Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Wigo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    De hele drugsproblematiek wil ik jullie wel eens uitleggen, als daar behoefte aan is. Misschien een mogelijkheid omdat te doen als de rondleiding door het politiebureau wordt gegeven. Dat hoor of lees ik dan wel.
    (.....)
    Merci voor het voorstel en het aanbod Toller.
    Lijkt mij een goed idee als er de mogelijkheid en de tijd voor is.

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeanpagne Bekijk bericht
    Jullie maken een fout in jullie conclusies en dat is dat jullie aannemen dat drugsrunners wiet verkopen. Dit klopt namelijk niet.
    Drugsrunners regelen klanten voor dealers van het 'echte' werk. In Maastricht voornamelijk heroïne maar natuurlijk ook cocaïne etc.
    De wietpas en al het gedoe over koffieshops is gewoon symboolpolitiek. Het echte probleem word op deze manier niet aangepakt. Het probleem met de drugsrunners was er al voor de wietpas en dat komt omdat Maastricht (al vele decennia) het grootste drugsdoorvoerhol van West-Europa is. En dan hebben we het dus echt niet over die paar grammetjes wiet van een koffieshop..
    De hele drugsproblematiek wil ik jullie wel eens uitleggen, als daar behoefte aan is. Misschien een mogelijkheid omdat te doen als de rondleiding door het politiebureau wordt gegeven. Dat hoor of lees ik dan wel.
    In elk geval is het niet zo eenvoudig verteld als Jeanpagne aangeeft. Steden als Roosendaal en Terneuzen waren veel groter dan Maastricht als "drugsdoorvoerhol van West-Europa". Je moet namelijk kijken naar het achterland, Brussel, Antwerpen, Lille etc." waar de klanten vandaan komen" in combinatie met de bereikbaarheid van het gebied, waar zij de drugs kopen. De runners waren daar de Rotterdamse Marokanen, De zogenaamde Hazeldonkroute (genoemd naar de eerste parkeerplaats in Nederland, vanuit Belgie, waar zij de kopers opwachten en voorzagen van het nodige geestverruimende goedje).

    Leave a comment:


  • Jeanpagne
    replied
    Jullie maken een fout in jullie conclusies en dat is dat jullie aannemen dat drugsrunners wiet verkopen. Dit klopt namelijk niet.
    Drugsrunners regelen klanten voor dealers van het 'echte' werk. In Maastricht voornamelijk heroïne maar natuurlijk ook cocaïne etc.
    De wietpas en al het gedoe over koffieshops is gewoon symboolpolitiek. Het echte probleem word op deze manier niet aangepakt. Het probleem met de drugsrunners was er al voor de wietpas en dat komt omdat Maastricht (al vele decennia) het grootste drugsdoorvoerhol van West-Europa is. En dan hebben we het dus echt niet over die paar grammetjes wiet van een koffieshop..

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
    Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.

    Zo is het
    Bravo .

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
    Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.
    Juist!, is mijn bondige reactie.

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
    Toller hoe komt er bij dat Maastricht verlost is van de niet
    Maastrichtse drugsrunners ?

    En geloof maar dat er nog genoeg buitenlanders hun drugs in Maastricht
    kopen .

    Wat u hier schrijft is een mooie droom die helaas nooit zal uitkomen
    denk ik .

    Maastricht is altijd een "drugsstad" geweest ik heb het nooit anders gekend
    de laatste 40 jaar tenminste!
    Ik probeer de hele zaak van een positieve kant te benaderen. Voor de invoering van de Wietpas liepen in Maastricht ongeveer 200 Marokaanse drugrunners rond. Deze runners probeerden op een agressieve wijze met name harddrugs aan de man te brengen. Zij schuwde hiervoor geen geweld. Veel van deze zaken zijn ons bekend, waarbij zelfs doden waren te betreuren. Hun doelgroep was de buitenlandse (niet ingezetenen van het Koninkrijk der Nederlanden) drugstoerist.
    Door de invoering van de wietpas is de groep Marokaanse drugsrunners grotendeeld verdwenen. Hun markt is opgedroogd. Hetgeen je nu ziet is dat kleine Maastrichtse drugsrunnertjes in hoofdzaak softdrugs verkopen aan iedereen die er omvraagd. De grote toevloed van 1.500.000 buitenlandse drugstoeristen zijn we kwijt. Ik neem aan dat de Maastrichtenaren dit zien. Er zijn weer volop parkeerplaatsen, zelf Handhaving merkt dat er minder bonnen worden uitgeschreven. Hetgeen nu moet gebeuren is dat de Maastrichtse softdrugsgebruiker weer ongestoord in zijn coffeeshop terecht kan.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Als je mijn bericht wilt aanvullen of verbeteren doe het dan correct. 'De burgemeester was niet enthousiast, hij houdt niet van bühnepolitiek.'
    "PvdA-burgemeester Peter Noordanus is niet enthousiast over het voorstel uit de gemeenteraad. Volgens hem is het niet realistisch."

    Daar maak ik uit op dat hij buiten het CDA geen voorstander van dat voorstel is Kermit
    verder niets.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Niet alleen het CDA maar ook de burgemeester van Tilburg Kermit .
    Als je mijn bericht wilt aanvullen of verbeteren doe het dan correct. 'De burgemeester was niet enthousiast, hij houdt niet van bühnepolitiek.'

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Ik hoop dat Haas geen lid is van de VVD. Want de VVD in Tilburg wil zelf wiet gaan verbouwen. Ben benieuwd of het er van komt. Het zou het mogelijk maken om de achterdeur van coffeeshops te sluiten w.b. De aanvoer uit illegale circuits. Ik vrees echter de nodige tegenwerking.

    Bron

    Inmiddels is het plan in Tilburg aangenomen, het CDA was tegen. Met het plan wil Tilburg naar de minister.
    Niet alleen het CDA maar ook de burgemeester van Tilburg Kermit .

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...t_telen__.html

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Ik juich dus alle maatregelen toe die ertoe leiden dat die troep helemaal uit het straatbeeld verdwijnt, en weiger gewoon begrip te hebben voor figuren die het wietgebruik zo nodig moeten verdedigen.
    Ik hoop dat Haas geen lid is van de VVD. Want de VVD in Tilburg wil zelf wiet gaan verbouwen. Ben benieuwd of het er van komt. Het zou het mogelijk maken om de achterdeur van coffeeshops te sluiten w.b. De aanvoer uit illegale circuits. Ik vrees echter de nodige tegenwerking.

    Bron

    Inmiddels is het plan in Tilburg aangenomen, het CDA was tegen. Met het plan wil Tilburg naar de minister.
    Last edited by ; 3 december 2012, 23:11. Reden: Aanvulling

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Of dat laatste zo vanzelfsprekend moet zijn, waag ik te betwijfelen. Ik had me voorgenomen me niet of slechts zeer sporadisch in de drugsdiscussie te mengen.

    Ik hoop dat mensen niet met alternatieven aan komen als ''alcohol is veel gevaarlijker dan een joint'', want we hebben het hier over het spul waar coffeeshops hun omzet vandaan menen te moeten halen, en nergens anders over.

    Ik zie nog steeds niet in wat iemand nou moet met een joint. Ik zal nooit inzien wat er nou zo onschuldig is aan een joint, en zolang ik een eigen mening heb, WIL ik dit ook niet begrijpen. Of het zo flink is om een joint te roken, ook dat waag ik te betwijfelen.

    Tijdens mijn werk word ik vaak kotsmisselijk van de vieze zoete geur, als ik iemand passeer die in mijn nabijheid een joint meent te moeten roken. Dat het niet verboden is, wil evenwel nog niet zeggen dat het zo gezond is.

    Regelmatig kom ik tijdens mijn werk langs panden waar ook die vieze zoete geur hangt, maar het is niet eenvoudig te zeggen uit welke woning die stank dan komt, dus ik kan er persoonlijk niets mee.

    Ik juich dus alle maatregelen toe die ertoe leiden dat die troep helemaal uit het straatbeeld verdwijnt, en weiger gewoon begrip te hebben voor figuren die het wietgebruik zo nodig moeten verdedigen.


    Ik weet dat ik nu word aangevallen vanwege mijn mening, maar voorstanders van wietgebruik spuien hun mening ook, dus waarom zou ik dat dan niet mogen?
    Haas ben het volledig met u eens ook ik zou willen dat dit uit het straat beeld zou verdwijnen .

    Maar ik zie ook dat bepaalde mensen het drugswereldje wat er altijd in velen maastrichtse cafe´s zich heeft afgespeeld ontkennen of doen als of hun neus bloed.
    Eind jaren 60 werd er in koestraat ,vrijfhof ,bernardusstraat en op veel meer plaatsen "openlijk" gedeald in de cafe´s .

    Waarom ik liever een coffieshop zie dan een straatdealer is dat er in een coffieshop geen minderjarige aan die troep komt en een straatdealer verkoopt alles ook aan minderjarige.

    Daarom zie ik liever 10 straatdealers verdwijnen dan een coffieshop.
    Verder wat verslaafden betreft daar zijn ook veel directeuren en directielieden bij hoor praat er maar eens over met iemand van het CAD.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Je heb gelijk haas.
    Iedereen heeft recht op een mening
    Hoewel sommige er anders over denken.

    Leave a comment:


  • Haas
    replied
    Of dat laatste zo vanzelfsprekend moet zijn, waag ik te betwijfelen. Ik had me voorgenomen me niet of slechts zeer sporadisch in de drugsdiscussie te mengen.

    Ik hoop dat mensen niet met alternatieven aan komen als ''alcohol is veel gevaarlijker dan een joint'', want we hebben het hier over het spul waar coffeeshops hun omzet vandaan menen te moeten halen, en nergens anders over.

    Ik zie nog steeds niet in wat iemand nou moet met een joint. Ik zal nooit inzien wat er nou zo onschuldig is aan een joint, en zolang ik een eigen mening heb, WIL ik dit ook niet begrijpen. Of het zo flink is om een joint te roken, ook dat waag ik te betwijfelen.

    Tijdens mijn werk word ik vaak kotsmisselijk van de vieze zoete geur, als ik iemand passeer die in mijn nabijheid een joint meent te moeten roken. Dat het niet verboden is, wil evenwel nog niet zeggen dat het zo gezond is.

    Regelmatig kom ik tijdens mijn werk langs panden waar ook die vieze zoete geur hangt, maar het is niet eenvoudig te zeggen uit welke woning die stank dan komt, dus ik kan er persoonlijk niets mee.

    Ik juich dus alle maatregelen toe die ertoe leiden dat die troep helemaal uit het straatbeeld verdwijnt, en weiger gewoon begrip te hebben voor figuren die het wietgebruik zo nodig moeten verdedigen.


    Ik weet dat ik nu word aangevallen vanwege mijn mening, maar voorstanders van wietgebruik spuien hun mening ook, dus waarom zou ik dat dan niet mogen?

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
    Zijn we eindelijk blij dat we van de niet Maastrichtse drugsrunners en buitenlandse drugskopers verlost zijn, wil D66 ze weer binnenhalen wat een onzinnige enquête. Volgens mij zijn er belangrijkere items in Maastricht.
    Toller hoe komt er bij dat Maastricht verlost is van de niet
    Maastrichtse drugsrunners ?

    En geloof maar dat er nog genoeg buitenlanders hun drugs in Maastricht
    kopen .

    Wat u hier schrijft is een mooie droom die helaas nooit zal uitkomen
    denk ik .

    Maastricht is altijd een "drugsstad" geweest ik heb het nooit anders gekend
    de laatste 40 jaar tenminste!

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Zijn we eindelijk blij dat we van de niet Maastrichtse drugsrunners en buitenlandse drugskopers verlost zijn, wil D66 ze weer binnenhalen wat een onzinnige enquête. Volgens mij zijn er belangrijkere items in Maastricht.

    Leave a comment:

Bezig...
X