Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
    (.......)
    Zolang men deze gasten van welke afkomst dan ook niet langer vastzet
    blijft het dweilen met de kraan open.
    Dus moet de wet worden aangepast en snel ook !
    Helemaal mee eens Wim.
    Momenteel lachen deze gasten de handhavers uit en gaan gewoon verder met de handel.
    Gewoonweg bijzonder frustrerend allemaal. :(

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...-het-maar.aspx

    Straatdealers voor zes maanden sluiten? Vergeet het maar!

    MAASTRICHT - 50 gram heroïne op de Keramieksingel, 33 gram heroïne en 15 gram cocaïne op de Via Regia (plus een vlindermes en een boksbeugel), 28,5 gram heroïne op de Tongerseweg en 13,5 gram heroïne in de Potteriestraat. Er zijn café-eigenaren in Maastricht die voor (veel) minder hun deuren voor een half jaar moeten sluiten. De Maastrichtse straatdealers daarentegen worden opgepakt, betalen keurig hun boete en gaan de volgende dag weer lekker verder met hun handel. Niks zes maanden dicht, maar meteen weer oan de geng. En het team DOEN er weer achteraan.

    De drugsdealers die het speciale politieteam afgelopen dagen weer heeft aangehouden lopen binnen een paar uurtjes weer op straat geld te verdienen. Opmerkelijk is dat in het centrum vooral softdrugs worden aangetroffen. In de buitenwijken gaat het een heel andere kant op: de ‘gevorderde’ criminelen gaan hier verder met hun kat-en-muis-spel met de politie. Gistermiddag bijvoorbeeld, spotte het team een drugstransactie op de Keramieksingel. De verdachte vluchtte weg met zijn auto, maar de politie vond deze later terug. Er lag nog 50 gram heroïne in.

    Op de Via Regia – een plek die ook steeds weer blijft terug komen in de meldingen – werden een dealer en een koper aangehouden. De koper had maar liefst 30 gram heroïne bij zich. De dealer bleek na de transactie nog 3 gram heroïne en 15 gram cocaïne op zak te hebben, naast een vlindermes en een boksbeugel.

    Ook op de Tongerseweg kon het team twee drugskopers aanhouden. Ze hadden gezamenlijk 25,8 gram harddrugs bij zich. Een van hen droeg ook een mes. Op de Potteriestraat in Pottenberg hield het team vorige week nog drie man aan die samen 13,5 gram heroïne bij zich hadden zo blijkt uit tweets van het team DOEN.

    Zolang men deze gasten van welke afkomst dan ook niet langer vastzet
    blijft het dweilen met de kraan open.
    Dus moet de wet worden aangepast en snel ook !

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Ik denk dat deze mensen nog lang moeten wachten
    hij heeft al meerdere keren uitlatingen gedaan.
    waarvoor raadsleden hem ter verantwoording riepen.

    Ontslagen personeelsleden coffeeshops eisen excuses van burgemeester Hoes

    06 december Door maarten van laarhoven, dichtbijredacteur
    MAASTRICHT - Het personeel van Maastrichtse coffeeshops heeft vanmiddag tijdens een hoorzitting in Maastricht excuses geëist van burgemeester Onno Hoes. Het personeel voelt zich geschoffeerd door diens publieke uitlatingen enkele maanden geleden. Daarbij noemde hij bezoekers van Maastrichtse coffeeshops ,,uitschot''.lees verder
    Last edited by Pier; 16 december 2014, 11:44. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    @El loco: Ik ben het niet met jou eens dar de sfeer door de drugsrunners verpest wordt, de drugsrunners houden zich op bij de toegswegen tot aan de binnenstad en hun klantenkring zijn meestal buitenlanders en buitenlandse nummerplaten. Verder is sinds de toelatingseisen verzwaard zijn de klantenkring behoorlijk verschraald, afgaande op eigen waarneming en die van de politie in zoverre deze betrouwbaar is. De beeldvorming is echter hoogst subjectief en tendieus en wil ik niet weerspreken.
    Verder is Maastricht als het aankomt op properheid en netheid nu ook bepaald een heilig boontje, ook al willen we dit graag geloven. De stad heeft altijd wel allerlei volk aangetrokken, hetzij op bescheiden schaal. Dat imago van sjiek en sjoen is een succesvolle campagne geweest, marketing eigen.
    De slogan van 'Magisch Maastricht' 'luidt 'laat je betoveren'. Niet letterlijk nemen als je naar Maastricht komt, je krijgt je geld niet terug als het niet gebeurd.
    Last edited by ; 6 december 2012, 12:54.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    @Breur & @Kermit:
    Ja, allemaal wel waar. Deze Marokkaanse knulletjes, die van het rechte pad zijn geraakt, zullen inderdaad niet gauw iemand in mekaar timmeren omdat hij of zij geen drugs wil kopen, maar ze bederven wel de sfeer in de stad. Maastricht is een toeristenstad en mensen komen hier over het algemeen niet voor de drugs, maar voor de binnenstad, de monumenten, de musea, de winkels, de gezellige cafés en de relatieve rust en beschaving. Dat trekt een bepaald publiek en die willen (wederom heel generaliserend) niet aangesproken worden door drugskoeriers. De meeste Maastrichtenaren zelf zullen het evenmin prettig vinden (of moeten we daar eerst nog een wetenschappelijk onderzoek over doen?). Ik vind het al met al iets dat je niet kunt negeren, alhoewel ik meestal weinig op heb met de 'stem van het volk' en zeker niet als dat gebaseerd is op vage angstgevoelens tegenover bepaalde bevolkingsgroepen.

    Het punt is: Maastricht is geen Amsterdam. Amsterdam is een grote stad (in de ogen van sommigen) en de Tukkers, de Limburgers en de Zaanstrekers die hier komen, willen een beetje van dat grotestadsgevoel meepikken. Dat geldt zelfs voor de drommen bejaarde Italianen en Spanjaarden, die met hun bontjassen (bij +15°C) en Gucci-tassen door de binnenstad trekken. Natuurlijk, het Van Gogh en het Rijks doen ze ook, maar ze willen ook even die adrenaline-rush van de "drugscapital of the world" meebeleven. Ik kan me vergissen, maar volgens mij werkt dat in Maastricht niet zo.

    Bovendien: in de 26 jaar dat ik in Amsterdam woon, ben ik minder vaak aangesproken door drugsdealers dan tijdens mijn regelmatige bezoekjes aan Maastricht. Daarbij loop ik toch vaker dan de gemiddelde Amsterdammer over de Zeedijk, door de Warmoesstraat en over de Wallen (nee, niet wat u denkt, sommigen hier weten wel beter).

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Bij bezoek aan vreemde steden in verdere oorden wordt je frequent benaderd door, valutahandelaren, zwervers, balletje-balletje, doortrapte oplichters, nepverkopers tot prostituees aan toe. Ik praat het niet goed, maar het is eigen aan steden ook de 'beschaafden' tot Lourdes aan toe. Je kan van Maastricht, een brandschone stad proberen te maken. Helmaal ontsmet en ontdaan van al het gespuis. Zet dan een muur om de stad, kijk bezoekers diep in de ogen en laat alleen het 'goed volk' binnen.
    Je kan ook naar 'Maastricht Dichtbij' stappen om daar verhaal te doen. En als je er ook nog een aardige link legt met een populaire politieserie (Maastricht promotie...Kitty) dan heb je je punt al gauw gemaakt. Maastricht Dichtbij blij en de LPM ook blij
    Gisteren liep ik langs het voormalige KvK gebouw. Daar stonden drie 'schlemielige Marrokanen' te wachten op klanten. De bejegening was niet onvriendelijk, een minzame groet kon er wederzijds van af.
    Volgende keer maak ik een praatje, hoe het met de handel gaat is mijn vraag. Wordt ik in mekaar geslagen en overleef ik het dan ga ik ook naar 'Maastricht Dichtbij' Echter de kans dat het bij een cornervlag gebeurt is groter dan op de van Hasseltkade.:(

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Angstcultuur.

    Wat ik zelf niet begrijp, is dat mensen aan overlast zelf een einde kunnen maken en dat niet doen. Ik heb geen last van opdringerige lieden. Die stuur ik zelf wel weg. .
    Last edited by Breur; 6 december 2012, 11:10. Reden: edit.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    http://www.dichtbij.nl/maastricht/11...werk-doen.aspx



    Flikken-agenten moeten weer politiewerk doen

    REGIO | 06 december 2012 | reageer | Door Peter Eberson, dichtbijredacteur

    MAASTRICHT - De Maastrichtse politiemensen die meewerken aan de opnames van de tv-serie Flikken zouden beter met echt politiewerk bezig kunnen zijn en de drugsoverlast in de stad aan pakken.

    Volgens de Liberale Partij Maastricht hebben agressieve drugsrunners hun werkterrein verlegd naar de kelder van winkelcentrum Mosae Forum en de Q-parkgarage, maar wordt er door te weinig politiecapaciteit onvoldoende gedaan aan de overlast. Wel zijn er volgens de fractie voldoende agenten die bij Flikken Maastricht en andere evenementen zijn betrokken.
    Volgens raadslid Kitty Nuyts houden zich in de kelder van Mosae Forum drugsrunners- en dealers en drugsverslaafden op. De groep zou vooral 's avonds agressief zijn en mensen die in hun auto willen stappen benaderen drugs te kopen. De oplossing zou zijn om de roltrappen af te sluiten zodat mensen alleen met een parkeerkaartje via de lift naar de garage kunnen. De Liberale Partij Maastricht wil van het college van burgemeester en wethouders weten of het probleem bij Q-park is aangekaart en welke oplossing het bedrijf heeft. Burgemeester Hoes moet ook uitleggen waarom hij nog niet bij de minister om extra politiemensen heeft gevraagd, zoals wel was toegezegd.

    Maar wat allemaal in de media vermeld word is niet waar
    volgens sommige

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    Heb je je al opgegeven dan?
    Een slimme meid die elletje!

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Heb je je al opgegeven dan?

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    De hele drugsproblematiek wil ik jullie wel eens uitleggen, als daar behoefte aan is. Misschien een mogelijkheid omdat te doen als de rondleiding door het politiebureau wordt gegeven. Dat hoor of lees ik dan wel.
    Haas staat al te springen.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Wat ik zeer jammer vind is dat Maastricht door de wietpas terug is naar de jaren 70 wat de handel in harddrugs betreft.

    Deze schade zal nog lang door werken en de gang naar coffieshops met uittreksel zal zeer zeker niet helpen.

    Denk dat de invoering van de wietpas meer schaden aan alles heeft toe
    gebracht dan iedereen denkt en dan denk in de eerste plaats aan de jeugd die geen spulletjes in coffieshops konden kopen i.v.m leeftijd maar door de plotse groei van drusrunners en dealers gemakkelijker aan deze spulletjes kunnen kopen .

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen.
    Mijn ervaring leert dat in dit discours het bijna onmogelijk is zaken van een positieve genuanceerde kant te bekijken. Er is een grote roep om aandacht en en erkenning rond onveiligheidsgevoelens. We mogen deze schlemielige Marokkanen danken dat zij als herkenbare objecten dienen om deze gevoelens op te kunnen projecteren. Waren zij er niet, wat dan? Op wie dan wel? Ik zou het niet weten... de grootste boeven opereren in het geniep of weten dit op een handige manier te maskeren.

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Ja Wim54, de media die je aanhaalt is altijd zoekende naar verhalen die maar een gedeelte van de waarheid of hun waarheid weergeven. Ik wil je het graag goed uitleggen zoals ik voorstelde.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
    Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.
    Vreemd toch u uitspraken Toller als vandaag verschillende berichten zo lees :
    http://www.dichtbij.nl/maastricht/po...ouwenveld.aspx

    en ook deze van vandaag :
    http://www.limburger.nl/article/2012...et_Mosae_Forum_

    Maastricht is zoals Jeanpagne schreef al tig jaren met drugs verbonden
    meer dan u denkt , en ja veel Maastrichtenaren die veel geld verdient hebben er aan(en sommige nu nog) wonen nu vlak over de grens in Lanaken of Smeermaas in riante woningen.

    Leave a comment:

Bezig...
X