Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • http://www.l1.nl/nieuws/179706-maast...tegen-overlast

    Maastrichtenaren verenigd tegen overlast


    Maastrichtenaren uit de wijken De Heeg, Eydelgaard en Vroendaal hebben zich verenigd omdat ze veel overlast hebben van drugstoeristen.

    Volgens de bewoners is het in hun wijk een komen en gaan van drugstoeristen, en doet de politie daar weinig aan. Met een besloten groep op Facebook willen de buurtbewoners elkaar op de hoogte houden van de overlast.

    Waar zijn extra politiemensen ?
    Mogen nu de buitenwijkken de overlast opvangen en is dit geen Maastricht?

    Opmerking


    • Ik ben tegen het verspreiden van overlast en wellicht is overlast het verkeerde woord. Toch is het goed als alle mensen EVEN ervaren wat het voor een buurt betekent als allerlei lieden van het snelle geld daar vertoeven. Maar ook de klanten veroorzaken het niet gewenste gedoe, veroorzaakt mede onder verantwoordelijkheid van de coffeeshops.
      Ik denk dat het toch een kwestie is van een iets langere adem hebben om de effecten te kunnen overzien.
      Maastricht had/heeft te veel drugstoeristen. Dat moet minderen. Niets doen is geen optie. Hoe: dat is een goede vraag.

      Opmerking


      • En ondernemers in de binnenstad klagen over minder omzet sinds de datum waarop de wietpas zou ingaan, meldt een landelijk ochtendblad.

        De een zijn overlast, de ander zijn brood...

        Opmerking


        • Vrouwen opgepakt voor straathandel







          Vrouwen opgepakt voor straathandel
          10-05-2012 | 11:39|Maastricht
          De politie heeft woensdagavond twee vrouwen van 20 en 24 jaar aangehouden voor straathandel van softdrugs. Beide dames reden met hun auto over de Van Hasseltkade in Maastricht en spraken daar twee agenten in burger aan met de vraag of ze wiet wilden kopen. Ze hadden acht zakjes bij zich met in totaal 18 gram wiet. Een van de dames verklaarde dat ze in een uitzending van POW-nieuws had gezien hoe gemakkelijk dat ging en besloot om dit ook te gaan doen om haar studiebeurs aan te vullen. Na verhoor werd het tweetal heengezonden.


          © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

          Opmerking


          • Ik zou toch korten op die studiebeurs. Slecht voorbeeld van die dames.

            Opmerking


            • Laat me duidelijk wezen zelf ben tegenstander van drugs gebruik ondanks dat in feiten rook (shag).

              Maar heeft Europa ook niet een kans laten liggen door softdrugs legaal temaken ?
              Zou dit niet veel inkomsten zijn geweest voor veel landen i.v.m inkomsten en ook vooral minder onkosten van bestrijding ,minder criminaliteit e.d .

              Daarbij schiet men nu in feiten het hoofddoel zeer voorbij hier in Nederland waarom men de coffieshops heeft laten ontstaan namelijk dat jongeren er niet mee in aanraking (minder) konden komen door leeftijd grens van bezoekers.
              Drugsrunners vragen echt niet naar leeftijd kopers denk ik .

              Zelf vind de wietpas niet de juiste oplossing ook niet over langere tijd
              daar gebruikers echt niet zullen stoppen met gebruiken en er steeds weer nieuwe drugsrunners zullen komen als men het strafbeleid niet snel veranderd.

              Denk als Nederland hier het voortouw had genomen net als bij bv homohuwelijk dat er dan in Europa een betere oplossing was geweest dan de wietpas.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht






                Vrouwen opgepakt voor straathandel
                10-05-2012 | 11:39|Maastricht
                De politie heeft woensdagavond twee vrouwen van 20 en 24 jaar aangehouden voor straathandel van softdrugs. Beide dames reden met hun auto over de Van Hasseltkade in Maastricht en spraken daar twee agenten in burger aan met de vraag of ze wiet wilden kopen. Ze hadden acht zakjes bij zich met in totaal 18 gram wiet. Een van de dames verklaarde dat ze in een uitzending van POW-nieuws had gezien hoe gemakkelijk dat ging en besloot om dit ook te gaan doen om haar studiebeurs aan te vullen. Na verhoor werd het tweetal heengezonden.

                © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010
                Na een babbeltje op het bureua konden de "dames" ALWEER gaan.
                Het is infeiten toch iets om te lachen

                Opmerking


                • Afgezien van de visuele overlast is het ook een 'vergrijp' van niks komma nul. Wie wordt hier nu enorme schade berokkend, niemand... Als het zware middelen waren, handel aan minderjarigen, of afpersing zou ik zeggen, kom.
                  Ondertussen gebeuren er genoeg andere zaken waar mensen wel het slachtofffer van zijn. Bv. de verkoop van sigaretten, alcohol aan 16 jarigen in de supermarkt.
                  Last edited by ; 11 mei 2012, 10:47. Reden: Tekst

                  Opmerking


                  • http://maastricht.dichtbij.nl/stad/n...en-even-helder

                    MAASTRICHT - Leuk en aardig, zo’n meertalige campagne (‘New Rules, No Drugs’) om buitenlandse drugstoeristen ervan te weerhouden naar Maastricht te komen voor een jointje, maar het eigen volk weet nauwelijks van de hoed en de rand. Dat is de boodschap die Maria Essers van Buurtplatform Argus (Statenkwartier) heeft neergelegd bij Michel Detisch, de veiligheidsadviseur van burgemeester Onno Hoes.
                    Volgens Essers wordt ze dagelijks geconfronteerd met vragen van buurtbewoners. Ogenschijnlijk eenvoudige, in elk geval voor de hand liggende, vragen waar ze zelf het antwoord op moet schuldig blijven. In de volgende buurtflyer van het Statenkwartier (en ook op haar website) wil ze graag ingaan op alle vragen, maar dan moet ze zelf wel duidelijkheid hebben over het ingewikkelde stelsel aan regels dat aan de invoering van de ‘wietpas’ ten grondslag ligt, schrijft ze.
                    1. Zo heeft iemand Essers gevraagd hoe het precies zit met het uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie (GBA), dat nodig is om een plaats te krijgen op de ledenlijst van een coffeeshop. De vragensteller heeft net een nieuwe baan en heeft ook daarvoor een uittreksel GBA nodig. ,,Wordt mijn aanvraag uittreksel GBA automatisch geregistreerd als zijnde voor wietpas?”
                    2. Een andere vragensteller wil weten waarom je het buiten het tonen van je paspoort nodig is je te registreren. ,,Wie/welke autoriteit controleert de ledenlijst en wat gebeurt er vervolgens met deze gegevens?” Het is een vraag waar de coffeeshops zelf ook mee worstelen. In Maastricht hebben de meeste coffeeshophouders, gelet op de vele onduidelijkheden rond deze kwestie, hun zaak gesloten. Zij zeggen ad anonimiteit van hun klanten niet te kunnen garanderen, omdat het volstrekt onduidelijk is wie rechtens allemaal inzage heeft in de gegevens.
                    3. Hoe te handelen als je je wietpas bent verloren?, wil iemand weten. Moet ik dan aangifte doen en vervolgens weer opnieuw een uittreksel GBA/registratie? De vragensteller gaat ervan uit dat de wietpas een echte pas is, die je bijvoorbeeld ergens kunt laten liggen. In werkelijkheid wordt met de term aangeven dat coffeeshops sinds 1 mei besloten clubs zijn, waarvan je eventueel lid kunt worden.
                    4. Mag ik als Nederlands ingezetene met mijn wietpas alle Coffeeshops in Nederland bezoeken?
                    5. Ik heb een goede baan en ben maar een kleine wietgebruiker en wil absoluut niet geregistreerd worden. Ik overweeg nu zelf maar te gaan telen. Hoeveel planten zijn er wettelijk toegestaan?
                    6. Weer andere vraag is afkomstig van een straathoekwerker. Hij geeft geregeld, in samenspraak met een coffeeshophouder, voorlichting in coffeeshops aan bijvoorbeeld ouders. Betekent dit dat hij, maar ook de ouders zich middels een GBA-uittreksel in een Coffeeshop laten registreren?

                    vind er goeden vragen tussen zitten

                    Opmerking


                    • 57 aanhoudingen in Limburg sinds invoering clubpas







                      57 aanhoudingen in Limburg sinds invoering clubpas
                      11-05-2012 | 13:39|Politie Limburg
                      De politie heeft sinds de invoer van de clubpas en het aangescherpte coffeeshopbeleid in Limburg 57 aanhoudingen verricht voor het handelen in drugs en het in bezit hebben van drugs door buitenlanders. Dit zijn de arrestaties die zijn verricht in de periode van 1 mei tot 11 mei. Het gaat om verdachten die zijn aangehouden bij de verscherpte controles die in de hele provincie Limburg dagelijks plaatsvinden. De verdachten zijn onder andere aangehouden in Maastricht, Kerkrade, Sittard, Heerlen, Roermond, Venlo, Leunen en Venray. In Limburg-Zuid gaat het in totaal om 39 aanhoudingen en in Limburg-Noord om 18 aanhoudingen.
                      De politie is volop bezig met controles in het kader van het aangescherpte coffeeshopbeleid. Waar overlastmeldingen of informatie over drugshandel binnenkomt treedt de politie op om hier een einde aan te maken. Er worden grote en kleine, opvallende en onopvallende controles uitgevoerd aan de grensovergangen, toegangswegen tot de coffeeshops en alle plekken waar politie-inzet nodig is. Er zijn speciale teams belast met de aanpak van drugsoverlast, straathandel, handel vanuit dealpanden, wiettaxi's etc. Ook worden meldingen van burgers over illegale drugshandel scherp in de gaten gehouden. Tijdens de controles wijst de politie de buitenlandse bezoekers, ondersteund met een flyer, op het nieuwe beleid om hen te ontmoedigen hier drugs te kopen. Het publiek reageert overwegend positief op de controles. Ook de Koninklijke Marechausse, Douane, het Korps Landelijke Politiediensten en buitenlandse politiediensten verlenen assistentie. Er wordt intensief samengewerkt met alle gemeenten in beide politieregio's.

                      © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

                      Opmerking


                      • Nog een vraag/kwestie die mijn al lang interesseert, mag ik als niet drugsgebruiker lid worden van een coffeeshop en de gekochte wiet aan mijn buurman 'geven', die vanwege zijn beroep niet geregistreerd wil worden? Mag ik in deze situatie de wiet wel cadeau geven itt tot doorverkopen aan de buurman?

                        Volgens mij mag je 5 planten in huis hebben echter geen lampen.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                          Nog een vraag/kwestie die mijn al lang interesseert, mag ik als niet drugsgebruiker lid worden van een coffeeshop en de gekochte wiet aan mijn buurman 'geven', die vanwege zijn beroep niet geregistreerd wil worden? Mag ik in deze situatie de wiet wel cadeau geven itt tot doorverkopen aan de buurman?

                          Volgens mij mag je 5 planten in huis hebben echter geen lampen.
                          Kermit wat die 5 plantjes aangaat ik meen dat het er 3 zijn , dit wordt gedoogt maar als je buren klagen wordt je gesommeerd om ze te verwijderen.

                          Opmerking


                          • http://maastricht.dichtbij.nl/stad/p...s-handel-drugs

                            Het trieste wat weer in dit bericht lees is :

                            In hoeverre de aangehouden verdachten verder worden vervolgd, meldt de politie niet. Volgens onbevestigde berichten zouden met name in Maastricht nogal wat agenten danig gefrustreerd zijn dat de personen die zij hebben aanhouden korte tijd later weer vrolijk rondlopen.

                            Opmerking


                            • Wie mag het opknappen... mooie documentaire over nederwiet was vanavond in de herhaling.

                              Opmerking


                              • http://maastricht.dichtbij.nl/lifest...oering-wietpas



                                MAASTRICHT –De Maastrichtse coffeeshops zijn, in elk geval tijdelijk, gesloten, maar bij grow- en headshops, de winkels waar je artikelen kunt kopen voor bijvoorbeeld thuiskweek en spullen die gebruikt worden bij de consumptie van softdrugs, is aanzienlijk meer toeloop dan gewoonlijk. Dat bevestigen medewerkers van vijf grow-, head- en smartshops tegenover Maastricht.Dichtbij. Sinds de invoering van de wietpas is er een toename zichtbaar van het aantal klanten. De growshops verkopen meer zaadjes dan ooit tevoren. Het opvallendst is misschien wel dat het grootste deel van de klanten afkomstig is uit Nederland. Niettemin weten ook de Belgen, Fransen en Duitsers hun weg naar de shops te vinden.
                                In een headshop vind je alleen artikelen die gebruikers van drugs of softdrugs nodig hebben, denk aan lange vloeitjes, waterpijpen en weegschaaltjes. In een smartshop verkopen ze daarentegen wel drugs. De producten die je er krijgt zijn allemaal gemaakt op natuurbasis en kunnen verschillende werkingen hebben, zo kun je er energiek van worden of van gaan hallucineren. Bekend zijn de paddo’s – die overigens sinds 2008 verboden zijn. Wel te koop zijn truffels, de herbal XTC en Salvia Divinorum. Opmerkelijk genoeg zijn deze drugs allemaal legaal verkrijgbaar zijn in een zaak waar je niet eens legitimatie hoeft te tonen.
                                Merken de Maastrichtse shops een grote verandering sinds de invoering van de wietpas? Zijn er meer klanten of minder en wat kopen die klanten het meest? We gingen op onderzoek uit en vroegen het de medewerkers in de winkels. De growshop aan de Fort Willemweg doet in ieder geval goede zaken, zo blijkt. ,,We merken zeker dat er meer vraag is naar zaadjes, maar ook meer vraag naar producten die gebruikt worden voor de teelt’’, vertelt een medewerker. Ook de Vision, de Focus en Big Bud lijken weinig reden tot klagen te hebben. Maar het van de daken schreeuwen, doen ze liever niet. ,,Als we zeggen dat het goed gaat met de verkoop nemen ze ons straks ook nog alles af. Nee wij zien geen toename hoor!’’
                                Wel laten alle medewerkers die we spraken weten dat de invoering van wietpas wat hen betreft een grote vergissing is. Een van hen: ,,Het is gevaarlijk op straat, ze hadden het zo moeten laten als het was. Nu zijn gewone rokende burgers ook verplicht hun stuff op straat te kopen en dat is toch niet veilig!’’

                                Dat dit wel toegestaan wordt begrijp ik eigenlijk niet

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X