Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Nieuw coffeeshopbeleid Gemeente Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    D66-Kamerlid Berndsen: Maastrichtse driehoek ontloopt zijn verantwoordelijkheid
    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    Dat is ook een leuke ieder zingt zijn eigen liedje
    Haar recept zoals zij het verwoordt: "Legaliseren van softdrugs gekoppeld aan gereguleerde teelt is de enige mogelijkheid om het probleem onder controle te krijgen." werk m.i. alleen bij een grensoverschrijdend beleid. Je kan hier niet zoiets bedenken wat op 3 km afstand niet van toepassing is.
    Maak dan van de hele Euregio een 'Colorado' (de VS-staat waar volgend jaar weed gereguleerd wordt en nu al onder stricte condities legaal mag worden geteeld).

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Ik heb e.e.a. verwoord in een mail die ik gestuurd heb aan de wijkagenten, de wijkgebonden medewerker van VTH en aan wethouder Nuss.

    Mail van de secretaresse van de wethouder, de wethouder gaat niet over drugs gerelateerde zaken, maar zij heeft de mail doorgestuurd naar het drugsmeldpunt en naar de veiligheids adviseur van de gemeente Maastricht.

    Nog een mail van de secretaresse, de wethouder heeft mijn mail doorgestuurd naar de Burgemeester himself.

    Ik ben benieuwd of ik een reaktie krijg uit het Stadhuis.

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Zeker zijn die er al Equinox, 15 stuks uit de rest van onze provincie.
    Echter is het de bedoeling dat deze "goovies" terug gaan naar hun basiseenheid en vervangen worden door "goovies" uit andere delen van het land.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
    Vriend Ivo beloofd aan Onno meer agenten.
    Wat schetst mijn verbazing, ze worden ingezet voor een bromfiets/scooter controle, jawel met de bekende rollen, vanmorgen op de hoek van de Gubbelstraat en de Van Hasseltkade.
    Kom ik terug in mijn buurt, zie ik daar mij welbekende drugsrunners de buurt onveilig maken.
    Is daar nou die extra politie voor bedoeld.

    NB ik zie op steeds meer plaatsen stickers in het straatbeeld verschijnen met ddarop de text:
    ONNO
    gaank
    naor
    HOES
    Dikke kans dat dit een al geplande controle was. Immers die extra agenten zijn er nog niet, toch?

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
    Vriend Ivo beloofd aan Onno meer agenten.
    Wat schetst mijn verbazing, ze worden ingezet voor een bromfiets/scooter controle, jawel met de bekende rollen, vanmorgen op de hoek van de Gubbelstraat en de Van Hasseltkade.
    Kom ik terug in mijn buurt, zie ik daar mij welbekende drugsrunners de buurt onveilig maken.
    Is daar nou die extra politie voor bedoeld.

    NB ik zie op steeds meer plaatsen stickers in het straatbeeld verschijnen met ddarop de text:
    ONNO
    gaank
    naor
    HOES
    Wie of wat veroorzaakt de grootdte overlast in de binnenstad, de scooters of de runners, of runners op de scooters?
    Runners maken een buurt persé niet onveilig, het is het aanzien en angst bij buurtbewoners, de illegale handel en de verplaatsingen door de stad van kopers en verkopers.

    Leave a comment:


  • Pieke Potloed
    replied
    Vriend Ivo beloofd aan Onno meer agenten.
    Wat schetst mijn verbazing, ze worden ingezet voor een bromfiets/scooter controle, jawel met de bekende rollen, vanmorgen op de hoek van de Gubbelstraat en de Van Hasseltkade.
    Kom ik terug in mijn buurt, zie ik daar mij welbekende drugsrunners de buurt onveilig maken.
    Is daar nou die extra politie voor bedoeld.

    NB ik zie op steeds meer plaatsen stickers in het straatbeeld verschijnen met ddarop de text:
    ONNO
    gaank
    naor
    HOES

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Drugsrunners input?

    We hebben het enkel over de straatdealers maar vergeet de overlast niet op de A2 waar men bijkans van de weggedrukt wordt...

    http://www.youtube.com/watch?v=P_1uUnqMdqE
    Wordt het niet tijd voor een echte superr coole game. 'runners invaders maaztricht'? Al dealend, schietend en moordend maakt zich een bende runners meester van de stad. Totdat een onverwachte tegenactie in gang wordt gezet...

    Wil jij ook deze vette game?

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    A2 racer

    Drugsrunners input?

    We hebben het enkel over de straatdealers maar vergeet de overlast niet op de A2 waar men bijkans van de weggedrukt wordt...

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=P_1uUnqMdqE[/ame]

    Leave a comment:


  • Paul Tummers
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    Denk het.
    Daarom houden ze in Eijsden meer van de Brook
    Dan van de Carnaval
    Ik hoor het Pastoor van Oppen nog zeggen voordat hij begon met de preek in de mis op de zondag na carnaval : "De pret is uit!" , doodse stilte in de kerk.

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Ik merk dat veel bestuurders en burgers nog moeten wennen aan het idee dat het een en ander te reguleren valt, het zit nog bepaald niet tussen de oren. Ook in de filmpje uit Colorado zie je een aantal mensen die het liever zien mislukken. Wat daar achter zit zijn meestal morele afwegingen van machthebbers die bang zijn dat het volk hen ontglipt, dat men er minder grip op kan uitoefenen en men geen hel en verdoemenis erover kan uitspreken.
    Zoals de pastoor waarschuwde voor Carnaval?

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    Ik zou zeggen op naar Colorado (althans de buitenlandse wiet gebruiker.)
    Ik merk dat veel bestuurders en burgers nog moeten wennen aan het idee dat het een en ander te reguleren valt, het zit nog bepaald niet tussen de oren. Ook in de filmpje uit Colorado zie je een aantal mensen die het liever zien mislukken. Wat daar achter zit zijn meestal morele afwegingen van machthebbers die bang zijn dat het volk hen ontglipt, dat men er minder grip op kan uitoefenen en men geen hel en verdoemenis erover kan uitspreken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
    Onno Hoes blijft geloven in eigen softdrugsbeleid
    Burgemeester Hoes van Maastricht vindt het weren van buitenlanders uit coffeeshops nog steeds de beste oplossing voor de door hem aangekaarte drugsoverlast in zijn stad.
    Ik vind ook dat dit de beste optie is in combinatie met handhaving. Maastricht hoeft niet de coffeeshop van de (Eu)regio te zijn, daarvoor licht de stad te dicht tegen de dichtbevolkte centra in het buitenland.

    Regionalisering (en regulering) van vraag en aanbod is de beste optie om greep op het ingewikkelde proces te krijgen.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Voortaan legale wiet in Colorado

    Het is sinds deze week de enige plek ter wereld die cannabishandel gedoogt. Vanaf 21 jaar mag je er cannabis kweken, kopen en verkopen. Doel: een einde stellen aan de zwarte markt.


    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1644258

    En verder:
    Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) is tegenstander van het reguleren van wietteelt. Dat zei hij vanmiddag tijdens een persconferentie in het Stadhuis in Maastricht naar aanleiding van een onderzoek van drie Limburgse burgemeesters. Die nemen het voortouw bij het in kaart brengen van de mogelijkheden om in Limburg een proefproject met gereguleerde wietteelt van de grond te krijgen, een traject dat in het Amerikaanse Colorado sinds deze week bij wet geregeld is
    http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...geregeld-.aspx

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Onno Hoes blijft geloven in eigen softdrugsbeleid

    Burgemeester Hoes van Maastricht vindt het weren van buitenlanders uit coffeeshops nog steeds de beste oplossing voor de door hem aangekaarte drugsoverlast in zijn stad.


    Dat zegt Hoes in een gesprek met NU.nl. Lees het interview hier:
    http://www.nu.nl/binnenland/3489185/...ugsbeleid.html

    http://www.zie.nl/video/ingezonden/O...d/m1nzg7qffxi8

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Ton
    We stonden er vanavond weer mooi op bij SBS 6
    (hart van Nederland)

    Echt een cultureel hoogstandje .:(
    SBS6 is dan ook een campingzender met hoogstaande journaals
    dat terzijde, staat Maastricht er landelijk heel goed voor... (schut) mee.

    En dan culturele hoofdstad willen worden?
    Last edited by ; 2 juni 2013, 09:34.

    Leave a comment:

Bezig...
X