Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gemeentebestuur Maastricht kondigt burgeroorlog aan!

    Op deze laatste carnavalsdag van 2014 is het goed dat de mensen er nog even van genieten!
    Lang zal het niet meer duren, want de onheilsdagen staan voor de poorten van de voormalige vesting Maastricht.
    Nog 10 dagen en middeleeuwse tijden keren terug in Maastricht.

    Het blijft een beetje gissen naar de reden, maar boze tongen beweren dat de huidige coalitie er geen vertrouwen meer in heeft en vreest voor haar toekomst.
    Op 19 maart 2014 zijn er immers gemeenteraadsverkiezingen en de kans dat de lokale partijen, wellicht onder aanvoering van het CDA, dan de macht grijpen is aanwezig!

    Het siert het huidige transparantie stadsbestuur wel dat zij hun ondemocratische machtsgreep keurig en ruim op tijd aankondigen in de onderstaande gemeentelijke agenda!

    Op de agenda van de gemeentelijke politiek kondigt de raadsgriffie, op last van het huidige bestuur?, een burgeroorlog aan!



    Op de site kun je op deze keurig netjes aangekondigde burgeroorlog klikken en je wordt dan doorgeleid naar DEZE nadere details.

    Het kan echter ook zijn dat een van de medewerkers van de gemeente nog niet geheel zijn (carnavals)roes uitgeslapen had toen hij dit agendapunt opvoerde...........
    Last edited by Pier; 4 maart 2014, 22:36.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Het kan echter ook zijn dat een van de medewerkers van de gemeente nog niet geheel zijn (carnavals)roes uitgeslapen had toen hij dit agendapunt opvoerde...........
      Bij de machtsoverdrag afgelopen zaterdag had Norbert Frijns het over en periode van drie jaar! De toeker moest zelf lachen om deze verspreking. Waarschijnlijk zag zelfs hij in, dat de macht van "de mutsen" gedurende drie jaar onvermijdelijk zou leiden tot anarchie.
      Nu een ambtenaar op de automatische piloot en de spellingscontrole neemt de macht over, een ware ambte nar.

      Opmerking


      • Zelden zo'n snelle amtenaren gezien.....

        Je kunt van onze ambtenaren zeggen wat je wilt, maar ze kunnen snel zijn

        Als "verontrust" burger heb ik natuurlijk onmiddellijk, na de aankondiging van DEZE onheilspellende mededeling, vandaag om 19.38 uur de gemeente in kennis gesteld.

        Let wel, binnen 5 minuten was de uitnodiging voor een burgerOORLOG veranderd in een burgerDIALOOG.........

        Dat ik nu nooit meer hoor dat ambtelijke molens langzaam draaien
        Last edited by Pier; 4 maart 2014, 19:11.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Ha
          eindelijk eens een burgeroorlog op de agenda
          eindelijk gebeurd er eens iets in Maastricht
          ik zal nog even overdenken of ik een chickenburger ga halen dat weekend
          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • Honderdste Stemtent D66

            Zaterdag 8 maart 2014 viert D66 Maastricht een jubileum.
            Voor de honderdste keer staan de Democraten met een Stemtent in Maastricht.

            In 2005 begon D66 met haar Stemtent om op een laagdrempelige manier in contact te komen met inwoners.
            Aan de hand van een actuele stelling over een lokaal thema discussieert D66 met voorbijgangers.

            Volgens D66 worden vaak ook onderwerpen en suggesties door bezoekers aangedragen die de fractie vervolgens oppakt.

            D66 geeft toe dat de uitslag van de Stemtentstemming wetenschappelijk gezien niet representatief zijn. Desalniettemin geven deze stemmingen wel een indruk hoe mensen over een bepaald onderwerp denken.

            Voor D66 is het gesprek met bezoekers belangrijker dan het aantal ja/nee-streepjes op het bord.


            Raadsleden luisteren voldoende naar inwoners:
            De stelling dit keer is: “Raadsleden luisteren voldoende naar inwoners”.

            Weet u voldoende wie er in de gemeenteraad van Maastricht zitten?
            Zijn deze mensen makkelijk te benaderen als u een vraag heeft?
            Zijn de raadsleden goed op de hoogte van wat er speelt in de stad?


            Het is mogelijk om met mensen van D66 in gesprek te gaan tussen 12.00 en 16.00 uur bij de Stemtent op Plein 1992. Mocht u niet langs kunnen komen maar toch uw stem uit willen brengen, dan kunt u terecht op www.maastricht.d66.nl/stemtent
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Tiens tiens, wordt er werkelijk geluisterd? :(

              Opmerking


              • Geluisterd wordt er wel, maar.......

                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                Tiens tiens, wordt er werkelijk geluisterd? :(
                Ik moet bij de vraag of er geluisterd wordt eigenlijk altijd terugdenken aan het debat rond de windmolens in Lanakerveld.

                Toen waren redelijk veel burgers (uit de buurt) tegen de komst van het windmolenpark.
                Uiteindelijk kwam het windmolenpark er niet, want de Seniorenpartij had tijdens haar Algemene Ledenvergadering van een meerderheid van haar leden te horen gekregen dat zij tegen het windmolenpark moesten stemmen, ondanks het feit dat de coalitie vóór was.
                Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de politiek wel luistert, maar het erom gaat dat men moet weten waar men de argumenten moet neerleggen.

                Bovendien wil "luisteren naar...." niet automatisch betekenen dat die argumenten ook goed zijn voor de stad.

                Ongetwijfeld zal een meerderheid van de burgers instemmen met eventuele argumenten die een korting van bijvoorbeeld 20% op hun gemeentelijke belasting zal opleveren.
                Dat wil echter niet zeggen dat het doorvoeren van een dergelijke lastenverlichting ook goed is voor de stad!
                Een goede partij zal wel naar deze argumenten luisteren, maar (hopelijk) die argumenten, in het groter algemeen belang, naast zich neerleggen.

                In z'n algemeenheid kan ik wel zeggen dat de meeste raadsleden wel degelijk reageren op een (redelijke) vraag die je hun stelt (via e-mail).
                De enige partij die nog nooit op een vraag van mij heeft gereageerd is Stadsbelangen Mestreech (SBM)!
                Ook de Seniorenpartij (SPM) en de VVD zijn nogal terughoudend, maar hebben incidenteel wel gereageerd.
                Partijen die altijd, zelfs ongevraagd, reageren zijn in alfabetische volgorde het CDA, D66, LPM, MV en PVM.

                Partijen die ook niet scheutig zijn met (ongevraagd) reageren zijn GroenLinks, PvdA (sinds Manon Fokke er niet meer is!) en de SP.
                Eerlijkheidshalve moet ik bij GroenLinks en de SP wel vermelden dat de respectievelijke nieuwe kandidaatsraadsleden Gert-Jan Krabbendam en Mara van Haasen wel snel reageren en dat de lijsttrekker van de SP, John Gunther, ook heeft gezegd sneller te zullen gaan reageren.

                De e-mailadressen van alle (nog zittende) raadsleden zijn openbaar en HIER te vinden.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Tja Pier, ik denk toch dat je luisteren en luisteren hebt.
                  Het gaat er uiteindelijk om, wat er mee gedaan wordt en of er iets mee gedaan wordt. En als er niets mee gedaan wordt, is het toch een kleine moeite om dat ook uit te leggen en door te communiceren aan de burgers niet?

                  Ik ben zeer benieuwd hoe deze laatste dagen gaan lopen, gezien ik het idee heb dat alle politieke partijen ineens wel heel erg hetzelfde denken over heel wat thema's. Dan denk ik, we hebben helemaal geen 12 partijen nodig als we toch allemaal hetzelfde denken en gaan doen. Misschien dat daardoor de debatten dan ook niet zo spannend zijn.

                  Als mensen maar luisteren naar: ga 19 maart stemmen en laat je stem niet verloren gaan :-)

                  en een kleine p.s. waar ik over blijf zeuren: wat hebben diverse partijen de afgelopen jaren waargemaakt van hun beloftes. Dat is voor mij doorslaggevend tijdens het stemmen.

                  Opmerking


                  • Als iedereen met de WMO schermt, levert het misschien straks ook nog iets op voor de mensen die afhankelijk zijn van de WMO.

                    We hopen er maar het beste van. Uiteindelijk gaat het om de inhoud en dat er iets bereikt wordt toch :-).

                    Ja het blijft me fascineren hoe vrolijk alle berichtgevingen zijn en hoe samenhorig we door de politiek gaan. Misschien is dit een reden dat veel mensen zich niet verplicht voelen om te stemmen, omdat ze juist wel door die façade heen kijken en helaas al opgegeven hebben.

                    Maar we geven de moed niet op en vechten lustig door
                    Last edited by Pier; 15 december 2014, 14:07.

                    Opmerking


                    • Bereikte resultaten zeggen niet alles, maar ..........

                      Oorspronkelijk geplaatst door Solange Dircke Bekijk bericht
                      (...)
                      wat hebben diverse partijen de afgelopen jaren waargemaakt van hun beloftes?
                      Dat is voor mij doorslaggevend tijdens het stemmen.
                      Groot gelijk met bovenstaande quote!

                      Vraag is alleen wie je het vraagt en vanuit welk perspectief je het bekijkt!
                      Ik weet zeker dat er geen partij zal zeggen dat ze de afgelopen 4 jaar niets of slechts zéér weinig hebben bereikt!
                      Bovendien is hetgeen je als partij bereikt hebt héél belangrijk, maar misschien niet het allerbelangrijkste!

                      Pak bijvoorbeeld de SP en de LPM.
                      Ik denk dat die partijen de afgelopen 4 jaar misschien wel het minst van alle partijen hebben bereikt, tenminste als je naar de ingediende moties en amendementen kijkt.
                      Toch zijn die partij, vind ik, onmisbaar in onze raad.

                      De coalitiepartijen hebben veel bereikt, tenminste als je weer naar de moties en amendementen kijkt.
                      Ik zou mij echter kunnen voorstellen dat er mensen zijn die ook daar niet erg gelukkig mee zijn, toch?

                      Het is waar dat de Maastrichtse Volkspartij (MV), ondanks het feit dat het de kleinste partij in de raad is en bovendien een oppositiepartij, relatief veel bereikt heeft!
                      Als je echter miljonair bent en redelijk egoïstisch, kan ik mij voorstellen dat hetgeen de MV bereikt heeft voor jou niet zo veel betekent.

                      Maar goed, laat iedereen maar zelf beoordelen wat hij van de daden van de MV in de laatste vier jaar vindt!
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Zo Pier, gezien je antwoord, heb ik me waarschijnlijk niet goed verwoord, gezien ik onder bereiken helemaal niet bedoelde wie wat de afgelopen jaren voor wie heeft ingediend bij de raad.

                        Ik doelde meer op wat er in de afgelopen programma's heeft gestaan ook daadwerkelijk uitgevoerd is.Of men achter zijn eigen standpunten is blijven staan. (Mits er natuurlijk een duidelijk argument is dit niet (meer) te doen).

                        Is toch leuk voor een miljonair dat wat hem beloofd is, ook daadwerkelijk aan gewerkt is. Net zozeer dat het voor ouderen fijn is om te weten dat hetgeen de vorige verkiezingen is voorgehouden, ook daadwerkelijk in daadkracht is omgezet. Dit geldt zowel in lokale als in landelijke verkiezingen.

                        Dus ik wil het vooral niet hebben over de Maastrichtse Volkspartij en zijn punten, maar gewoon zoals voorheen algemeen op de stand van zaken over de beleving van politiek ingaan.
                        Propaganda voeren doen we wel op andere media. Hier ben ik om wijzer te worden en mijn eigen visie op algemene politiek uit te breiden, bij te sturen, etc. Dat is nog een nawee dat ik ooit geschiedenis en een stukje politicologie heb gestudeerd ;-)

                        Opmerking


                        • Beste Lezers,

                          Even een weekje "radiostilte" daarna plaats ik weer wat achtergrondinformatie.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Solange Dircke Bekijk bericht
                            Ach Ton, als iedereen met de WMO schermt, levert het misschien straks ook nog iets op voor de mensen die afhankelijk zijn van de WMO.

                            We hopen er maar het beste van. Uiteindelijk gaat het om de inhoud en dat er iets bereikt wordt toch :-).

                            Ja het blijft me fascineren hoe vrolijk alle berichtgevingen zijn en hoe samenhorig we door de politiek gaan. Misschien is dit een reden dat veel mensen zich niet verplicht voelen om te stemmen, omdat ze juist wel door die façade heen kijken en helaas al opgegeven hebben.

                            Maar we geven de moed niet op en vechten lustig door
                            Helemaal mijn idee........zaken als de uitvoering van de WMO moeten gewoon in de belangstelling blijven staan! De mensen die aanspraak maken op de WMO behoren immers tot de meest kwetsbare groep in de samenleving.

                            Opmerking


                            • Overdenkt.

                              Bron Eddy de Beaumont:

                              De Eindhovense dirigent en huidig voorzitter van de Wim van Doorne Muziekkiosk Harry van Hoof vergeleek het muzikale vak met die van de politiek en werd het met zijn Amerikaanse collega-dirigent Steve direct eens dat de wereld, en in het bijzonder Nederland, doodziek was geworden door de hypocriete opstelling van een stel halfslachtige egotrippers dat zich politici durfde te noemen. Nederland zou het een stuk beter ‘doen’ als het de beginselen en wetten van de orkestpartituur eens zou bestuderen en navolgen. De partituur als regeerakkoord, als het ware. Alvorens de componist zijn muzikale trouvailles aan de partituur in gedrukte vorm toevertrouwt, toetst en beproeft hij de materie tijdens speciale sessies, zoals repetities en gesprekken over de technische en praktische haalbaarheid. Nauwkeurig schat hij in en… corrigeert. Dán pas komt de drukker in beeld en wordt de partituur een feit. Uitvoerende musici zullen merken dat, eenmaal binnen de lijnen van het concept, er geen weg meer terug is. Aangevoerd en geïnspireerd door de dirigent weet de musicus wat hem te doen staat. Hij geeft en hij neemt, daar waar de context in de partituur het vraagt: horizontale melodielijnen, verticale harmonische ondersteuning, ritmische figuren en voorgeschreven fraseringen en dynamiek. Hij versterkt, voert met overgave een solo uit of ondersteunt slechts bescheiden en…toont altijd respect voor ‘de ander’: hij geeft ruimte. Neuzen staan nergens zo onverdeeld dezelfde kant op als in het orkest, waar voor individuele ijdeltuiterij geen plaats is. Men trekt de kar sámen. Men speelt hetzelfde stuk, zoals door de componist voorgeschreven in de PARTITUUR.
                              Steve en Harrie namen nog een wijntje en keken elkaar aan: “Ja, zó zou het moeten!”

                              Opmerking


                              • Geweldige vergelijking !

                                Echt top, dat klinkt als 'muziek in de oren' !
                                Mestreechter Geis mage beleve
                                en dat door te kinne geve.
                                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X