Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 2014 (GR2014).

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Geen verjonging en geen allochtonen bij de eerste 10 op GroenLinks kieslijst

    Afgaande op de eerste tien kandidaten van de GroenLinks kieslijst voor de raadsverkiezingen van 2014 in Maastricht, valt mij ook op dat de leden relatief oud zijn.
    1. Gerdo van Grootheest, 34 jaar
    2. Gert-Jan Krabbedam, 31 jaar
    3. Coen van der Gugten, 60 jaar
    4. Marlise Korsten, 59 jaar
    5. Hans Passenier, 56 jaar
    6. Johan de Niet, 38 jaar
    7. Nina Solomons, 27 jaar
    8. Wim de Heer, 66 jaar
    9. Lucy Willems, 55 jaar
    10. Joep Reinders, 24 jaar

    Natuurlijk is 34 en 31 jaar voor respectievelijk de nummer 1 en 2 niet oud, maar GroenLinks moet het toch voor een groot deel ook hebben van de (jonge) studentenpopulatie in Maastricht.
    Traditioneel haalt GL bij studenten de nodige stemmen weg.

    Pas op de 10de plaats kom ik iemand tegen die met 24 jaar een leeftijd heeft om nog (net) student te zijn.

    Vergelijk dit eens met de lijst van 2010 of 2006 !!

    Ik moet zeggen dat de lijst mij tegenvalt.
    Last edited by Pier; 24 november 2013, 17:40.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Nina Solomons en Joep Reinders komen uit de jongerenbeweging DWARS

      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      (..)
      Pas op de 10de plaats kom ik iemand tegen die met 24 jaar een leeftijd heeft om nog (net) student te zijn.
      (...)
      En daar ga ik dus gelijk de mist in.......

      Wat speurend op internet, kom ik tot de ontdekking dat de 27 jarige Kerkraadse, Nina Solomons, in ieder geval eind 2012, student rechtsgeleerdheid was aan de Universiteit Maastricht.

      Ze is tevens penningmeester in het bestuur van DWARS-Limburg, de jongerenorganisatie van GroenLinks.

      Joep Reinders is ook verbonden aan DWARS.
      Of het studeert in Maastricht heb ik (nog) niet kunnen achterhalen.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
        En daar ga ik dus gelijk de mist in.......

        Wat speurend op internet, kom ik tot de ontdekking dat de 27 jarige Kerkraadse, Nina Solomons, in ieder geval eind 2012, student rechtsgeleerdheid was aan de Universiteit Maastricht.

        Ze is tevens penningmeester in het bestuur van DWARS-Limburg, de jongerenorganisatie van GroenLinks.

        Joep Reinders is ook verbonden aan DWARS.
        Of het studeert in Maastricht heb ik (nog) niet kunnen achterhalen.
        Een korte zoektocht via de sociale media achterhaalt nog iets meer: mevrouw Solomons is geen penningmeester meer, maar blijkt al enige weken voorzitter te zijn van DWARS Limburg. Blijkbaar heeft men nog niet de mogelijkheid gehad om de website bij te werken. Dat belooft wat...

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
          Een korte zoektocht via de sociale media achterhaalt nog iets meer: mevrouw Solomons is geen penningmeester meer, maar blijkt al enige weken voorzitter te zijn van DWARS Limburg. Blijkbaar heeft men nog niet de mogelijkheid gehad om de website bij te werken. Dat belooft wat...
          Oké

          En nog iets gevonden over Joep Reinders?
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Joep Reinders is ook verbonden aan DWARS.
            Ik denk dat dit de verkeerde is. Geen 24-jarige, lijkt me.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Ik denk dat dit de verkeerde is. Geen 24-jarige, lijkt me.
              Het zou kunnen dat het de verkeerde is, maar ik geloof het niet.
              Deze persoon zit nml. wel bij GroenLinks/Dwars, aldus zijn profiel!

              Maar weet je, het is feitelijk niet ter zake dienende
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Ter zake doende of niet, voor zover ik kan inschatten is het inderdaad wel 'de' Joep waar we het over hebben.

                Desalniettemin interessant dat GroenLinks met veel "vreemden" de strijd in gaat. Verschillende van hun kandidaten zijn eigenlijk onbekend in de Maastrichtse politiek en ik verwacht dan ook dat zij op verschillende momenten blind zullen moeten vertrouwen op hun wethouder als het aankomt op het nemen van stellingen. En of dat nou zo'n goed idee is...

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                  Misschien wel goed zo krijgen de kleinere partijen toch steeds meer invloed
                  op de raad.
                  Kleinere partijen? Ik noem GroenLinks, met nipt tien procent van de stemmen, nou niet bepaald een grote partij...

                  Opmerking



                  • Groot, klein, alles is relatief in Maastricht.

                    Over de grootte van partijen gesproken, op verzoek ontvangen van de griffie:
                    "De volgorde wordt bepaald op basis van de uitslag van laatste verkiezingen. Partijen die tussentijds hun naam hebben gewijzigd of nieuwe partijen worden achteraan geplaatst. Hun lijstnummer wordt bij loting bepaald.

                    De voorlopige volgorde is dus

                    1. CDA 9.110
                    2. PvdA 7.485
                    3. SPM 5.880
                    4. GL 5.056
                    5. D66 4.794
                    6. VVD 4.423
                    7. SBM 2.852
                    8. SP 2.353
                    9. LPM 1.664

                    Zowel PVM als MV hebben hun partijnaam gewijzigd. Stel dat er nog drie andere partijen deelnemen dan loten deze vijf partijen voor de nummers 10, 11, 12, 13 en 14."

                    Opvallend blijft steeds hoe klein de verschillen tussen GL, D66 en de VVD zijn, met dan de 'uitschieters' bij enerzijds CDA & PvdA en anderzijds SP, LPM en MV. Zullen we na 19 maart hetzelfde beeld zien (maar dan met mogelijk andere namen onder de uitschieters )?
                    Last edited by Pier; 15 december 2014, 14:35.

                    Opmerking


                    • Ben benieuwd hoe het strippen van de veste Groen links uitpakt.

                      Opmerking


                      • Complete D66 kieslijst.

                        Gisteravond, 12 dec. 2013, heeft D'66, afdeling Maastricht, haar hele gehele kieslijst voor de a.s. gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2013 gepresenteerd.

                        De eerste 15 kandidaten zijn:
                        1. Mieke Damsma (lijsttrekker)
                        2. Bert Jongen
                        3. Guido Mertens
                        4. Franca Eurlings - Tonnaer
                        5. Richard Schoffeleers
                        6. Harald Barendse
                        7. Mart Mulkens
                        8. Manon Gielkens
                        9. Aziza Tissir
                        10. Simon Duindam
                        11. Marlène Hameleers - Peperkamp
                        12. Richard Wijnands
                        13. Alper Cinar
                        14. Sandra Helledoorn
                        15. Willem de Swart

                        Persoonlijk vind ik het opmerkelijk dat Richard Schoffeleers pas op plaats 5 terug te vinden is!

                        Ook heeft D66 zich verzekerd van een heel lijstje lijstduwers.
                        Deze opmerkelijke lijst is HIER te vinden.
                        In totaal bevat de kieslijst van D66 niet minder dan 50(!!) kandidaten.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Gisteravond, 12 dec. 2013, heeft D'66, afdeling Maastricht, haar hele gehele kieslijst voor de a.s. gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2013 ...

                          Ook heeft D66 zich verzekerd van een heel lijstje lijstduwers.
                          Deze opmerkelijke lijst is HIER te vinden.
                          In totaal bevat de kieslijst van D66 niet minder dan 50(!!) kandidaten.
                          Wat een fijne democratische partij, er valt wat te kiezen bij D66 met een volle buslading op de lijst en met Mieke Damsma aan het stuur. Laat ik hopen dat men niet uit de bocht zal vliegen, een kwestie van vertrouwen.
                          Last edited by ; 13 december 2013, 14:40.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            In totaal bevat de kieslijst van D66 niet minder dan 50(!!) kandidaten.
                            Van de vijftigste heb ik wel eens gehoord. En hier en daar een gouwe ouwe. Het is duidelijk: politieke ambities heb ik niet.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              Wat een fijne democratische partij, er valt wat te kiezen bij D66 met een volle buslading op de lijst en met Mieke Damsma aan het stuur. Laat ik hopen dat men niet uit de bocht zal vliegen, een kwestie van vertrouwen.
                              LOL! Zou ze deze Sleuteleuverdrach wel een bereikt resultaat kunnen aandragen?

                              Opmerking


                              • Ursula Garnier - Hans Dieter Ulrich

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                                De kop van Maastricht dichtbij

                                'Overloper' Ursula Garnier schuift plekje op naar boven bij Stadsbelangen Mestreech
                                Even los van het feit dat de oud-PvdA'ster Ursula Garnier (terecht) wordt aangemerkt als een "overloper", vind ik wel dat zij véél meer kwaliteit heeft dan Hans Dieter Ulrich, een oud CDA en (heel kort) D66.

                                Sterker nog, ik vind de lijst van Stadsbelangen dusdanig zwak, dat ik Ursula zelfs op plaats 2 zou zetten.
                                Maar gelukkig heb ik geen invloed bij SBM.....
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X