Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht genomineerd voor 'Verkeerslichtenstad 2012'. Grapje? Of toch niet?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Vrijstaat Maastricht?
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door klaas
      En vooral die grote groep van buiten de stad die afgeeft op Maastricht, maar wel zijn boterham hier verdient.
      Die ken ik eigenlijk niet. Wie is dat dan precies? Heb je wat voorbeelden? Zelf kom ik nooit van die negatievelingen tegen, maar dat zegt natuurlijk weinig.

      @elletje: liever geen vrijstaat; er moet een gulden middenweg zijn tussen redelijk bestuur en anarchisme...

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
        Wat fietsers betreft wilt u dus terug naar het belasting-fietsplaatje, compleet met (herkenbare) vrijstelling voor armen en min(der)-vermogenden. Wat betreft brommers: die hebben al een plaatje geloof ik, dus betalen die dan niet al een vorm van belasting?
        Hi Ingrid, zie nu pas uw vraag: inderdaad, dat is mijn mening vbw fietsers.
        Brommers en snorders hebben een plaatje maar dat is niet belasting gerelateerd volgens mij maar eerder om de tonen welk type cc voertuig dit is, categorie scooter/brommer (geel) of categorie snorfiets/snorscooter-brommer (oranje).

        Opmerking


        • #19
          Maastricht uitgeroepen tot Verkeerslichtenstad 2012. maastrichtaktueel.nl

          Tijdens de Studiedag Verkeerslichtenregelingen in de Jaarbeurs te Utrecht, op 15 februari 2012, is de gemeente Maastricht uitgeroepen tot Verkeerslichtenstad 2012. Deze (vierjaarlijkse) verkiezing is een initiatief van DTV Consultants uit Breda in samenwerking met de ANWB en het Groene Golf Team van Rijkswaterstaat.

          Doel van de verkiezing van de Verkeerslichtenstad is het fenomeen ‘verkeerslicht’ op positieve wijze in de publiciteit te brengen en die stad te eren, die zich de meeste inspanningen getroost om verkeerslichten optimaal te ontwerpen, die deze zo efficiënt mogelijk laten functioneren en die daar in de praktijk ook klaarblijkelijk het best in slaagt.

          Verkeersregelinstallaties spelen een belangrijke rol in het functioneren van het stedelijk verkeerssysteem. Aan de werking van verkeerslichten wordt dan ook veel aandacht besteed. Het valt daarbij op dat de kwaliteit van de regelingen van stad tot stad nogal eens verschilt.

          Voor deze verkiezing waren vijf steden genomineerd, te weten Amersfoort, Apeldoorn, Maastricht (winnaar in 2004), Rotterdam en Tilburg (winnaar in 200. De nominaties zijn tot stand gekomen op basis van vragenlijsten die door zowel burgers als professionals zijn ingevuld. De vijf genomineerde steden behaalden gemiddeld de hoogste waardering.

          In elke genomineerde stad is de kwaliteit van de operationele verkeerslichtenregelingen vastgesteld. Gedurende een hele dag zijn metingen uitgevoerd, waarbij de wachttijden bij verkeerslichten voor zowel het gemotoriseerd verkeer, fietsers als voetgangers zijn vastgesteld. Een jury, bestaande uit Otto van Boggelen (FietsBeraad), Erna Schol (Groene Golf Team Rijkswaterstaat), Ton Hendriks (ANW en Bo Boormans (DTV Consultants), heeft vervolgens met vertegenwoordigers van elke genomineerde stad gesproken en het vigerende verkeerslichtenbeleid beoordeeld.

          De jury heeft uiteindelijk unaniem en zonder enige vorm van twijfel vastgesteld, dat de gemeente Maastricht de titel van Verkeerslichtenstad 2012 verdient. Als basis voor deze keuze gelden de lage wachttijden voor zowel autoverkeer, fietsers en voetgangers en de hoge waardering voor de kwaliteit van verkeerslichtenregelingen in Maastricht van zowel burgers als professionals. Maar bovenal voert deze gemeente met succes een even uniek als moedig verkeerslichtenbeleid, waarin de afwikkelingskwaliteit prevaleert boven het maximeren van de verwerkingscapaciteit. De stad laat kleinere buurgemeenten meeprofiteren van de regelcentrales waarover zij beschikt en legt daarmee een waardevol fundament voor een regionale aanpak voor toekomstig verkeers- en mobiliteitsmanagement. Ook de pro-actieve, open en transparantie communicatie over de werking van verkeersregelsystemen met zowel politiek als burgers, vormen een uitzonderlijke kwaliteit, evenals de ongeëvenaarde betrokkenheid van de medewerkers bij het dagelijks functioneren van verkeersregelinstallaties.

          Wat afgelopen jaar niet lukte, Maastricht werd net niet de winnaar als zijnde beste warenmarkt van Nederland, lukte nu dan wel tijdens deze verkiezing.

          Hans van Eijsden

          Opmerking


          • #20
            Ik ben voor mijn werk 10 nachten per 4 weken s'nachts in Maastricht onderweg, en het is inderdaad een feit dat je soms meer tijd kwijt bent met wachten als met rijden.
            Asl je pech hebt en er zijn enkele auto;s voor je op de weg van Berg naar de Geusselt ben je de pineut want meer als 3 a 4 auto's kunnen daar niet door groen.
            Ik moet echter wel kwijt, dat ze er in Heerlen ook wat van kunnen, want daar sta je s'nachts om 3 uur ook enkele minuten voor de stoplichten op de Beersdalweg terwijl er heinde en verre geen auto te zien is.

            Opmerking


            • #21
              Ontlasting centrum heet dat.

              Opmerking


              • #22
                Iech kaom gistermiddag roond 16.00 oor terök oet Belsj, Brusselse weeg 'n fiel tot haos aon 't spoortunnelke, Bosserweeg 25 oto's.

                Daan kin iech eindelik doorreijje, alles greun tot oonder de Kennedy brök, niks gein wachtende oto's veur de geraasj en de parkeerplaotse oonder de brök.

                Boe is dat zoe laat nog veur nuudig, dit sleit inderdaad nörregens op, 't weurt tied tot die lampe of weggoon of allein wèrreke es 't nuudig is!
                Kompleminte, Pieke

                Opmerking

                Bezig...
                X