Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Inmiddels ook nieuws bij
    Maastricht dichtbij..

    Zo heeft ieder stadje zijn eigen regels(bron van inkomsten)

    In Maastricht mag het niet, in Amsterdam wel: toeristen in coffeeshops

    bron maastricht dichtbij 01-11-2012

    Opmerking


    • Dat is politiek Kermit
      Je weet toch inmiddels hoe dat werkt
      Noem het een oerhollandse handelsgeest, de grondvesten waarop Amsterdam is gebouwd. Heer Klaas.

      Amsterdam heeft het!, de grachten, de wallen, de weedshops en madame Tousseau, Moskowisz, alles is nep behalve dan de Nachtwacht. .

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
        Noem het een oerhollandse handelsgeest, de grondvesten waarop Amsterdam is gebouwd. Heer Klaas.

        Amsterdam heeft het!, de grachten, de wallen, de weedshops en madame Tousseau, Moskowisz, alles is nep behalve dan de Nachtwacht. .

        Dit is ook een goeie.

        Toeristen kunnen de 220 coffeeshops in Amsterdam gewoon blijven bezoeken, ook al zijn zij geen Nederlandse ingezetenen. Dit bevestigt burgemeester Van der Laan tegen de Volkskrant op basis van het regeerakkoord van het nieuwe kabinet.

        Zie verder:

        Amsterdamse coffeeshops blijven open voor toerist


        Bron Volkskrant - ‎11 uren geleden‎ 01-11-2012
        Last edited by Wigo; 1 november 2012, 16:22.

        Opmerking


        • Minder parkeeropbrengsten door wietpas

          Is te merken zie ze steeds vaker bij ons
          om bonnen te schrijven..

          maarja je moet toch ergens het geld weg halen.

          Opmerking


          • Alstublieft uw wiet! Spaart u ook zegeltjes?

            Ja je moet met de tijd meegaan.

            Bij een kaart vol
            krijg je een zakje gratis

            Opmerking


            • Recreatief gebruik van marihuana is nu in twee staten in Amerika toegestaan. In Colorado en Washington is het volgende toegestaan: 28 gram in bezit, verkoop in speciale winkels en kweek alleen bij goedgekeurde kwekerijen.

              50% van alle Amerikanen zouden voor legalisering zijn.

              Bron

              Opmerking


              • Mosea Forum

                De Limburger 17 november 2012


                Winkelcentrum Maastricht bevecht runners

                De ondernemers in winkelcentrum Mosae Forum in Maastricht willen met de pet rondgaan om een beveiligingsbureau in te kunnen huren. „Sinds de wietpas loopt de drugsoverlast de spuigaten uit”, zeggen ze.

                De Jumbo heeft vorige week alle andere winkeliers per brief gevraagd mee te betalen aan een beveiligingsbedrijf dat ook de openbare ruimte tussen de winkels moet bewaken. Een politiewoordvoerder: „Meer uniformen helpen altijd om bepaalde mensen te verjagen. Maar die bewakers hebben natuurlijk niet de bevoegdheden van een agent.”
                Filiaalmanager Kimberley Dost van de Jumbo zegt dat de overlast is toegenomen door de wietpas. Binnen is de supermarkt al beveiligd. „Maar met collectieve beveiliging, ook buiten, staan we sterker. De politie komt meteen als we bellen, maar daarna het is weer dweilen met de kraan open”, zegt Dost.
                Veel winkeliers herkennen zich hierin. „Het loopt echt de spuigaten uit. Ik weet dat het elders in de stad rustig is, maar wij vangen hier de klappen op”, zegt eigenaar Hakim Elfassih van kledingzaak Antony Morato. Hij vertelt hoe zijn zwangere vriendin onlangs werd belaagd door drie drugsrunners die bij haar achter de toonbank kwamen. „Later stonden ze hier met een auto voor de deur. Onze zaak kijkt uit op de Gubbelstraat. Zo zien we dat de hele dag wordt gedeald en personeel en voorbijgangers worden lastig gevallen. Runners vechten onderling, schelden mensen uit, proberen drugs te verkopen en zijn veel agressiever dan de bij ons bekende runners die hier vóór de invoering van de wietpas waren. De runners uit Rotterdam en Schiedam die hier nu rondlopen kennen we niet. Ze hebben totaal geen respect voor wie dan ook.” Elfassih vindt het frustrerend dat burgemeester Onno Hoes niets doet met de vele klachten. „Hij vertelt overal hoe fantastisch de wietpas is, maar intussen is mijn omzet met 20 tot 25 procent gedaald.”
                Ook andere winkeliers zeggen dat hun omzet is afgenomen door de toegenomen criminaliteit. Naast de kredietcrisis zien ze ook de invoering van de wietpas als boosdoener. Elfassih wil zoveel mogelijk ondernemers mobiliseren om op 12 december de burgemeester tijdens de commissievergadering op te roepen in actie te komen. „Hoes kiest voor dit beleid, dan moet hij ook de gevolgen onder ogen zien.”
                De burgemeester kon gisteren niet reageren op de klachten. Hij wil ze eerst met politie en justitie bespreken.
                De politie zegt dat de drugsoverlast niet is toegenomen, maar meer opvalt doordat er minder drugstoeristen naar de stad komen.
                Ik kom geregeld in Mosea Forum en omgeving. Persoonlijk ben ik het met de politie eens. De runners veroorzaken geen overlast zolang je hen negeert en niet aankijkt. Het voorval in de modezaak is natuurlijk afkeurenswaardig. Er zijn ook handelaartjes die in het winkelcentrum gewoon even een flesje cola komen kopen, er wordt keurig afgerekend. Het is makkelijk om deze gasten van alles de schuld te geven en daar alle onvrede op te projecteren. Hoewel ik het voor hen zelf ook beter zou vinden als ze ergens verplicht te werk werden gesteld.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                  De Limburger 17 november 2012



                  Ik kom geregeld in Mosea Forum en omgeving. Persoonlijk ben ik het met de politie eens. De runners veroorzaken geen overlast zolang je hen negeert en niet aankijkt. Het voorval in de modezaak is natuurlijk afkeurenswaardig. Er zijn ook handelaartjes die in het winkelcentrum gewoon even een flesje cola komen kopen, er wordt keurig afgerekend. Het is makkelijk om deze gasten van alles de schuld te geven en daar alle onvrede op te projecteren. Hoewel ik het voor hen zelf ook beter zou vinden als ze ergens verplicht te werk werden gesteld.
                  Ook waar geen drugrunners zijn klaag men steen en been
                  met name kleding/meubels enz enz

                  op de levensmiddelenzaken na..

                  de mensen moeten toch eten.

                  Opmerking


                  • Laat ik toch altijd gedacht hebben dat ze na een snuifje coke, of na een trek aan een joint zoveel energie hadden dat ze geen eten en drinken meer nodig hadden?


                    Verkeerd gedacht Haas, verkeerd gedacht..........
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      Laat ik toch altijd gedacht hebben dat ze na een snuifje coke, of na een trek aan een joint zoveel energie hadden dat ze geen eten en drinken meer nodig hadden?


                      Verkeerd gedacht Haas, verkeerd gedacht..........
                      verkeerd gelezen lees nog eens..(hint klagers)

                      Opmerking


                      • ben eens benieuwd hoe het nu verder gaat .

                        Wietpas per direct van de baan Maastricht aktueel 20-11-2012

                        Gemeente mogen zelf hun inzet bepalen en lokale inkleuring geven binnen de lijnen die ik heb gezet.” De grote vraag in Maastricht de komende weken zal natuurlijk zijn: mogen Belgische, Duitse en Franse toeristen in de coffeeshop hun cannabiswaar kopen.
                        Bij de gemeente was maandagavond niemand voor commentaar bereikbaar. Ook Marc Josemans voorzitter van de Vereniging Officiële Coffeeshops Maastricht (VOCM) was telefonisch niet bereikbaar.


                        en..
                        Dit staat in Maastricht dichtbij 20-11-20112

                        | Peter Eberson, Dichtbij redacteur



                        MAASTRICHT - De wietpas is per direct afgeschaft. Dat heeft minister Ivo Opstelten gisteravond laten weten. Gemeenten mogen zelf hun beleid rond coffeeshops en drugsoverlast gaan bepalen.
                        De 'wietpas', die officieel clubpas heet en een registratie van klanten van coffeeshops inhoudt, is volgens Opstelten niet meer nodig omdat de overlast door drugstoeristen is verminderd. Tegelijkertijd hoopt hij dat Nederlanders die moeite hadden met de registratie en dus op straat hun drugs kochten, weer naar de coffeeshop gaan.
                        Last edited by ; 20 november 2012, 08:48.

                        Opmerking


                        • Geen nieuws, behalve dat Opstelten de wietpas per direct in de ban doet. Dus is het laatste woord nu aan de burgemeesters in het land. De gemeente Maastricht heeft al gezegd, geen buitenlanders in de shops, ik hoop dat heer Hoes zich eraan houdt.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                            Geen nieuws, behalve dat Opstelten de wietpas per direct in de ban doet. Dus is het laatste woord nu aan de burgemeesters in het land. De gemeente Maastricht heeft al gezegd, geen buitenlanders in de shops, ik hoop dat heer Hoes zich eraan houdt.
                            Het kan natuurlijk ook koehandel worden om hun uit de stad te krijgen.
                            naar de lokasies zoals in de planning was/is.

                            Opmerking


                            • Regels zijn regels, een man een man, een woord een woord,
                              Burgemeester Hoes houdt zich aan afspraken, zoals het hoort !
                              Mestreechter Geis mage beleve
                              en dat door te kinne geve.
                              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                              Opmerking


                              • Koehandel nee, het uit de stad krijgen was iets van Leers en Josemans.
                                Waar ik wel voor vrees dat Hoes gaat denken aan zijn dalende inkomsten. De wiet als economisch motertje. Verzacht economische zorgen en pijntjes:
                                Werkgelegenheid, parkeergelden en boetes, klandiezie voor ondernemers...

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X