Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verkiezing Europees Parlement 2014.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Wat mij wel verbaast is het aantal PVV stemmers (dus tegen Europa) in Maastricht. Als er een stad is die 'Europa' is, is dat Maastricht wel. Nu en altijd al geweest. Van de Randstad zou ik niet anders verwachten. Die staan met de neus naar de zee en de rug naar de grens. Maar hier zouden we beter moeten weten. We wonen hier en werken over de grens. Hebben familie wonen in Duitsland of in Belgïë. Even naar Smeermaas of Lanaken is toch echt niet het buitenland. Aken voelt thuis, Luik is een buitenwijk van Maastricht (Chauvinist). Hoe minder regels hoe beter voor de stad, voor ons. We hebben hier zoveel voorsprong op de Randstad, al weet men dat daar (nog) niet.

    En oké er is veel mis gegaan bij de vorming van EU maar ik ben er van overtuigd dat dit in de toekomst wel beter wordt.

    Maar de grootste zegen heeft eigenlijk nog niemand vermelt. Er is binnen de EU, 70 jaar lang nog geen oorlog geweest en dat is uitzonderlijk.

    Opmerking


    • #47
      Wel een "koude oorlog" Guinness. Heeft kapitalen gekost, veel milieuverontreiniging veroorzaakt, maar ook werkgelegenheid gebracht. In wezen Europa op achterstand gezet. Maar we hebben geen vergelijkingsmateriaal. Het optimisme van na de bevrijding (1944/45) was in wezen al voor de bevrijding in de kiem gesmoord.

      Opmerking


      • #48
        Oorspronkelijk geplaatst door Guinness Bekijk bericht
        Wat mij wel verbaast is het aantal PVV stemmers (dus tegen Europa) in Maastricht..
        Dat aantal is niet bekend...
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
          Dat aantal is niet bekend...
          Aan de hand van de polls. Misschien dat het dan nog wel meevalt.

          Opmerking


          • #50
            Winst voor de PVV in Maastricht?

            Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
            (...)
            Ik kan nog wel even doorgaan, maar dit soort acties duidt op machteloosheid, het is niet voor niets de derde keer achter elkaar dat de stemmer er blijk van gaf dat ie de prietpraat van wilders meer dan zat is.
            De website Geenstijl heeft 2245 Stijlloze Stemmentellers, die zich hadden aangemeld, gestuurd naar 1378 stembureaus om daar live de stemmen te tellen.
            Ondanks dat de landelijke uitslag pas zondag 25 mei 2014, na 23.00 uur, officieel bekend mag worden gemaakt, is de voorzitter van een stembureau wel verplicht en publiek de uitslag bekend te maken in zijn stembureau.
            Dit dient te gebeuren op het moment dat de stemmen op donderdag 22 mei 2014 in zijn stembureau definitief en officieel zijn geteld.
            Op het moment dat deze uitslag dus bekend wordt gemaakt waren de 2245 Stijlloze Stemmentellers dus ter plaatse.
            In Maastricht werden door de Stijlloze Stemmentellers diverse stembureaus bezocht waar in totaal 3172 stemmen werden gesteld.
            Natuurlijk is die uitslag ook niet representatief.
            De vraag is namelijk welke buurten cq stembureaus in Maastricht bezocht werden.
            Desalniettemin is onderstaand het resultaat van deze actie te zien.

            De PVV werd, volgens deze inofficiële uitslag, dus de grote winnaar in Maastricht.




            Even ter vergelijking onderstaand de uitslag van de vorige Europese Verkiezingen op 4 juni 2009 in Maastricht.



            Als dus de prognose van GeenStijl klopt is de PVV in Maastricht ongeveer 3,8% gegroeid, het CDA bijna gehalveerd, maar de aanhang van de SP verdubbeld.
            De meest pro-Europa partijen, D66 en GroenLinks, hebben dan ook verloren in Maastricht.
            Dat zou betekenen dat Maastricht echt anti Europa heeft gestemd :(

            Afwachten dus tot zondag......
            Last edited by Pier; 23 mei 2014, 23:02.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #51
              Geenstijl weet best welke stembureaus bezocht moeten worden om een representatieve uitslag te vinden die hen het beste uitkomt. Zo zullen ze echt niet in het stembureau van bejaardenhuis Campagne hebben gepost, omdat de kans dat daar de pvv als nummer 1 uit de bus zou komen, erg klein is.

              Mijn betoog heb ik ook onder voorbehoud geschreven.

              Let op, als de partij als 1e zal eindigen, dan heeft de kiezer gesproken. Als het bij 3 zetels blijft, ik gok echter toch op 4, dan is er gemanipuleerd. Dit beweerde de cd en de centrumpartij ook altijd.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #52
                Helaas zijn wij als postbezorgers dagelijks getuige van dat laatste. Ik vind het van de ratten besnuffeld dat wij IN dat bejaardenhuis moeten bezorgen. Vaak zelfs op plekken waar de voordeuren open staan, waardoor wij de woningen fysiek moeten betreden.

                Dit lijkt niets met bovenstaande opmerking van Ton te maken te hebben, maar is ook een gevolg van de bezuinigingen. Receptiepersoneel bracht tot voor een aantal jaren de post, en ineens moesten wij het gebouw zelf in.

                Hopelijk kan ooit eens iemand iets regelen waardoor wij dit niet meer hoeven te doen. Stel, er verdwijnen spullen van de kamers van de bewoners, naar wie wordt dan de beschuldigende vinger uitgestoken?

                Zwaar offtopic, dat weet ik wel. Het ging over de naar mijn mening selectieve manier van geenstijl om stembureaus uit te zoeken. Dat men ergens gaat kijken, dat vind ik prima, maar doe dat dan echt willekeurig.
                Last edited by Haas; 24 mei 2014, 08:45.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #53
                  maastricht stemt

                  och,
                  'Nederlaag voor rechtse populisten'

                  (bron Trouw)
                  overal wordt wat anders geschreven.



                  Gelukkig bepaald Maastricht niet wat in Europa gaat gebeuren, andersom is dat echter wel het geval en daarom is het beter wel invloed uit te kunnen oefenen. Jammer dat men "tegen gestemd heeft" .
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • #54
                    4 machtsblokken in Europa die het onderling en binnen de machtsblokken oneens zijn. Er is nog een lange weg te bewandelen.

                    Opmerking


                    • #55
                      Jammer, toch 4 zetels. Maar wel 1 zetel verlies, en dat is goed nieuws. PVV haalt er weliswaar 4, maar ze hadden er 5. Die ene zetel verlies komt voor rekening van Laurence Stassen, die zelf opstapte.

                      Je moet dus rekenen vanaf die 5 zetels, die ze hadden op grond van hun uitslag in 2009. Rijk rekenen is zo gemakkelijk en goedkoop.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #56
                        Ik kijk naar de andere landen. Klaarblijkelijk heeft Wilders toch iets verkeerd gedaan. Of hij nu op 3 of 4 uitkomt, doet er niet eens zoveel toe. Feit is dat zijn club niet gegroeid is, zelfs een paar procentpunten heeft moeten inleveren, waar op forse winst was gerekend. Er wordt gesteld dat hij zijn 4 zetels behoudt. Maar dat is volgens mij niet waar, hij had er toch 5?

                        Waar het mij om gaat, en naar mijn gevoel moet hij daar toch conclusies uit trekken: zijn capriolen de laatste tijd hebben hem geen goed gedaan. En waar was gerekend op forse winst, een prognose die in omringende landen wel is waargemaakt, levert Wilders een zetel in. Dit moet hij zichzelf aanrekenen, daar moet hij niet de thuisblijvers de schuld van geven. Want die zouden heus niet allemaal op de PVV hebben gestemd, als ze niet waren thuisgebleven.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #57
                          Ik zie niets schokkends. Leuk is dat Mevr. Le Pen meteen de macht probeert te grijpen in Frankrijk. Men is in G.B. zeer kritisch en iedereen doet alsof er nationale verkiezingen zouden plaatsgevonden hebben. Op naar het W.K. Iedereen wordt weer deskundige zijlijn kijker.

                          Opmerking


                          • #58
                            PVM-raadslid Jo Smeets (nog) niet actief op MestreechOnline

                            Oorspronkelijk geplaatst door sgtpepper67 Bekijk bericht
                            beste ivo, sgtpepper schrijft op andere plekken degelijke opiniestukken, mijn weergave hier sluit aan bij de belachelijke kwaliteit van de brief die namens onze lokale headhoncho de wereld is ingestuurd, dit soort stukjes staan binnen 5 min. op papier, en wees gerust hier achter zit een hoogopgeleide Maastrichtenaar, , en niet een halve zool.
                            groetjes,
                            jo
                            Eerder heb ik al eens kritiek geuit op Maastricht.dichtbij over het feit dat ze journalistiek prutswerk hadden geleverd in hun artikel over het feit of het nieuwe PVM-raadslid Jo Smeets wel of niet het pseudoniem cq de nickname "Sjeng oet Mestreech" gebruikt.

                            Vervelend was dat "sgtpepper67" enkele dagen later DIT schreef op MestreechOnline.
                            Qua stijl komt dat overeen met "Sjeng oet Mestreech". Daarop aangesproken door o.a. Ivo M kwam Sgtpepper67 met een reactie, zoals hierboven, en ondertekende hij dit met "Groetjes Jo".

                            Dat zou kunnen suggereren dat Sgtpepper67 een nickname was/is van Jo Smeets.

                            Om die reden heb ik vandaag Jo Smeets, na afloop van de raadsvergadering, gevraagd of hij de nickname Sgtpepper67 op MO gebruikt.
                            Jo verzekerde mij niet de schrijver van de bewuste postings te zijn en (nog) niet actief te zijn op MO.
                            Dat laatste is natuurlijk slechts tijdelijk, ga ik van uit.......
                            Ook vertrouwde hij mij nog toe dat hij niet "Sjeng oet Mestreech" was!

                            Zou de echte Sgtpepper67 wel de moed hebben om zich (vertrouwelijk) te melden?
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #59
                              Met andere woorden: in Maastricht hebben we nu een "Smeets-gate".

                              Hardop uitgesproken klinkt dat eigenlijk niet......
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #60
                                het nexit rapport

                                We herinneren nog allemaal hoe trots geert was, toen hij aan kwam met het met belastinggeld (€ 270.000,- onderzoekskosten) betaalde rapport waaruit zou moeten blijken dat een spoedige exit uit de eurozone het beste was voor Nederland.

                                De NRC onderzocht het bureau eens dat dit rapport geschreven had, en kwam erachter dat het eigenlijk volkomen geregisseerd was. Weldenkende mensen wisten dit allang.

                                Het kwalijke is dat het Presidium er akkoord mee ging dat dit bedrag met gemeenschapsgeld betaald zou worden, op voorwaarde dat de uitkomst niet voor propagandadoeleinden gebruikt zou worden.

                                We hebben allemaal gezien dat de pvv zich niet aan die afspraak heeft gehouden, in de pvv-spotjes in de aanloop naar 22 mei wapperde geert immers met dat rapport.

                                Het bewuste rapport bevat bovendien tal van aantoonbare waarheden.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X