Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door lucy Bekijk bericht
    (..) zo’n ’gevalletje’. (..)
    Duidelijk......
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Minister van Immigratie & Asiel, is dat iets voor jou, Lucy?

      Opmerking


      • Fractie Trots in Maastricht breekt met partij

        MAASTRICHT - De afdeling Maastricht van Trots op Nederland breekt met de landelijke partij en gaat lokaal verder als Partij Veilig Maastricht. Dat liet fractievoorzitter Esmiralda Thieme maandag weten. Trots op Nederland Maastricht had twee zetels in de gemeenteraad.

        Zondag nam Trots-oprichter Rita Verdonk officieel afscheid van de partij. Landelijk gaat de partij gewoon door. De leden hebben een tijdelijk bestuur gekozen. Thieme heeft daar echter weinig vertrouwen in. „We waren loyaal aan Rita,” zegt ze. „Nu zij er niet meer is, denken wij dat het met de partij snel bergafwaarts zal gaan. Als we dat afwachten, wordt de keuze voor ons gemaakt. Alleen staan we sterker.”
        Na de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2010 telde Trots 60 raadsleden in 38 gemeenten. Sindsdien zijn er al 13 raadsleden vertrokken.

        Opmerking


        • Partij Veilig Maastricht

          Ik moet eerlijk toegeven dat ik verrast ben door het besluit van de lokale afdeling van Trots op Nederland om verder te gaan aan PVM (Partij Veilig Maastricht).

          Is het wel verstandig om dat te doen?
          De toekomst zal dat natuurlijk uitwijzen.
          Wellicht is het wel het enig juiste en bovendien de enige correcte wijze als men zich als lokale afdeling niet meer kan vinden in de ideologie van de landelijke partij.

          Nu is TON als partij van oorsprong een afscheiding van de (rechtse vleugel van de) VVD.
          De Maastrichtse fractie heb ik over het algemeen echter leren kennen als een sociaal bewogen partij.
          Gelet op haar sociale betrokkenheid zou ik niet durven te beweren dat de Maastrichtse fractie rechts van de VVD staat.

          Wat ik persoonlijk daarom niet erg handig vind is de naamgeving.
          Partij Veilig Maastricht vind ik eerlijk gezegd wel erg "rechts" klinken. Bovendien ook wel erg lokaal. Jammer!

          Maar what's in a name?

          Wat ik echter niet hoop is dat als je bij de afkorting PVM bij de "M" twee verticale streepjes uitgumt, blijft PVV over..... het zal toch niet!?!

          Wellicht dat ik morgen, voor, tijdens of na de raadsvergadering, tijd heb om even met Esmiralda Thieme of Wim Schulpen te spreken.
          Ik hou jullie op de hoogte.

          Overigens, morgen wordt een zéér boeiende raadsvergadering. Ik hou jullie "live" wel op de hoogte.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Het H-woord is gevallen.......

            Vandaag, zo hoorden en zagen wij in de media, is het H(ypotheek)-woord gevallen bij het Strategisch Beraad van het CDA onder leiding van ex-minister Aart Jan de Geus.

            In het kort zou dit betekenen dat in het volgende kabinet er, zoals de peilingen er nu uitzien, geen kamermeerderheid meer is te vinden voor het ongewijzigd laten van de hypotheekaftrek.
            Alleen de VVD en de PVV, volgens de laatste peilingen samen goed voor rond de 55 van de 150 zetels, willen niets veranderen aan de hypotheekaftrek.

            Let wel.... er is nog lang niets zeker en ook al wil een meerderheid van de (toekomstige) Tweede Kamer wel "iets" doen aan de hypotheekaftrek, de verschillende partijen zitten zeker niet op één lijn.

            Denkbaar is dat men tot een bepaalde hypotheekhoogte, ik denk dat dit bedrag ergens tussen de 200.000,- en 350.000,- euro zal liggen, niets zal veranderen bij (nieuwe) hypotheken.
            Echter hoe hoger het hypotheekbedrag wordt, hoe minder men wellicht in de toekomst zal kunnen gaan aftrekken.

            Ik blijf dit terecht vinden.
            Ik zie niet in waarom iemand met een hypotheek van € 1.000.000,= jaarlijks 52% van zijn rente mag aftrekken :(
            De bouwvakker met een inkomen van rond de € 1450,00 per maand met een relatief kleine hypotheek van € 150.000,- mag in dit voorbeeld ongeveer 33% aftrekken.

            Dit is gewoon niet eerlijk.
            Het is goed dat er nu waarschijnlijk een meerderheid te vinden zal zijn die aan deze totaal kromme zaak iets gaan doen!

            Ik vrees alleen dat zeker één niet nader te noemen MO-lid nu het zweet in de handen zal hebben staan en wellicht sterk zal gaan overwegen om toch maar VVD of PVV te gaan stemmen.......

            Ik vraag me wel af hoe de andere MO-leden hierover denken

            Wellicht dat er een kleine peiling kan plaatsvinden.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Ik vind het terecht
              Dat men een grens trek tot bijvoorbeeld 250,000 euro
              Als je dat kunt ophoesten heb je toch een rejant salaris.
              Men heeft de mond vol over ieder moet een steentje bijdragen
              oa(balkellende).
              Nu die bouwvakker enz draagt niet een steentje bij maar een,
              Hele kruiwagen.:(

              Opmerking


              • Nee hoor, ik denk dat ie effe er tussenuit is!
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  (..)
                  Waar hangt Pier trouwens uit, hij zal toch niet ziek zijn?
                  Druk, druk druk......

                  Gemeentelijk is het ogenschijnlijk erg rustig, maar achter de schermen speelt wel het een en ander, naar ik verneem!

                  Volgende week weer raadsvergadering!
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • HEERLIJK, we kijken er naar uit!

                    Opmerking


                    • Laatste peilingen...... krijgen we ooit nog een meerderheidskabinet?

                      Vandaag, 29 jan. 2012, las ik dat de SP, mochten er nu verkiezingen zijn, de grootste partij van Nederland zou worden. (Zie HIER).

                      De SP zou 34 zetels halen. De overige zetels zijn als volgt verdeeld:
                      VVD : 30
                      PVV : 20
                      PvdA : 17
                      D66 : 16 :(
                      CDA : 12
                      GL : 8
                      CU : 6
                      SGP : 3
                      PvdD : 3
                      50PLUS :1

                      Nu heb ik eens een tijdje zitten rekenen, maar ik zie bij deze zetelverdeling geen meerderheidskabinet meer ontstaan.

                      De PVV, al dan niet als gedoogpartner, samen met de VVD en SP, met 84 zetels, is natuurlijk onmogelijk.

                      SP, PvdA, CDA en bijvoorbeeld CU, PvdD en 50PLUS redden het ook niet.
                      Samen heeft deze, wel erg grote, coalitie nog steeds slechts 63 zetels.

                      De enige theoretisch mogelijke coalitie, over links, is
                      SP, PvdA, CDA en D66, samen goed voor een krappe meerderheid van 79 zetels.
                      Echter...., D66 en GroenRechts... eh sorry GroenLinks, moeten niets van de SP hebben en hebben eerder laten weten nooit met de SP in een kabinet te willen zitten.

                      Een mogelijke coalitie over rechts met
                      VVD, Groen"Links", D66 en het CDA haalt het niet met 66 zetels.

                      En tot slot de "confessionele paarse" variant van VVD, SP, CDA en CU, met 80 zetels, lijkt mij echt niet denkbaar.

                      Kortom, leuk theoretisch politiek rekenwerk, maar we schieten er niets mee op.
                      Wel is duidelijk te zien dat de neerwaartse spiraal waarin de PVV, maar ook GroenRechts, in terecht zijn gekomen langzaam maar gestaag doorzet.
                      Last edited by Pier; 29 januari 2012, 17:12.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Zeg nooit nooit...
                        sommige verkopen hun ziel om
                        mee te mogen doen.
                        En hun jas 180 graden draaien schijnt ook mode te zijn.

                        Opmerking


                        • Job Cohen (PvdA) treedt terug.

                          Nou,

                          Stort in mij eens in het carnavalsgedruis en prompt krijg ik bericht onmiddellijk terug te keren naar de Pierlementaire werkelijkheid.

                          Job Cohen heeft het partijleider- en fractievoorzitterbijltje van de PvdA erbij neergegooid en treedt met onmiddellijke ingang terug. Hij verlaat ook per direct de Tweede Kamer.

                          Persoonlijk vind ik dit een verlies voor de Nederlands politiek klimaat.
                          Of je het nu eens of oneens bent met de ideeën van de PvdA, of wellicht de nieuwe variant PvdA-light, maar vriend en vijand is het erover eens dat Job Cohen een door en door integer mens was.
                          Ik heb (helaas) nooit het genoegen gehad om eens een goed gesprek te hebben met Job Cohen, dus ik moet mijn mening vormen via anderen, maar ik heb inderdaad de indruk dat Job Cohen een van de weinige integere politici is die Nederland nog rijk is.

                          Job Cohen was waarschijnlijk nog een politicus van de oude stempel. Niet dat die in het verleden per definitie allemaal even integer waren, maar hij symboliseerde voor mij wel de politiek die niet gevoerd werd via de onliners, facebook of twitter.

                          Stel dat ik Wouter Bos ooit face-to-face zou ontmoeten, dan zou ik er geen moeite mee hebben om hem binnen de kortste keren "Woutertje" te noemen en hem aan te spreken over zijn mening over de (wan)toestanden bij Feyenoord.
                          Zou ik echter Job Cohen tegenover mij hebben zitten, dan zou ik dit nooit in mijn hoofd halen.

                          Ik hoop niet dat de onlangs ingezette koers van de PvdA, de door Limburger Frans Timmermans betitelde PvdA-light variant, nu helemaal van de baan is.

                          Heeft ooit een MO'er persoonlijk contact gehad met Job Cohen, bijvoorbeeld toen hij nog aan de Brusselsestraat in Maastricht woonde?
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            Mijn vader (zaliger) klaverjaste regelmatig met hem, maar hij is bij mijn weten nooit bij ons over de vloer geweest.
                            Toch ook een leuke wetenswaardigheid

                            Ik heb trouwens ook de eerste lokale (politieke) reactie binnen.
                            De Maastrichtse PvdA fractievoorzitster Manon Fokke laat weten dat zij het jammer vindt dat Job Cohen is teruggetreden.
                            Zij stelt wel dat een fractievoorzitter alleen maar goed kan functioneren als hij een sterke fractie achter zich heeft staan. Om die reden hoopt zij dat de huidige Tweedekamerfractie ook eens aan zelfreflectie gaat doen.
                            Maar, desalniettemin constateert Manon Fokke ook "dat je daarnaast ook heel eerlijk moet concluderen dat Job nu eenmaal niet van de oneliners is en dus wellicht in het huidige politieke klimaat onvoldoende uit de verf komt. Desondanks vind ik het spijtig, zoals ik hierboven al schreef."
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Job is een keurige heer en dat kan men eigenlijk niet zijn in het politiekwereldje.
                              Verder is Job meer een "bestuurder".
                              Wat verder vind is dat hij eigenlijk een " pootje is geligt" door mensen uit zijn eigen partij zoals bv Timmermans voor op .

                              Opmerking


                              • Wilders heeft gewoon weer gescoord.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X