Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Maastricht genomineerd voor 'Verkeerslichtenstad 2012'. Grapje? Of toch niet?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Vrijstaat Maastricht?
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door klaas
      En vooral die grote groep van buiten de stad die afgeeft op Maastricht, maar wel zijn boterham hier verdient.
      Die ken ik eigenlijk niet. Wie is dat dan precies? Heb je wat voorbeelden? Zelf kom ik nooit van die negatievelingen tegen, maar dat zegt natuurlijk weinig.

      @elletje: liever geen vrijstaat; er moet een gulden middenweg zijn tussen redelijk bestuur en anarchisme...

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
        Wat fietsers betreft wilt u dus terug naar het belasting-fietsplaatje, compleet met (herkenbare) vrijstelling voor armen en min(der)-vermogenden. Wat betreft brommers: die hebben al een plaatje geloof ik, dus betalen die dan niet al een vorm van belasting?
        Hi Ingrid, zie nu pas uw vraag: inderdaad, dat is mijn mening vbw fietsers.
        Brommers en snorders hebben een plaatje maar dat is niet belasting gerelateerd volgens mij maar eerder om de tonen welk type cc voertuig dit is, categorie scooter/brommer (geel) of categorie snorfiets/snorscooter-brommer (oranje).

        Opmerking


        • #19
          Maastricht uitgeroepen tot Verkeerslichtenstad 2012. maastrichtaktueel.nl

          Tijdens de Studiedag Verkeerslichtenregelingen in de Jaarbeurs te Utrecht, op 15 februari 2012, is de gemeente Maastricht uitgeroepen tot Verkeerslichtenstad 2012. Deze (vierjaarlijkse) verkiezing is een initiatief van DTV Consultants uit Breda in samenwerking met de ANWB en het Groene Golf Team van Rijkswaterstaat.

          Doel van de verkiezing van de Verkeerslichtenstad is het fenomeen ‘verkeerslicht’ op positieve wijze in de publiciteit te brengen en die stad te eren, die zich de meeste inspanningen getroost om verkeerslichten optimaal te ontwerpen, die deze zo efficiënt mogelijk laten functioneren en die daar in de praktijk ook klaarblijkelijk het best in slaagt.

          Verkeersregelinstallaties spelen een belangrijke rol in het functioneren van het stedelijk verkeerssysteem. Aan de werking van verkeerslichten wordt dan ook veel aandacht besteed. Het valt daarbij op dat de kwaliteit van de regelingen van stad tot stad nogal eens verschilt.

          Voor deze verkiezing waren vijf steden genomineerd, te weten Amersfoort, Apeldoorn, Maastricht (winnaar in 2004), Rotterdam en Tilburg (winnaar in 200. De nominaties zijn tot stand gekomen op basis van vragenlijsten die door zowel burgers als professionals zijn ingevuld. De vijf genomineerde steden behaalden gemiddeld de hoogste waardering.

          In elke genomineerde stad is de kwaliteit van de operationele verkeerslichtenregelingen vastgesteld. Gedurende een hele dag zijn metingen uitgevoerd, waarbij de wachttijden bij verkeerslichten voor zowel het gemotoriseerd verkeer, fietsers als voetgangers zijn vastgesteld. Een jury, bestaande uit Otto van Boggelen (FietsBeraad), Erna Schol (Groene Golf Team Rijkswaterstaat), Ton Hendriks (ANW en Bo Boormans (DTV Consultants), heeft vervolgens met vertegenwoordigers van elke genomineerde stad gesproken en het vigerende verkeerslichtenbeleid beoordeeld.

          De jury heeft uiteindelijk unaniem en zonder enige vorm van twijfel vastgesteld, dat de gemeente Maastricht de titel van Verkeerslichtenstad 2012 verdient. Als basis voor deze keuze gelden de lage wachttijden voor zowel autoverkeer, fietsers en voetgangers en de hoge waardering voor de kwaliteit van verkeerslichtenregelingen in Maastricht van zowel burgers als professionals. Maar bovenal voert deze gemeente met succes een even uniek als moedig verkeerslichtenbeleid, waarin de afwikkelingskwaliteit prevaleert boven het maximeren van de verwerkingscapaciteit. De stad laat kleinere buurgemeenten meeprofiteren van de regelcentrales waarover zij beschikt en legt daarmee een waardevol fundament voor een regionale aanpak voor toekomstig verkeers- en mobiliteitsmanagement. Ook de pro-actieve, open en transparantie communicatie over de werking van verkeersregelsystemen met zowel politiek als burgers, vormen een uitzonderlijke kwaliteit, evenals de ongeëvenaarde betrokkenheid van de medewerkers bij het dagelijks functioneren van verkeersregelinstallaties.

          Wat afgelopen jaar niet lukte, Maastricht werd net niet de winnaar als zijnde beste warenmarkt van Nederland, lukte nu dan wel tijdens deze verkiezing.

          Hans van Eijsden

          Opmerking


          • #20
            Ik ben voor mijn werk 10 nachten per 4 weken s'nachts in Maastricht onderweg, en het is inderdaad een feit dat je soms meer tijd kwijt bent met wachten als met rijden.
            Asl je pech hebt en er zijn enkele auto;s voor je op de weg van Berg naar de Geusselt ben je de pineut want meer als 3 a 4 auto's kunnen daar niet door groen.
            Ik moet echter wel kwijt, dat ze er in Heerlen ook wat van kunnen, want daar sta je s'nachts om 3 uur ook enkele minuten voor de stoplichten op de Beersdalweg terwijl er heinde en verre geen auto te zien is.

            Opmerking


            • #21
              Ontlasting centrum heet dat.

              Opmerking


              • #22
                Iech kaom gistermiddag roond 16.00 oor terök oet Belsj, Brusselse weeg 'n fiel tot haos aon 't spoortunnelke, Bosserweeg 25 oto's.

                Daan kin iech eindelik doorreijje, alles greun tot oonder de Kennedy brök, niks gein wachtende oto's veur de geraasj en de parkeerplaotse oonder de brök.

                Boe is dat zoe laat nog veur nuudig, dit sleit inderdaad nörregens op, 't weurt tied tot die lampe of weggoon of allein wèrreke es 't nuudig is!
                Kompleminte, Pieke

                Opmerking

                Bezig...
                X