Bijgaand een officiële communicatie van het nieuwe MVV.
==
Merken zoals het merk MVV vallen altijd op door de passie die ze uitstralen. Het zijn die merken waar de mensen leven voor hun werk, er 24 uur per dag, zeven dagen per week mee bezig zijn. Waar komt die passie nou vandaan? Hoe hebben die leiders in het verleden hun werknemers en supporters zo ver gekregen, dat ze zo hard zijn gaan lopen voor hun club, hun merk? De conclusie die je mag trekken is, dat het te maken heeft met het helder formuleren en invullen van de strategie en de visie. Wanneer de strategie helder is verwoord, lopen de mensen daar enthousiast in mee.
Het laten zien aan medewerkers en supporters welke kant je als merk op wilt, kweekt betrokkenheid bij een ieder. Die betrokkenheid is cruciaal. Betrokkenheid heeft erg veel te maken met de mate waarin je er zin in hebt om mee te doen, om het blijven volgen. De mate van bevlogenheid om te bewegen! Medewerkers en supporters willen begrijpen waarom ze een bepaalde taak hebben en moeten weten op welke wijze ze bij kunnen dragen aan het resultaat. Als mensen niet weten waarom ze iets moeten doen, zullen ze er ook geen enthousiasme voor kunnen opbrengen.
Nu anderhalf seizoen na de wederopstanding van MVV is het ons als bestuur nog niet gelukt om helder onze strategie en visie aan iedereen over te brengen. In het helder communiceren van de strategie gaat het altijd om de driehoek leiderschap, identiteit van het merk en gedrag. Ze dragen bij aan de helderheid van de boodschap. Onze visie, MVV is meer dan voetbal, is om weer een club van het volk te worden die breed gedragen wordt in alle lagen van de maatschappij. Wanneer bijvoorbeeld 50000 inwoners van Maastricht en omgeving, de helft, niet alleen een goed gevoel krijgen, maar ook vertrouwen hebben in en betrokken zijn geraakt bij het merk MVV, dan moet dit resulteren in meer jeugdspelers die bij MVV willen gaan voetballen, meer toeschouwers in de Geusselt, meer bedrijven die zich willen verbinden met MVV, meer vrijwilligers die willen bijdragen aan MVV en dus uiteindelijk zal resulteren in een professionele en financieel gezonde club waar spelers en medewerkers elke dag een beetje beter worden.
Om deze groep van positieve MVV volgers groter te maken naar bijvoorbeeld 50000 mensen, hebben we 2 belangrijke elementen nodig en dat is tijd en vertrouwen. Bij tijd moet U denken aan 5 tot 7 jaar en dat is voor de echte MVV supporter ontzettend lang, dat realiseren wij ons terdege, want uiteindelijk willen we elke vrijdag winnen. Om structureel mee te kunnen spelen voor de plaatsen tussen 4 in de Jupiler League en 12 van de Eredivisie heeft een club een begroting nodig tussen de 4,5 en de 10 miljoen euro met gemiddeld 8000 toeschouwers. MVV heeft nu een begroting van 2,7 miljoen euro en gemiddeld 5200 toeschouwers. In de week van 1 februari zullen we de jaarcijfers van afgelopen seizoen publiceren op de MVV website. U zult begrijpen dat deze doelstelling alleen gehaald kan worden wanneer we meer kennis en kwaliteit gaan brengen en halen bij meer en andere groeperingen in de maatschappij.
MVV investeert momenteel enorm veel tijd en uren aan het verwerven van meer kennis en kwaliteit op gebied van bewegingsleer, voedingsleer, mental coaching, voetbal techniek en tactiek, onderwijs en talent ontwikkeling. Ook de voorzieningen voor U onze supporter in het stadion, zoals betere horeca voorzieningen, een staantribune voor de supporters die niet willen zitten, meer transparantie en zichtlijnen, een invaliden tribune, staan op onze verlanglijst. Dit doen wij samen met meer en andere partners dan in het verleden gewoon was in de voetballerij, zoals UM, AZM, de scholen, de zorginstellingen, Stichting Traject, de amateurclubs, KNVB, best practices van andere profclubs zoals AZ, Heerenveen, Roda JC, Standard Luik en KFC Genk en bedrijfsleven die ook inzetten op deze zelfde strategie. Bij vertrouwen moet U denken aan; het komt te voet en gaat te paard. Vertrouwen dat we met elkaar moeten verdienen, door niet alleen veel te communiceren, maar ook door te participeren.
Samen dingen doen, step by step, inch by inch!
Wij hebben er vertrouwen in dat dit gaat lukken voor Us MVV. Maar eerst Telstar pakken! (equinox: wedstrijd is vrij 27/1 om 20.00u a.s.)
==
Merken zoals het merk MVV vallen altijd op door de passie die ze uitstralen. Het zijn die merken waar de mensen leven voor hun werk, er 24 uur per dag, zeven dagen per week mee bezig zijn. Waar komt die passie nou vandaan? Hoe hebben die leiders in het verleden hun werknemers en supporters zo ver gekregen, dat ze zo hard zijn gaan lopen voor hun club, hun merk? De conclusie die je mag trekken is, dat het te maken heeft met het helder formuleren en invullen van de strategie en de visie. Wanneer de strategie helder is verwoord, lopen de mensen daar enthousiast in mee.
Het laten zien aan medewerkers en supporters welke kant je als merk op wilt, kweekt betrokkenheid bij een ieder. Die betrokkenheid is cruciaal. Betrokkenheid heeft erg veel te maken met de mate waarin je er zin in hebt om mee te doen, om het blijven volgen. De mate van bevlogenheid om te bewegen! Medewerkers en supporters willen begrijpen waarom ze een bepaalde taak hebben en moeten weten op welke wijze ze bij kunnen dragen aan het resultaat. Als mensen niet weten waarom ze iets moeten doen, zullen ze er ook geen enthousiasme voor kunnen opbrengen.
Nu anderhalf seizoen na de wederopstanding van MVV is het ons als bestuur nog niet gelukt om helder onze strategie en visie aan iedereen over te brengen. In het helder communiceren van de strategie gaat het altijd om de driehoek leiderschap, identiteit van het merk en gedrag. Ze dragen bij aan de helderheid van de boodschap. Onze visie, MVV is meer dan voetbal, is om weer een club van het volk te worden die breed gedragen wordt in alle lagen van de maatschappij. Wanneer bijvoorbeeld 50000 inwoners van Maastricht en omgeving, de helft, niet alleen een goed gevoel krijgen, maar ook vertrouwen hebben in en betrokken zijn geraakt bij het merk MVV, dan moet dit resulteren in meer jeugdspelers die bij MVV willen gaan voetballen, meer toeschouwers in de Geusselt, meer bedrijven die zich willen verbinden met MVV, meer vrijwilligers die willen bijdragen aan MVV en dus uiteindelijk zal resulteren in een professionele en financieel gezonde club waar spelers en medewerkers elke dag een beetje beter worden.
Om deze groep van positieve MVV volgers groter te maken naar bijvoorbeeld 50000 mensen, hebben we 2 belangrijke elementen nodig en dat is tijd en vertrouwen. Bij tijd moet U denken aan 5 tot 7 jaar en dat is voor de echte MVV supporter ontzettend lang, dat realiseren wij ons terdege, want uiteindelijk willen we elke vrijdag winnen. Om structureel mee te kunnen spelen voor de plaatsen tussen 4 in de Jupiler League en 12 van de Eredivisie heeft een club een begroting nodig tussen de 4,5 en de 10 miljoen euro met gemiddeld 8000 toeschouwers. MVV heeft nu een begroting van 2,7 miljoen euro en gemiddeld 5200 toeschouwers. In de week van 1 februari zullen we de jaarcijfers van afgelopen seizoen publiceren op de MVV website. U zult begrijpen dat deze doelstelling alleen gehaald kan worden wanneer we meer kennis en kwaliteit gaan brengen en halen bij meer en andere groeperingen in de maatschappij.
MVV investeert momenteel enorm veel tijd en uren aan het verwerven van meer kennis en kwaliteit op gebied van bewegingsleer, voedingsleer, mental coaching, voetbal techniek en tactiek, onderwijs en talent ontwikkeling. Ook de voorzieningen voor U onze supporter in het stadion, zoals betere horeca voorzieningen, een staantribune voor de supporters die niet willen zitten, meer transparantie en zichtlijnen, een invaliden tribune, staan op onze verlanglijst. Dit doen wij samen met meer en andere partners dan in het verleden gewoon was in de voetballerij, zoals UM, AZM, de scholen, de zorginstellingen, Stichting Traject, de amateurclubs, KNVB, best practices van andere profclubs zoals AZ, Heerenveen, Roda JC, Standard Luik en KFC Genk en bedrijfsleven die ook inzetten op deze zelfde strategie. Bij vertrouwen moet U denken aan; het komt te voet en gaat te paard. Vertrouwen dat we met elkaar moeten verdienen, door niet alleen veel te communiceren, maar ook door te participeren.
Samen dingen doen, step by step, inch by inch!
Wij hebben er vertrouwen in dat dit gaat lukken voor Us MVV. Maar eerst Telstar pakken! (equinox: wedstrijd is vrij 27/1 om 20.00u a.s.)

Opmerking