinggangers te vinden waren.
                            2. Noch Annefine, noch Hollender wonen in Maastricht, maar hebben er wel een band mee.
                            3. De harp in het Conservatorium werd niet bespeeld door iemand van de Cannerweg, er was wel een brievenbus.
                            4. De getallen 12 en 19 spelen bij Clio een belangrijke rol en ook combinaties van deze getallen zijn mogelijk, maar niet bij het kegelen.
                            5. Op weg naar de Museumtoegangspoort van het Natuurhistorisch Museum kan men struikelen over de steentjes, maar Alexander Simays maakte er geen foto van in 1912.
                            6. De poedel van Breur, wiens naam niet Sjuulke is, heeft een scheerapparaat nodig, maar heeft geen antwoorden.
                            7. De heer Frans Dassen bood op zaterdag 7 oktober 1978 niets aan op het Onze Lieve Vrouwenplein waar Govie Kesselaer bij stond, maar wel een hondje.
                            8. Alle beestjes en maskers van Elletje bevinden zich niet in het Gouvernement.
                            9. Fons Olterdissen las geen kinderboeken in een rieten stoeltje op het Vrijthof, evenmin schreef Han van Wetering een gedicht over maskers of beesten of de Twaalf Apostelen.
                            10. Om de metamorfose te ondergaan heeft Koeleköpke Jekerwater nodig in de buurt van de Grote Looiersstraat waar de toegangspoort soms open en soms dicht is.
                            11. Wie in de kapel zocht naar de rijzende ster zat niet goed, maar kon daar wel een metamorfose van het Laatste Avondmaal bekijken die niet gemaakt werd door Frans van de Laar.
                            12. Tijdens een vergadering in de raadzaal hoorde Pier van kunst in de Sint Janskerk.
                            13. De Duitse kunstenaar Gunter Demnig drinkt wel bier in zijn werkkleding, maar niet het bier dat Harry Meijers brouwde na zijn wielercarrière.
                            14. Bij het maken van enkele foto’s had Toller speciale kleren aan, niet zijnde zwart waardoor misschien zijn inzending bijna mis liep.
                            15. Kunstenaar Borek Sipek komt niet uit Maastricht en heeft niets met Jan Campert te maken, maar wel met bloemen en wijsheid.
                            16. Op zoek naar rare koppen zag Wigo in hetzelfde gebouw bloemen van vuur en in de kantine was koffie gemaakt van water met iets Hemels lekkers.
                            17. Ragout met kip heeft niets van doen met Pierre Alexandre Hubert Regout die gehuwd was met Amélie Polis, echter zij was niet de stichteres van het Sint Martinushofje.
                            18. Beeldend kunstenaar Charles Eyck kreeg geen gouden horloge en schilderde ook geen huisnummers op de gevels.
                            19. Sterrenkok Margo Reuten kookt en maakt schoon maar is geen familie van Marlene Reuten die van september 1964 tot mei 1965 iets schoonmaakte met Marietje Willms.
                            20. In de Sint Bernardusstraat 6 kan men wel brieven bezorgen, maar de oplossingen van de quiz zullen daar niet door Clio ontvangen worden.

                            Uitslag:
                            Wie kan nu de juiste uitslag van de deelnemers bepalen en/of voorspellen ?

                            Annefine; plaats ?
                            Breur; plaats ?
                            Elletje; plaats ?
                            Hollender; plaats ?
                            Koeleköpke; plaats ?
                            Pier; plaats ?
                            Toller; plaats ?
                            Wigo; plaats ?

                            Veel succes allemaal !
                            Mestreechter Geis mage beleve
                            en dat door te kinne geve.
                            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                            Opmerking


                            • Even mijn bril poetsen en nogmaals lezen.

                              Opmerking


                              • De vragen van de quiz 2013

                                ...wat kriege veer daan noe weer ...???

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X