Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Formatie kabinet 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
    Is misschien gebaseerd op wat een persoon heeft betaald of gaat betalen
    zonder aanvullende verzekering ?
    Denkt het niet wim.
    je krijgt zorgtoeslag over het totale inkomen van je gezin.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
      Denkt het niet wim.
      je krijgt zorgtoeslag over het totale inkomen van je gezin.
      zou kunnen Klaas .
      Maar lees op die link :

      Hoeveel ziektekostenpremie betaalt jij in 2014 ?


      Let op! Het gaat om je persoonlijke bruto jaarinkomen

      Zou het anders ook ff niet weten

      Opmerking


      • Hoe je het wend of keert
        die hele berekening heb ik niks aan.
        En ik denk wel meerdere mensen.

        Opmerking


        • Orkaan zorgpremie

          In ieder geval al dat rekenwerk zorgde gisteren voor een orkaan aan klachten. Zelden sloeg de stemming zo snel om...

          Ik vermoed overigens dat Samsom het aantal laagstbetaalden onder zijn kiezers overschat, evenals de kracht van de solidariteitsgedachte onder de rest van het electoraat...

          Mark Rutte (wordt afgeschilderd) als de grote nivelleerder, het is alsof Fidel Castro de suikerplantages privatiseert...
          Bert Wagendorp, de Volkskrant

          Opmerking


          • Marx Rutte... toch ben ik even blij dat wij geen hardwerkende tweeverdieners zijn met een koophuis en drie kinderen.
            Een miljonair die gaat rentenieren, hoe zit het daar mee? Geen betaalde arbeid, dus laagste zorgpremie!
            Don't PRESS me....

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              Bert Wagendorp, de Volkskrant

              Als men het rekenwerk duidelijk maakt zodat iedereen het snap.

              Dan was misschien minder/meer reacties.

              Daarom ook mijn vraag wie kan het me uitleggen!!

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                Marx Rutte... toch ben ik even blij dat wij geen hardwerkende tweeverdieners zijn met een koophuis en drie kinderen.
                Een miljonair die gaat rentenieren, hoe zit het daar mee? Geen betaalde arbeid, dus laagste zorgpremie!

                nee gelukkig niet die heeft vermogen..

                (als ik het goed begrepen heb boven de 80.000 euro) spaarpotje.

                komt niet in aanmerking.

                Opmerking


                • Liefde maakt(e) ons blind!

                  http://alt.luckymedia.nl/2012_10_30_508ff9b91c97b.mp4

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                    Scherpt de geest Wim. . Maar je hebt een punt, al verwacht ik alleen maar technische belastingreparatiestuntjes.
                    Zoals het zich nu laat aanzien denk wel meer dan belastingreparatiestuntjes Breur.
                    Als alles moet geloven wat er zich nu afspeelt rond het "zorgplan"
                    zal dit in de huidige vorm het niet gaan halen.

                    Opmerking


                    • Deze hele affaire toont maar 1 ding aan: namelijk het failliet van de journalistiek in Nederland. De journalistiek is maar in een ding goed, namelijk het ophitsen van mensen met onjuiste klakkeloos gekopieerde informatie. Inmiddels denkt iedere werkende Nederlander op grond van door de media verschafte onjuiste informatie dat hij straks 400 euro per maand aan zijn ziektekostenverzekering moet gaan betalen, 4 keer zoveel als nu.

                      De waarheid is echter dat mensen nu al veel meer betalen dat waar ze zich van bewust zijn. Iedereen betaalt nu al een inkomensafhankelijke bijdrage van 7,1% (zie loonstrook) over zijn belastbaar inkomen. Voor iemand met een normaal salaris is dat al honderen euro's per maand. Vanaf 2014 gaat dit percentage omhoog naar 11,1%, maar is de eerste 20.000 euro vrijgesteld en gaat de nominale premie omlaag van ongeveer 1200 euro per jaar naar 250 euro per jaar.

                      Er is dus helemaal niemand die nu 100 euro per maand betaalt en vanaf 2014 400 euro.

                      Nogmaals: kijk eens goed op je loonstrook wat je nu al betaalt en dan moet je zelf tot de conclusie komen dat er niemand is die straks 4 keer zoveel gaat betalen als nu.
                      Bron: reactie van iem. op artikel in wel.nl

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                        Zoals het zich nu laat aanzien denk wel meer dan belastingreparatiestuntjes Breur.
                        Als alles moet geloven wat er zich nu afspeelt rond het "zorgplan"
                        zal dit in de huidige vorm het niet gaan halen.
                        Zo zie je maar weer, dat als er meer mensen in hun beurs worden getroffen idealen worden verhandeld. Wat doet de Eerste Kamer? Volgens mij wordt er heel druk gepraat, getelefoneerd, geruilhandeld en samen ergens gegeten.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                          Pak van m'n hart, ik kan dus zorgeloos door blijven flierefluiten
                          Dan kun je ook nog wat exstra steunen

                          Opmerking


                          • @ Kermit, n.a.v. posting #118.

                            Ik ben het helemaal eens met de door jou aangehaalde "iemand op wel.nl".

                            Of de feiten die deze "iemand" noemt een-op-een zijn in te passen in de thans heersende discussie over de inkomensafhankelijke zorgpremie weet ik echter ook niet.
                            Ik heb mij tot nu toe niet of nauwelijks met deze materie bezig gehouden om de doodeenvoudige reden dat ik geen idee heb hoe ik moet rekenen.
                            Wat moet er straks betaald worden voor een of meerdere kinderen?
                            Moet er wel/niet extra betaald worden voor een niet-werkende partner?
                            Hoeveel krijgt men exact terug van de belasting?

                            Kortom, ik heb geen flauw idee en ik zie en/of hoor het wel. Tegen die tijd zal ik een reactie (kunnen) geven.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • @pier

                              Ik heb ook weinig idee, ben geen rekenaar. Ik begrijp wel waar de commotie vandaan komt. Het is niet alleen dat sommigen wat meer moeten inleveren, het is ook de ommezwaai die Rutte maakt voor en na de verkiezingen. Hij had voor de Telgraafkoppen verschenen al heel duidelijk moeten zijn over het akkoord en wat dit zou kunnen betekenen ipv. de feelgood show maandagavond bij P&W.

                              Opmerking


                              • Dat er straks ook voor kinderen zorg betaald moet gaan worden
                                komt gewoon door het "gekwekker" van bv de heer Wiegel op tv (intressant doen)

                                Wat betreft kinderen het volgende kunnen vinden :


                                Moet ik ook premie betalen voor mijn kinderen?
                                In het regeerakkoord wordt nog niet gesproken over een eventuele premie voor kinderen. Op dit moment hoeft u geen premie voor de basisverzekering voor uw kinderen te betalen. Zij zijn nu gratis meeverzekerd. Waarschijnlijk blijft dit hetzelfde in 2014.

                                http://www.verzekeringssite.nl/blog/...zekering-2014/

                                Maar wat al eerder schreef alles is momenteel nog niets zeker .

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X