Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Aan het Viegenpark (weerszijde van de Cantecleerstraat) hebben ze die bloemenweides ook voor gedeelten aangelegd. Zomers is dat heel mooi bont. Moeten ze aan de Via Regia ook doen en die andere groenvoorzieningen waar ze geld kwijt zijn aan grasmaaien en bladblazen.
    Nou nog beter er staan ook een heel aantal nieuwe bomen, volgens mij ook enkele bloed-beukenbomen ook wel rode beuk genoemd die echter niet voldoende beschermd zijn tegen die maaimachines. Die hebben een wortelstelsel net in de eerste 10 a 15 cm aarde en kunnen niet tegen de druk van een maaimachine. Wat je ook een beetje mist is een bijenkorf van een imker.
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #92
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      makkelijk een afsteker maken naar het Sphinx kwartier
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #93
        Ik vind het zeker mooi en het geeft het buurtje karakter. Men heeft best wel moeite gedaan om zoveel mogelijk van die fabrieksmuur te bewaren.

        Jammer vind ik dan weer de lelijke doos van Loods 5 tussen de Mouleurs en het Eiffelgebouw. Dat had een mooi plein kunnen worden.

        Opmerking


        • #94
          Voor wie eens wil kijken hoe het is om in de Polvertoren te wonen kan op Funda nu ( 8-8-2021) een fotoserie zien .
          5 Hoog is wel met een heel aardig uitzicht op Maastricht. (noord oost zuid)
          Zomaar binnenkijken zonder te kopen kan dus
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #95
            Beppie Kraft gaat vreemd

            https://www.1limburg.nl/actiedag-voo...iljoen-euro-op

            mooie actie voor onze buren in Valkenburg
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Beppie Kraft gaat vreemd
              Ze had vast een tolk meegenomen

              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              mooie actie voor onze buren in Valkenburg
              Zeker mooi, alleen een beetje laat, na de nationale inzamelingsactie van een week of drie, vier geleden. Ik zal geen grapjes maken over de achterban van omroep MAX en deze wat trage actie!

              Opmerking


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                (..)
                Ik zal geen grapjes maken over de achterban van omroep MAX en deze wat trage actie!
                Gelet op de gemiddelde leeftijd van ons forum is je dat ook maar geraden
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #98
                  De actie op MO voor Pepinster gezien, Pier? Die heeft momenteel vooral houdbaar

                  Opmerking


                  • #99
                    ik zocht even de beste foto want normaal lees ik geen Telegraaf

                    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1183...-brug-stort-in

                    rijksmonument geramd door hijskraan, chauffeur wellicht vergeetachtig
                    niet te vergeten hier zou de Tram overheen gaan
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • Vroeger noemden we dat een Belgenmop, maar dat zal wel niet meer pc zijn.

                      Het betreft ook nog eens een rijksmonument, een van de weinige overblijfselen van de vroege spoorweginfrastructuur rondom Maastricht.
                      506631 Spoorbrug Bij Brusselseweg 691 6218 NA te Maastricht | Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed

                      Opmerking


                      • ik ken veel Belgen moppen, maar deze ontgaat me eigenlijk.

                        Hoeveel personen heb je nodig om onder een brug door te rijden?
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • voor de zesde keer is mijn buurvrouw der operatie afgezegd omdat men volgende week staakt bij het AMC Maastricht, het arme mens kan al twee jaar niet meer lopen wegens het opschorten van de operaties.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • https://www.1limburg.nl/wethouder-en...cht-stappen-op

                              een kwart miljoen voor een half jaar werk

                              ik doe het voor de helft daarvan dat is in ieder geval minder dan de oude en de aangepaste Balkenendenorm voor publieke bestuurders.
                              Al hoewel het niet glad is buiten op straat tijdens deze winter kun je toch op je bakkus vallen.
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                https://www.1limburg.nl/wethouder-en...cht-stappen-op

                                een kwart miljoen voor een half jaar werk

                                ik doe het voor de helft daarvan dat is in ieder geval minder dan de oude en de aangepaste Balkenendenorm voor publieke bestuurders.
                                Al hoewel het niet glad is buiten op straat tijdens deze winter kun je toch op je bakkus vallen.
                                Ik las dit nieuwsbericht ook met afschuw.
                                Een zekere Henk Dekkers werd als externe medewerker ingehuurd om orde op zaken te stellen binnen het sociale domein van de gemeente Maastricht.
                                Onvoorstelbaar dat een gemeente in zee gaat met zulke 'experts'.
                                Wethouder Jim Janssen en de gemeentesecretaris Ruud Kleijnen, die overigens al enkele weken met ziekteverlof is, nemen nu hun verantwoordelijkheid.
                                Wat het nog ergere maakt - vind ik - is dat Ruud Kleijnen al een nieuwe baan heeft bij de gemeente Ronde Venen. Jawel.... als gemeentesecretaris

                                Ik ben er vast van overtuigd dat met enige moeite iemand gevonden was die dit klusje voor minder dan de helft kon klaren.
                                Wellicht moet Antonius toch maar eens solliciteren
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X