Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Wat dacht je van meneer mens en consorten?
    Maar overigens geldt dat niet alleen voor een paar ton rita; algemeen bekend is dat freddy heineken destijds al groot sponsor was van de vvd, al dan niet door advertenties te plaatsen.
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • #17
      Eury zou zeggen, ze klimt over het lijk van pim omhoog...
      Zonder blikken of blozen hetzelfde zeggen (ik word de nieuwe premier van NL), is dat lef, of is dat grenzeloze zelfoverschatting?
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #18
        Dat is ingegeven door haar 'personal coach' Kay van der Linde.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #19
          Zou Ehsan Jami zich bij TON aansluiten?
          Wat heeft ze verder eigenlijk voor achterban. Marco Pastors (mislukt), Joost Eerdmans (eigenwijs) en Ferry Hoogendijk (oud)?? Ayaan (als goedmakertje) als vice-premier??
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #20
            Klopt, in een 'beweging' of stichting heb je geen leden, dus ook geen ledenraad, dus ook geen lastige tegensprekers die de cheffin kunnen afzetten. Dus haar volgelingen moeten doen wat zij zegt; afgekeken van de methode wilders, inderdaad.
            Don't PRESS me....

            Opmerking


            • #21
              Tegen Rita zou ik willen zeggen:

              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #22
                T O N

                Rita moet zelf wat meer aan beweging doen, dan proberen een beweging te zijn.
                Op die manier verliest ze aan (politiek) (over-) gewicht (letterlijk en figuurlijk) en wordt die TON (= 1.000 kilogram) ook stukken minder gewichtig.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Kan iemand mij –in Jip en Janneke taal- uitleggen waarom de Albanezen in Kosovo een eigen staat moeten stichten..?
                  Als ik ‘t goed heb, hebben Albanezen toch al lang ‘n land,..Albani?, of zie ik dat verkeerd ?
                  Het gaat niet om de Albanezen als bevolkingsgroep, maar om het feit dat sinds de grondwetshervorming in 1974 het Albanees gebruikt werd als ambtstaal in Kosovo.
                  Sinds 1999 is in wetten en andere offici?le documenten het Engels maatgevend, naast de Albanese ambtstaal.
                  De offici?le taal is nu Albanees en in sommige gemeenten ook Servokroatisch, Bosnisch en Turks.
                  Het gebied Kosovo kent een zeer kleurrijke, maar ook zeer ingewikkelde geschiedenis, waarbij diverse bevolkingsgroepen met elkaar een machtsstrijd aangingen, vaak gepaard gaand met diverse oorlogen en ander conflictuitingen.
                  Op de pagina van Wikipedia vind je een leesbaar artikel over Kosovo en de geschiedenis.
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #24
                    Ik geloof dat dat te maken heeft met sneller en efficiënter werken door justitie. En dat er meer taakstraffen ipv celstraffen worden opgelegd.
                    Don't PRESS me....

                    Opmerking


                    • #25
                      Waarom?

                      In het jaar 2000 (dus 8 jaar geleden) kregen we 1 dollar voor 1,2 euro.
                      1 vat ruwe olie kostte toen 60 dollar.
                      Dus 1 vat kostte toen 72 euro.
                      Aan de pomp betaalden we 0,82 euro voor 1 liter diesel.
                      In maart 2008, krijgen we 1 dollar voor 0,65 euro.
                      1 vat ruwe olie kost nu 110 dollar.
                      Dus 1 vat kost nu 70,1 euro.
                      Aan de pomp betalen we nu 1,25 euro voor 1 liter diesel.
                      Als 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in euro's) dan in 2000, waarom betalen we nu dan 50% meer voor een liter diesel?
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #26
                        ijzeren Rita

                        Wat zei ijzeren Rita ook al weer?
                        "Niet gedogen, maar de wet handhaven".
                        En nu is Rita voor 135 mille opgelicht.
                        En wat doet Rita?
                        Gedogen, en geen aangifte doen van een strafbaar iets.
                        Het zou haar te lastig zijn, dat handhaven van de wet.
                        En zo vlug is er het demasqué van Rita.
                        Rita die als eerste zo goed wist hoe alles beter moest gaan in dit land, laat nu als eerste een grote dief gewoon lopen en zijn gang gaan.
                        Nu weten we in ieder geval wat Rita's grote woorden eigenlijk waard zijn.
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #27
                          volgens hun kon je een donatie van 135 mil niet opeisen..
                          tja dan ben je handig/professioneel bezig
                          Fallor ergo sum

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Rubke Bekijk bericht
                            volgens hun kon je een donatie van 135 mil niet opeisen..
                            tja dan ben je handig/professioneel bezig
                            Zijn de beloftes opeisbaar, van welke politieke partij dan ook?
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • #29
                              Toen ik eergisteren hoorde dat Jet Bussemaker van plan was om embryoselectie toe te staan (alsmede een interview met een dolgelukkige vrouw) dacht ik al: wat vreemd dat ze zo'n plan er weet door te jassen met de CU in het kabinet.
                              Dus toen gisteren bekend werd dat Rouvoet op zijn achterste benen stond was ik niet verbaasd.
                              Van mij mag het kabinet op een onderwerp als dit sneuvelen. Is het eindelijk duidelijk dat we met de christen unie terug moeten naar de samenleving van ot en sien!? En dit is nog maar het begin. Straks begint ie natuurlijk ook te piepen over euthanasie, zoals ie vorige week al enorm zat te draaien over het homohuwelijk.
                              Vroeg ik me nog wel af: is in België embryosselectie wel toegestaan? In een privékliniek ofzo? Ik weet nog wel dat er een aantal jaren geleden een 'genderkliniek' in nederland geopend zou worden, maar dat daar ook een stokje voor is gestoken. Meestal zijn die belgen toch niet zo vooruitstrevend?
                              Don't PRESS me....

                              Opmerking


                              • #30
                                Ik heb begrepen uit de TV-programma's van vrijdagavond dat er in Brussel dezelfde mogelijkheden en technieken worden toegepast als in het AZM-Maastricht.
                                Wat ik in de hele zaak vreemd vind is het volgende.
                                De brief van Jet Bussemaker (moedige vrouw) is een aanvulling op een reeds bestaande wetgeving waarvan reeds 2 jaar geleden de discussie in het parlement heeft plaatsgevonden; incl de CU.
                                Maar nu is André Rouvoet vice premier en minister en heeft een fractie van welgeteld 6 kamerleden.
                                En dan komt de (on)machtspolitiek weer boven drijven, a.h.w..
                                Ten koste van (bijna) alles de zaak blokkeren en dwarsbomen.
                                Laat Rouvoet en zijn medecompaan en aartsleugenaar Middelkoop (defensie) toch meteen opstappen als ze dat zo graag willen.
                                Tot slot dit.
                                De aanvullingen op de reeds bestaande wet in de brief van Jet Bussemaker betreft een relatief kleine groep van vrouwen.
                                Maar wel een groep van vrouwen die het oh zo belangrijk vinden om die erfelijke keten van het steeds maar weer doorgeven van dat bewuste borstkanker-gen te doorbreken.
                                En daar gaan die heren van de CU (en ook een paar van het CDA) totaal aan voorbij; de menselijke maat is ver heen en de emoties tellen dan niet meer mee.
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X