Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    stemming ennuh?

    Yep.... een motie wordt altijd - cf. het Reglement van Orde (RvO) - in stemming gebracht.

    Artikel 41: Stemmingen over amendementen en moties
    • 1.
      Voordat stemming plaatsvindt over een amendement of een motie krijgt het college de gelegenheid een stemadvies uit te brengen zijnde met het amendement of de motie in te stemmen, dan wel te ontraden. In het geval van een motie kan het advies van het college tevens luiden de motie aan te houden.
    • 2.
      Als een amendement op een aanhangig voorstel is ingediend, wordt eerst over dat amendement gestemd en vervolgens over het voorstel zoals het dan luidt in zijn geheel.
    • 3.
      Als een subamendement is ingediend wordt eerst over het subamendement gestemd en vervolgens over het amendement waarop dat betrekking heeft.
    • 4.
      Als meerdere amendementen of subamendementen op een aanhangig voorstel zijn ingediend, wordt, onverminderd het eerste en tweede lid, eerst over het meest verstrekkende amendement of subamendement gestemd. De meest verstrekkendheid wordt bepaald door de voorzitter en de griffier. Indien de volgorde van behandeling niet wordt bepaald door de verstrekkendheid, geldt de volgorde van binnenkomst.
    • 5.
      Als aangaande een aanhangig voorstel een motie is ingediend, wordt eerst over de motie gestemd en vervolgens over het voorstel. Zijn meerdere moties ingediend dan wordt eerst gestemd over de meest verstrekkende motie.
    • 6.
      Als aangaande een aanhangig voorstel een amendement en een motie is ingediend, wordt eerst over het amendement gestemd, vervolgens over de motie en tot slot over het voorstel zoals het dan luidt in zijn geheel.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #62
      Pier .
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • #63
        Als kletskous, wil ik de mensen er eens op wijzen dat de Via Regia richting
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #64
          Voor mensen die de Nederlandse versie een beetje humorloos vinden.
          Deze van youtube kun je ook op de smarttv oproepen, hier de link voor op je pC.
          https://www.youtube.com/watch?v=BMXO7zJ-Fyg

          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • #65
            BsGW aanslag.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa rgh
            jongens dat is 30% meer voor de afvalstoffenheffing, terwijl ik maar 1 keer in de twee weken een rode ster buiten zet.
            Miljaar
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #66
              Het is net binnen: gemeentelijke belastingen, waterschapsbelastingen en onroerende zaakbelasting. Alle bijdragen omhoog. Ik verwacht dus meer dienstverlening van al die instanties. ????De pensioenen doen weer noppes. Wordt weer minder mayonaise op de friet. ????. B.t.w.: komt er nog een Btw-verhoging? Wat ligt in het verschiet? Van alles of ik mij nu druk maak of niet.

              Opmerking


              • #67
                bekans 't dubbele.
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking


                • #68
                  Ollongren foutje of opzet, met dat A4'tje welke een ANP fotograaf per toeval fotografeerde?
                  Water Gat is er niks bij.
                  Maar wel positief dat men voor Pieter Omtzigt een wandeling kan maken, goed voor de man en goed voor je beweging.
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                    BsGW aanslag.... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa rgh
                    jongens dat is 30% meer voor de afvalstoffenheffing, terwijl ik maar 1 keer in de twee weken een rode ster buiten zet.
                    Miljaar
                    Idem, idem, en dan ook nog een rode ster die we al hebben betaald!

                    Opmerking


                    • #70
                      Urk op bezoek gegaan.
                      Iets te oud voor re-educatie
                      iets te jong voor afdanking
                      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                      Opmerking


                      • #71
                        Zo ook weer een bestuurlijke crisis in Limburg.
                        Gouverneur Bovens stapt op wegens de smet die men op zijn blazoen heeft geborduurd in de media discussie en diverse debatten over IKL directeur Vrehen.
                        Is Theo Bovens moe of is de schok te groot geweest over die ontdekkingen?
                        Op een andere plek vroeg Pier zich af (2011) wat de PVV zal gaan betekenen in de GS. Nou voldoende schade om total loss te verklaren.
                        Iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afdanking
                        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                        Opmerking


                        • #72

                          (1 'like' was genoeg, maar de site vraagt wat meer karakters)

                          Opmerking


                          • #73
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • #74
                              Ik wandelde zondag langs Gerlachus aan de Bieslanderweg en zag toch wel bedroevende zaken qua constructieve veiligheid. Het eerste Balkon dat naar beneden kwam in Maastricht is wel al wat jaren terug maar hier vallen er gelijk 4 omlaag.
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Ik wandelde zondag langs Gerlachus aan de Bieslanderweg en zag toch wel bedroevende zaken qua constructieve veiligheid. Het eerste Balkon dat naar beneden kwam in Maastricht is wel al wat jaren terug maar hier vallen er gelijk 4 omlaag.
                                Ik fietste er vorige week donderdag langs, maar heb niet zo'n inzicht in wat wel en niet constructief veilig is.

                                Ik weet niet hoever je bent doorgelopen op de Cannerweg, maar ik kreeg zelf de schrik van mijn leven - nou ja, ik overdrijf een beetje - toen ik bij het Sint-Servaasbroek (met de Sint-Servaasbron) aankwam. Dat idyllische plekje is verpest door de bouw van een protserige villa in nep-minimalistische stijl pal ernaast. Ik kan me niet herinneren dat hier al bebouwing aanwezig was, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de gemeente toestemming zou geven voor nieuwbouw op een plek die landschappelijk, historisch en religieus zo belangrijk is. Ik vind het getuigen van een compleet gebrek aan respect.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X