Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verkiezing Europees Parlement 2014.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    leuk zo'n discussie...
    nutteloos als er vandaag gestemd wordt maar toch leuk
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #32
      Nutteloos? Geenszins. NIET stemmen is pas oliedom.

      Ik gaf het al aan, bij niet stemmen verandert er juist niets. Wanneer je het anders wil dan nu, moet je dus wel gaan stemmen. Dat geeft je recht van spreken.

      In veel landen is er helemaal geen stemrecht, laten we blij zijn dat wij dat wel hebben, maak er dan ook gebruik van, ook al zie je de EU niet zitten.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #33
        dan heb je mij niet goed begrepen
        nutteloos slaat op de anti-EU houding van enkelen

        ik vind elke stem waardevol
        en beter nog die met oplossingen en passie voor de zaak
        dus stemmen op partijen die de EU vernieuwen en verbeteren is tot 19:00 uur mogelijk

        met vriendelijke groet
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #34
          Mijn opmerking richt zich ook niet op jou persoonlijk, maar wel op mensen die vanuit een natuurlijke aversie tegen alles zijn, zonder daar deugdelijke argumenten voor te hebben. Ergerlijk genoeg komen ze niet verder dan schoppen tegen de bestaande machtsverhoudingen, zonder met een bruikbaar argument te komen.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #35
            De opkomst bij de Europese verkiezingen 1.

            Bron ANP:

            De opkomst bij de Europese verkiezingen was donderdag rond 15.30 uur zo'n 19 procent. Bij de vorige EU-verkiezingen in 2009 was dat ongeveer 22 procent, meldde onderzoeksbureau Ipsos via Twitter.
            Ipsos heeft onderzoekers die posten bij 44 stemlokalen in heel het land.
            Opvallend genoeg zat om 15.00 uur een aantal gemeenten een stuk hoger met hun opkomstpercentages. Amersfoort (23 procent), Schiermonnikoog (47 procent) en Westvoorne (20 procent) noteerden bijvoorbeeld een stuk hogere opkomst.

            Opmerking


            • #36
              De opkomst bij de Europese verkiezingen 2.

              De opkomst bij de Europese verkiezingen was donderdag rond 19.30 uur zo'n 32 procent. Dat is iets lager dan in 2009, toen 33 procent van de stemgerechtigden op hetzelfde tijdstip een stem had uitgebracht.

              Dat blijkt uit een peiling van onderzoeksbureau Ipsos, meldt de NOS. Ipsos houdt een peiling bij 44 stemlokalen in heel het land.
              Rond 17.30 uur was de opkomst met 24 procent nog gelijk aan 2009, terwijl het enkele uren eerder op 3 procent onder het percentage van vier jaar geleden zat.

              Bron: NOS.

              Opmerking


              • #37
                Geweigerd.

                GEWEIGERD
                In zeker twee gemeenten zijn volgens persbureau Novum mensen niet welkom bij het tellen van de stemmen. De voorzitters van de stembureaus claimden dat dat verboden is, terwijl de Kieswet bepaalt dat het tellen in het openbaar moet gebeuren.

                Een vrouw die namens onderzoeksbureau Peil.nl en Novum aanwezig zou zijn bij een stembureau in Rheden werd de deur gewezen. Volgens haar stelt de gemeente dat alleen Maurice de Hond zelf aanwezig mocht zijn. In Maashees werd aanvankelijk ook een stemmenteller geweigerd. De voorzitter van een van de stembureaus gaf geen toestemming, maar toen de kwestie werd voorgelegd aan de hoofdvoorzitter in de gemeente werd uiteindelijk groen licht gegeven.

                Bron: http://www.nrc.nl/verkiezingen/2014/...s-voor-europa/

                Opmerking


                • #38
                  Als de exit polls de waarheid vertellen, krijgt wilders andermaal een stevige aframmeling. Eurosceptici, eat your heart out, jullie leider heeft jullie voorgelogen.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #39
                    Definitieve verkiezingsuitslag Europees Parlement op 30 mei

                    Definitieve verkiezingsuitslag Europees Parlement op 30 mei.

                    22-05-2014
                    de Kiesraad, centraal stembureau, maakt op vrijdag 30 mei in een openbare zitting de officiële uitslag bekend van de verkiezing van de Nederlandse leden van het Europees Parlement op 22 mei 2014.

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      Als de exit polls de waarheid vertellen, krijgt wilders andermaal een stevige aframmeling. Eurosceptici, eat your heart out, jullie leider heeft jullie voorgelogen.
                      Het is een groot misverstand dat alle eurosceptici wellicht aanhangers van Wilders zijn.

                      Opmerking


                      • #41
                        Als je euroscepticus bent, ben je een Wildersaanhanger. Heb je kritiek op het immgratiebeleid, ben je Wildersaanhanger. Heb je kritiek op hoe moslims integreren in de maatschappij, ben je Wildersaanhanger.
                        Het leven zit niet zo simpel in elkaar.

                        Opmerking


                        • #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
                          Als je euroscepticus bent, ben je een Wildersaanhanger. Heb je kritiek op het immgratiebeleid, ben je Wildersaanhanger. Heb je kritiek op hoe moslims integreren in de maatschappij, ben je Wildersaanhanger.
                          Teveel eer voor Wilders!

                          Opmerking


                          • #43
                            Het etiketplakken is erg populair en van alle tijden.

                            Opmerking


                            • #44
                              Vooropgesteld, het leven is niet alleen zwartwit, hier en daar is nog wel kleur te bekennen. Vooropgesteld 2, het gaat nog om exit polls, dus het is mogelijk dat er alsnog een 4e zetel voor wilders komt. Dat betekent echter nog altijd een verlies van 1 zetel.

                              Wat ik bedoel te zeggen, is dat alleen benoemen van een kwestie, alleen het benoemen van een probleem, nu afgestraft wordt, terwijl dat eerst dik werd beloond.

                              Wilders zijn club wordt afgerekend op 5 punten. Iedere voormalige stemmer op zijn partij heeft zo zijn of haar eigen redenen om de stem nu naar een andere partij te laten gaan, of verloren te laten gaan. Je moet wel een ras-optimist zijn om te veronderstellen dat het verlies uitsluitend aan de thuisblijvers te wijten is. Dan heb je echt boter op je hoofd.

                              Ik had het over het benoemen van een probleem. Daar heb ik het eerder al eens over gehad. Alleen met het benoemen van een probleem ben je er niet. Met het simpelweg aanwijzen van een zondebok, en daar alles aan ophangen dat er mis is in onze maatschappij, ben je er niet.

                              Ook ik zie dat er veel geweld op straat is, ook ik zie dat een aanzienlijk deel daarvan voor rekening van Marokkaanse jongeren komt. Maar dat betekent niet dat alle Marokkanen per definitie crimineel zijn. Die suggestie wordt door wilders en co wel gewekt. Ook door autochtonen wordt veel overlast veroorzaakt, maar daarvoor sluit zijn aanhang de ogen, omdat dat niet in hun straatje past.

                              Welnu: afgezien van een mogelijke restzetel, zit er toch een zwaar verlies voor de partij aan te komen.

                              Ik zet even op een rij, in willekeurige volgorde, waarop wilders en zijn club naar mijn mening wordt afgerekend.

                              Het geregisseerde rapport van een "gerenommeerde Britse accountant", waarin vantevoren al kwam vast te staan, dat de conclusie was dat een Nexit het beste zou zijn voor ons land. Onzin, een exit kost vele miljarden, geld dat er niet is. Verder de uitspraak over het zelf oplossende vermogen van het Ebola-virus, waarvan niet, niet tijdig, of niet voldoende afstand werd genomen.

                              De uitspraak over "minder Marokkanen, dat gaan we regelen", heeft de partij ook geen goed gedaan. Hij dacht de dissidenten in zijn partij buitenspel te hebben, maar de vervangers bleken niet goed genoeg te zijn om deze tegenvaller op te vangen.

                              Dan werd hem het verknippen van de Europese vlag klaarblijkelijk nogal kwalijk genomen, om maar te zwijgen van de sticker-actie.

                              Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit soort acties duidt op machteloosheid, het is niet voor niets de derde keer achter elkaar dat de stemmer er blijk van gaf dat ie de prietpraat van wilders meer dan zat is.
                              Last edited by Haas; 23 mei 2014, 12:11.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #45
                                Gandhi zei het al: "Een rechtvaardig man is rechtvaardig, zelfs in de politiek."
                                Mooi gezegd en mooi uitgangspunt. Maar wat is rechtvaardig?
                                Het bewaken van de rechten van de mens? Leven volgens de acceptatie van geloofsregels? Eerlijk delen?
                                Wat ik bij deze verkiezingen mis, is niet wat men wil, maar hoe dat te realiseren samen met anderen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X