Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verkiezing Europees Parlement 2014.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    En niemand fluit haar terug? Dat geeft wel het gekozen niveau weer!
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #17
      Oppositie schudt het hoofd over zoveel onkunde....

      Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
      En niemand fluit haar terug? Dat geeft wel het gekozen niveau weer!
      Zelfs haar ambtenaren zitten erbij en kijken er naar
      Een héél klein beetje googelen had hun geleerd dat er wel degelijk leerplicht in België is!

      Het is niet geheel juist dat andere partijen hier niet op reageerden.
      De tip om dit audiofragment te beluisteren kwam van de oppositie!
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #18
        Het is armoede wat je o.a. Nederlandse kandidaten hoort vertellen. Een basisinkomen voor iedereen! Laat maar komen. Verplichte minimumlonen. Laat maar komen. 100% energieneutraal: laat maar komen. Blijf maar dromen; dromen zijn bedrog. Geen enkele financiële onderbouwing. Ik ga niet stemmen op sprookjes. Wat zie ik als positief? Ik ga zoeken.

        Opmerking


        • #19
          Mogelijk asielzoekers opgevangen in gevangenis Maastricht

          L1: mogelijk asielzoekers opgevangen in gevangenis Maastricht.

          De voormalige gevangenis in Maastricht wordt mogelijk een tijdelijke opvanglocatie voor asielzoekers.

          Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie zoekt in het hele land extra opvangcapaciteit en hij noemt de leegstaande gevangenis een prima plek.

          "Het is nog niet zover dat er al concrete plannen zijn, maar als de stroom vluchtelingen aanhoudt zoals afgelopen drie weken, dan komt de gevangenis wel degelijk in beeld", aldus de staatssecretaris zaterdag op verkiezingscampagne in Limburg.

          De laatste weken hebben zich in Nederland veel vluchtelingen uit Eritrea gemeld.

          Eerder deze week liet het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) nog weten, dat Limburg voorlopig geen extra vluchtelingen krijgt.

          http://www.l1.nl/video/fred-teeven-o...ht-17-mei-2014

          Opmerking


          • #20
            Proefballonnetjes.

            Proefballonnetjes oplaten en onrust zaaien. Gisteren nog gehoord: zeggen jullie maar wat jullie willen; wij voeren het uit (CDA).

            Opmerking


            • #21
              Niet stemmen is dom, ook in Europees verband.

              Zelf heb ik eind april een behoorlijk aantal stempassen verspreid, en afgelopen week kwamen daar de kandidatenlijsten achteraan.

              In beide periodes hoorde ik mensen zeggen: ''Ik ga niet stemmen op die vluu-pikken, het zijn alleen maar zakkenvullers, en daar besteed ik mijn tijd niet aan''.

              Dat was zo het gemiddelde aan reacties dat ik kreeg tijdens het bezorgen ervan.

              Mensen, als iemand het niet eens is met het huidige beleid, het niet eens is met de manier waarop nu met Europees Geld (EUROPEES GELD!!) wordt omgegaan, ga dan juist WEL stemmen. Als je niet stemt, gebeurt precies wat je niet wil, dn blijft alles bij het oude. En dat willen de eurosceptici toch niet?

              Voor de rest: in een land als Duitsland is per 1 januari 2002 net als bij ons de euro ingevoerd. In Duitsland gaat het toch prima, dus hoe kan iemand nou beweren dat de euro de (enige) oorzaak is van alle ellende? Duitsland is wel 1 van onze belangrijkste handelspartners, waar Nederland weldegelijk de vruchten van plukt.

              En nu nog het belangrijkste: ook Nederland is uit het economische dal aan het klimmen, MET de euro, MET de Europese Unie.

              Dus wat de eurosceptici ook beweren, hen wordt momenteel de wind uit de zeilen genomen. Op mijn werk ben ik inmiddels opgehouden mijn collega's voor te houden dat een terugkeer naar de gulden zinloos is. Als je slechts je eigen ''waarheid'' wil horen, als je slechts wil horen dat in 2002 het guldenteken is vervangen door het euroteken, dan moet men dat maar vooral denken.

              Zij denken dus serieus dat een kop koffie die NU 2 euro kost in de horeca, straks 2 GULDEN gaat kosten. Ik heb het 1 keer proberen uit te leggen dat de prijs van een kop koffie daarentegen eerder naar 5 gulden zal gaan dan naar 2 gulden.

              Hoe dat zit? Destijds heeft de conversie naar de euro wel geld gekost, en dat ging gepaard met prijsverhogingen. Maar dat effect is voor het grootste deel teniet gedaan door de beperking van de inflatie. Na enkele jaren was het conversie-effect verdwenen.

              Een kop koffie kostte in 2001 gemiddeld 2 gulden. We zitten nu in 2014, en daarbij is jaarlijks inflatie over die prijs heen gegaan. Ik zeg niet dat 2 gulden in 2001, uitsluitend door inflatie 2 euro geworden is in 2014. Er was ook een forse stijging in grondstoffen als gevolg van mislukte oogsten, en een eerlijkere manier van belonen van de koffieboeren. Eurosceptici beweren dat die mislukte oogsten pure verzinsels zijn, om maar een argument voor de prijsstijgingen te hebben. Dat is dus niet waar, oogsten kunnen weldegelijk mislukken. Al zal dat dus niet jaarlijks zijn.

              Wat ik aangeef, is dat het gewoon een fabeltje is dat per 1 januari 2002 slechts het guldenteken vervangen is door de euro. Dat zou betekenen dat alles in 1 klap met een factor 2,2 duurder zou zijn geworden.

              Als die bewering klopte, dan zou denk ik op 1 januari 2002 een volksopstand zijn uitgebroken.

              Er wordt trouwens beweerd dat een partij als de SP TEGEN de EU is, dat staat toch op de verkiezingsaffiches? Nee, dat staat er niet, er staat DEZE. Men is tegen de EU in deze vorm, niet tegen de EU an sich.

              Maar lezen is kennelijk moeilijk.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #22
                Trek?

                Wat mij opvalt is dat partijgenoten van kandidaat parlementariërs veel oneliners gebruiken; iets wat eigenlijk al jaren bij verkiezingen het geval is. Je moet natuurlijk je idealen kort en krachtig samenvatten. De complexiteit van het Europees gebeuren is wellicht een oorzaak dat velen zich richten op soms een specifiek deelontwerp spelende binnen Europa. De munteenheid wordt er vaak uitgelicht en vergroot. Maar Europa is al lang niet meer enkel een Economische beweging. Het lukt blijkbaar niet altijd om ook de rol van de economisch unie als politieke unie helder te communiceren naar grotere aantallen burgers. De opkomstcijfers zullen duidelijk maken of de individuele burger meer of minder trek heeft in Europa zoals nu georganiseerd om welke redenen dan ook.

                Opmerking


                • #23
                  Europese verkiezingen

                  De bevoogdende brief van onze burgemeesterskettingdragende en swayende voorman is een giller. Daarin beschrijft deze ivorentoren Europeaan welke voordelen de euro ons gebracht heeft. Volgens hem is het Europees parlament een grote democratische vergadering. Volgens kenners en burgers echter, is het EU parlament zich aan het ontwikkelen tot een grotendeels links-fascistische club, die sterk is geliëerd aan de multi-nationals en de walgelijke veelverdienende lobbyisten. De veelverdienende EU commissarissen hebben geen enkele binding meer met de burgers, maar zijn er om zichzelf te verrijken. Daarbij komt dat Europa op dit ogenblik na wereldoorlog een en twee, bezig is met de derde zelfmoordpoging. De ongebreidelde toestroom van vooral z.g. moslimvluchtelingen zal onze ondergang bewerkstelligen. Europa en ook Nederland zijn bezig zichzelf af te schaffen. Hij schrijft dat in Europa "dingen" over de economie besloten worden! Kun je nog denigrerender met de burger communiceren. Alsof we allemaal malloten zijn, die er niets van snappen. Zo is de eerste euro op de markt gepind. Dat is heel erg, want niemand anders dan zijn partijvriend Gerrit Z. heeft ons onder valse voorwendsels de euro ingeloodst. Daaruit blijkt dat onze ondergang toen en daarvoor tien jaar eerder al in onze stad is begonnen. Hij haalt als een van de voordelen aan het goedkoper bellen. Kun je nog een erger nadeel bedenken? Je ziet ze elke dag en elke minuut, de verslaafden die het verkeer in gevaar brengen, die altijd en overal zitten te ratelen om niets. In een betere wereld werd je opgepakt, nu lopen ze vrij rond. Geen woord over de nadelen van deze massaverslaving. 50 miljoen ton telefoon en gerelateerd afval per jaar, enkel en alleen omdat de verwende meisjes, jongetjes en dametjes, elke maand een nieuw speeltje willen. En dan spreekt deze simplisticus over het milieu. How stupid can you be? Hij heeft het ook nog over criminelen en arme landen. Nou de arme landen vreten ons hier en ook in hun eigen regio financiëel leeg, via de donaties van onze overheid aan onze verkwistende asiel- en vluchtelingenorganisaties, die allen geleid worden door grootverdienende ex-politici. Hij vergeet te vermelden hoeveel miljoenen onze stad verkwist heeft aan het megalomane ECH project, dat onder leiding van linkse geitenwollen sokken werd gestart. Hij vergeet ook te vertellen dat er miljoenen gingen naar criminele stadsbewoners aan de randen, maar dat de eigen burgers steeds meer uitgebuit worden, vergeet hij genoeglijk te vermelden. Concrete zaken noemt hij dat! Het zijn echter allemaal zaken die niets bijdragen aan het welzijn van onze burgers. Maastricht is ondertussen wel de grootste vreetschuur van Europa geworden. Een burgemeester zou zich moeten schamen voor een dergelijke nietszeggende brief. Er wordt door vele burgers hardop om gelachen. Vele burgers zouden voor een goede samenwerking zijn in Europa, maar dan een Europa dat oog heeft voor de burger, en niet dit obesitas Europa, dat ten koste van de burger de uitbreiding crimineel heeft bevorderd en daarmee de veiligheid en stabiliteit ernstig in gevaar heeft gebracht. Kijk naar de liberale voorman Verhofstadt, daar associëert onze roerganger zich mee. Deze man bracht samen met zijn VVD schandknaapje Europa perfect in beeld toen ze op de barricaden in Kiev stonden te tieren op een manier die wel erg aan Adolf herinnerde. Het is een schandaal. Stem tegen dit Europa, en daarmee ook tegen deze lokale leider!

                  Opmerking


                  • #24
                    Kun je nog denigrerender met de burger communiceren.
                    ja dat kan, zo blijkt maar weer.

                    Zinvol is het niet naar mijn bescheiden mening en een ieder denkt er het zijne over.

                    Gaan stemmen is een keuze maken tussen het gedachtegoed dat in de partij programma's staat als voorstel voor verandering en verbetering.
                    De keuze kunt u dus zelf onbelemmerd door propaganda nemen.

                    Neem je niet deel aan het stemmen zul je ook niets kunnen veranderen.
                    Tegen stemmen kan gewoon niet, je stemt voor een vertegenwoordiging van jou belang in de EU.
                    Je stemt niet tegen de EU.
                    Iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afdanking
                    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door sgtpepper67 Bekijk bericht
                      grotendeels links-fascistische club, die sterk is geliëerd aan de multi-nationals
                      Lijken me toch wel wat tegenstellingen in deze opsomming te staan. Een knappe die dat met elkaar kan combineren.

                      Opmerking


                      • #26
                        Sgtpepper67 en de Wet van Godwin

                        Oorspronkelijk geplaatst door sgtpepper67
                        "De bevoogdende brief van onze burgemeesterskettingdragende en swayende voorman (...) deze ivorentoren Europeaan (..)
                        Daarbij komt dat Europa op dit ogenblik na wereldoorlog een en twee, bezig is met de derde zelfmoordpoging.
                        De ongebreidelde toestroom van vooral z.g. moslimvluchtelingen zal onze ondergang bewerkstelligen. (..)
                        En dan spreekt deze simplisticus over het milieu.
                        How stupid can you be?
                        Hij heeft het ook nog over criminelen en arme landen. (..)
                        Nou de arme landen vreten ons hier en ook in hun eigen regio financiëel leeg, via de donaties van onze overheid aan onze verkwistende asiel- en vluchtelingenorganisaties, die allen geleid worden door grootverdienende ex-politici.(..)
                        Maastricht is ondertussen wel de grootste vreetschuur van Europa geworden.
                        (..)
                        Deze man bracht samen met zijn VVD schandknaapje Europa perfect in beeld toen ze op de barricaden in Kiev stonden te tieren op een manier die wel erg aan Adolf herinnerde. (..)"
                        In posting # 28 geeft Sgtpepper67 zijn mening over "Europa".
                        Hier is kennelijk geen pro-Europeaan aan het woord.....

                        Dat is prima en op MO moet iedereen de kans krijgen en grijpen om vooral zijn mening te geven, maar als je dan het (moeilijk) leesbaar stuk van Sgtpepper67 doorspit, blijkt het vol te staan van ongenuanceerde persoonsbeschrijvingen en kroegpraat.
                        Zelden een zo'n slecht geschreven opiniestuk gelezen

                        Het zou Sgtpepper67 sieren als hij eens een voorstel doet hoe het dan wel moet en welke (humane) suggestie hij heeft voor bijv. het oplossen van het vluchtelingenprobleem.
                        Door uiteindelijk te eindigen met "Adolf" geeft hijzelf aan dat zijn brouwsel niet deugt.
                        Een typisch voorbeeld van de Wet van Godwin.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #27
                          Na zorgvuldige maar moeizame lezing van het stuk van Sgtpepper67, kom ik tot eenzelfde conclusie als Pier. Wel was de Wet van Godwin mij tot nu toe onbekend. Deze prachtige dag, ideaal voor een wandeling naar de stembus, is dus in twee opzichten niet verloren: ik heb weer wat bijgeleerd, waarvoor mijn dank.

                          Opmerking


                          • #28
                            godwin's law is misschien een zelf gebreide wet > dat mag men ook weer snel vergeten

                            maar desalniettemin een wandeling naar het stem lokaal tussen 13:00 en 15:00 niet zonder UV factor 20
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                              Na zorgvuldige maar moeizame lezing van het stuk van Sgtpepper67, kom ik tot eenzelfde conclusie als Pier. Wel was de Wet van Godwin mij tot nu toe onbekend. Deze prachtige dag, ideaal voor een wandeling naar de stembus, is dus in twee opzichten niet verloren: ik heb weer wat bijgeleerd, waarvoor mijn dank.
                              beste ivo, sgtpepper schrijft op andere plekken degelijke opiniestukken, mijn weergave hier sluit aan bij de belachelijke kwaliteit van de brief die namens onze lokale headhoncho de wereld is ingestuurd, dit soort stukjes staan binnen 5 min. op papier, en wees gerust hier achter zit een hoogopgeleide Maastrichtenaar, , en niet een halve zool.
                              groetjes,
                              jo

                              Opmerking


                              • #30
                                Geef dan een serieus argument waarom wij terug moeten naar de gulden? Denk jij nou serieus dat een kop koffie in de horeca, die daar nu gemiddeld 2 euro kost, na herinvoering van de gulden 2 gulden gaat kosten? De conversie terug naar de gulden kost andermaal miljarden. Geld dat er niet is. Een kop koffie kost nu omgerekend 4, 41 gulden. Dat zal echt geen 2 gulden worden, maar eerder 5 gulden.

                                Het meest gehoorde kul-argument om terug te keren naar de gulden, is dat er bij invoering
                                van de euro slechts het guldenteken is vervangen door het euro-symbool. Dat is pertinent niet waar, de prijs van koffie is niet alleen gestegen door inflatie, maar ook door de hogere prijs die koffieboeren voor hun oogst kregen. Ook voor invoering van de euro waren er immers prijsstijgingen. Na invoering werden die prijsstijgingen allemaal aan de EU en de euro toegeschreven. De euroscepticus slikte dat argument als zoete koek.

                                Een uitstekend argument om vanwege de exhorbitant hoge kosten af te zien van terugkeer naar de gulden, is zuiver technisch van aard. Tienduizenden automaten moeten worden omgebouwd, geldautomaten moeten worden aangepast, een eurobiljet heeft een ander formaat dan een guldenbiljet.

                                En zo zijn er nog meer argumenten om af te zien van terugkeer naar de gulden. De eurosceptici zullen zich na herinvoer van de gulden massaal bedrogen voelen, en smeken om terugkeer van de euro.
                                Last edited by Haas; 22 mei 2014, 13:57.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X