Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Politiek café

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Partij Zonder Naam (PZN)

    Dagblad De Limburg meldt vandaag, 23 december 2020, dat er een nieuwe landelijke partij in Maastricht is opgericht.
    Het zou gaan om de Partij Zonder Naam (PZN).
    De partij is opgericht door John Nouse.

    De partij zou als doel hebben 'de onvrede onder Nederlanders, bestrijden van armoede en schulden en het veranderen van het politiek systeem' .

    De PZN zou inmiddels zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en zijn aangemeld bij de landelijke Kiesraad.
    Bij de KvK vind ik (nog) geen inschrijving. Dat is wellicht te wijten aan een administratieve reden, zoals het niet direct verwerken van aanvragen.
    In het landelijk register (voor de aankomende 2de Kamerverkiezingen) van de Kiesraad (https://www.kiesraad.nl/verkiezingen...logos/register ) staat op dit moment ook geen PZN geregistreerd. Sterker nog, er staat geen enkele partij geregistreerd uit Maastricht.

    Helaas staat er geen foto van John Nouse (60) bij het DDL-artikel.
    John Nouse zou taxichauffeur zijn en in 2018 PVV-kandidaat bij de gemeenteraadsverkiezingen.

    Ik ken John Nouse niet. Ik vind ook geen mailadres van hem, anders zou ik hem een mail sturen.
    Als ik
    www.pzn.nl
    zoek op mijn laptap, krijg ik een waarschuwing van mijn virusscanner dat de site niet vertrouwd is.

    Ik vind wel een artikel van DDL van 31 januari 2018 over de (aspirant-)PVV gemeenteraadskandidaten in Limburg.
    Citaat uit dit artikel van Jule Peeters en Daan de Hulster over John Nouse.
    "Taxibedrijf
    John Nouse, kandidaat op de PVV-lijst van Maastricht, kwam eerder in opspraak met zijn taxibedrijf. De stichting Sociaal Fonds Taxi (SFT) concludeerde in 2013 dat een voormalig bedrijf van Nouse werknemers te lage lonen betaalde en feestdagen niet compenseerde. Omdat Nouse geen volledige inzage in de administratie van Taxi 043 gaf, veroordeelde de civiele rechter hem tot het betalen van een schadevergoeding van 82.800 euro en moest hij alsnog inzage in de boeken geven. Ook in een andere zaak tegen het bedrijf Nomaas BV van Nouse werd hij verordonneerd tot inzage in de administratie en betaling van een schadevergoeding van twee ton. De bedrijven gingen in 2013 en 2015 failliet."





    Kent iemand toevallig John Nouse en/of weet iemand meer over deze partij?
    Als John Nouse dit zelf leest mag hij graag reageren.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Kent iemand toevallig John Nouse en/of weet iemand meer over deze partij?
      Wie Facebook heeft, kan zelf oordelen: https://www.facebook.com/john.nouse.7

      En anders is er nog de website: https://www.partijzondernaam.com

      Ik ben benieuwd wat de gedachte is achter de naam. Of eigenlijk ben ik niet zo benieuwd.
      Last edited by Peter Scheele; 23 december 2020, 22:53.

      Opmerking


      • Toch wel verrassend hoeveel politiek engagement uit Maastricht "voort" komt.


        ik ben verguisd

        Opmerking


        • Als ik zo de dagbladen lees, dat wat je allemaal via de computer op het internet kunt tegenkomen, dan vond ik de term de meest kenmerkende.
          NRC Haagse invloeden.

          Er zijn wel heel veel van die stromingen en politieke partijen opgestaan en weer weg gegaan, omdat men de democratie niet meer begrijpt.
          Tablet magazine: Nobody understands democracy anymore.
          teveel vet en te weinig water kan de emulgator niet aan en schift dus de saus
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht

            Wie Facebook heeft, kan zelf oordelen: https://www.facebook.com/john.nouse.7

            En anders is er nog de website: https://www.partijzondernaam.com

            (...)
            Onderstaande tekst komt van de voorpagina van de site van de Partij Zonder Naam:

            De heersende bestuurders proberen demonstraties en protesten te verbieden, te stoppen, te ontmoedigen en in negatief licht te plaatsen.

            Van binnenuit, door zelf de meerderheid in de 2de kamer te nemen, zullen we het belang van Nederland en de grootste groep Nederlanders voorop kunnen plaatsen. Hier kan de gevestigde orde ons moeilijk tegen houden, negeren en de mond snoeren.


            Als ik het dus goed lees is deze partij voor het laten doorgaan van de KOZP-demonstratie in Maastricht!
            Ik moet zeggen dat ik dit niet verwacht had

            Dit is een compliment voor onze burgemeester. Zij probeerde demonstraties (KOZP) en protesten (anti-KOZP) niet te verbieden, te stoppen of te ontmoedigen en in een negatief licht te plaatsen.

            Dat 'van binnenuit, door zelf een meerderheid in de 2de kamer te nemen' zal nog wel even duren vrees ik.
            De PVV in Maastricht haalde in 2018 in totaal 2808 stemmen.
            John Nouse, die toen op de kieslijst van de PVV stond, wed NIET in de raad gekozen.
            Hoeveel stemmen hij precies haalde weet ik nu even niet, maar in ieder geval geen haalde hij niet de kiesdrempel. Die lag toen - als ik mij goed herinner - rond de 700 stemmen.

            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Toch wel verrassend hoeveel politiek engagement uit Maastricht "voort" komt.

              Nou Antonius,

              Als je de toespraak van John Nouse leest die hij volgens de website van de PZN op 6 september 2020 heeft gedaan (zie HIER) dan kunnen we beter maar beter geen ruchtbaarheid geven aan het 'politieke engagement uit Maastricht'.



              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                dan kunnen we beter maar beter geen ruchtbaarheid geven aan het 'politieke engagement uit Maastricht
                Dat lijkt me evident, helaas begon jij zelf met de ruchtbaarheid over dit sujet.
                Je zou eigenlijk ook aan de wet BiBop moeten voldoen maar helaas zijn daar wel wat stromannen genegen zo een partij te steunen.
                ik stem liever op de Zangeres zonder Naam.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht

                  Dat lijkt me evident, helaas begon jij zelf met de ruchtbaarheid over dit sujet.
                  (..)
                  Ik beken schuld!
                  Ik was wel nieuwsgierig wie John Nouse was en wat achter de PZN schuil ging. Even deze doos van Pandora geopend en nu snel weg ermee.
                  Al is het volgens de mythe al te laat......

                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
                  (..)
                  Je zou eigenlijk ook aan de wet BiBop moeten voldoen maar helaas zijn daar wel wat stromannen genegen zo een partij te steunen. (..)
                  Ik begrijp die gedachte wel, maar als je daaraan begint zit je op een hellend vlak.
                  BiBob (zie HIER wikipedia) is een toetsing door het Openbaar Bestuur.
                  Dan zou het Openbaar Bestuur dus toetsen wie eventueel in het bestuur komt te zitten.
                  Ik kan mij de gedachtegang wel voorstellen, maar dat is wel een zeer delicate zaak!

                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Oei foutje mijnerzijds BiBOB ipv BiBop!
                    wie is de Bob?

                    Overigens als je nog een paar van die foute lijsttrekkers en lijstduwers zou controleren dan kom je wel meer zaken tegen. (zoals ook afgelopen jaar weer bleek)
                    En dat controleren doet niet alleen het Openbaar bestuur in haar eentje maar met het FIOD en de SZW inspectie.

                    reisvergoedingen zijn natuurlijk geen crimineel geld maar uh
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                      (...)
                      In het landelijk register (voor de aankomende 2de Kamerverkiezingen) van de Kiesraad (https://www.kiesraad.nl/verkiezingen...logos/register ) staat op dit moment ook geen PZN geregistreerd. Sterker nog, er staat geen enkele partij geregistreerd uit Maastricht.
                      (...)
                      Als John Nouse dit zelf leest mag hij graag reageren.
                      Toegegeven, ik ben inconsequent!
                      In posting #294 schreef ik nog dat we misschien beter geen aandacht aan deze partij kunnen schenken, maar ik heb toch nog even het Kiesregister geraadpleegd.
                      Daar staat ze partij nu wel in vermeld.

                      Partij Zonder Naampartijzondernaam@ziggo.nl
                      www.partijzondernaam.com
                      Statutaire naam: Partij Zonder Naam

                      Dit wil overigens nog niet zeggen dat de partij wordt toegelaten tot de Tweede Kamer verkiezingen in maart!
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Zetel Genootschap

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        (...) Sterker nog, er staat geen enkele partij geregistreerd uit Maastricht.
                        (...).
                        Niet alleen de Partij Zonder Naam uit Maastricht staat nu bij de Kiesraad geregistreerd, ook onderstaande partij uit Maastricht heeft zich gemeld voor de 2de Kamerverkiezingen van maart 2021.

                        het Zetel Genootschapwww.zetelgenootschap.nl
                        Statutaire naam: Het Zetel Genootschap

                        Het Zetel Genootschap blijkt een cultuurpartij te zijn.
                        Het programma is te lezen via onderstaande link.
                        https://cdn.zetelgenootschap.nl/het-...021-301120.pdf

                        Nu maar hopen dat het geld bestemd voor de subsidie voor de kunst- en cultuursector niet naar deze partij gaat
                        Last edited by Pier; 5 januari 2021, 15:41.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht

                          De vraag is of de werkelijkheid die je beleeft wel echt de werkelijkheid is!

                          We zien (bijna dagelijks) verschrikkelijke misdaden (verkrachtingen, moorden, ernstige mishandelingen etc....) gebeuren in...... bijvoorbeeld Parijs, New Delhi, Tokyo en Washington DC.
                          Maar de realiteit is dat bij ons om de hoek - en ook wereldwijd! - deze verschrikkelijke misdrijven steeds minder vaak voorkomen!!!
                          Alleen kan ons brein dit niet verwerken en voedt ons met het gevoel van onveiligheid.
                          Een maand geen TV, krant en social media en je voelt je een stuk veiliger
                          ik heb een paar zaken weggeknipt uit je commentaarMaar een groot deel van die burgers zijn absoluut misleid. Ze geloofden in de woorden die hun boegbeeld van democratie aan hun verkonde. En dat gebeurd wel eens vaker helaas.

                          Toen ik die werkelijkheid zag op live TV gedurende de 5 uur meekijken naar wat er in Washington DC gebeurde wist ik een korte tijd niet of dit echt de werkelijkheid is!

                          Dat is iets dat die zich in de politiek engageren ook eens moeten afvragen.

                          En ik geef er een toefje slagroom bovenop:
                          Als je niet echt goed en overtuigend kunt liegen en onwaarheden aan de man/vrouw brengt moet je niet in de politiek zitten en/of een partij starten.


                          Last edited by Antonius; 8 januari 2021, 13:12.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Maar een groot deel van die burgers zijn absoluut misleid. Ze geloofden in de woorden die hun boegbeeld van democratie aan hun verkonde. En dat gebeurd wel eens vaker helaas.

                            Toen ik die werkelijkheid zag op live TV gedurende de 5 uur meekijken naar wat er in Washington DC gebeurde wist ik een korte tijd niet of dit echt de werkelijkheid is!
                            (...)
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Gelukkig zijn er geen parallellen!!
                              Staatsgrepen in en bestormingen van het hart van een volksvertegenwoordiging gebeuren vaker dan de herinnering kennelijk reikt, zij het zelden in (West-) Europa. Overal elders met een zekere regelmaat, in Oost-Europa werden wat koningen afgezet. Op de Kaukasus weten ze er ook van, om van wat we bananenrepublieken noemen maar niet te spreken. Soms gaat het dan om een legerkliek die in een democratisch proces ingrijpt, soms - al dan niet terecht - om het volk. Een vrij recent voorbeeld:

                              Duizenden demonstranten bestormen Georgisch parlement ...
                              bestormen Georgisch parlement na toespraak Russische volksvertegenwoordiger.
                              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 9 januari 2021, 20:48.

                              Opmerking


                              • Er waren behoorlijk veel nare berichten, ook uit Nederland in 2020 en ook nu nog als er mensen met een politiek ambt bedreigd worden door de QAnon groeperingen of Pegida.

                                Maar de schepen zijn verbrand wat meneer Trump betreft. Als Pelosi geen vorm fouten maakt komt deze man van de regen in de drup bij menig aanklacht de komende jaren.
                                ik ben verguisd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X