Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Coronavirus Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Viruswappies

    Gisteren, 15 december 2020, was de jaarlijkse bekendmaking van het woord van het jaar.
    Met 29,8 % werd ' Anderhalvemetersamenleving ' gekozen tot woord van het jaar 2020, gevolgd door fabeltjesfuik (11%) en viruswappie (10,6%)

    Wat een toeval, dat uitgerekend gisteravond, rond 19.00 uur, circa 60 personen van het Station naar het Vrijthof in Maastricht liepen om te demonstreren tegen het coronabeleid van - wat zij zeggen - Mark Rutte.

    Viruswappies dus!
    Tot gisteren waren het nog (tegen-)demonstranten, vanaf vandaag hebben ze dus een mooiere naam

    Nu denk ik persoonlijk overigens dat waarschijnlijk 55 van deze 60 viruswappies gisteren ook gedemonstreerd hadden als Mark Rutte maandagavond precies gedaan had wat zij nu willen.
    Als Mark Rutte maandag bepaald had dat alle mensen het mondkapje moesten afdoen, dat iedereen elkaar moest gaan knuffelen en dat alle horeca en winkels zonder beperkingen open mochten gaan, dan waren diezelfde viruswappies gisteren door de stad gelopen om tegen deze maatregelen de demonstreren.

    En in Belgie?
    Daar werd het woord ' Knuffelcontact ' met een overweldigende meerderheid van 53,3% gekozen als woord van het jaar.
    Ergens klinkt het in Vlaanderen altijd beter dan in 'Holland ', toch?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #77
      Click image for larger version

Name:	Screenshot_13.jpg
Views:	143
Size:	76,1 KB
ID:	102307

      Ja die Belgen toch!
      moesten ze nu hun inkopen hier eens verboden zien worden, dan waren ze met hun woordenschat snel op scheldwoorden uitgekomen.
      Hollanders pff, wat denken ze wel.
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • #78
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Weer een maand verder en nu is dit [15 december] de eerste dag van een vijf weken durende, strenge lock down.
        Die maatregel is nu uitgebreid tot 9 februari (Aswoensdag). En het wordt er met een avondklok vanaf negen uur niet leuker op, maar je kunt er ook wat van maken! Hoorde van een kennisje dat in een studentenhuis woont. Ze hebben daar de Decamarone
        Last edited by Clio; 23 januari 2021, 15:19.

        Opmerking


        • #79
          Vanavond, dat wil zeggen feitelijk gisteren 23 januari 2021, rond 22.20 uur, ging ik met mijn hond - in de stromende regen !!- voor het eerst in mijn leven de straat op tijdens een Avondklok.

          Ik liep mijn vaste laatste ronde met de hond. Voor de latere geschiedschrijving, met een aangelijnde hond mag je de straat op!
          Mijn vaste ronde is pakweg 800 meter lang en loopt ongeveer 150 meter parallel aan een redelijk drukke verbindingsweg in Maastricht-West.
          Ik telde de auto's die mij passeerden.
          Toch nog 11 auto's, inclusief een lege stadsbus.

          Tien auto's vind ik best nog al veel.
          Misschien dat het tijdstip, zo tegen 22.30 uur, wel een tijdstip is waarop veel werknemers op weg naar huis zijn, dan wel mensen op weg zijn naar het werk voor de nachtdienst.
          Op straat heb ik op, enige afstand,1 andere hondenbezitter zien lopen.
          In mijn wijk heb ik helemaal niemand gezien.

          Thuisgekomen ontving ik een whatsapp filmpje van mijn buurman.
          In het centrum van Stein waren heftige rellen tussen circa 100-150 jongeren en de ME
          Ik kreeg een 2.15 minuten durend filmpje gestuurd, duidelijk opgenomen vanuit een woning in Stein, waarin je ziet dat de ME in grote getallen komt aanrijden, uit de busjes springt en richting de luid scanderende jongeren optrekt.
          Echt onvoorstelbaar!

          Zojuist las ik op NU.nl dat
          - er diverse arrestaties zijn verricht in Stein,
          - het Vrijheidsbeeld in Wageningen uit protest is ingepakt,
          - jongeren in Urk zich massaal tegen de politie keren,
          - de corona-teststraat in Urk in brand is gestoken,
          en
          - op de A2 bij Zaltbommel 45 mensen zijn bekeurd, omdat ze zonder geldige redenen daar reden.

          Kortom...... de Avondklok in Nederland wordt goed nageleefd, m.u.v. de hierboven genoemde wappies!

          En inmiddels is de regen verandert in sneeuw en ligt een dik pak sneeuw op straat.
          Heb nu de neiging om een sneeuwman te gaan maken...... maar ja..... Avondklok



          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #80
            Avondklok versus autoloze zondag
            Last edited by Clio; 24 januari 2021, 18:08.

            Opmerking


            • #81
              Minstens 4 generaties zitten daartussen van 1973 tot 2021 Clio
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                Minstens 4 generaties zitten daartussen van 1973 tot 2021 Clio .
                Lieve help, ik ga uit van twee: mijn neefje (*1965) heeft studentenkinderen.

                Opmerking


                • #83
                  Vooralsnog geen Avondklokrellen in Maastricht!

                  De laatste paar dagen heb ik mij wat meer bezig gehouden met de zgn. Avondklokrellen.
                  Voor alle duidelijkheid, ik stond en sta een de kant van 99% van de Nederlanders die met afschuw kijken naar de beelden van deze rellen (in Limburg).

                  Ik ken een paar mensen die het niet eens zijn met de huidige avondklok van 21.00 uur tot 04.30 uur, maar niemand van deze mensen heeft ook maar een greintje begrip voor de rellende menigte die vanaf afgelopen zaterdag, 23 januari 2021, verantwoordelijk zijn voor deze rellen.

                  Deze rellen, die zich in Limburg voornamelijk hebben afgespeeld (tot nu toe) in Stein, Venlo, Roermond en Geleen, zijn onthutsend!
                  Plunderingen en vernielingen hebben helemaal niets te maken met het vermeende inperken van hun vrijheid.
                  Integendeel, het eindeffect van deze rellen zou juist kunnen zijn dat de vrijheid nog meer wordt ingeperkt.

                  Ook journalisten liggen tegenwoordig letterlijk en figuurlijk onder vuur bij deze rellende randdebielen.
                  Maar wat lees ik gisteren met een grote kop op de voorpagina van De Limburger?
                  ' Nederland verzet zich tegen de avondklok '

                  Wie is in dit artikel ' Nederland '???

                  Journalisten, maar zeker redacties van kranten, moeten zich toch eens gaan afvragen waar ze mee bezig zijn.
                  Een heel klein deel van de Nederlanders, ik schat het zelf op minder dan 1 promille, verzet zich fysiek daadwerkelijk tegen de avondklok.
                  Het is journalistiek volstrekt belachelijk om dit deel van de bevolking te omschrijven als 'Nederland'.


                  Maar soms word ik wel blij verrast door iets dat ik niet heb zien aankomen.
                  Gisteren kreeg ik onderstaande verklaring/foto via een kennis toegestuurd.

                  Click image for larger version

Name:	20210124 Angel-side Avondklok.jpg
Views:	216
Size:	163,4 KB
ID:	102562

                  Nu blijkt dat niet alleen de harde kern van MVV, maar ook de harde kern van NEC, Roda JC en Fortuna Sittard hebben opgeroepen om niet naar hun stad te komen voor te rellen.
                  (Bij Fortuna beperkt zich dit dan tot de oude gemeente Sittard! Geleen zien zij niet als hun stad)

                  Tot nu toe is het in Maastricht, Nijmegen, Kerkrade en het stadsdeel Sittard inderdaad erg rustig gebleven
                  Kennelijk hebben deze harde kernen wel een zelfreinigend vermogen, hetgeen ik in dit geval alleen maar kan toejuichen.

                  Tot slot,
                  Ik ben op 30 april 1980 in Amsterdam getuige geweest van de zgn. Kroningsrellen.
                  Terecht worden de Avondklokrellen als zeer ernstig beschouwd, maar mijn persoonlijke indruk is toch echt dat de Kroningsrellen in omvang en heftigheid qua geweldsuitbarsting veel ernstiger waren.
                  Dus mensen...... het komt allemaal wel weer goed


                  Opmerking


                  • #84
                    Hm, zorgelijke toestand, want er wordt gedreigd met geweld. En als de harde kern geweld gebruikt, zijn ze, in de ogen van Justitie, net zo schuldig als de hooligans. Uiteindelijk ligt het geweldsmonopolie uitsluitend bij leger en politie onder gezag van de regering.

                    Opmerking


                    • #85
                      Gewoon een strakke actie van de MVV aanhang. Punt.

                      Opmerking


                      • #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tedje Bekijk bericht
                        (...)
                        Nu blijkt dat niet alleen de harde kern van MVV, maar ook de harde kern van NEC, Roda JC en Fortuna Sittard hebben opgeroepen om niet naar hun stad te komen voor te rellen.
                        (Bij Fortuna beperkt zich dit dan tot de oude gemeente Sittard! Geleen zien zij niet als hun stad)

                        Tot nu toe is het in Maastricht, Nijmegen, Kerkrade en het stadsdeel Sittard inderdaad erg rustig gebleven
                        Kennelijk hebben deze harde kernen wel een zelfreinigend vermogen, hetgeen ik in dit geval alleen maar kan toejuichen.
                        (...)
                        Dus mensen...... het komt allemaal wel weer goed
                        Vanavond heb ik op de website van "Wat is loos in Mestreech", via een livestream, bekeken door 27.500 viewers (!!), gekeken naar een groep van circa 150 personen, allen in het zwart gekleed, die rond 19.00 uur schreeuwend vanaf het Vrijthof, via de Helmstraat naar de Markt trokken richten het oude stadhuis.
                        Ik moet zeggen dat ik even niet wist wat ik zag.

                        De ogenschijnlijk veelal jonge mannen liepen over het midden van de weg, maar op de een of andere manier wel gedisciplineerd. Niet in formatie of in gelijke pas, maar wel samen.
                        Mensen die hen toevallig tegemoet liepen werden niet lastig gevallen en men had ook geen oog voor etalages of geparkeerd staande fietsen.

                        Toen ze aankwamen op de Markt in Maastricht was ik benieuwd wat er zou gebeuren. Zou men tegen het Stadhuis tekeer gaan?
                        Neen dus..... sommige personen lieten zich gewoon interviewen en gaven direct aan dat ze als 'echte Mestreechtenere en MVV'ers' de stad zouden beschermen.
                        De hele groep liep via de Kesselskade door naar het Station in Wijck, om vervolgens via de Sint Maartenslaan en de Wilhelminabrug weer terug te keren op het Vrijthof.
                        Onderweg werd geen vinger uitgestoken naar wat dan ook.

                        In Wijck zag ik dat de politie de hele stoet begeleidde en verkeersregelend optrad

                        Rond 20.15 uur was de hele groep weer terug op het Vrijthof.

                        Toen kwam toch wel een cruciaal moment.
                        Zou de groep zichzelf ontbinden om precies om 21.00 uur thuis te zijn?

                        Jawel hoor. Iedereen liep keurig en op tijd weg van het Vrijthof.
                        Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester
                        Gewoon een strakke actie van de MVV aanhang. Punt.

                        Ik sluit me helemaal aan bij de quote van burgemeester!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter Schele
                        Hm, zorgelijke toestand, want er wordt gedreigd met geweld. En als de harde kern geweld gebruikt, zijn ze, in de ogen van Justitie, net zo schuldig als de hooligans. Uiteindelijk ligt het geweldsmonopolie uitsluitend bij leger en politie onder gezag van de regering.
                        Overigens heeft Peter Schele ook wel een punt, maar zoals de (Angel-side)actie nu is verlopen vind ik het een compliment waard en een heel goed signaal richting alle kwaadwillende wappies.

                        Opmerking


                        • #87
                          Last edited by burgemeester; 27 januari 2021, 07:04.

                          Opmerking


                          • #88
                            de harde kern
                            kijk, als je eenduidig de rellen verafschuwt en afkeurt ben je al goed bezig. Om zelf ordehandhaving en eventueel rechter te spelen op straat dat is natuurlijk helemaal fout.

                            Je mag 's avonds
                            Last edited by Antonius; 27 januari 2021, 10:08. Reden: avond
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • #89
                              Sjlech gesloape, Antonius?

                              Opmerking


                              • #90
                                Nog even terugkomende op de vaccinatie. Er zijn gezien de aanvoer van vaccins contingenten vastgelegd voor bepaalde doelgroepen qua leeftijd. Nu is het zo dat men de oudsten onder ons allen het eerst zal vaccineren en de zorgmedewerkers en dan de groepen die jonger zijn.
                                M'n broer zei, als 66+ er, dat ie misschien in de planning staat voor mei en alles onder de 60 vanaf juni.
                                Maar gaat dat wel zo vlekkeloos?

                                Neem maar een maandje extra voor de zekerheid. Plan geen zaken die vaccinatie afhankelijk zijn. Je tournee of vakantie zou nog in het gedrang kunnen komen gezien de planning die wegens leveringsproblemen van de vaccins niet nagekomen kunnen worden.
                                Ja wat is een maand? Wees extra voorzichtig tot en met jij aan de beurt bent met de vaccinatie.
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X