Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Afdekplaten voor flat Pres. Rooseveltlaan-Oost


    Sinds de sloop van de onderdoorgang Schepen Roosenstraat staan de flats langs de President Rooseveltlaan-Oost meer dan voorheen bloot aan weersinvloeden. Om het woonklimaat voor de bewoners te verbeteren, worden daarom afdekplaten geplaatst op de kopgevel van het flatgebouw.
    De werkzaamheden starten 23 april en zullen circa twee weken in beslag nemen.


    ==

    Ter hoogte van de Nassaulaan-West is Avenue2 begonnen met de aanleg van een tijdelijke afrit richting Kennedysingel (zie afbeelding hieronder, lijn E). De komende weken worden voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd zoals het aanbrengen van markeringen, openbare verlichting en geluidschermen. Als deze afgerond zijn, kan de afrit op het bestaande wegennet worden aangesloten. Afhankelijk van de voortgang wordt de afrit 12 april 2012 in gebruik genomen. De afrit blijft in gebruik tot begin 2014.a2maastricht.nl


    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
      Het op 26 maart door Breur aangekondigde debat “Gebakken Lucht” over de vraag hoe betrouwbaar wetenschappelijke ‘feiten’ en ‘expertopinions’ zijn op donderdag 19 april gaat niet door laat de organisatie weten.
      Dit Sphinx debat zou gaan over meten, weten, schoonrekenen en andere problemen van hedendaagse deskundigheid.

      Kees van Oosten (auteur van Gebakken Lucht, 2011) was van plan de degens te kruisen met vertegenwoordigers van kritische burgers en onafhankelijke wetenschappelijke deskundigen … en het publiek!
      Maar dat gaat dus niet gebeuren.
      Dit wekt meteen mijn argwaan. Of is er een reden gegeven voor die annulering?

      Opmerking


      • Breur/Olijfje, ik mis de link met de A2 tunnel als onderwerp.

        Is het onderwerp van die lezing niet veel breder en derhalve een eigen topic waard, als dat niet al bestaat..

        Opmerking


        • Sinds januari 2012 is Avenue2 bezig met voorbereidingen voor het verleggen van de Kennedysingel. De verlegging is nodig omdat de bouwkuipen bij het Europaplein en de Nassaulaan-West op elkaar moeten aansluiten. Het westelijk deel van de Kennedysingel – ter hoogte van Europaplein - wordt doorbroken om die aansluiting mogelijk te maken.

          Tijdelijke viaducten
          Voor de verlegging van de Kennedysingel worden 2 tijdelijke viaducten geplaatst aan de zuidzijde van de Kennedysingel. Eén viaduct boven de huidige bouwkuip, het tweede viaduct boven de N2. De viaducten vormen als het ware een ‘brug’ boven de bouwkuipen van de Nassaulaan-West en Europaplein. Inmiddels zijn de steunpunten van de viaducten gereed. In het weekend van 9 tot en met 11 maart 2012 werden de brugdekken (zogenaamde liggers) van het viaduct boven de bouwkuip geplaatst.
          Van maandag 26 maart tot en met donderdag 29 maart 2012 werden de brugdekken boven de N2 geplaatst.


          Afbouwwerkzaamheden tijdelijke viaducten
          Nadat de liggers van het viaduct boven de N2 zijn geplaatst, vinden nog gedurende enkele weken afbouwwerkzaamheden plaats. Zo moeten de nieuwe rijbanen uitgevuld en geasfalteerd worden, de wegmarkeringen worden aangebracht en de verkeersregelinstallatie (verkeerslichten) wordt aangepast. Als deze werkzaamheden zijn afgerond, kan het verkeer gebruik gaan maken van de nieuwe viaducten.

          In de nachten van dinsdag 10 tot en met donderdag 12 april 2012 worden de laatste werkzaamheden uitgevoerd.

          Vanaf zaterdag 14 april – 06.00 uur - kan het verkeer in beide rijrichtigen gebruik maken van de verlegde Kennedysingel.

          Door onvoorziene omstandigheden kunnen wijzigingen in deze planning optreden. Indien wijzigingen optreden, worden deze via onze website en voortgangsberichten bekendgemaakt.






          • Dinsdag 3 april tot en met donderdag 5 april 2012 van 20.00-06.00 uur: rijstrookafzetting;
          • Dinsdag 10 april van 20.00-06.00 uur: rijstrookafzetting;
          • Woensdag 11 en donderdag 12 april 2012 van 20.00-06.00 uur: rijrichting Cadier en Keer afgesloten voor verkeer tussen Avenue Céramique en het spoorviaduct (voor omleidingsroutes richting Cadier en Keer, N2 en Eindhoven, zie kaartjes hiernaast);
          • Vrijdag 13 april 2012 van 20.00 tot 06.00 uur: rijstrookafzetting.

          Tijdens rijstrookafzettingen zijn géén omleidingsroutes van kracht.

          Zaterdag 14 april 2012 kan het verkeer vanaf 06.00 uur op de verlegde zuidbaan van de Kennedysingel richting Cadier en Keer rijden.

          Fietsers en bromfietsers ondervinden géén hinder van de werkzaamheden.

          Verkeersbewegingen op verlegde Kennedysingel
          Alle verkeersbewegingen blijven mogelijk op de verlegde Kennedysingel. Fietsverkeer blijft voorlopig gebruik maken van het huidige fietspad. In de loop van 2012 wordt een fietsbrug over de bouwkuip gelegd en gaan ook (brom)fietsers gebruik maken van de verlegde Kennedysingel. Ook in die nieuwe situatie is er sprake van een fietspad voor tweerichtingsverkeer. Zie hiervoor ook de afbeelding aan de bovenzijde van deze pagina.


          Vooruitblik
          Na ingebruikname van de verlegging, wordt het westelijk deel van de oorspronkelijke Kennedysingel verwijderd. De bouwkuipen bij het Europaplein en de Nassaulaan-West kunnen dan op elkaar aangesloten worden.
          De viaducten blijven beide in gebruik tot medio 2013. Daarna zijn opnieuw aanpassingen nodig voor onder andere de bouw van het zuidelijke dienstgebouw. In dit dienstgebouw komen machines te staan voor de technische inrichting – zoals een signaleringssyteem en verlichting - in de tunnel.





          Verkeer richting Centrum:
          Woensdag 4 en donderdag 5 april van 20.00-06.00 uur: rijstrookafzetting;
          Woensdag 11 en donderdag 12 april van 20.00-06.00 uur: rijstrookafzetting;

          Zaterdag 14 april 2012 kan het verkeer vanaf 06.00 uur op de verlegde noordbaan van de Kennedysingel richting Centrum rijden. a2maastricht.nl







          De toerit richting Luik - ter hoogte van de Gerardusweg - is vanaf dinsdag 10 april tot en met donderdag 12 april, 06.00 uur afgesloten voor verkeer. Verkeer richting Wyckerpoort-Zuid wordt tijdens de afsluiting vanaf de Kennedysingel omgeleid naar de Scharnerweg. Voor omleidingsroutes, zie de kaartjes hieronder.






          Omleidingsroute richting Luik
          Omleidingsroute richting Wyckerpoort-Zuid

          Opmerking


          • a2 vondsten

            Sinds kort liggen een tiental van de belangrijkste vondsten uit het A2-plangebied tentoongesteld in het Informatiecentrum A2 Maastricht. Op donderdag 12 april werd de tentoonstelling officieel geopend in aanwezigheid van wethouder Gerdo van Grootheest en Louis Prompers, directeur Projectbureau A2 Maastricht.

            De wethouder werd verwelkomd door een groepje van 14 kinderen van basisschool De letterdoes uit Wyckerpoort en kunsteducatie ’t Brede Spoor. Zij zongern een liedje speciaal voor de wethouder. Marijk Greweldinger van kunsteducatie ’t Brede Spoor maakte samen met de kinderen duimpotjes en kleine sieraden van klei . Door te werken met klei wordt voor de kinderen eenvoudig de link gelegd met het thema archeologie.a2maastricht.nl



            Opmerking


            • Informatie-avonden over A2





              MAASTRICHT - Inwoners van Amby en bewoners van het gebied rondom de Beatrixhaven kunnen maandag weer terecht tijdens een informatie-avond van het A2-projectbureau. Iedereen kan tussen 19.30 en 21.30 uur vrij binnenlopen in het Informatie-centrum bij stadion de Geusselt. De ingang is tussen McDonald's en het WOK-restaurant.
              Er zijn verschillende hoeken waar inwoners vragen kunen stellen aan de sdeskundigen. Op dinsdagavond 8 mei 2012 is er een informatieavond voor de wijken Scharn, Heer en Wyckerpoort-Zuid.maastrichtdichtbij.nl

              Opmerking


              • Dak A2-tunnel ligt al op zijn plek bij middelste deel tunnel

                Na de eerste meters van de vloer is nu ook een deel van het dak van de A2-tunnel in Maastricht af. Het gaat om het deel van de tunnel ter hoogte van de ANWB-flat bij het Koningsplein. limburger.nl



                Dit deel ligt midden in het tracé, Maar omdat hier door de ANWB-flat aan de ene kant van de tunnel en de gmeenteflat aan de overkant weinig werkruimte is, wordt dit deel van de tunnel op een hele andere manier in elkaar gezet dan de rest van de tunnel. In de krant van woensdag meer over de technische werkwijze.

                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=_YNp8pNPkPQ&feature=player_embedded[/ame]

                Opmerking


                • Een kijkje bij de A2



                  Bouwvakkers aan het werk A2- Koningsplein

                  MAASTRICHT - Het zal nog heel lang duren, maar die tunnel die komt er! Uren, dagen, maanden, nee jarenlang wordt er dagelijks gewerkt aan de afbraak en opbouw van diverse straten en gebouwen. Het is lastig voor te stellen hoe groot deze werkzaamheden zijn, als je het niet met eigen ogen kan bekijken. Daarom ging MaastrichtDichtbij -gewapend met een camera- vandaag zelf een kijkje nemen bij de bouw van de A2-tunnel.
                  En daar werd hard gewerkt! Bloed, zweet en tranen hebben we niet kunnen spotten, maar zeker is dat het er hard aan toe gaat! Portugezen en Ieren zijn ingezet bij de bouw van de tunnel vanwege hun specialiteiten in het beton- en vlechtwerk. Zij zullen komende jaren hun thuis vinden in de leegstaande panden aan de Burgemeester Baduinstraat.maastrichtdichtbij.nl


                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=CCLdIsOiOx8&feature=player_embedded[/ame]

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                    Het feit dat je je nu kunt uiten op een internet/forum was vroeger ook niet. Alle andere zaken die je thuis hebt staan die je het leven makkelijker maken (waar sommigen niet eens bij stil staan) zoals een TV, ijskast, zelfs je telefoon/GSM en noem ze allemaal maar op. Ja, alles was vroeger beter
                    Het gaat mij niet om vroeger. We moeten gewoon geen buitengebied meer opofferen alleen om het automobiliteitsmonster nog meer land op te laten slokken. Dat wegen 3% van het NL landopp. beslaan en niet meer en dat wegen veel meer bijdragen aan de NL mobliteit dan spoorlijnen heeft daar ook niet mee te maken. Waar het om gaat is dat als het puntje bij paaltje komt er altijd maar land wordt opgegeven voor het automobiliteitsmonster.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                    Kijk over 10 jaar nog eens naar de huidige kaart van Maastricht met die vieze A2 bovengronds en dan op dat moment naar de dan nieuwe kaart met de Groene Loper.
                    De verknoping A2xA79 is geen noodzakelijk onderdeel van de A2-tunnel. A2 bovengrond is vies is geen objectieve benadering. Bovendien, als tegenstander tot in de eeuwigheid van infraprojecten door Midden-Delfland, Liemers en Naardermeer, is het logisch dat ik gelaten ben op het opofferen van weer een stukje groen.

                    En 3% opp versus 10% in het zicht en in het gehoor.

                    Opmerking


                    • Roserije hoe noemt u mensen die ergens over klagen maar er wel graag gebruik van maken ?

                      Opmerking


                      • Zulke mensen noem ik zeurpieten. Maar mijn wedervraag luidt, wat heeft dat met dit onderwerp van doen!

                        En betoog niet dat ik gaarne gebruik maak van een zulks voorzieningenniveau. Want dat is enerzijds suggestief en anderzijds is er geen sprake van vrijblijvend gebruik van. Echt, ik vind het vreselijk en als er iets is dat ik achter kon laten, dan was het wel dit.

                        Maar U weet dondersgoed, dat het niet zo simpel is.

                        Hoewel anderzijds, ik heb mijzelf het leven nog niet ontnomen.

                        Leven is kompromissen sluiten. Als ik dit niet slik, kan ik evengoed met een rots aan mijn enkel gebonden in de Maas springen.

                        Joepie, er gaat een stuk Landgoederenzone verloren! Maastricht is nog nooit zo sjiek geweest

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
                          Zulke mensen noem ik zeurpieten. Maar mijn wedervraag luidt, wat heeft dat met dit onderwerp van doen!

                          En betoog niet dat ik gaarne gebruik maak van een zulks voorzieningenniveau. Want dat is enerzijds suggestief en anderzijds is er geen sprake van vrijblijvend gebruik van. Echt, ik vind het vreselijk en als er iets is dat ik achter kon laten, dan was het wel dit.

                          Maar U weet dondersgoed, dat het niet zo simpel is.

                          Hoewel anderzijds, ik heb mijzelf het leven nog niet ontnomen.

                          Leven is kompromissen sluiten. Als ik dit niet slik, kan ik evengoed met een rots aan mijn enkel gebonden in de Maas springen.

                          Joepie, er gaat een stuk Landgoederenzone verloren! Maastricht is nog nooit zo sjiek geweest
                          zeurpiet noem ik het nog niet maar toch beetje
                          hypocriet denken.
                          hulp en moord schreeuwenen als er liftersplaatsen verdwijnen .
                          en nu dit ? nee nee dat kan echt niet Roserije

                          Opmerking


                          • En waarom niet?

                            Opmerking


                            • Copy/paste

                              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=xGAERsMQXQs&feature=player_embedded[/ame]

                              Opmerking


                              • Politie controleert snelheid bij wegwerkzaamheden A2



                                Politie controleert snelheid bij wegwerkzaamheden A2
                                08-05-2012 | 16:45|Maastricht
                                Het Verkeershandhavingsteam van de politie Limburg-Zuid heeft
                                afgelopen dagen voor het eerst sinds de werkzaamheden aan het stadstracé de snelheid van het verkeer gecontroleerd.
                                Er werden topsnelheden van 128 km/u gereden, waar 50 km/u is toegestaan. De politie controleert op verzoek van de aannemer die klaagt over erg gevaarlijke situaties waarin zijn werknemers langs deze weg hun werk moeten verrichten.

                                Het Verkeershandhavingsteam (VHT) kreeg eerder al het verzoek om de snelheid van het verkeer te controleren omdat de bij de werkzaamheden geplaatste 50-km-borden massaal genegeerd worden.

                                De radarwagen van het VHT heeft op vrijdag 4 mei gecontroleerd van 11.30 - 18.30 uur en verwerkte 5.147 passanten. Er werden 500 verbalen opgemaakt, wat neerkomt op 10% van de passerende voertuigen. De hoogste gemeten snelheid was 128 km/u. Van de passerende bestuurders reden de meesten (210) harder dan 70 km/u. De radarwagen stond op het gedeelte van de werkzaamheden.

                                Ook op maandag 7 mei werd een radarauto neergezet bij de wegwerkzaamheden langs de President Rooseveltlaan (N2) in Maastricht. Ditmaal van 07.30 uur tot 14.45 uur. Ook nu weer werden hoge snelheden gemeten. Er vielen 850 processen-verbaal, waarbij opgemerkt wordt dat er 130 bestuurders meer dan 30km/u te hard reden. 106 km/u was de hoogst gemeten snelheid van de 9.681 passerende personenauto's en 1.531 vrachtwagens.

                                De medewerker van het Verkeershandhavingsteam werd enthousiast begroet door de wegwerkers, die blij zijn dat de politie snelheidscontroles gaat houden. Ze voelen zich vaak erg onveilig door het voorbijrazende verkeer.

                                © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X