Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kletskousen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    ik liep via de Bieslanderweg terug naar Maastricht centrum, dus die minimalist op de Cannerweg (tegenover de apostelhoeve) heb ik dan niet gezien nu...of er al aan gewend geraakt in het verleden.
    ik zou het een brutalist willen noemen
    Maar daar stond eerst ook een wit geverfde woning a la Bieslanderweg uitstraling, kwamen we vaker langs op weg naar de friet en biefstuk eetgelegenheid over de grens. (zie je ook op wikipedia)
    Die nieuwe minimalist heeft me paar jaar geleden ook een beetje verbaasd dat zoiets kan, TOP eindelijk weer eens wat van iemand met voldoende centen.
    Last edited by Antonius; 21 april 2021, 12:23.
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      Maar daar stond eerst ook een wit geverfde woning a la Bieslanderweg uitstraling
      Zou best kunnen dat ze het bestaande huis opgepimpt hebben.

      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      Die nieuwe minimalist heeft me paar jaar geleden ook een beetje verbaasd dat zoiets kan
      Als het nog een Tadao Ando of een Peter Zumthor was. Dit is de budgetvariant van het minimalisme. Zo van: we hebben geen miljoenen, maar best een paar ton te besteden. De tuin eromheen is pijnlijk lelijk, zo'n eindeloze grindvlakte met hier en daar iets wat op een plant lijkt in een cortenstalen bak, wat van die plukken duingras, waar je je vingers aan openhaalt (past ook heel goed bij de omgeving) en, ja hoor, ook de agave met z'n venijnige punten ontbreekt niet. Alles volgens het boekje Minimalisme voor Beginners.

      Anyway, ieder zijn smaak. Maar wat pijn doet is de verachting voor de eeuwenoude Sint-Servaasbron. Hun oprijlaan - ook weer met dat grind - loopt om de bron heen, omringt het aan drie kanten. Een deel van de beukenhaag is vervangen door een vrij hoge betonnen rand. Ik was daar om de bron te fotograferen, dus ik heb geprobeerd het buurperceel buiten beeld te houden, wat zo goed als onmogelijk is. Zo zonde van dat mooie plekje.

      Click image for larger version  Name:	640px-Maastricht%2C_Sint-Servaasbron%2C_2021_%282%29.jpg Views:	0 Size:	158,0 KB ID:	103273
      Afbeelding: https://commons.wikimedia.org/wiki/F...,_2021_(2).jpg

      Opmerking


      • #78
        Openingsceremonie Heiligdomsvaart 2018

        Opmerking


        • #79
          Misschien heb je wel gelijk en had ik daar geen oog voor toen ik er laatst langs wandelde keek ik alleen naar de bloemenweide strook speciaal voor de bijen aangelegd.
          Magnifiek en het gonsde en zoemde volop met vroege bijen om 7 uur 's ochtends.
          Dat grind aan die villa zal wel helemaal doodgespoten worden met "round-up" gift opdat er maar geen onkruidje het waagt. Niet zo goed voor die bijen aan de overzijde van de weg.
          Integratie van context en historische monumentjes is niet voor iedereen weggelegd bij een bouwproject. Ze hadden wellicht wel Zumpthor moeten vragen die overigens best grappig is en zeer religieus.
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #80
            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            Misschien heb je wel gelijk en had ik daar geen oog voor toen ik er laatst langs wandelde keek ik alleen naar de bloemenweide strook speciaal voor de bijen aangelegd.
            Dat is in dit geval het beste wat je kunt doen. Beter dan je groen en geel ergeren aan van alles en nog wat

            Opmerking


            • #81
              Aan het Viegenpark (weerszijde van de Cantecleerstraat) hebben ze die bloemenweides ook voor gedeelten aangelegd. Zomers is dat heel mooi bont. Moeten ze aan de Via Regia ook doen en die andere groenvoorzieningen waar ze geld kwijt zijn aan grasmaaien en bladblazen.

              En opvallend daar is ook dat ze die flatjes tussen Craiantstraat en Widelanken Noord zijn aan het slopen, welke eerst jarenlang in halfverotte toestand huisvesting bood aan minderbedeelden.
              bestemmingsplan Widelanken => https://www.planviewer.nl/imro/files...nzuid-vg01.pdf

              Maar dat plan Zuid aan de Nobellaan en het Viegenpark daar is toch wel heel veel geluidoverlast sinds de Noorderbrug afrit?
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #82
                om de Koningsdag nog even leuk gestalte te geven => klik

                een youtube filmpje van de vorige vorstin

                of deze nog leuker Klik
                Last edited by Antonius; 27 april 2021, 13:09. Reden: twee filmpjes
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #83

                  Opmerking


                  • #84
                    Kranten: jaargang 1955 wordt opgeroepen voor de vaccinatie, nog even te gaan dus.
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #85
                      Verbluffend ik heb een oproep in de brievenbus als 60 jarige.

                      Ik moet je bekennen dat ik na die prik heel veel prettiger door het leven zal gaan.
                      ik ben verguisd

                      Opmerking


                      • #86
                        GGD jongens en meisjes zeg toch gewoon het is in het MECC via de Hoofdingang
                        en niet de Gaetano Martinolaan 0
                        iedereen rijdt daar in 't rond over die straat en zoekt huisnummer 0

                        pfff

                        overigens het gaat lekker rap en aan de aantallen die achteraf effe wachten te zien gaan er zeker 80 a 100 doorheen tijdens dat half uur van aanmelden, lopen, prikken, wachten en uitgang zoeken.
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #87
                          In elk geval gefeliciteerd met je eerste prik! Ik ben inmiddels ook "half beveiligd".

                          Opmerking


                          • #88
                            het is in het MECC via de Hoofdingang
                            Helaas niet, Antonius. Er is ook een grote ingang aan het Forum (kant MUMC) en het zou de verwarring nog groter maken. Maar een duidelijk bord aan de Gaetano Martinolaan ter hoogte van de doorgang zou een stuk schelen.

                            ik was ook onder de indruk van de logistiek, het gaat erg vlot. Ik voel dat het beschermingsniveau inmiddels is gestegen tot 40%. Eind van de maand nummer twee en dan schiet het niveau naar wel 95%.

                            Opmerking


                            • #89
                              Als je nog nooit naar het MECC geweest bent (en waarom ook) dan is het heel erg slecht aangeduid.
                              En dan kan men als GGD nog schrijven dat je op google de locatie kunt vinden, het is ronduit onduidelijk.

                              De volgende keer kan ik minstens 1 kilometer lopen sparen op zoek naar de locatie.
                              De test locatie op de parkeerplaats is als je de Kennedybrug afkomt vanaf Maastricht in de auto heel zichtbaar.
                              Parkeer daar en loop tussen de beide gebouwen door.
                              Of
                              Ga via de eerste afslag rechts op de Gaetano Martinolaan op de parkeerplaats en zie het grote rode spandoek Vaccinatie locatie.
                              Bestanden bijvoegen
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Als kletskous, wil ik de mensen er eens op wijzen dat de Via Regia richtingja kletskousen moeten ook kunnen slapen
                                ik maak er nogmaals op attent dat de hele omgeving aan de Via Regia geteisterd wordt door auto races van extreem luide auto's die door extreem asociale bestuurders 's nachts worden gehouden als "uitlaatklep" en juist omdat er geen camera en of flitspaal staat.
                                In Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland staan al op meerdere plaatsen flitspalen die ook door het aantal decibel aan geluid worden belicht. LUID = FLITSFOTO met kenteken registratie voor een boete. De nachtrust die we ook met open raam nodig hebben wordt elke avond en nacht geweld aangedaan.

                                https://auto-decibel-db.com/index_kmh.html de doorsnee productie van geluid in decibel bij de toegestane 50 kilometer op de Via Regia is ongeveer 54 dB, dat al overeenkomt met een luid gesprek van personen. Die wil je ook niet in je slaapkamer hebben.

                                Er worden races en rondjes gereden met snelheden tot meer dan 100 kilometer per uur.
                                Handhaving heeft het druk, maar een flitspaal zou op z'n minst kunnen worden geplaatst op alle sectoren van de Via Regia.
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X