Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht verhoogt belastingen niet in 2013.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    De uitvoering van de Wet WOZ ligt in handen van de gemeenten.

    Ligt inderdaad in de handen van de gemeente
    ze kijken niet op een miljoentje zelfs nog niet op een miljard.

    Fout van één miljard euro

    Rekenfouten zijn er in alle soorten en maten, maar één miljard euro over het hoofd zien? Het gebeurde in Maastricht bij het doorgeven van de gegevens op grond waarvan de lokale lastendruk wordt berekend door het COELO, Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden in Groningen.

    Maastricht
    Door John Hoofs
    In de maandag verschenen 'Kerngegevens belastingen grote gemeenten 2013' staat dat de Maastrichtse burger dit jaar 31,57 euro meer kwijt is aan woonlasten, de optelsom van onroerendezaakbelasting, reinigingsheffing en rioolheffing. Een meerpersoonshuishouden betaalt 742,03 euro belasting aan de stad, becijferde COELO. Maastricht schiet met dat bedrag als een komeet vanuit een middenmootpositie naar de zesde plek op de ladder van duurste steden.
    Hoe kan dat, terwijl wethouder John Aarts (Economie) eind 2012 nog trots verkondigde dat de lokale lasten alleen met het inflatiepercentage verhoogd zouden worden? Het antwoord: Maastricht gaf aan COELO door dat de gestapelde WOZ-waarde van alle huizen in de gemeente zo'n elf miljard bedraagt. In werkelijkheid is het (vanwege een forse prijsdaling van 8,9 procent in 2012) één miljard minder. "Stom, pijnlijk, een black-out,” geeft de verantwoordelijk ambtenaar toe. COELO weigert – terecht – te rectificeren, en dus ging gisteravond nog een uitlegbrief naar de gemeenteraad. De werkelijke woonlasten in 2013 bedragen 730 euro.

    Opmerking


    • #32
      Mopje?

      Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Je kunt zeggen wat je wilt, maar wethouder van Financiën, John Aarts (VVD), heeft zijn zaakjes, zelfs in deze economisch toch niet erg florisante tijd, prima in orde.
      Het moet wel humor zijn van onze bestuurders zo in de trand van ken je die van de belasting die niet verhoogd werd?

      Ja, inderdaad ......ze werd verhoogd!

      Jammer dat dit soort mopjes een baard hebben, wij weten dat, maar onze bestuurders wilen ons telkens opnieuw met dit soort mopjes verrassen, geen wonder dat wij daar niet meer over lachen!

      Opmerking


      • #33
        Beste Ton,

        Wat de kosten van een beroep bij de Rechtbank zijn weet ik niet.
        Stel dat je in het gelijk gesteld wordt en je niets aan proceskosten hoeft te betalen en je verdient € 100,- per jaar.
        Wil je je voor dat, toch wel leuke bedrag per jaar, vervolgens wel uren, dagen, weken zo niet maanden ergeren over het (aankomende) proces bij de Rechtbank?
        Is dat € 100,- waard?

        Mijn advies is altijd...... begin er niet aan!
        Bezwaar prima, maar in beroep gaan..........
        Het is de moeite/tijd niet waard!

        Als je er heel clean in zit en het is bijvoorbeeld je werk of hobby en je denkt "Ach, laat ik het eens voor de gein proberen", zou ik zeggen dat je het meteen moet doen.
        Jou kennende weet ik echter dat die hele procedure aan je gaat vreten en je slapeloze nachten tegemoet gaat.

        Gelukkig luistert niet iedereen naar mijn advies en heb je soms mensen die, terecht!, gaan procederen.
        Zouden die er niet zijn, dan zouden we allen extra belast worden door de overheid.
        Dus chapeau voor degene die wel procederen
        Last edited by Pier; 8 augustus 2013, 14:26.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking

        Bezig...
        X