Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Willen MO'ers iedere week een koopzondag?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
    Krijg ik de indruk dat van geheel MO, ik de enige ben die voor de koopzondag is ?
    Soms denk ik dat het komt dat ik in hartje stad woon, en de sfeer dan proef.
    Degene die tegen de koopzondagen zijn, wonen bijna allemaal buiten, of aan de rand van het centrum.
    En natuurlijk onze mensen van in Wyck niet te vergeten.

    Als ik het fout heb hoor ik het graag
    Je hebt nu eenmaal burgers en buitenlui.
    Boed

    Opmerking


    • #32
      Interessant pierlementisme....

      Een interessante politieke kwestie die (permanente) Koopzondag.

      Prachtig om dit als Pierlementariër vanaf de zijkant gade te slaan.

      Ik ken in mij vriendenkring, die zeker niet representatief is voor de gemiddelde Maastrichtenaar, ik geef het maar gelijk toe, niet één voorstander.
      De enige uitgesproken voorstander op MO is onze Parel.
      Prima, al is het mij een totaal raadsel waarom?

      Boeit het mij persoonlijk of die permanente koopzondag er wel/niet komt?
      Eigenlijk niet.
      Liever van niet, omdat ik gewoon vind dat er ook eens "rust" moet zijn, maar als de permanente koopzondag er komt, zien ze mij nog minder in de binnenstad tijdens de openingstijden. Daar kom ik wel over heen.

      Wat pierlementarisch buitengewoon interessant is, is het feit dat zich tijdens de commissievergadering van afgelopen dinsdagavond plotseling 17 insprekers aandienden, waarvan 16 (!!) voorstanders.
      Dit is met afstand een totaal vertekend beeld!
      Echter, en dat is zo interessant, is deze absoluut vertekende verhouding, qua insprekers, een geweldig stukje regie van de voorstanders.
      Chapeau!
      Dat zeg ik niet met cynisme, maar meen oprecht.
      Zo bedrijf je politiek.
      De oppositie zit erbij en kijkt er naar.......

      Dan nog iets.
      Een partij als de DEMOCRATEN'66, let wel op de nu volledig uitgeschreven "D", blijkt ook helemaal niet zo democratisch te zijn als hun naam suggereert
      Immers, volgens hun eigen enquête via de stemtent, blijkt (ruim) 60% van de deelnemers tegen te hebben gestemd.
      Toch gaat D'66 vóór stemmen, althans zo lijkt het.

      De Seniorenpartij gaat waarschijnlijk, in het belang van de coalitie, ook voor stemmen.

      En dan hebben we nog de 2 "linkse" partijen in de coalitie.
      Ooit kwamen zij op voor de belangen van de (zwakke positie van de) werknemers.
      De PvdA zal zeker, zo begrijp ik, voor de zondagopenstelling gaan stemmen.
      GroenLinks zou zich nog beraden, maar waarschijnlijk zullen zij ook voor het coalitiestandpunt stemmen.

      De VVD hoeven we niet (meer) te bespreken.
      Zij zijn, zoals we weten, absoluut vóór. Dat is geheel begrijpelijk en vanuit hun insteek ook, tot op zekere hoogte, logisch.

      Als komende dinsdag vóór wordt gestemd, en daar lijkt het op, dan is dat weer eens een klap in het gezicht van het dualisme vrees ik.
      Een hoogst interessant gegeven.....
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #33
        Wat doet de PvdA'ster Ursula Granier?

        Saillant detail!
        Bert Garnier is de echtgenoot van het PvdA gemeenteraadslid Ursula Garnier.

        Waarschijnlijk zal de PvdA vóór de permanente koopzondag gaan stemmen, maar is Bert Garnier daar fel op tegen.
        Wat doet zijn echtgenote nu?
        Volgt zij haar echtgenoot, of de partijdiscipline?

        Bedenk dat een (gekozen) raadslid formeel onbezwaard mag stemmen.
        Dus zou het kunnen zijn dat de fractie vóór stemt, maar dat één lid tegen stemt.
        Dat komt zelden voor.
        Om die reden zou het slim zijn van de oppositie als zij hoofdelijke stemming zou vragen.
        Dan moet een raadslid zich en publiek uitspreken of hij/zij voor of tegen is.

        Of Ursula Garnier echter mee zal doen aan de stemming is ook nog maar de vraag.
        Ik verwacht dat zij zich, voor dit debat, zal terugtrekken met de motivatie dat er wellicht sprake is, in haar optiek, van een vorm van belangenverstrengeling.....

        Overigens zou dit ook kunnen gelden voor Tiny Meese.
        Maar ik verwacht dat op haar niet zo'n grote partijdruk ligt.

        Blijft dus interessant om te zien hoe dit debat verloopt.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #34
          http://www.tegenverruiming.nl/teken-de-petitie

          Wie heeft hem al getekend ?
          Ik wel

          Opmerking


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
            http://www.tegenverruiming.nl/teken-de-petitie

            Wie heeft hem al getekend ?
            Ik wel
            Ik heb ook getekend
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • #36
              CVP komt met motie over uitstel beslissing koopzondag

              De CVP zal komende dinsdag, 22 jan. 2013, tijdens de raadsvergadering, een motie indienen, waarin zijn het college van B&W in Maastricht zal verzoeken
              de behandeling c.q. besluitvorming van de Eerste Kamer af te wachten alvorens het Raadsvoorstel Winkeltijden aan de Gemeenteraad ter behandeling voor te leggen.

              De CVP komt met die motie, omdat
              - het merendeel van de burgers tegen verruiming van het aantal koopzondagen is (zie enquête bewoners oktober 2012);
              - een kwart van de burgers zelfs hun voorkeur uitspreken voor minder koopzondagen (zie enquête);
              - een verruiming van koopzondagen een extra grote druk legt op de kleine zelfstandige ondernemer qua gezins- en sociaal leven;
              - de belangen van winkeliers met weinig of geen personeel, winkelpersoneel en omwonenden op grond van de huidige Winkeltijdenwet zorgvuldig dienen te worden gewogen, voordat een verantwoord besluit wordt genomen.

              Een begrijpelijke motie, maar als de gehele coalitie zich achter het college blijft scharen dan is deze motie bij voorbaat kansloos.
              Anderzijds biedt deze motie de twijfelende (coalitie)partijen wel een uitvlucht.
              Mn. de Seniorenpartij en GroenLinks zouden deze motie wel eens kunnen aangrijpen om formeel niet tegen het coalitiestandpunt te stemmen, maar met een stem voor deze motie hun bezwaren uit te stellen, zonder gezichtsverlies.

              Even afwachten dus.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                http://www.tegenverruiming.nl/teken-de-petitie

                Wie heeft hem al getekend ?
                Ik wel
                Zojuist getekend.
                Bedankt voor de tip
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #38
                  Ik heb de petitie ondertekend als ondernemer.

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                    http://www.tegenverruiming.nl/teken-de-petitie

                    Wie heeft hem al getekend ?
                    Ik wel

                    Zojuist getekend Wim.
                    't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                    is es Mestreechteneer te mage leve ...

                    Opmerking


                    • #40
                      http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...ardigheid.aspx

                      Maastrichtse deken Mathieu Hanneman verheft - op gepaste wijze - zijn stem. Het doorgeslagen consumentisme vernietigt op den duur de menselijke waardigheid, stelt hij in onderstaande opiniebijdrage van zijn hand.

                      Opmerking


                      • #41
                        Getekend
                        Kompleminte

                        Toller

                        Opmerking


                        • #42
                          Ik heb getekend, zij het anoniem.

                          Er staat standaard een hokje aangevinkt, waardoor je je naam EN emailadres prijsgeeft als je het niet weghaalt. Naam is OK, maar emailadres niet.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #43
                            Ik ben tegen tekenen. Wat heeft het voor zin een landelijke petitie te tekenen, terwijl het hier over Maastricht gaat?
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #44
                              .... Getekend....bevrijdt ons van deze zondagse winkeldwang.

                              Opmerking


                              • #45
                                ik zag het ook pas later, hiermee bereik je eigenlijk niet wat je in Maastricht WIL bereiken.


                                Die ex-hamburgerkoning die te beroerd was om een collega (die ook kranten bezorgt) een fooi te geven met nieuwjaar drukt in dit geval sowieso zijn mening er doorheen.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X