Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Coronavirus Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Het gaat toch om de concentratie mogelijk "besmette lucht" van onbekende personen die wisselende contacten hebben
    Hier zit een addertje onder het gras: onbekende personen. Die lijken een groot risico te vormen, omdat je ze niet kent en dus ook niet weet met wie ze contact hebben gehad. Maar dat weet je van jou bekende personen ook niet. Echtgenoot of echtgenote, zoon of dochter, buurman of buurvrouw, iedereen heeft wel eens contact met anderen, soms ook te dichtbij. En dus kan iedereen een schakel vormen in het doorgeven van besmetting. Bekend of onbekend, de besmettelijkheid is even groot.

    Opmerking


    • Ik kan geen rekenschap afleggen voor anderen. Al helemaal niet voor die net nog door het winkelcentrum lopen zonder mond EN neusmasker of een zelf gebreid masker maaswijdte 8.

      Voor mezelf in ieder geval wel.
      Dus ik maak heel grote boog om derden en m'n buren vermijd ik als "de pest" daar ze zich niet aan de maatregels van de opgelegde beperkte contacten houden.


      ik ben verguisd

      Opmerking


      • Gisteren in Maastrichthet hoogste aantal nieuwe coronabesmettingen (108 ) sinds begin dit jaar Gelukkig blijven de ziekenhuisopnames en sterfgevallen voorlopig nog laag. Ook zorgwekkend is het bericht dat gemeenteraadslid Jos Boelen en zijn vrouw beiden positief hebben getest voor het coronavirus, ondanks het feit dat ze al geruime tijd volledig gevaccineerd waren. Zo te horen is geen van beiden ziek geworden, dus dat is dan weer enigszins geruststellend. Maar het blijft oppassen met dat virus en zijn vele gezichten.

        Opmerking


        • Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
            Bonjour Loco, welkom terug!
            Een ding is zeker: we blijven vatbaar. Ik heb mijn mondkapjes nog niet opgeruimd.
            Zeer verstandig om toch in de supermarkten en winkels die mond en neus kapjes te dragen als zelfbescherming.
            Maar het is gewoon weg hopeloos als je kijkt naar afstand houden.

            ik ben verguisd

            Opmerking


            • Last edited by Pier; 23 december 2021, 09:10. Reden: Grammaticale aanpassingen
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Last edited by Pier; 24 december 2021, 13:46.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Hij zit er weer in, de zgn. Booster!

                  De Booster (ik kies er - grammaticaal wellicht verkeerd - om hem even met hoofdletter te schrijven) is een begrip geworden.
                  De 3de spuit is zonder twijfel een beter benaming, want ik ga er eigenlijk vanuit dat er ook nog een 4de en 5de spuit ooit gaat volgen

                  Aangekomen bij het MECC schrok ik van de drukte.
                  Iedereen houdt globaal anderhalve meter afstand en daarom lijkt het wellicht veel drukker dan het in werkelijkheid is, maar daar staat tegenover dat ik slechts een momentopname zie en het 14 uur (?) per dag doorgaat.
                  Grappig is dat ik natuurlijk ook wel anti-vaxers demonstraties zie en ik dan ook een grote menigte wappies zie rondlopen, maar als ik naar de belangstelling bij het MECC voor de Booster kijk, dan weet ik nu dat de anti-vaxers enorm in de minderheid zijn.

                  Ik heb het nog even nagelijken op de site van het RIVM (stand 26 december 2021)
                  "
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • 90% klopt niet beste PierJullie kunnen met dergelijke ontbrekende online kennis / pc en smart phone naar jullie Bibliotheek
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • niet-essentieel aan een nieuwe diepvries of afwasmachine, of schoenen, of ledlampen in de armaturen onder het aanrechtkastje of in twee schemerlampen, of een nieuw leertje in de kraan, om van nieuwe sokken, badjassen, winterhandschoenen en -petten maar niet te spreken? Niet alles wil/kan/durft men te kopen via het internet. En dan moet je natuurlijk ook nog wel beschikken over een computer of iPad, en - niet te verwaarlozen - ermee om kunnen gaan.

                      Wat mij betreft: ik mis de bouwmarkt. Een winkel als Praxis in Bosscherveld is immens groot en ik kom er nooit veel mensen tegen, in elk geval veel minder dan de supermarkt.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
                        (..)
                        Maar wat is er zo niet-essentieel aan een nieuwe diepvries of afwasmachine, of schoenen, of ledlampen in de armaturen onder het aanrechtkastje of in twee schemerlampen, of een nieuw leertje in de kraan, om van nieuwe sokken, badjassen, winterhandschoenen en -petten maar niet te spreken? Niet alles wil/kan/durft men te kopen via het internet. En dan moet je natuurlijk ook nog wel beschikken over een computer of iPad, en - niet te verwaarlozen - ermee om kunnen gaan.
                        (...)
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • dacht dat je Pier blij was dat er op mestreechonline geen reclame is

                          een andere opinie van Maarten lees je hier https://www.maartenonline.nl/

                          Zodra er een Postkantoor of bankfiliaal is opgenomen in de winkel is het al een "dagelijkse behoefte" en mag die open gaan.
                          En ze willen je daar dan ook wel toestaan om een boek of tijdschrift mee te nemen < Brusselse poort > Primera.

                          Op bestelling via een webwinkel kan ook en is veel minder gecompliceerd dan men denkt. Je moet er misschien iets meer voor doen, zoals goed lezen en het verzekerde betaalmiddel PayPal of Creditcard voor gebruiken. Maar dan kun je ook zelfs dat ene leertje voor de kraan kopen en laten komen per post.
                          ALLEEN die post bezorging kost soms belachelijk veel en je doet er ons milieu geen dienst mee.

                          Als je iets niet wilt kopen op internet dan vraag je familie, vrienden en college of zij het eventueel ongebruikt hebben liggen op voorraad.
                          Ik had geen langere spijkers meer om de nieuwe 2022 scheurkalender op te hangen. Mijn zwager had er wel twee liggen. Opgelost.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Als je iets niet wilt kopen op internet dan vraag je familie, vrienden en college of zij het eventueel ongebruikt hebben liggen op voorraad.
                            Ik had geen langere spijkers meer om de nieuwe 2022 scheurkalender op te hangen. Mijn zwager had er wel twee liggen. Opgelost.
                            Fijn voor jou, Antonius, maar zoals mijn vader zaliger zou zeggen: "Haben ein Gewehr und dann schiessen."

                            Opmerking


                            • Vandaag weer (te veel) nieuws en praatprogramma's gekeken.
                              Ik had mij nog zo voorgenomen om minder nieuws te gaan volgen, maar ik had/heb duidelijk een terugval deze week.

                              Hoe dan ook.
                              Als ik een analyse mag maken van hetgeen in vandaag gezien en gehoord heb, dan denk ik dat de (intelligente) lockdown op zeer korte termijn voorbij zal zijn.
                              Overmorgen, vrijdag 14 januari 2022, zal de eerste corona-persconferentie zijn van de nieuwe minister van Volksgezondheid, Ernst Kuipers (D66).

                              Algemeen werd verwacht dat de huidige coronamaatregelen verlengd zouden worden.
                              Maar ik zie een duidelijke kentering in deze opvatting.
                              Als ik vandaag dus de media beluister kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er a.s. vrijdag verregaande versoepelingen zullen komen.
                              Of dat een goed besluit is weet ik echt niet.
                              Ik zie wel dat 'we' corona-moe zijn en dat niemand meer kan uitleggen waarom de horeca en de winkels dicht moeten zijn, terwijl er genoeg uitzonderingen en achterdeurtjes zijn en . in Belgie en Duitsland gewoon alles open is.

                              Misschien is 2G+ wel de oplossing!?!

                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Over het algemeen kijk ik niet naar "praatprogramma's" op Nederlandse Televisie daar ik het kletsprogramma's vind waar meestal twee moderatoren de boventoon voeren en niet hun gasten.
                                Daar erger ik me teveel aan dus kijk ik niet.

                                Alleen Buitenhof is nog interessant om naar te kijken.
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X