Oorspronkelijk geplaatst door Ton
Heel terecht lees ik hier namen van leden van VM Mia Dircke en Peter Vrehen. Zij verzetten zich al jaren tegen deze misstanden. Persoonlijk ken ik Peter al vele jaren en heb tientalle jaren geleden al met hem samen gewerkt op het gebeid van gehandicapten zorg. Via Peter ben ik ook opde hoogte van het goede werk van Mia. Deze zet zich ook voor de volle 100% in voor de zieke en beperkte medemens (naast in de politiek ook in o.a. de St. Kompas). Ze kunnen beide dan ook op mijn en op de steun van OPA rekenen. Mochten de kiezers zo veel vertrouwen in mij c.q. in OPA hebben dat wij een zetel in de raad behalen.
Ik wil hier echter niet alleen de loftrompet afsteken, ik wil hier ook graag kritiek leveren en deze kritiek betreft de veroorzakers van het boven beschreven leed.
600 miljoen euro’s worden weggehaald bij chronisch zieken en gehandicapten, dit zonder dat de media er zelfs enige melding van maken? Op donderdag 23 januari werd in de Tweede Kamer Wetsvoorstel 33726 ingediend door M.J. van Rijn (PVDA), staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, aangenomen. Normaal wordt elk gebeurtenis in de Tweede Kamer breed uitgemeten in de media. Maar het aannemen van deze wet waardoor op chronisch zieken en mensen met een beperking € 600 miljoen extra wordt bezuinigd, hebben we nergens kunnen vinden. De partijen VVD, PVDA, D66, SGP, CU, stemden voor wet, waardoor chronisch zieken en mensen met een beperking €600 miljoen armer worden. Er wordt €600 miljoen weggehaald bij chronisch zieken en mensen met een beperking. Mensen die het toch al bijzonder moeilijk hebben en die ook financieel niet erg ruim in hun jasje zitten, worden nu ook nog eens financieel geplukt. Let wel, we hebben het dan over mensen met een uitkering van iets meer dan 900 euro.
Leave a comment: