Gelukkig wel het ging maar NET goed.
Maar die van afspraak met de directie zal ik onthouden
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Kletskousen.
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtJa je wordt ook wel eens vaker geweigerd in Maastricht. Als je hoogstnodig moet.
(..)
Ja maar ik moet plassen.
Overigens, als je voor zo'n gesloten deur komt met een 'lastige' portier helpt het om te zeggen dat je om .... uur een afspraak hebt met de directie!
Weinig portiers durven dan moeilijke vragen te stellen....
Leave a comment:
-
Ja je wordt ook wel eens vaker geweigerd in Maastricht. Als je hoogstnodig moet.
https://nos.nl/artikel/2516875-na-ja...n-in-amsterdam
Alle gebouwen die een toegankelijkheidssector hebben volgens ons geldende bouwbesluit dienen een toilet aan te bieden aan bezoekers bij de entree.
Laat ik nu aan het scharwyerveld maastricht helemaal niet naar binnen kunnen.
Als je aan de bel drukt krijg je vreemde vragen over wie en welke persoon je wilt bezoeken.
Ja maar ik moet plassen.
Leave a comment:
-
Het is altijd een kwestie van wat iemand van zich {weg} geeft aan derden die er profijt van hebben.
Ben je onderzoeker of wetenschapper en maakt dus jarenlang overuren om iets uit te zoeken kan je zomaar tot de ontdekking komen dat iemand jouw onderzoek gebruikt voor zijn eigen voordeel.
Jaren en uren waar soms niemand voor betaald werd.
Het geestelijk eigendom staat als wankele kar op de helling en zou zo maar kunnen verdwijnen.
Technici zijn misschien wel doeners maar staan ook snel op straat als de navraag naar vernuft en kundigheid niet meer wenselijk is of al gekopieerd is geworden.
Kunstmatige Intelligentie of modern als Engelstalige afkorting Ai genaamd zal bijdragen aan de in eerste instantie "teloorgang van kennis onder de mensen" en misschien komt nadien een bloei periode voor de mens.
Wat heeft kunstmatige intelligentie te maken met Wikipedia? Zouden enkele zich kunnen afvragen, maar die kennisbronnen welke gratis digitaal ter beschikking staan zijn ook de bron voor de kunstmatige intelligentie. En zo haalt je kind een voldoende voor zijn werkstuk over de Romeinen zonder ook maar een museum te zijn geweest en/of boek te hebben gelezen. En zo genereren mensen snelle oplossingen zonder er echt zelf over nagedacht te hebben.
De ratio die Frans Timmermans soms een beetje rauw en soms smeuïg en smaakvol overbrengt met betrekking tot de samenhangende thematiek en onderwerpen over het veiligstellen van onze toekomst komt uit zijn hoofd via de taal. En of dat correct in Wikipedia staat weergegeven of niet doet er eigenlijk niets toe. Je kan ook al zijn gesprekken in de interviews tijdens de verkiezingen volgen om te kunnen concluderen dat hij in de auto niet zal carpoolen met Sven Kockelmann. Met idioten heeft het geen zin om te discussiëren zal zijn motto zijn.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtSoms kijk ik wel eens op de Engelse en de Duitse variant van Wikipedia om te zien of de weergegeven wetenswaardigheden wel overeenkomen met die we in het Nederlands kunnen lezen over een specifiek onderwerp.
Overigens stimuleert de Nederlandse Wikipedia het vertalen van dergelijke artikelen, zodat ze in het Nederlands bereikbaar worden, maar ja, er moet wel iemand zijn die al die moeite wil doen voor het artikel van een ander, het is vrijwilligerswerk. Er zijn momenteel 3.759 actieve gebruikers op Wikipedia Nederland, maar hoeveel van hen hebben een bêta-achtergrond? Ik denk dat daaraan ook een deel van het door jou gesignaleerde tekort aan technische artikelen te wijten is. Technici lijken mij eerder doeners dan schrijvers. En dan: veel van die actievelingen beperken zich tot aanvullingen, verbeteringen of correctie van de gebruikte codes. Dat is een stuk makkelijker en toch zeer nuttig. Lang niet iedereen is creatief in de zin van het starten van een nieuw onderwerp.
Overigens zitten er wel meer 'gaten' in Wikipedia. Slechts een kleine 20% van de ruim 1,7 miljoen biografische artikelen op het wereldwijde Wikipedia betreft een vrouw (telling 2020). Sinds 2016 organiseert Wikipedia Nederland een actie, waarbij in 100 dagen 100 nieuwe biografieën over vrouwen in het Nederlands worden toegevoegd. Dat kan door een bestaand artikel te vertalen, een nog niet beschreven kandidaat op een aangeleverde lijst te kiezen, of door zelf een vrouw aan te dragen. Die kalender van honderd dagen, waarbij men zich verplicht op een bepaalde datum een artikel toe te voegen, begint op 30 november, raakt altijd snel volgeboekt en eindigt op 8 maart: Internationale Vrouwendag. Wie eens wil zien wie er in de periode 2023-2024 zijn geboekstaafd op Wikipedia Nederland, kan hier terecht:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipe...p/100wikiwomen
Het is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat, maar het initiatief haalt in elk geval elk jaar honderd vrouwen onder de korenmaat uit.Last edited by Ingrid M.H.Evers; 31 maart 2024, 14:57.
Leave a comment:
-
Soms kijk ik wel eens op de Engelse en de Duitse variant van wikipedia om te zien of de weergegeven wetenswaardigheden wel overeenkomen met die we in het Nederlands kunnen lezen over een specifiek onderwerp.
Als het om technische onderwerpen gaat zijn er maar zelden en/of heel summiere Nederlandse pagina's op wikipedia.
Het zou een tip kunnen zijn voor mensen als je iets speciaals te weten wilt komen om ook de anderstalige uitleg te lezen op wikipedia.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtWisten jullie trouwens dat zappen ook een eigen wikipedia-site heeft?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zappen...eboodschappen.
(...) Sven Kockkelmann. Ook hij blijkt al een eigen wikipedia-site te hebben!
Aan tafel zaten Leon Verdonschot (ook een wikipedia-site) en 'uzze' (?) Frans 'Greendeal' Timmermans (uiteraard ook met een eigen wikipedia-site).
Tenzij de heren hun wikipagina's hebben laten aanmaken of bijstellen door hun personeel, hebben zij geen bemoeienis gehad met het feit dat zij op Wikipedia zijn vernoemd. Het merendeel van de lemma's is en wordt geschreven door geïnteresseerde vrijwilligers, net zoals het hun invalt. Als ze liever schrijven over rolspinnen, zwarte gaten, wielrenners, grandes randonnées of atoomcentrales, dan schrijven ze dáárover. Er bestaat dus geen overkoepelend plan voor de Vrije Encyclopedie, maar het is goed mogelijk dat iemand met politieke belangstelling een of meerdere biografische artikelen over politici schrijft. Niet álle, maar alleen die hem interesseren.
Het lemma 'Sven Kockkelmann' is op 17 november 2006 voor het eerst aangemaakt door ene Tasja; het betrof toen 824 bites. De laatste mutatie was op 26 november 2023 van ene Bywyks.
Het lemma Leon Verdonschot is aangemaakt op 23 juli 2006 door ene Jorasho; met 697 bites. Laatste mutatie: 9 september 2023 door Wikiwernerbot.
Het lemma 'Frans Timmermans (politicus)' is op 28 januari 2006 aangemaakt door ene GeeJee, met 861 bites. Laatste mutatie dateert van 24 maart jongstleden, van ene Apdency.
Dit soort gegevens kun je zelf ook heel gemakkelijk terugvinden. Boven elke pagina op Wikipedia staat onder de titel (van het lemma) een balk met 'knoppen'. Helemaal rechts staat de knop 'geschiedenis weergeven'. Als je daarop klikt, krijgt je de complete 'schrijfgeschiedenis' van het lemma. Heel interessant soms, omdat men met enig geduld en vasthoudendheid kan terugvinden, wie waar op een bepaald moment baarlijke nonsens heeft toegevoegd. Belangrijkste conclusie is, dat vaak auteurs worden gecorrigeerd als zij geen bronnen en/of literatuur vermelden en de plank volledig mis slaan.
Leave a comment:
-
Ik vind het carpoolen met andere treinreizigers al een heel groot probleem, vooral als ze nog eens twee uur tegen de wind in stinken van de geurparels wasmiddelen en parfumwatertjes.
Laat staan dat ze je dan ook nog eens de kop vol kletsen over hun dagelijks gezeur en hun meningen.
Ik denk dat Frans een leuke pied a terre heeft in Scheveningen en elke dag gaat zwemmen in de zee en pas voor de weekends naar huis gaat.
Greendeal en elke dag heen en weer reizen dat past niet bij Frans.
Leave a comment:
-
Zouden ze carpoolen?
Gisteravond, vrijdag 29 maart 2024, was ik nog even aan het zappen.
Wisten jullie trouwens dat zappen ook een eigen wikipedia-site heeft?
Kijk maar eens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zappen...eboodschappen.
Maar ik dwaal af.
Gisteravond was ik dus aan het zappen en kwam ik uit bij OP1 van Sven Kockkelmann. Ook hij blijkt al een eigen wikipedia-site te hebben!
Aan tafel zaten Leon Verdonschot (ook een wikipedia-site) en 'uzze' (?) Frans 'Greendeal' Timmermans (uiteraard ook met een eigen wikipedia-site).
Nu weten we dat Leon Verdonschot en Frans Timmermans inmiddels in Maastricht wonen.
Dan zit ik even te kijken en vraag ik mij af of Leon en Frans carpoolen tussen Hilversum en Maastricht?
En als ze dat doen, waar zouden ze het dan over hebben??
Tja.... dat zijn zo gedachten waar ik uren over zou kunnen filosoferen of klets(kousen)
Leave a comment:
-
hoezo burger parcipatie en inspraak
dat is een goeie
helaas blijkt dit tot nu toe holle woorden net zo als inspraak
en meedenken
een voorbeeldje onze buurt. aanleg Nieuwe wegen oa
polvertorenstraat deze wordt een doodlopende weg men plaats een paal
deze wordt omvergereden ,DE reden er hangt geen bord doodlopende weg.
ik doe me te moeite om dit door te geven aan de gemeente.
Ja meneer na de vakantie wordt dit verholpen.
wat gebuurd er wordt een nieuwe paal geplaats DOCH nog steeds geen bord.
nadat de tweede paal sneuveld is wordt men wakker en plaats men een bord en keien .
Participate inspraak meedenken . ik ben maar gestopt er mee.
Leave a comment:
-
nou sinds een tijdje draag ik geen hoge hakken meer
tijd voor vast komen te zitten met je rollator
maar ja tis wel mooi al dat water doordringbaar beton (permeable noemt men dat) goed voor de waterhuishouding van de bodem opdat het groen kan groeien
alleen wel jammer dat er voor meer dan de helft beton ligt waar niks kan groeien
o ja dan hebben ze zich bijna aan de afspraak gehouden
Er wordt nu gewerkt aan de uitwerking van het programma Nederland Circulair in 2050 en het Grondstoffenakkoord in vijf transitieagenda’s voor Biomassa & Voedsel, Kunststoffen, Maakindustrie, Bouw en Consumptiegoederen. Het eerste doel is ambitieus: 50% minder verbruik van primaire grondstoffen (mineraal, fossiel en metalen) in 2030.
klasse inrichtingsplan dat weer ergens op de achterkant van een reclameblaadje is gepubliceerd om te voldoen aan de melding van voorgenomen gemeentelijke plannen
hoezo burger parcipatie en inspraak
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtWat voor gras?
erg onoverzichtelijk geworden overigens daaro mbt herinrichting en verkeerswegen + paden
probeer eens op hoge hakken je huis te bereiken ! ps volgens de bewoners is er totaal geen inspraak/overleg geweest.
Leave a comment:
-
Wat voor gras?
erg onoverzichtelijk geworden overigens daaro mbt herinrichting en verkeerswegen + paden
Leave a comment:
-
Een blije werknemer......
De bezorgers...... zag je 3-4 decennia geleden alleen de postbode en heel sporadisch eens een (vracht)auto van Van Gend en Loos door de straat rijden, tegenwoordig is dat wel anders.
Als je in een gemiddelde woonwijk tegenwoordig de straat wil oversteken is het vooral zaak om goed links en rechts te kijken om niet overreden te worden door een (flits)bezorger, een DHL, PostNL of GLS-bezorger, dan wel een boodschappendienst van Picknick, Jumbo, Plus of Albert Heijn. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog een handvol van bezorgdiensten.
Van Gend en Loos is uit het straatbeeld verdwenen en de postbode komt ook steeds sporadischer.
Tijden veranderen.
Ik schat in dat bij ons thuis gemiddeld 5-6 keer per week wel een bezorger aanbelt.
Echtgenote M en ik betreden bijna nooit meer een fysieke winkel, zeker niet meer sinds de uitbraak van corona in 2020.
Bijna alles is via internet te bestellen.
Maar het grootste genot, aldus M, is het feit dat de boodschappen tegenwoordig keurig op of rond het afgesproken tijdstip kunnen worden bezorgd.
Geen gesleep of gesjouw, geen rijen voor de (zelfscan-)kassa en al helemaal geen parkeerproblemen meer.
Nu moet ik wel bekennen dat ik het idee heb en had dat de meeste bezorgers dit werk niet doen met het idee dat ze nu eindelijk hun droombaan hebben gevonden.
Niet dat ik beweer dat ze per definitie onvriendelijk of chagrijnig zijn, verre van! De meeste tonen wel een vriendelijke (professionele) glimlach, maar ik had en heb altijd de indruk dat deze bezorgers hun werk doen onder een behoorlijke werkdruk tegen een (te) lage beloning.
Zo nu en dan lees ik daar wel eens iets over, zie ik een reportage dat het kommer en kwel is in de distributiecentra en wordt er (terecht) gestaakt en gedemonstreerd voor meer loon.
Vandaag zou, volgens onze boodschappen- app, ergens rond het middaguur, de wekelijkse boodschappen weer worden bezorgd door "Appie".
De bezorger van "Appie" hoor je altijd komen. Daar waar Picknick vrijwel geruisloos door de straten zoeft, is de bestelbus van Appie allerminst geruisloos. Dat wil zeggen, de bestelauto gaat nog wel, maar vervolgens hoor je de bezorger slepen en duwen met de kratten en de laadklep.
Het is inmiddels een herkenbaar geluid, het stoort mij verder niet en het is het seintje dat ik de deur kan gaan open doen.
Iedere keer weer een onbekende bezorger, korte obligate cq professionele groet en conversatie, elektronisch afrekenen en binnen 90 seconden staan je boodschappen op het aanrecht.
Maar vandaag was het iets anders.
Terwijl de Appie-bezorger met 'mijn' krat en plastiekzak richting de voordeur liep, opende ik de voordeur en zette de statiegeldflessen- en krat alvast voor deur.
De bezorger zei alvast "goedemiddag".
Nu had ik toevallig net gezien dat het pas 11.50 uur was, dus lachend corrigeerde ik hem en zei ik dat het nog even "goedemorgen" was.
De bezorger was inmiddels aan de voordeur, overhandigde mij de boodschappen en zei "Ach ja, goedemorgen, inderdaad, maar de tijd vliegt en ik loop wat voor!".
Vervolgens raakte ik in gesprek met de bezorger over zijn werktijden en het aantal klanten dat hij op een dag had.
De bezorger, die zeker niet gestrest uitzag of reageerde wilde mij dat wel uitleggen aan de hand van zijn route/werktijd van vandaag.
In de afgelopen 4 jaar dat wij Appie wekelijks zien, was nog nooit een bezorger zo rustig geweest en kreeg ik een uitvoerige uitleg over hoe de auto's worden beladen (per auto wordt 840 tot 900 kilo boodschappen in een auto gelegd door een laadploeg in de Appie-hub in Gronsveld) en wordt een route uitgestippeld.
Vandaag had de bezorger 25 klanten in Pottenberg-Daalhof-Belfort-Mariaberg-Brusselse Poort.
Ik was klant 18!
De bezorger was echt heel blij met zijn werk. Gisteren had hij alle klanten in wat dorpjes net onder Roermond en zo nu en dan mag hij in het Heuvelland bezorgen.
" Dat is zo fantastisch! Al die dorpjes en in het Heuvelland het uitzicht. Ik pak wel eens een pauze en ga dan even op een bankje zitten. Het is dan net vakantie!
U moet weten dat ik niet goed functioneer in een team. Ik heb een vorm van autisme en dat maakt het voor mij lastig om in teamverband te functioneren. Maar deze baan is voor mij ideaal. Ik krijg het 's morgens mijn route en ben de hele dag lekker onderweg. Radiootje aan, wat rondtuffen in mijn auto en de boodschappen bezorgen bij de mensen met een grote glimlach.
En, het betaalt ook nog goed. Kortom, ik heb een droombaan!
Ik ga fluitend naar mijn werk en na mijn werk ga ik weer fluitend naar huis "
Toen de bezorger weg was had ik een grote glimlach op mijn gezicht.
Zelden hoor ik mensen nog zo blij praten over hun werk. Deze bezorger leek mij oprecht gelukkig met zijn baan.
Wat heerlijk om zo nog eens wat lekker te kletskousen en een bezorger te zien die nu eens niet staat te demonstreren - hoe terecht wellicht ook! - voor meer loon en minder werkdruk.
Leave a comment:
Leave a comment: