Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Willen MO'ers iedere week een koopzondag?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    ik zag het ook pas later, hiermee bereik je eigenlijk niet wat je in Maastricht WIL bereiken.
    En dat bedoel ik nu! Sinds 2009 is die site al aktief. En dan nu pas 42000 (en een beetje) reacties?

    Is er geen Maastrichtse site? Die lijkt me veel representatiever!

    Ik denk niet dat ene K. Ermit uit Maastricht veel indruk maakt!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #47
      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
      En dat bedoel ik nu! Sinds 2009 is die site al aktief. En dan nu pas 42000 (en een beetje) reacties?

      Is er geen Maastrichtse site? Die lijkt me veel representatiever!

      Ik denk niet dat ene K. Ermit uit Maastricht veel indruk maakt!

      Jij mag denken wat je wilt Elletje, maar K.Ermit heeft wel getekend en jij niet!

      Opmerking


      • #48
        Dat klopt Kermit! En ik zal deze site ook niet tekenen!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
          Dat klopt Kermit! En ik zal deze site ook niet tekenen!
          Kan het dan kwaad om deze landelijke site te tekenen?

          Overigens zou ik een Maastrichtse site ook met alle plezier tekenen.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #50
            Stichting vraagt raad Maastricht om opschorting besluit 52 koopzondagen

            MAASTRICHT - De Stichting Tegen Verruiming Zondagopenstelling heeft de gemeenteraad van Maastricht met klem verzocht het voorgenomen besluit om 52 koopzondagen toe te staan op te schorten.


            17-01-2013
            volledig bericht »

            Opmerking


            • #51
              Dat leidt naar dezelfde website.

              Opmerking


              • #52
                Herhaling kan geen kwaad was dus opzet. Is dat tegen de forumregels?

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                  Is er geen Maastrichtse site? Die lijkt me veel representatiever!
                  elletje de meerderheid van de Maastrichtse bevolking is tegen dat is allang bekend.

                  Als de eerste kamer tegen is dan zullen de "hoge heren en dames" in Maastricht misschien eens gaan nadenken

                  Opmerking


                  • #54
                    Het aardige van de discussie over de koopzondag is, dat niet alleen de materiële consequenties van een eventuele uitbreiding aan bod komen. Alleen zij we al zo vervallen in economisch denken over zogenaamde opgelegde vrijheid en profijt, dat tegenargumenten betuttelend en geforceerd overkomen. Het kunnen shoppen op zondag wordt door de voorstanders zo gebracht dat het bijna als 'doping' in de oren klinkt. We zullen eraan moeten, je bent gek als je het niet doet.

                    Opmerking


                    • #55
                      http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...keltijden.aspx

                      CVP vraagt om uitstel besluit winkeltijden

                      Onder het motto: ‘Genoeg is genoeg! CVP is tegen uitbreiding koopzondagen’, vraagt de partij van Jan Hoen het college uiterste zorgvuldigheid te betrachten en het voorstel er niet ten koste van alles door de drukken. De CVP neemt daarbij in overweging dat blijkens een bewonersenquête uit oktober vorig jaar het merendeel van de burgers tegen verruiming van het aantal koopzondagen is en dat een kwart van de burgers zelfs zijn voorkeur uitspreekt voor minder koopzondagen.

                      Opmerking


                      • #56
                        Er is zelfs een groep mensen die pleit voor vermindering van het aantal koopzondagen.

                        Opmerking


                        • #57
                          We kunnen beter even de raadsvergadering afwachten. De diverse meningen zijn inmiddels wel bekend.

                          Opmerking


                          • #58
                            Maastricht Dichtbij heeft het vanuit het denkkader van de Maastrichtenaar goed verwoord. 'We kunnen elke zondagmiddag 'naar de stad'. We kunnen nu elke dag naar de stad, slenteren langs de honderden modezaken, de Vroom en de Kruidvatten. Ik voorspel nog meer outlets, aanbiedingen en opruimingen. Of zogenaamd dure merkartikelen met nog hogere winstmarges. Todat de investeerders erachter komen dat het toch niet het rendement oplevert wat men had gehoopt en de stekker eruit trekken. Ik hoop dat het criterium van 'de verschraling' ook wordt opgevoerd als er over 2 jaren een evaluatie plaatsvindt.

                            Opmerking


                            • #59
                              Pier is deze stemming wel rechtsgeldig gezien de gemeentenwet
                              artikel 28 lid 1 ?

                              Staat daar niet duidelijk in dat een raadslid niet mee stemt als de aangelegenheid die hem/haar rechtstreeks of middelijk aangaat ......?

                              Als dit echt zo is wat moet er dan eigenlijk nu gaan gebeuren ?
                              Alles gewoon maar laten gaan of een nieuwe stemming ?

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                                Pier is deze stemming wel rechtsgeldig gezien de gemeentenwet
                                artikel 28 lid 1 ?

                                Staat daar niet duidelijk in dat een raadslid niet mee stemt als de aangelegenheid die hem/haar rechtstreeks of middelijk aangaat ......?

                                Als dit echt zo is wat moet er dan eigenlijk nu gaan gebeuren ?
                                Alles gewoon maar laten gaan of een nieuwe stemming ?
                                Vraag ik mij ook af.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X