Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik waardeer de poging om het gebrabbel van Mevr. Helder hier nog positief te duiden, maar de poging slaagt wat mij betreft niet. Dit is naar mijn smaak gewoon een uiterst stuntelig en dom optreden.

    Het enige wat zou kunnen is dat mevr. Helder -alhoewel zeer onhandig- wil aantonen dat de onderzoeksopzet niet deugd. Maar daar gaan we dus niet over discussieren (gelukkig, dat scheelt me de tijd van het lezen!).

    Welterusten en, inderdaad, back to business!
    Last edited by burgemeester; 2 april 2011, 01:23.

    Opmerking


    • De VvPVV.....

      Zojuist op NOS TT (12 april 2011, te 21.00 uur) gelezen:

      "Een groep verontruste PVV-stemmers
      is de Vereniging voor de PVV begonnen:
      de VvPVV.Doel van de vereniging is om
      de PVV te helpen democratischer en
      opener te worden.De partij van Geert
      Wilders heeft zelf geen leden.

      De VvPVV is een initiatief van Oege
      Bakker en Geert Tomlow.Zij hadden op
      lijsten van de PVV voor de verkiezingen
      gewild,maar kwamen er uiteindelijk niet
      op te staan.

      Wilders neemt het initiatief niet al te
      serieus en wijst erop dat er besloten
      is geen ledenpartij te worden.De
      oprichters zijn kennelijk teleurgesteld
      over hun eerdere afwijzing,zegt hij."


      Dus we hebben nu ook al de "Vrijwilligers van Patiënten Vereniging Vijverdal"
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • ha, ha, da's een goeie, doorgeven aan Burgemeester!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • Taakstraffen.

          Zelf heb ik in samenwerking met de reclassering en andere behandelaars/begeleiders duizende uren mensen uit elke leeftijdscategorie met een opgelegde taakstraf begeleid. Ik probeer het kort en helder te houden:

          de straf werd/wordt opgelegd voor winkeldiefstel, fraude, het drukken van vals geld, potloodventers, fysiek geweld, dealen etc.

          Het is een echte straf, in die zin dat mensen verplicht moeten werken voor een gemeenschap, om niet. De duur van de taakstraf is afhankelijk van datgene wat men heeft uitgespookt. Voordeel is dat het werken voor de gemeenschap veel minder geld kost dan het uitzitten van een gevangenisstraf. Een dag gevangenisstraf is even duur als een dag ziekenhuisopname. Bovendien straf je huisgenoten, ouders of kinderen niet mee. Een opsluiting is een straf voor de dader, niet voor het gezin, de werkgever of anderen.

          Tegelijkertijd, vanaf uur 1, ben je intensief bezig met iemand die in de fout is gegaan. Een dergelijk begeleiding is in een gevangenis/inrichting meestal niet mogelijk.

          Wel merkte ik een geleidelijk oprekken van het aantal toewijzingen op. Steeds meer taakstraffen, meer uren, werden opgelegd voor zwaardere delicten. Dit was een gevolg van de goede ervaringen opgedaan met deze vorm van bestraffing, maar ook een gevolg van te weinig plek hebben in gevangenissen. Het financiële voordeel was echter de belangrijkste oorzaak/aanleiding voor de oprekking.

          Taakstraffen zijn een goed middel om te boeten voor iets was je niet had moeten doen, onder de strenge voorwaarde dat de taakstrafperiode intensief begeleid wordt. Deze begeleiding kost ook geld, maar geeft
          meer positieve gevolgen op langere termijn voor dader en eventueel slachtoffer, dus voor de samenleving.

          Opmerking


          • Ik ga maar alvast een fles wijn kopen....

            Hoewel onze MO voorzitter, aka burgemeester, nog op vakantie is, vrees ik dat ik na het politiek debat van vandaag in de Tweede Kamer alvast naar de slijterij kan gaan om een fles wijn te kopen.

            Mijn weddenschap met burgemeester heb ik vandaag zo goed als verloren.
            Gelet op het gedraai en gekronkel in de Tweede Kamer van mn. de PvdA, D'66 en Groenlinks, zal het kabinet Rutte I dit jaar niet meer vallen, vrees ik.

            Dat is eigenlijk wel een compliment richting de bedenkers van dit minderheidskabinet

            Mark Rutte, die even een rekenfoutje maakt van pakweg 50 miljard euro, gaat diep door het stof richting de oppositiepartijen PvdA, D'66 en GroenLinks en weet het vervolgens zo te ritselen dat die partijen hem wel weer steunen met zijn beleid richting de economische steun voor de noodlijdende landen, waaronder Griekenland.
            Deze partijen heeft Rutte namelijk nodig, omdat de PVV roept dat er geen cent naar Griekenland gaat als het aan hun ligt.
            Dat is een knap staaltje (partij)politiek van dit minderheidskabinet. Ik heb er niet blij mee, maar het blijft knap gedaan

            En de PVV?
            Die kan zich men populistische uitspraken blijven verzetten tegen de Europese steun aan Griekenland

            Objectief gezien heb ik de laatste week bijzonder goede politiek gezien..... helaas!
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
              (..) Dat is een knap staaltje (partij)politiek van dit minderheidskabinet. Ik heb er niet blij mee, maar het blijft knap gedaan

              (..)
              De oppositie in de Tweede Kamer heeft maar één man nodig.... KLAAS !!!
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Hoewel onze MO voorzitter, aka burgemeester, nog op vakantie is, vrees ik dat ik na het politiek debat van vandaag in de Tweede Kamer alvast naar de slijterij kan gaan om een fles wijn te kopen.
                Ik ben bang dat je inderdaad gaat verliezen, Pier. Als we nog voor 1 januari 2012 nieuwe verkiezingen willen hebben dan moet het kabinet toch uiterlijk september vallen. En dat zie ik niet gebeuren.

                En dan te bedenken dat ik me in Frankrijk van chateau naar chateau gesleept hebt om die ene onvergetelijke fles voor Pier in te slaan.... Benieuwd wat hij voor mij in petto heeft!

                Opmerking


                • Selectieve verontwaardiging bij PvdA en GL

                  Vorige week woensdag, 5 oktober 2011, stonden deze artikelen in DDL.


                  en


                  Dat zijn grappige artikelen. Nota bena van Judith Houben, m.i. een journaliste van de stadsredactie Maastricht die over het algemeen wel aardige stukjes schrijft en meestal goed geïnformeerd wil zijn of dat zelfs is.

                  Toen ik hoorde van de"selectieve verontwaardiging" van de PvdA en GroenLinks, moest ik wel even aan artikel 416 van het Wetboek van Strafrecht (heling) denken.
                  Voor de juridische leken onder ons hierbij het bewuste artikel:
                  "Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft (..) hij die een goed verwerft (..) (en) ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed (..) wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof. (..)"

                  Als je nu voor "goed" belastinggeld invult, en je dan ook nog realiseert dat het nog steeds verboden (misdrijf) is om te handelen in grote hoeveelheden (soft)drugs, dan weet dat de belastingdienst zich bij het innen van belastinggeld van coffeeshophouders schuldig maakt aan opzetheling.

                  Overigens ben ik niet de eerste die dit bedenkt. Slimme juristen hadden dat ook al bedacht en inmiddels is al bepaald dat de belastingdienst buiten dit wetsartikel valt. Maar toch... het gaat om het principe.

                  Dus, toen ik het las dacht ik hieraan en vond ik dat er sprake was van selectieve verontwaardiging bij de PvdA en GroenLinks.
                  Ik wilde er verder ook geen woorden aan vuil maken.

                  Maar ik werd door een raadslid in Maastricht ook op dit "hypocriet gedoe" geattendeerd.
                  Dus lees ook het vervolg.....
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Hypocriet gedoe...

                    Het Maastrichts raadslid Kitty Nuyts (LPM), een verklaard tegenstander van het gedogen van coffeeshops in Maastricht, liet mij schriftelijk weten dat GroenLinks en de PvdA in de Tweede Kamer bezig zijn met hypocriet gedoe.

                    Zoals ik in mijn bovenstaand artikel al een verklaring gaf dat het inderdaad met twee maten meten zou kunnen zijn, gaf Kitty Nuyts even uitleg hoe het op gemeentelijk niveau zit, aldus de LPM.

                    1) PvdA en GL (in Maastricht) hebben al jaren mee- en ingestemd dat de coffeeshophouders de verplaatsing zelf moeten betalen;
                    2) Elke ondernemer draait altijd zelf op voor de kosten van de vergunningverlening en andere werkzaamheden die ambtenaren voor hun moeten doen;
                    3) Als de coffeeshops niet verplaatst worden, dan geldt voor hun het afnemend maximum en zouden (sommige coffeeshops) al niet meer bestaan. Zo bezien is het dus hun eigen vrije keuze om mee te werken aan de verplaatsing en moeten zij ook de kosten dragen;
                    4) Het Rijk int, aldus de LPM, ook belastinggeld en dan zou ook dat geld besmet moeten worden verklaard. Dat had ik dus ook al bedacht in bovenstaand stuk

                    Kortom, de LPM in Maastricht verklaart het gedrag van de landelijke PvdA en GL als hypocriet gedoe.
                    En eerlijk gezegd..... geheel ongelijk heeft Kitty niet, toch?
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Wim54 meldt als eerste op MO dat Rita Verdonk stopt

                      Wim54 meldde hier in de thread "Stadsbestuur 2010-2014" dat Rita Verdonk, per direct, stopt.

                      Om de thread "Stadsbestuur" een beetje bij de topic te laten blijven, lijkt mij dat de melding van de zeer oplettende Wim54 beter hier kan staan.

                      Misschien gaat TON wel verder als een lokale partij, zoals Stadsbelangen Maastricht (SBM), ooit ontstaan uit de landelijke "Leefbaar Nederland"-beweging/partij, of de SeniorenPartij (SPM).

                      Ik sluit ook niet uit dat de (talentvolle) top van TON Maastricht zich op termijn zal aansluiten bij een andere (landelijke) partij.
                      Meest voor de hand liggend zou dan de VVD zijn.
                      Of de TON'ers die ik persoonlijk ken dit zullen doen betwijfel ik echter. Ik vind dat de huidige vertegenwoordigers van TON in de Maastrichtse gemeenteraad en/of commissies feitelijk een wat linksere koers aanhouden dan de VVD.

                      Inmiddels heb ik ze wel een mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar de reactie(s).
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Rita Verdonk stopt met politiek

                        http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...k__.html?p=6,1

                        Wat heeft dit voor Ton Maastricht voor een gevolgen ?

                        Bij deze Pier
                        Het is nog even wennen.

                        Opmerking


                        • Wellicht een keerpunt wat betreft de enorme politieke versprokkeling.

                          Opmerking


                          • Ik heb inmiddels een eerste reactie binnen van Esmiralda Thieme van TON Maastricht.

                            TON Maastricht wil zich, heel begrijpelijk, eerst intern beraden rond de nieuwe partij situatie en zal later met een reactie komen.
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Ik heb inmiddels een eerste reactie binnen van Esmiralda Thieme van TON Maastricht.

                              TON Maastricht wil zich, heel begrijpelijk, eerst intern beraden rond de nieuwe partij situatie en zal later met een reactie komen.
                              Denk dat ze de vergadering van komende week afwachten.
                              Daar word ook gestemt of de partij wel of niet opgeheven gaat worden,
                              dit vertelde Rita in tv uitzending .

                              Opmerking


                              • De lokale takken van Trots op Nederland willen vooralsnog gewoon doorgaan. Vrijdag kondigde partijoprichtster Rita Verdonk aan de politiek te verlaten.

                                De gemeenteraadsfracties in Brabant en Zuid-Holland hebben zaterdag de intentie uitgesproken om door te gaan.
                                Volgens de Tilburgse Trots-fractievoorzitter Joost van Puijenbroek zijn de Trots-fracties in Noord-Brabant de luis in de pels van de politiek. "We zitten overal in de oppositie, maar we hebben toch wel al het een en ander mogelijk gemaakt. Zo is het in Tilburg door ons nu mogelijk om op zondag te trouwen."

                                Na een bijeenkomst van de Brabantse Trots-fracties laten ook de raadsleden in Zuid-Holland weten door te gaan. Volgens Ton Lammertink van de fractie in Zoetermeer is het opstappen van Verdonk geen reden te stoppen.

                                Ledenvergadering
                                Het laatste woord over het voortbestaan van Trots op Nederland is overigens aan de leden. Op 19 november vindt een algemene ledenvergadering plaats, waarin wordt gesproken over de toekomst na Verdonk.
                                In totaal heeft Trots op Nederland in 39 gemeenten zestig raadsleden. In Alkmaar en in Den Helder heeft de partij een plek in het gemeentebestuur bemachtigd.

                                (22 okt. 2011, NU.NL)
                                Last edited by Pier; 16 december 2014, 12:26. Reden: Foto verwijderd ivm onbekendheid omtrent auterursrechten
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X