Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Invoering wietpas

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Laten we het daar maar op houden
    Blijf er maar liever weg ook, vooral 's avonds..

    Opmerking


    • #92
      En zo komen we toch weer bij ons originele standpunt; niet gedogen maar handhaven! Alleen doen de koffieshops zichzelf dicht, in plaats dat ze gedwongen moeten sluiten. Behalve 1 dan, die de verplichte sluiting wel wil afdwingen. Ben echt benieuwd naar de afloop. Maar boven alles telt de veiligheid. Zolang deze gegarandeerd blijft en er duidelijk gehandhaafd blijft worden, kunnen we er als stad en inwoners alleen maar mee winnen. Over twee weken maar eens de balans opmaken....

      Opmerking


      • #93
        Gedeald wordt er en er zal altijd wel gedeald (ingebroken, gefraudeerd, overvallen, geheeld e.d.) worden op welke manier dan ook. Volgens mij gaat het er om, de overlast voor Maastricht te verminderen. Als dat o.a. kan door het minder aantrekkelijk te maken voor buitenlandse klanten vind ik het prima. Zij shoppen maar @home.

        Opmerking


        • #94
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Wat blijkt?
          Geen drugsrunner te bekennen in de stad.
          Als het toch eens waar was... ik hoop het van harte. Ik vind het een beetje zielig voor de werknemers van de coffeeshops, die misschien hun banen verliezen, en voor de mensen die gewoon op hun gemak een jointje willen roken in een relaxte omgeving, maar het algemeen belang gaat voor. De drugsdealers hebben het imago van Maastricht te veel schade berokkend. Ik ben ervan overtuigd dat de stad een betere toekomst wacht zodra het drugsprobleem is opgelost.

          Opmerking


          • #95
            Ik vind het dubbel. Openlijk verkondigen dat wiet moet kunnen, wiet roken waar en wanneer je maar wilt, maar er niet voor uit komen dat je lid bent van een coffeeshop..

            Opmerking


            • #96
              Veiligheid en handhaven ?
              Nu voel ik mij niet onveilig maar sinds de wietpas er is (twee dagen)
              en ik laat de hond uit hier in de Eyldergaard zie toch al twee dagen dealers actief bezig met dealen.

              Waarom zien gewonen burgers dit wel en de politie niet ?
              of
              valt onder de noemer veiligheid en handhaven " wat we niet zien (of willen zien) er ook onder

              Opmerking


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                Veiligheid en handhaven ?
                Nu voel ik mij niet onveilig maar sinds de wietpas er is (twee dagen)
                en ik laat de hond uit hier in de Eyldergaard zie toch al twee dagen dealers actief bezig met dealen.

                Waarom zien gewonen burgers dit wel en de politie niet ?
                of
                valt onder de noemer veiligheid en handhaven " wat we niet zien (of willen zien) er ook onder
                Beste Wim, ik denk het antwoord te weten; Omdat er meer burgers zijn dan poltie
                Misschien even een telefoontje
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #98
                  Welke informatie van belang is daar gaat het om.
                  Wat wij zien zijn de loopjongens in de straat.
                  De dealer zorgt dat ie niet gezien wordt.
                  Wat er achter zit, daar zit het gevaar.
                  Als het een systeem wordt met eigen wetten en regels.
                  En het gedogen ervan.

                  Opmerking


                  • #99
                    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Beste Wim, ik denk het antwoord te weten; Omdat er meer burgers zijn dan poltie
                    Misschien even een telefoontje
                    Denkelijk heeft u nog nooit geprobeerd te bellen als u iets ziet parel.
                    Moet u echt eens proberen parel.

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                      Denkelijk heeft u nog nooit geprobeerd te bellen als u iets ziet parel.
                      Moet u echt eens proberen parel.
                      Troost u, ook die ervaring heb ik en echt waar ze komen op hun doel af.
                      Vraag echter niet hoeveel uur later:(
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • Ik zie al heel wat dealertjes en gebruikers rondrennen aan de westkant van Maastricht. Ik woon hier al 36 jaar, en ik zie nu ineens jongeren en belgen rondhangen en nerveus afwachtend op dealers waar dit eerder nooit was. Gouden tijden voor de illigale verkoop dus. En tevens miljioenen die de staat misloopt. Lekker handig dus.

                        In America word er procentueel meer geblowed dan hier. Als het niet mag is het spannender. Ik dacht dat Nederland slimmer dan de rest was maar het blijkt dus omgedraaid. We gooien onze eigen ruiten in.

                        Hoes gaank noar Hoes!

                        Will

                        Opmerking


                        • Welkom South bij MO!

                          Ik ben het niet met je eens. Als Burgemeester O. Hoes het nu voor elkaar krijgt dat jongeren en Belgen, zoals jij noemt, een wietpas aanschaffen. Dan loopt alles in betere banen en verwacht ik dat illigale verkoop niet gedoogd wordt. Het heeft natuurlijk wel wat tijd nodig. Geen gouden tijden dus voor de illigale verkoop.

                          Bovendien heeft onze Burgemeester al heel wat goede dingen voor Maastricht gedaan, en hoop ik dat hij zijn functie nog blijft vervullen.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dorus Bekijk bericht
                            Welkom South bij MO!

                            Ik ben het niet met je eens. Als Burgemeester O. Hoes het nu voor elkaar krijgt dat jongeren en Belgen, zoals jij noemt, een wietpas aanschaffen. Dan loopt alles in betere banen en verwacht ik dat illigale verkoop niet gedoogd wordt. Het heeft natuurlijk wel wat tijd nodig. Geen gouden tijden dus voor de illigale verkoop.

                            Bovendien heeft onze Burgemeester al heel wat goede dingen voor Maastricht gedaan, en hoop ik dat hij zijn functie nog blijft vervullen.
                            Onzin! Belgen en andere buitenlanders mogen geen wietpas aanschaffen, enkel ingezetenen van Nederland.

                            Opmerking


                            • In Eindhoven beginnen straatdealers reeds twee dagen na de invoering van de wietpas klanten te trekken. Burgemeester Rob van Gijzel heeft onder meer daarom besloten dat klanten zich deze maand zonder uittreksel in kunnen schrijven als coffeeshop-lid. bron; fok.nl

                              De burgemeester heeft dat in overleg met de cofeeshophouders besloten, schrijft Het Parool. "Afgesproken is dat we in Eindhoven deze eerste maand van het nieuwe beleid de drempel om je te laten inschrijven bij een coffeeshop zo laag mogelijk willen maken", aldus Van Gijzel (PvdA) in een verklaring.

                              Volgens de burgervader moet de maatregel mensen over de streep trekken zich in te schrijven bij de coffeeshops. Daar blijven de ledenlijsten leeg, terwijl er melding wordt gemaakt van een snelle opkomst van illegale straathandel. Coffeeshops en het gedoogbeleid werden ooit in het leven geroepen om juist dat tegen te gaan.

                              Voorlopig mogen bezoekers zich met een paspoort, identiteitsbewijs of verblijfsvergunning identificeren. De door Den Haag opgelegde eis van een uittreksel die nu op last van de burgemeester wordt opgeschort, is bedoeld om te zorgen dat leden zich alleen in hun eigen gemeente kunnen inschrijven.

                              Van Gijzel beklemtoont dat hij doorgaat met de invoering van het landelijk beleid, maar de manier waarop hij blijkbaar zijn eigen gang gaat is opvallend. Rechtsgeleerden hebben er al meermaals op gewezen dat de beslissing om te verbieden dat buitenlanders softdrugs kunnen kopen, een lokale aangelegenheid is. Een landelijke opname van die regel zou immers impliceren dat de verkoop van hasj en wiet aan ingezetenen van Nederland is toegestaan. Omdat het softdrugsbeleid een gedoogbeleid is, is dat onmogelijk.

                              Daarnaast illustreert de situatie in Eindhoven wat al werd gevreesd: de invoering van de wietpas leidt tot straathandel en overlast. Het kabinet, met name het CDA, heeft eerder al aangegeven dat de wietpas de laatste kans voor het gedoogbeleid is. Leidt het niet tot afname van problemen, dan zou het hele gedoogbeleid moeten worden afgeschaft en softdrugs gewoon verboden moeten worden.

                              Opmerking


                              • Dat klopt! En dus zullen buitenlanders voor wiet en andere canabis Maastricht niet langer bezoeken als er geen pasje voor hen te verkrijgen is. Ook de dealers zullen niet meer die hoeveelheid wiet in handen krijgen dat genoeg zal zijn om in te handelen. De wiethandel zal zich snel verplaatsen naar de Belgische randgemeenten. Hoewel de wietpas nog geen wettelijke bestaans grond heeft en dus alleen vaart op niet meer gedogen, neem ik aan dat het nog geen gelopen race is.
                                Last edited by Dorus; 3 mei 2012, 23:15.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X