Elders op dit forum kwam de discussie op de privacy van de burger.
Wat zijn de voordelen voor de burger bij het gebruik van centrale systemen door de overheid? Wat de nadelen?
Het is niet de eerste keer dat dit onderwerp wordt aangesneden (zie bv. hier). Het lijkt mij dan ook dat het een eigen draadje verdient. Daarom volgt hier een (onvolledige) bloemlezing van wat vooraf ging, en een aanzet tot verdere discussie.
Wat zijn de voordelen voor de burger bij het gebruik van centrale systemen door de overheid? Wat de nadelen?
Het is niet de eerste keer dat dit onderwerp wordt aangesneden (zie bv. hier). Het lijkt mij dan ook dat het een eigen draadje verdient. Daarom volgt hier een (onvolledige) bloemlezing van wat vooraf ging, en een aanzet tot verdere discussie.



Leve het kleine beetje vrijheid dat ik administratief gezien als Nederlandse burger nog heb!
). Hier ligt een veld voor verbetering open.
Opmerking