Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Je zou het wellicht niet zeggen, gelet op mijn bovenstaande posting, maar ik ben bezig om te proberen mijn behoefte cq belangstelling voor nieuws te beperken.
    Met kerst kreeg is zelfs het boekje "Het Nieuwsdieet" van Rolf Dobelli cadeau.
    Het boek is overigens geen aanrader!!
    Zelden z'n slecht onderbouwd boek gelezen. Feit is wel dat in het boek enkele voorbeelden worden aangehaald die hout snijden.

    Is het jullie ooit opgevallen dat de krant en alle nieuwsprogramma's altijd even dik cq lang zijn?
    Het maakt dus kennelijk niet uit of er iets sensationeels gebeurt dan wel dat er op een dag 'geen' nieuws is. De krant is altijd even dik en het nieuwsprogramma altijd even lang.
    Raar toch?

    Nieuws is een commercieel gewinmodel geworden.
    Het nieuws is niet belangrijk, maar het gaat erom dat ik/wij het willen lezen (en vervolgens overspoeld worden met reclame!!).
    Ik word mij daar steeds meer van bewust en lees al enige tijd selectiever.
    Wat interesseert mij nu dat een man in Texas zijn vrouw vermoord heeft en daarna zelfmoord heeft gepleegd? (Nieuwsbericht in DDL op 29 december 2021)

    Heel goed dat we op MestreechOnline bij al ons nieuws geen reclame hebben
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Ik ben er vast van overtuigd dat met enige moeite iemand gevonden was die dit klusje voor minder dan de helft kon klaren.
      Wellicht moet Antonius toch maar eens solliciteren
      de pagina vullen zoals al die andere buitenlandse media bedrijven.
      Als ik al 1 maal per maand een aangrijpend of heel boeiend stuk lees is het veel. De rest is waardeloos tijdverdrijf.
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        (...)

        Nieuws is een commercieel gewinmodel geworden.
        Het nieuws is niet belangrijk, maar het gaat erom dat ik/wij het willen lezen (en vervolgens overspoeld worden met reclame!!).
        (...)
        Heel goed dat we op MestreechOnline bij al ons nieuws geen reclame hebben
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Wellicht moet ik het abonnement toch eens heroverwegen in 2022.......
          Echt nieuws is dat de Pandemie nog zo'n 6 tot 10 jaar over ons heen zal blijven golven als het getijde van de zee. ( Marc van Ranst ) Nederland heeft zijn ervaringen met stormvloed en dijken echter niet met een virus veroorzaakte pandemie. Maar dat zie je natuurlijk niet staan in de krant. Dan mag je hopen dat er tijdens die 10 jaar nog een economie overeind is gebleven.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • Twee kernreactoren van de Belgische centrales Doel en Tihange blijven tien jaar langer open. Dat heeft de Belgische regering bekendgemaakt op een persconferentie.
            bron NOS
            https://nos.nl/artikel/2421776-belgi...orlog-oekraine
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Maarten van Rossem schat die groep standaard op 15-16% van het geheel) die tegen zijn.
              Soms is dat je buurman, soms je neef en soms zijn jij of ik het.
              Maar die groep is altijd rond de 15-16%.
              Vroeger hoorde je weinig van die 15-16%. Soms in de stamkroeg en soms in een ingezonden stuk in de krant.
              Maar voor de rest hadden ze geen podium

              Nu hebben we social media.......
              Ik weid uit (https://onzetaal.nl/taaladvies/uitwijden-uitweiden), maar ja we zitten in de topic Kletskousen, toch?
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • ik ben verguisd

                Opmerking


                • Even om een misverstand of een spraakverwarring te voorkomen.
                  Met die 15-16% bedoel ik absoluut niet de tegenstanders van Tihange of welke (anti-)atoombeweging ook.
                  Met die 15-16% bedoel ik dat wanneer de overheid met een maatregel komt er altijd een kleine groep tegen is.

                  Voorbeeld:
                  Als de overheid besluit om iedere Nederlander te compenseren (voor de inflatie bijvoorbeeld) met een bonus van 150,- euro per Nederlander, dan kun je er zeker van zijn van dat rond de 15% tegen is.
                  Maakt niet waarom ze tegen zijn, maar ze zijn tegen.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • alhoewel het niet zo zeer amusement is komma want de prik locatie voor een herhaalprik tegen corona is verplaatst naar Venlo of Weert als je een afspraak wilt maken
                      gevonden op www.coronavaccinatie-afspraak.nl

                      nou bedankt lekker te voet naar Weert een wereldstad
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                        nou bedankt lekker te voet naar Weert een wereldstad
                        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 12 april 2022, 14:05.

                        Opmerking


                        • Klopt helemaal beste Ingrid,
                          Na behoorlijk wat vragen aan de telefoon is er een datum bevestigd op het Endepolsdomein 3.
                          Ik raad iedereen aan ook telefonisch een afspraak te regelen anders ga je onnodig ver voor de herhaalprik !
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • Koningsdag 2022
                            Na twee jaar Corona crisis is het eindelijk zover. Het Koningspaar en familie komen naar MAASTRICHT. De koning heeft voor dat heugelijke feit een eigen auto model besteld en zal die zelf besturen.
                            Ja hoor een Ford Willem

                            Omdat het een tweezits cabrio is moet prinses Amalia en zussen met een eigen model komen die bestuurd zal worden door dat heilige boontje van Vollenhoven.
                            Ze rijden dan in een Ford Sint Pieter

                            Afgemeld heeft zich stottert net als King George
                            Last edited by Antonius; 13 april 2022, 11:27. Reden: tekst
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • Mooi stuk .

                              Opmerking


                              • De zwaluwen zijn terug sinds deze week, maar valt het iemand op dat het er heel veel minder zijn?
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X