Je zou het wellicht niet zeggen, gelet op mijn bovenstaande posting, maar ik ben bezig om te proberen mijn behoefte cq belangstelling voor nieuws te beperken.
Met kerst kreeg is zelfs het boekje "Het Nieuwsdieet" van Rolf Dobelli cadeau.
Het boek is overigens geen aanrader!!
Zelden z'n slecht onderbouwd boek gelezen. Feit is wel dat in het boek enkele voorbeelden worden aangehaald die hout snijden.
Is het jullie ooit opgevallen dat de krant en alle nieuwsprogramma's altijd even dik cq lang zijn?
Het maakt dus kennelijk niet uit of er iets sensationeels gebeurt dan wel dat er op een dag 'geen' nieuws is. De krant is altijd even dik en het nieuwsprogramma altijd even lang.
Raar toch?
Nieuws is een commercieel gewinmodel geworden.
Het nieuws is niet belangrijk, maar het gaat erom dat ik/wij het willen lezen (en vervolgens overspoeld worden met reclame!!).
Ik word mij daar steeds meer van bewust en lees al enige tijd selectiever.
Wat interesseert mij nu dat een man in Texas zijn vrouw vermoord heeft en daarna zelfmoord heeft gepleegd? (Nieuwsbericht in DDL op 29 december 2021)
Heel goed dat we op MestreechOnline bij al ons nieuws geen reclame hebben
Met kerst kreeg is zelfs het boekje "Het Nieuwsdieet" van Rolf Dobelli cadeau.
Het boek is overigens geen aanrader!!
Zelden z'n slecht onderbouwd boek gelezen. Feit is wel dat in het boek enkele voorbeelden worden aangehaald die hout snijden.
Is het jullie ooit opgevallen dat de krant en alle nieuwsprogramma's altijd even dik cq lang zijn?
Het maakt dus kennelijk niet uit of er iets sensationeels gebeurt dan wel dat er op een dag 'geen' nieuws is. De krant is altijd even dik en het nieuwsprogramma altijd even lang.
Raar toch?
Nieuws is een commercieel gewinmodel geworden.
Het nieuws is niet belangrijk, maar het gaat erom dat ik/wij het willen lezen (en vervolgens overspoeld worden met reclame!!).
Ik word mij daar steeds meer van bewust en lees al enige tijd selectiever.
Wat interesseert mij nu dat een man in Texas zijn vrouw vermoord heeft en daarna zelfmoord heeft gepleegd? (Nieuwsbericht in DDL op 29 december 2021)
Heel goed dat we op MestreechOnline bij al ons nieuws geen reclame hebben
Opmerking